Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:07

En niet alleen opgeknapt, als het goed is mag de trein daarna ook iets sneller rijden op een bepaald stukje en zou je uiteindelijke reistijd wel eens korter kunnen worden!

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:50

Spoiler:
*Trigger Warning: Ergernis van mij alert*

Tevens snap ik de NS voor geen meter.
Hebben paar jaar geleden een serie dubbeldekkers omgebouwd tot DDZ, maar een andere serie (met rode bekleding) gaat over een paar jaar naar de sloop. In plaats van die op te knappen en moderniseren, kopen ze oerlelijke enkeldekse "intercity's" met veel minder zitplaatsen die eruit zien als een aftreksel van de al rondrijdende sprinters, die tevens ook onnodig fel zijn.
Volgens mij waren ze echt even dronken op het NS hq, gezien al die kunst totaal niet fraai eruit ziet. Ben blij dat de Hondekoppen het hier lang hebben volgehouden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:56

Carol_Beer schreef:
Volgens mij waren ze echt even dronken op het NS hq, gezien al die kunst totaal niet fraai eruit ziet. Ben blij dat de Hondekoppen het hier lang hebben volgehouden.

Nee dan die poëzie (?) die op al die muren en tussendeuren staat. Als mijn teksten zo weinig samenhang vertonen als de willekeurige woordenverzamelingen daar, dan weet ik zeker dat ik wat mag komen uitleggen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:00

oomens schreef:
Carol_Beer schreef:
Volgens mij waren ze echt even dronken op het NS hq, gezien al die kunst totaal niet fraai eruit ziet. Ben blij dat de Hondekoppen het hier lang hebben volgehouden.

Nee dan die poëzie (?) die op al die muren en tussendeuren staat. Als mijn teksten zo weinig samenhang vertonen als de willekeurige woordenverzamelingen daar, dan weet ik zeker dat ik wat mag komen uitleggen.

WAHAHAH dacht ff dat k de enige was die dat had opgemerkt.
Op zn minst valt dat niet zo op, maar t design en "kunst" van al die nieuwe treinen zijn echt -1000
Blij dat er nog van die oude sprinters rijden op mijn lijn.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:02

fohadie schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik wil wat zeggen, maar ik heb gewoon geen woorden voor het gedrag van Carol_Beer. Ik vind het ronduit verbazingwekkend, asociaal en heel erg dom. Oké, ik heb er dus wel woorden voor :+ Maar het is het niet waard om er meer woorden aan vuil te maken.

Een soort ergernis: er zijn de komende weken werkzaamheden in het Gooi, waardoor er weinig tot geen treinen rijden tussen Naarden-Bussum en Weesp. Laat ik daar nou net langskomen als ik naar mijn vriend ga :P Gelukkig is het vakantie en kan ik de auto pakken als het moet. Maar het is wel elke keer even goed opletten of ik die route wel kan reizen. Vandaag ben ik via Harderwijk en Lelystad gegaan, totaal de andere kant op. Maar goed, ook wel eens leuk om een andere route te reizen :)


Klopt, is het project van mijn man. Wordt een spannende periode of alles gaat lukken ide periode die er nu voor gegeven is. Snap dat he heel vervelend is als d treinen niet rijdn, heb daar zelf ook vaak last van.


Weesp ligt er precies middenin. Laat dat nou mijn begine- en eindstation zijn.. Maar goed, wat moet dat moet. Onderhoud is nu eenmaal nodig. Deze week qua treinen nog geen last, want ik ga de andere kant op. Wat wel een ergernis is, is dat het toch al overvolle parkeerterrein nu nog voller is. Het lijkt erop dat mensen die geen zin hebben in de NS-bus hun auto's nu massaal daar neerzetten. Om iets over 8 stond het vanmorgen al voller dan vol.

Wat niet helpt is dat het terrein veel wordt gebruik voor lan parkeren. Er staan auto's soms maanden op dezelfde plek. Ik dacht dat dat nou net niet het idee van P+R was.. (Er serieus mensen die op de fiets vanuit de woonwijk komen om hun auto op te halen..)

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:25

Hmm apart dat daar niet op gecontroleerd word.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom mensen hun auto daar zetten. Geen vergunning nodig en geen boete.

MoriMann

Berichten: 800
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:06

Ineke2 schreef:
Hmm apart dat daar niet op gecontroleerd word.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom mensen hun auto daar zetten. Geen vergunning nodig en geen boete.


Klopt. Het is lastig om te controleren hoe lang een auto er staat bij incidentele controle. Er zijn genoeg mensen die er dagelijks parkeren (ben er zelf een van - als het niet vol staat :+ ). Zelfs bij dagelijkse controle zou al moeten worden gekeken hoe lang dezelfde auto op dezelfde plek staat. Sommige zijn vrij opvallend, zoals een beige-met-zwarte smart die echt al maanden niet van zijn plek is geweest, maar ja, dat valt je pas op als je er dagelijks langs loopt/rijdt. Anders is het een van vele.

Van mij mag er een slagboom voor en dan alleen gratis uitrijden met een treinkaartje of net uitgecheckte OV en anders betalen. Maar dat zal wel niet kunnen.

Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:15

Kan altijd hoor, ik zou dit eens mededelen aan de gemeente. Dat dit je opvalt en het hierdoor onnodig vol staat.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:19

Toen onze straat nog geen blauwe zone was, werden er ookvoertuigen langdurig geparkeerd en/of gedumpt. Ik belde of mailde de gemeente, die kwamen kijken, aankondiging van verwijdering op de auto en daarna :wave: dag auto!

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:04

Aan dat iemand vreselijk irritante filmpjes aan het kijken is in de tram, rond deze tijd met hard geluid. Echt met kippengeluiden en irritante melodietjes. En er is al meerdere keren wat gezegd.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:59

Caitlin_K schreef:
Aan dat iemand vreselijk irritante filmpjes aan het kijken is in de tram, rond deze tijd met hard geluid. Echt met kippengeluiden en irritante melodietjes. En er is al meerdere keren wat gezegd.

Beste remedie; telefoon uit het raampje gooien :+
Anders zelf oortjes in (doe k bij voorbaat al sinds k niet geintreseerd ben in de telefoongesprekken van tante miep met overgewicht die naast me zit.)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:10

Carol_Beer schreef:
Caitlin_K schreef:
Aan dat iemand vreselijk irritante filmpjes aan het kijken is in de tram, rond deze tijd met hard geluid. Echt met kippengeluiden en irritante melodietjes. En er is al meerdere keren wat gezegd.

Beste remedie; telefoon uit het raampje gooien :+
Anders zelf oortjes in (doe k bij voorbaat al sinds k niet geintreseerd ben in de telefoongesprekken van tante miep met overgewicht die naast me zit.)

Tante Miep met overgewicht, wat een nare opmerking is dit zeg.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 05:52

Dat potverdikkeme de tweede tram die nu rijd, alweer een vertraging heeft van 5 minuten, waardoor ik mijn aansluiting mis en te laat op mijn werk aankom! Heel fijn!!!!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8338
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:17

Adem in adem uit, het blijft mensen werk ;) een tram eerder werkt ook :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:24

Muiz schreef:
Adem in adem uit, het blijft mensen werk ;) een tram eerder werkt ook :)


Dat zal ongetwijfeld begrepen worden, maar daarom mag je wel balen toch? Het is een ergernissen topic ;)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8338
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:39

Oh zeker! Klonk alleen alsof er erg veel agressie in zat :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:48

Jeez, ksnap sommige mensen echt niet..
Sprinter zit vol, stapt een zwangere vrouw in (die voorrang heeft op zitplek), maar oh nee, niemand die uit zichzelf even wil opstaan. Vooral de oude kakelende "dames" niet. Valt me toch op dat het vaak de jongeren zijn die wat meer rekening houden met een ander..

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:50

Oudere mensen hebben toch ook gewoon voorrang op een zitplek?

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:51

Niemand heeft voorrang op een zitplek behalve op de zitplekken die daar specifiek voor zijn aangegeven. Het is alleen sociaal nogal wenselijk om zwangere vrouwen of mensen die slecht ter been zijn te laten zitten omdat je anders nogal een banketstaaf bent.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:57

:+ ik heb altijd een zitplaats -:)

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:07

Emmaa_ schreef:
Niemand heeft voorrang op een zitplek behalve op de zitplekken die daar specifiek voor zijn aangegeven. Het is alleen sociaal nogal wenselijk om zwangere vrouwen of mensen die slecht ter been zijn te laten zitten omdat je anders nogal een banketstaaf bent.


Die aangewezen plekken zijn er nog niet heel lang, de stickers zien er iig nieuw uit. Daarnaast vind ik het een kleine moeite om even als ouder (goed ter been) persoon naar een klapstoeltje op het balkon te lopen.

mvdende

Berichten: 5725
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:44

Nu ik met hond reis, ga ik ook niet meer opstaan. Instant stress. Trein, bus enz gaat tegenwoordig heel goed en relaxed, zolang hij lekker onder de stoel kan liggen.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:46

Ik sta op waar mogelijk maar heb zelf ook niet bepaald een fit gestel en soms kan ik gewoon echt niet staan.

Caitlin_K
Berichten: 3765
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:46

Muiz schreef:
Adem in adem uit, het blijft mensen werk ;) een tram eerder werkt ook :)

Ik had even nagekeken maar het is de eerste tram die ik had. Vind het dan vreemd dat de tram uiteindelijk 13 minuten te laat was. Daarbij, dit topic is er om mijn ergernis uittedrukken :') . Agressie viel ook wel mee trouwens. Vind het gewoon rete irritant als ik mij haast en dan zeker rond deze tijd het niet rijd -O-
Ik werk in de zorg, start als enige gediplomeerde en kan het mij niet veroorloven uiteindelijk 40 minuten later aan te komen. *\o/*

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:11

Carol_Beer schreef:
Emmaa_ schreef:
Niemand heeft voorrang op een zitplek behalve op de zitplekken die daar specifiek voor zijn aangegeven. Het is alleen sociaal nogal wenselijk om zwangere vrouwen of mensen die slecht ter been zijn te laten zitten omdat je anders nogal een banketstaaf bent.


Die aangewezen plekken zijn er nog niet heel lang, de stickers zien er iig nieuw uit. Daarnaast vind ik het een kleine moeite om even als ouder (goed ter been) persoon naar een klapstoeltje op het balkon te lopen.

Dat geldt voor jonge mensen toch net zo?