Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmee_RS

Berichten: 4888
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:21

Steef schreef:
Esmee_98 schreef:

Lijn 38 in Maasland is ook geweldig <3


Lijn 38 is echt vrijwel altijd leeg? :')

Dat is die naar Schiedam toch? Of niet..? :')
Zo niet, ik bedoel die naar Schiedam. 3x dit jaar mee naar Schiedam geweest, 3x niet te doen. (Kan er ook aan liggen dat de treinen toen niet reden :Y) )

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:25

Die tassen naast zich, zo irritant en dan quasi druk doen met de Smartphone, zodat men denkt dat ie het niet ziet dat er iemand is die er wil gaan zitten.

Mooi dat ik er dan stop en er gaat zitten, ze hebben hun rotzooi maar bij zich te houden.
Ik zeg altijd en ik kijk ze recht aan dat ik er wil gaan zitten.

Ik betaal ook voor een zitplaats.

Warboel
Berichten: 14706
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:41

Als het druk is zet ik altijd direct m'n tas op schoot of op de grond, maar als er bijna niemand in de trein zit vaak wel naast me op de stoel.

Laatst waren er een moeder en een dochter die gewoon 4 (!) stoelen mídden in de spits bezet hielden met hun tassen en koffer, en hunzelf. Vroeg een ouder echtpaar of ze op de plek van die tassen mochten zitten, nou die kregen toch de wind van voren :oo Toen ben ik me er maar even mee gaan bemoeien, dat tassen meestal beter kunnen staan dan oudere mensen :+ Nou toen kreeg ik ook de wind van voren maar uiteindelijk bemoeide de hele coupé zich ermee en hebben ze de tassen en koffer maar weggehaald :))

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:51

ik heb er altijd een hekel al ik voor me werk op de laptop of op mijn telefoon bezig ben of als papier van werk aan lezen ben dan mensen heel erg opzichtig gaan mee kijken en lezen.
Dan denk echt van mind you're own business en als je der dan wat van zeg krijg je zoiets van ja moet je dat maar niet in de trein doen.

Dan denk ga ff lekker je spelletje op je telefoon verder spelen

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 19:59

Ik erger me ook dood aan mensen die langs me gaan zitten terwijl er nog heeeeel veel plek in de coupé is.
Overigens zet ik ook altijd mn tas op de stoel naast me, spits of niet. Zodra ik zie dat iemand wil zitten haal ik hem weg.

Wel 1x iemand gehad (buiten de spits!) die bovenop mijn tas ging zitten, daar werd ik ook even boos op! Nu zat er niks breekbaars in mn tas maar stel je voor... Ze had gewoon even 2 seconden kunnen wachten zodat ik mijn drinken (ik was aan het drinken :+ ) veilig had kunnen opbergen en dan mijn tas had weggehaald. Of ze had 1 van de andere 600000 plekken kunnen uitkiezen.

mellanion84
Berichten: 241
Geregistreerd: 14-07-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:11

Hier ook een dagelijkse ov'er :P

- het dingdong geluidje van de NS... oh hell wat nu weer...
- idd mensen niet uit laten stappen (ik zet mijn schouder erin, sorry hoor ik zag je niet :P )
- mensen die smorgens hun tanden niet poetsen en heel de tijd in je gezicht staan te ademen...
- de Ns die bang is dat mensen het koud hebben.. stoomcabine? oh nee het is de IC naar rotterdam alexander

ach ja, het is dit of in de file staan ;)

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:13

Ik reis altijd met een vrij grote hond (en ja die krijgt ook netjes een kaartje :P ) die dan onder mijn stoel ligt. Ik kies nooit drukke treinen want dat vind ik lastig met een hond en voor het dier is het ook niet fijn. Dus er zijn altijd een heleboel lege plekken maar toch moet er altijd perse iemand naast me komen zitten.
Aangezien mijn tas niet meer onder de stoel past (mijn kalf ligt daar) en ik mijn voeten alleen aan de zijkant op zon richeltje kwijt kan, zitten we samen verkrampt in een hoekje gepropt :') .
En dan krijg ik soms zelfs chaga blikken omdat een poot van mijn hond de schoen van diegene die naast me zit raakt. 8)7

Als er geen plaats meer is zit ik met liefde een uur verkrampt in een hoekje maar je gaat toch op een van de andere 10 lege plaatsen zitten als je ziet dat daar meer ruimte is? :?

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:16

Steef neem lijn 38 rond half negen s morgens... En je bent zo plat als een pannekoek. Wel vanaf viaduct tot commandeurskade. T was vroeger nog veel erger toen er nog een klein busje reed.

Mijn grootste ergernis is wel dat de meeste mensen niet willen geloven dat een handicap/ beperking niet altijd van buitenaf zichtbaar is en ik daarom mijn tas niet weg wil halen als het druk wordt in de trein. Ik probeer dan ook die 4zits zoveel mogelijk te vermijden in de drukte!

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:17

Buschauffeurs die zonder in de achteruit spiegel kijken of er fietsers aankomen de weg oprijden waardoor je wordt afgesneden en daarna ook nog zo'n gezicht trekken alsof ik niet beter had kunnen wachten _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:19

leanR schreef:
Mensen die in hun eentje in een 4-zits gaan zitten als er nog genoeg plekken zijn. :evaw:

Wat is daar erg aan? Ik heb daar een stuk meer beenruimte en vind het een stuk lekkerder zitten :=

Carr_friesje

Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:20

mvdende schreef:
Steef neem lijn 38 rond half negen s morgens... En je bent zo plat als een pannekoek. Wel vanaf viaduct tot commandeurskade. T was vroeger nog veel erger toen er nog een klein busje reed.

Mijn grootste ergernis is wel dat de meeste mensen niet willen geloven dat een handicap/ beperking niet altijd van buitenaf zichtbaar is en ik daarom mijn tas niet weg wil halen als het druk wordt in de trein. Ik probeer dan ook die 4zits zoveel mogelijk te vermijden in de drukte!


Heeft jouw tas dan een onzichtbare beperking/handicap waardoor hij per sé op een stoel moet staan?
Kan me zo 1,2,3 geen beperking bedenken waarbij je per sé je tas naast je moet hebben. :P

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:20

mvdende schreef:
Steef neem lijn 38 rond half negen s morgens... En je bent zo plat als een pannekoek. Wel vanaf viaduct tot commandeurskade. T was vroeger nog veel erger toen er nog een klein busje reed.

Mijn grootste ergernis is wel dat de meeste mensen niet willen geloven dat een handicap/ beperking niet altijd van buitenaf zichtbaar is en ik daarom mijn tas niet weg wil halen als het druk wordt in de trein. Ik probeer dan ook die 4zits zoveel mogelijk te vermijden in de drukte!

Huh, die snap ik even niet? Je wilt niet dat er iemand naast je gaat zitten dus laat je je tas naast je staan?

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:23

Vertragingen met de NS...

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:24

Femek2902 schreef:
Mijn grootste ergernis is wel dat ze in die nieuwe sprinters geen wc's hebben gemaakt..
Ik zit er namelijk 1 uur en 5 minuten in en als ik sochtends eerst kranten moet lopen, vervolgens een halfuur heb om van het laatste huis van mijn wijk naar mijn eigen huis te komen, om te kleden en optijd op het station te komen vind ik het heel fijn als ik even in de trein snel naar de wc kan ipv dat thuis er nog ergens tussen te proppen...


Ik snap dat het vervelend is, helemaal als je er een tijdje in moet zitten, maar dit is ook wel zeuren om het zeuren.. Jij maakt geen tijd om naar de wc te gaan, je kan ook 5 minuten eerder je bed uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:26

_sharonnn schreef:
Femek2902 schreef:
Mijn grootste ergernis is wel dat ze in die nieuwe sprinters geen wc's hebben gemaakt..
Ik zit er namelijk 1 uur en 5 minuten in en als ik sochtends eerst kranten moet lopen, vervolgens een halfuur heb om van het laatste huis van mijn wijk naar mijn eigen huis te komen, om te kleden en optijd op het station te komen vind ik het heel fijn als ik even in de trein snel naar de wc kan ipv dat thuis er nog ergens tussen te proppen...


Ik snap dat het vervelend is, helemaal als je er een tijdje in moet zitten, maar dit is ook wel zeuren om het zeuren.. Jij maakt geen tijd om naar de wc te gaan, je kan ook 5 minuten eerder je bed uit :')

Heb je wel eens een treintoilet van binnen gezien :r ik zou het gemak van in de trein plassen niet teveel idealiseren.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:26

Esmee_98 schreef:
Steef schreef:

Lijn 38 is echt vrijwel altijd leeg? :')

Dat is die naar Schiedam toch? Of niet..? :')
Zo niet, ik bedoel die naar Schiedam. 3x dit jaar mee naar Schiedam geweest, 3x niet te doen. (Kan er ook aan liggen dat de treinen toen niet reden :Y) )


Dat is 36, haha. 38 gaat naar Delft. 36 is inderdaad vrij druk, maar er rijden in de spits meer bussen :j

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:30

Destination schreef:
mvdende schreef:
Steef neem lijn 38 rond half negen s morgens... En je bent zo plat als een pannekoek. Wel vanaf viaduct tot commandeurskade. T was vroeger nog veel erger toen er nog een klein busje reed.

Mijn grootste ergernis is wel dat de meeste mensen niet willen geloven dat een handicap/ beperking niet altijd van buitenaf zichtbaar is en ik daarom mijn tas niet weg wil halen als het druk wordt in de trein. Ik probeer dan ook die 4zits zoveel mogelijk te vermijden in de drukte!

Huh, die snap ik even niet? Je wilt niet dat er iemand naast je gaat zitten dus laat je je tas naast je staan?


Ik snap het ook niet.. :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:30

Mijn grootste ergernis is wel dat ze in die nieuwe sprinters geen wc's hebben gemaakt..
Ik zit er namelijk 1 uur en 5 minuten in en als ik sochtends eerst kranten moet lopen, vervolgens een halfuur heb om van het laatste huis van mijn wijk naar mijn eigen huis te komen, om te kleden en optijd op het station te komen vind ik het heel fijn als ik even in de trein snel naar de wc kan ipv dat thuis er nog ergens tussen te proppen...
[/quote]

Ik snap dat het vervelend is, helemaal als je er een tijdje in moet zitten, maar dit is ook wel zeuren om het zeuren.. Jij maakt geen tijd om naar de wc te gaan, je kan ook 5 minuten eerder je bed uit :')[/quote]
Heb je wel eens een treintoilet van binnen gezien :r ik zou het gemak van in de trein plassen niet teveel idealiseren.[/

Heb je t tegen mij? :o
Ik bedoel namelijk thuis naar de wc gaan :)

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:33

Ha, nee mn tas mankeert niks, maar een autist heeft wel eens moeite met mensen die te dichtbij komen, en een tas tussen jou en de mensenmassa is een hele fijne "bufferzone"
Op kleine stukjes heb ik er geen last van, maar als ik een half uur of langer in de trein moet zitten... Zit ik graag zo "alleen" mogelijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:34

Carr_friesje schreef:
mvdende schreef:
Steef neem lijn 38 rond half negen s morgens... En je bent zo plat als een pannekoek. Wel vanaf viaduct tot commandeurskade. T was vroeger nog veel erger toen er nog een klein busje reed.

Mijn grootste ergernis is wel dat de meeste mensen niet willen geloven dat een handicap/ beperking niet altijd van buitenaf zichtbaar is en ik daarom mijn tas niet weg wil halen als het druk wordt in de trein. Ik probeer dan ook die 4zits zoveel mogelijk te vermijden in de drukte!


Heeft jouw tas dan een onzichtbare beperking/handicap waardoor hij per sé op een stoel moet staan?
Kan me zo 1,2,3 geen beperking bedenken waarbij je per sé je tas naast je moet hebben. :P

Mee eens, ik zou moeten staan om jouw handicap? Dan raad ik je aan 1e klas te reizen. :+

Lillian__

Berichten: 3280
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:35

Hier een dagelijkse ov-ganger van Wijk bij duurstede via utrecht naar nieuwegein


- mensen die OP je tas gaan zitten, ze gaan gewoon zitten, had een x mn telefoon in mn tas zitten... nou het hele kleine barstje is een mega barst.

- mensen die in een drukke bus niet doorlopen naar achter.

- mensen die niet op staan voor ouderen, beperkten of op de 'rolstoel'stoeltjes blijven zitten als iemand met een kinderwagen of rolstoel de bus in komt.

- mensen die niet even kunnen wachten tot iedereen is uitgecheckt, want stel dat je een keer zou moeten staan

- irritante scholieren

- randdebielen die luidruchtig onze gaan lopen roepen, heel hard bellen, alle ziektes tijdens dat gesprek gebruiken die er maar zijn en zelfs hun sigaret aansteken in een bus (ik rook zelf ook maar er zijn grenzen)

- corballetjes die hun hele seksleven aan de passagiers bekend maken -O-


- mensen die too obvious met je mee zitten te kijken op je telefoon.

en zo heb ik nog wel een hoop ergernissen, mensen die gewoon een leuk gesprek met me beginnen heb ik over het algemeen dan weer geen moeite mee :Y)

haffylover

Berichten: 1426
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: reuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:39

mvdende schreef:
Ha, nee mn tas mankeert niks, maar een autist heeft wel eens moeite met mensen die te dichtbij komen, en een tas tussen jou en de mensenmassa is een hele fijne "bufferzone"
Op kleine stukjes heb ik er geen last van, maar als ik een half uur of langer in de trein moet zitten... Zit ik graag zo "alleen" mogelijk.


Kan me er iets bij voorstellen me broer heeft ook autisme maar dat wil niet zeggen er altijd rekening mee gehouden kan worden.

Als je tijden drukke uren met de trein reis weet je dat je deze situatie niet kan hebben ook vind ik niet kan verwachten van je medereizigers. Of zie ik het nu verkeerd

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:40

MarlindeRooz schreef:
Mee eens, ik zou moeten staan om jouw handicap? Dan raad ik je aan 1e klas te reizen. :+


Wauw wat weer vriendelijk zeg.. :roll:

Het mag toch haar ergernis zijn?
Ze zegt toch niet dat ze haar tas niet weghaald of mensen laat staan vanwege haar tas?

Ik erger me aan drukke schooljeugd die door de trein rent als het vroeg is, mennnn wat een lawaai :+ helaas werkt de stiltecoupé bij Arriva niet echt!

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:40

Laatst in de trein van Utrecht CS richting Schiphol. Hartstikke druk, want spits. Hele tussenstuk stond vol, ik zat op zo'n klapstoeltje. Vervolgens komt er een meisje met krukken en een zware tas de trein in gestrompeld, met veel moeite weet ze een plek om enigszins stevig te staan te vinden. Het was in ieder geval duidelijk dat ze erg veel moeite had met de krukken erbij.

Maar niemand, maar dan ook echt niemand stond op voor haar. Twee mensen naast mij hadden enkel een klein tasje bij zich en bleven gewoon ongegeneerd voor zich uit staren op hun klapstoeltje. Ik ben opgestaan en heb mijn plek aan haar afgestaan, terwijl ik een koffer en nog 2 zware tassen bij me had. Ik kreeg toen zelfs nog een eierkoek van haar aangeboden, zo lief vond ze het :) Maar serieus, die mensen die bleven zitten.. Waarom?

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 20:40

mvdende schreef:
Ha, nee mn tas mankeert niks, maar een autist heeft wel eens moeite met mensen die te dichtbij komen, en een tas tussen jou en de mensenmassa is een hele fijne "bufferzone"
Op kleine stukjes heb ik er geen last van, maar als ik een half uur of langer in de trein moet zitten... Zit ik graag zo "alleen" mogelijk.

As je dat wilt koop je toch een eerste klas kaartje. iemand anders moet maar staan omdat jij een geestelijke beperking hebt? als alles vol zit en iemand met een lichamelijke beperking wil ene plek sta ik graag op (op goede dagen, want ik heb zelf een beperking in mijn knieën), maar als ik moet staan omdat iemand een lege stoel naast zich wilt. komop zeg --'