Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:27

Bopje schreef:
Popmuziek is geen muziekgenre, maar staat voor populaire muziek.
Pop = de afkorting voor populair.

Ploink :+
Volgens mij had ik dat laatst op de radio gehoord.

O god!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:04

Gelukkig is het óók een genre, maar meer gericht op de populariteit van de muziek dan op een typische stijl :)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:08

Dat de babyspinnen die nog in het nestje zitten de moeder opeten als voedsel :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:19

Britta31 schreef:
Dat de babyspinnen die nog in het nestje zitten de moeder opeten als voedsel :oo


Dat is toch geen muntje? Eerder biologie en niet bij iedere spin gebeurt dit zo lijkt me ;)

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:50

Ik wist het niet :o?

Anoniem

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:53

Maar niet alles wat je niet weet is een muntje :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:00

Ik hoor steeds de reclame van Vomar op de radio. En aan het eind zingen ze: voordeelmarkt.
Verrek…. VOordeelMARkt. Zou daar de naam van afgeleid zijn?? B-) }:0 :')

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:15

Relaxed schreef:
Britta31 schreef:
Dat de babyspinnen die nog in het nestje zitten de moeder opeten als voedsel :oo


Dat is toch geen muntje? Eerder biologie en niet bij iedere spin gebeurt dit zo lijkt me ;)


Voor de een misschien niet, voor de ander wel...

Zo zie ik hier wel meer voorbij komen waarvan ik denk: dat wist ik allang. En andere dingen denk ik: hé verhip, daar had ik nou nooit aan gedacht...

Anoniem

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:26

Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind dat gewoon geen muntje. Het is sowieso iets wat lang niet iedereen weet, weinig mensen denk ik zelfs, dus dan is het imo niet echt een muntje.

Sherivey
Berichten: 8616
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:32

verootjoo schreef:
Ik hoor steeds de reclame van Vomar op de radio. En aan het eind zingen ze: voordeelmarkt.
Verrek…. VOordeelMARkt. Zou daar de naam van afgeleid zijn?? B-) }:0 :')

Ik had dat dus met dat liedje 'Marina, Marina, Marina.', en dan 'Marina, Marina-demix' :o

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:34

Relaxed schreef:
Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind dat gewoon geen muntje. Het is sowieso iets wat lang niet iedereen weet, weinig mensen denk ik zelfs, dus dan is het imo niet echt een muntje.


Muntjes zijn (voor mij) van die dingetjes wat op zich wel logisch en duidelijk is maar door je eigen dommigheid nog niet opgemerkt hebt. En het moment dat je zoiets doorkrijgt en snapt is een muntje.

Een nieuw feitje wat je leert is mi ook geen muntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:54

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:
Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar ik vind dat gewoon geen muntje. Het is sowieso iets wat lang niet iedereen weet, weinig mensen denk ik zelfs, dus dan is het imo niet echt een muntje.


Muntjes zijn (voor mij) van die dingetjes wat op zich wel logisch en duidelijk is maar door je eigen dommigheid nog niet opgemerkt hebt. En het moment dat je zoiets doorkrijgt en snapt is een muntje.

Een nieuw feitje wat je leert is mi ook geen muntje.


Pcies :j

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:43

Suzanne F. schreef:
Mloes schreef:
Op Instagram gelezen: long covid slaat niet op je longen, maar gaat over dat je lang last hebt van covid 8)7


:')
Zo daar heb je long over gedaan. :')


Dit is echt mijn realisatie van de dag, bedankt Mloes voor het kwartje een bedankt Suzanne voor het woordgrapje :))

Farjen

Berichten: 7983
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:46

Ik weet niet of het geld als een muntje, maar ik kwam er onlangs achter dat je sommige buitenlandse stekkers van apparaten kan losvijzen en er een Europese stekker inzit :+
Aangezien mijn vriend lange tijd in Londen heeft gewoond, hadden we voor die apparaten zo omvormer/adaptor, maar nu niet meer *\o/*

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:29

Farjen schreef:
Ik weet niet of het geld als een muntje, maar ik kwam er onlangs achter dat je sommige buitenlandse stekkers van apparaten kan losvijzen en er een Europese stekker inzit :+
Aangezien mijn vriend lange tijd in Londen heeft gewoond, hadden we voor die apparaten zo omvormer/adaptor, maar nu niet meer *\o/*

[ [url=m/HBNSvE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik snap van die afbeelding nog niet hoe dat dan in elkaar zou moeten zitten :o

Zou dat overigens wel veilig zijn, als het zo is?

Farjen

Berichten: 7983
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 07:04

Dus de stekker was zo, met links de adaptor om hem te kunnen gebruiken in België.

Afbeelding

De toestellen zijn zo te koop in Engeland. Maar er zit dus een schroefje in, en wanneer je deze losmaakt heb je een gewone Europese stekker. Het is niet bij elk apparaat zo jammer genoeg :D Maar het was wel even een ploink-momentje :+

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:38

Farjen schreef:
Dus de stekker was zo, met links de adaptor om hem te kunnen gebruiken in België.

[ [url=m/3Oe7xd.jpg]Afbeelding[/url] ]

De toestellen zijn zo te koop in Engeland. Maar er zit dus een schroefje in, en wanneer je deze losmaakt heb je een gewone Europese stekker. Het is niet bij elk apparaat zo jammer genoeg :D Maar het was wel even een ploink-momentje :+


Dat is grappig!

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:09

De vakantie is begonnen, dus gisteren was het weer tijd om de vriezer (tafelmodel met lades) te ontdooien. Dat is altijd een heel gehannes met handdoeken, smeltwater en natte vloerbedekking. Er zit wel een gootje midden onderin, maar daar is lekvrij geen bakje tegen aan te zetten.
Gisteren, ik was al bijna klaar, zag ik dat er onder dat gootje een sleufje zit.
En ineens :)* snapte ik waar dat gekke "schepje" voor is die erbij zit :))

Na 20 jaar........ :+

PLOINK!!

Britta31

Berichten: 13136
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:00

Tip,doe de vriezer in de winter als het vriest,ik leg dan de inhoud buiten neer.

DuoPenotti

Berichten: 29414
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:57

Britta31 schreef:
Tip,doe de vriezer in de winter als het vriest,ik leg dan de inhoud buiten neer.

:j

Volgende tip, koop bij een nieuwe vriezer een no-frost variant.
Echt zo fijn!!!

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:21

Roodvos schreef:
De vakantie is begonnen, dus gisteren was het weer tijd om de vriezer (tafelmodel met lades) te ontdooien. Dat is altijd een heel gehannes met handdoeken, smeltwater en natte vloerbedekking. Er zit wel een gootje midden onderin, maar daar is lekvrij geen bakje tegen aan te zetten.
Gisteren, ik was al bijna klaar, zag ik dat er onder dat gootje een sleufje zit.
En ineens :)* snapte ik waar dat gekke "schepje" voor is die erbij zit :))

Na 20 jaar........ :+

PLOINK!!


Haha, ik heb afgelopen weekend ook zitten knoeien met smeltwater. Geen natte vloerbedekking, maar tegels. En de vriezer staat nu dichtbij een afvoerputje in de bijkeukenvloer, dus dat was geen probleem. Ik vond het afvoertje dus wel handig (hoefde ik zelf niks te doen), maar schepje? Schepje? welk Schepje? kun je me helpen mijn muntje te laten vallen? Heb die vriezer nog maar 18 jaar, dus....

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:04

Rocamor schreef:
Haha, ik heb afgelopen weekend ook zitten knoeien met smeltwater. Geen natte vloerbedekking, maar tegels. En de vriezer staat nu dichtbij een afvoerputje in de bijkeukenvloer, dus dat was geen probleem. Ik vond het afvoertje dus wel handig (hoefde ik zelf niks te doen), maar schepje? Schepje? welk Schepje? kun je me helpen mijn muntje te laten vallen? Heb die vriezer nog maar 18 jaar, dus....

Afbeelding
Dat "schepje" is dus een afvoer gootje. En daar kan dan weer een bakje of een laag teiltje onder.

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:31

Farjen schreef:
Ik weet niet of het geld als een muntje, maar ik kwam er onlangs achter dat je sommige buitenlandse stekkers van apparaten kan losvijzen en er een Europese stekker inzit :+
Aangezien mijn vriend lange tijd in Londen heeft gewoond, hadden we voor die apparaten zo omvormer/adaptor, maar nu niet meer *\o/*

[ [url=m/HBNSvE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hou op, ik ben zelf opgegroeid in Ierland en wist dit dus echt niet

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:44

Aha, dat zat er bij standaard al, geloof ik. Helaas geen echt muntje dus, want hier kan ik thuis met goed fatsoen geen lekbak onder zetten (ja, als ik dat ding gewoon op hoogte zet, dan wel)


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:06

Waarom heeft mijn vriezer dit niet dan?