Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 20:57

2 woorden....

Nieuwe Dienstregeling -O-

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:16

Anne_GTI schreef:
2 woorden....

Nieuwe Dienstregeling -O-


Wat een ellende!!

Moet zeggen dat Ede-Wageningen redelijk soepel verliep... alleen Apeldoornse diensten uitgevallen waardoor je in Ede staat en je bus is er niet

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:08

Anne_GTI schreef:
2 woorden....

Nieuwe Dienstregeling -O-


En nieuwe consessie, dat zal ook niet werken -O-

Hier ook drama. Maar dat was het vóór de nieuwe dienstregeling ook dus tja :')

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 22:07

Kou en elektrische bussen is ook een slechte combinatie. Wat een drama weer vandaag.

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:52

Zijn de elektrische bussen ooooit goed geweest....


Ik vanavond netjes met m'n aflosauto naar station... geen bus, bellen, bellen, bellen. Uit eindelijk zelf met m'n aflosauto naar een andere garage om een bus te halen, ondertussen waren er al 2 ritten vervallen.

Ben nu nog aan het werk. Nog 1 volledige slag en dan tanken en naar binnen, hopelijk rond 02.15 klaar.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:39

Stond vanavond een man met een fiets bij een halte. Er moest ook iemand uit dus achterdeur ook open. Huppelt die gast zo met fiets en al de bus in. Ik roep nog "hallo, ik ben geen trein!" En krijg als antwoord tjank joe...

Okay, lastige communicatie dus ik roep naar achteren "hold on to it during the ride" weer een tjank joe als reactie. Eerste de beste rotonde flikkert natuurlijk die fiets om... boodschappen aan de rol...

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 18:08

Oh die neem ik niet mee hoor
Geen zin om op het matje te komen als er schade is door een vallende fiets

LoveBodin

Berichten: 4370
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:04

Vandaag weer zo'n fijne ochtend. Eerste trein reed niet, dus een half uur wachten. De trein die kwam was zo vies dat het personeel getwijfeld heeft om er überhaupt mee te rijden. En dat snap ik. Ze hebben blijkbaar nog gevraagd voor een schoonmaak maar dat is niet gelukt. Lang leve carnaval.
Vervolgens is deze trein ook korter dan normaal en moeten er dus mensen van twee treinen mee.
Dus als haringen in een ton in een vieze trein en een half uur later dan normaal.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:38

Anne_GTI schreef:
Stond vanavond een man met een fiets bij een halte. Er moest ook iemand uit dus achterdeur ook open. Huppelt die gast zo met fiets en al de bus in. Ik roep nog "hallo, ik ben geen trein!" En krijg als antwoord tjank joe...

Okay, lastige communicatie dus ik roep naar achteren "hold on to it during the ride" weer een tjank joe als reactie. Eerste de beste rotonde flikkert natuurlijk die fiets om... boodschappen aan de rol...

Meen je niet :')

Ik heb pasgeleden een collega van V&S (Veiligheid en Service) op een man afgestuurd die met de fiets, met kind erop en al de roltrap op wilde. Hij vond het heel vreemd dat ik dat geen goed idee vond..... Lang leve V&S.....

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:28

Nog een kleine 2,5 week rijden als buschauffeur, daarna de overstap naar de trein.

Gisteravond stond ik te praten met een collega bij een andere bus, zien wij iemand met een normale fiets via de voordeur betreden met fiets.... dus heb ik vriendelijk verzocht uit te stappen (moest zelf ik bus verderop hebben)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:52

Spannend! Een meester worden lijkt mij best eng met de springers. Ga je bij de NS rijden?

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:10

Muiz schreef:
Spannend! Een meester worden lijkt mij best eng met de springers. Ga je bij de NS rijden?


Ja ik mag bij de NS beginnen! Heb er super veel zin in! Testen en sollicitatie procedure vond ik echt heel pittig. En de springers heb ik meesters gesproken en ook vriendin van mij zit al in de opleiding veel gesproken.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 23:03

Succes met ladder kijken Jeanine

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 23:45

Gaaf :D ik zou niet op de trein willen werken, maar de NS is echt wel een hele fijne werkgever :)

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:35

_O- Door SLAM uitgeroepen tot de leukste buschauffeur. Mijn passagiers waren top vandaag.

Mijn dienst was niet conform de rust en rijtijdenwet... meer dan 4,5 uur trappen zonder voldoende pauze... ik vind hier wel iets van...

x_Jeanine_x

Berichten: 9096
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:23

Haha lachen Anne!!

Over die rij en rusttijden wet heen gaan vind ik ook wel een ding!

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:20

Anne_GTI schreef:
_O- Door SLAM uitgeroepen tot de leukste buschauffeur. Mijn passagiers waren top vandaag.

Mijn dienst was niet conform de rust en rijtijdenwet... meer dan 4,5 uur trappen zonder voldoende pauze... ik vind hier wel iets van...

Stond het zo in je dienst of had je zoveel vertraging?
In het geval van vertraging wordt het gezien als overmacht maar als het zo in je dienst staat mag het absoluut niet en zou ik de verantwoordelijke van de Or/Vc aan de jas trekken want dat mag nooit goedgekeurd worden!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:52

Ja ach, er wordt toch ook gewoon vanuit de werkgever gereden door niet goedgekeurde diensten. En dan vinden ze het nu raar dat we dat vast willen hebben in de CAO :roll:

purny

Berichten: 27566
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:55

Muiz schreef:
Ja ach, er wordt toch ook gewoon vanuit de werkgever gereden door niet goedgekeurde diensten. En dan vinden ze het nu raar dat we dat vast willen hebben in de CAO :roll:

Die stakingen heb ik ook al een discussie gehad met mijn zus erover. Ik ben team streekvervoer .
Kennelijk wil mijn zus niet begrijpen dat er niet voor de lol gestaakt wordt maar met een reden

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:05

Nee we doen het echt niet voor de lol, sterker nog ik baal er van dat ik morgen weer moet staken. Het is heeeerlijk weer om achter het stuur te zitten, ik kan nu mijn zonnebril weer onder uit mijn tas vandaan vissen en werken aan het kleurtje van mijn chauffeurs arm <<)
Dit zijn de dagen dat ik er bijna om moet lachen dat ik hier voor betaald word. Lekker een beetje om je heen loeren, slap prutsmuts met passagiers, genieten van de zon en dan ook nog betaald worden.
Maar als ik dan weer gigantisch achter mijn tijd aan hol door de rijtijden uit 2018, passagiers te laat zijn voor hun trein en mij dat aanrekenen en ik vervolgens in 9 minuten mijn eten op moet warmen en wegharken en ik aan het einde van de dag een lamme arm heb door slecht materiaal dan baal ik er toch van dat het zo moet.

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 12:08

Spijker op zijn kop Muiz.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:01

Stond zo in de dienst en is NIET goedgekeurd door de OR. Hele pakket is afgekeurd. Maar we rijden "onder protest"

blackstar

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 13:58

Onder protest dien je dit in bij de rechter. Word uitgezocht en na een jaar nog geen uitslag of uitspraak. Nieuwe diensten gaan weer in en weer rijden onder protest omdat ie niet goed is en zo gaatjes hele riedeltje weer opnieuw.

Geen idee waar je rijd, maar in de 3 maanden dat ik in Nieuwegein reed is mij dit verteld dat dat zo gaat.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:28

Anne_GTI schreef:
Stond zo in de dienst en is NIET goedgekeurd door de OR. Hele pakket is afgekeurd. Maar we rijden "onder protest"

(Hmmm, heel veel toeteren? Maar dat mag vast ook niet. En je wordt er zelf waarschijnlijk ook stapelgek van. Maar daar denk ik aan bij 'rijden onder protest')

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:08

Anne_GTI schreef:
Stond zo in de dienst en is NIET goedgekeurd door de OR. Hele pakket is afgekeurd. Maar we rijden "onder protest"

Altijd riskant dit soort dingen, want wat gaat de rechter zeggen als er een ongeval wordt veroorzaakt tijdens een rust/rijtijd overtreding? Denk dat de chauffeur dan toch aan het kortste eind trekt.