Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 475 van de 500 [ 12500 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rare mensen op marktplaats deel 7!

 
Profiel   

BopjeBo schreef
Vraagje hoe jullie daar mee om gaan. Gisteren iets op marktplaats gezet, redelijk wat interesse in, had op bieden gezet omdat ik geen idee had wat er voor kan krijgen. Er is nu al een aantal keer op geboden, nu hebben inmiddels 3 geintresseerden gemaild met de vraag wat ik er voor wil hebben zodat ze de koop kunnen afronden. Hoe pakken jullie dat aan? Heb de 3 een mailtje terug gestuurd met de vraag wat ze er max voor over hebben, zie ik vanzelf wel wie hoogste bod heeft. Of gewoon maar afwachten wat er verder op geboden wordt?


Heb dit ook een keer gehad, prijs was bieden en bleef maar privé berichten krijgen. Heb iedereen terug gestuurd dat net zoals in de advertentie stond dat ze konden bieden onder de advertentie. Was voor mij veel makkelijker
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 20:13 



 
Profiel   

Vandaag was ik de lastige. 3 kasten zou ik ophalen 15.30/16.00 maar ik had een gesprek wat ontzettend uitliep en ik had geen bereik, Ik kon pas om 16.30 bellen dat ik later kwam. Was gelukkig niet erg maar zoiets vind ik zo vervelend

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 20:14 



 
Profiel   

Tja, nou lijk wel of ik een die-hard marktplaats addict ben maar ben even een berg overbodige spullen aan het verhandelen ;-) Heb al poosje een kostbare deken te koop staan. Al paar keer een bepaald bod gekregen incl verzendkosten. Elke keer andere account maar wel allemaal uit dezelfde plaats. En dan reageer ik terug dat ik akkoord ga voor dat zelf de bedrag excl verzendkosten, hoor vervolgens niets meer. 1 Keer kon een koper van 1 van die accounts betaalverzoek die ik op zaterdagochtend verstuurde niet betalen omdat ze op maandag middag een makelaar op visite had, en vorige week een andere koper uit dezelfde plaats deed een bod waar ik geen reactie meer van kreeg tot vanavond, kreeg e een foto van een blauw oog en dat het even niet zo goed met dr ging... wtf? En ze neemt van de week wel weer contact op als het beter met dr gaat. WAAROM?!? Volgens mij trek ik echt gekkies aan. Moet wel dezelfde zijn omdat het telkens om hetzelfde bod gaat, en in die plaats volgens mij geen gesticht staat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:27 



 
Profiel   

Je naam op Mp even wijzigen doen er heel veel. Wanneer ik een bod krijg bekijk ik de koper of ik voeg ze even toe als favoriete verkoper, kun je meteen checken wanneer ze hun naam wijzigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:21 



 
Profiel   

Nou ben meer geneigd dr te blokkeren, ben er nou wel klaar mee, mafklappers die er soms tussen zitten zeg 8)7 :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:39 



 
Profiel   

BopjeBo schreef
Nou ben meer geneigd dr te blokkeren, ben er nou wel klaar mee, mafklappers die er soms tussen zitten zeg 8)7 :=


Wat voor deken is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 00:52 



 
Profiel   

Iets te koop staan met bieden en krijg er Bod van 10 euro. Ik ga ermee akkoord en vraag wanneer diegene het wel ophalen of dat ik het moet verzenden. Ant: Verzenden graag en vroeg mij wat dat de kosten zijn.
Ik ant. 3.90 via een brievenbus pakketje vraagt ze zullen we van mijn bod incl prijs maken. Euhm nee. Ik ga akkoord met het bod met met ineens 3.90 minder

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:54 



 
Profiel   

Mensen doen dat zo vaak.

Pas ook een. Had al 'korting' gegeven op mijn minimale prijzen omdat ze twee dingen kocht, vraagt ze of we de verzendkosten naar België konden delen.. Nou... Nee? :')

Toen ze zelf de verzendkosten moest dokken kon het opeens.. Drie keer raden.. Naar een DHL punt in Nederland, want daar werkte ze toch in de buurt. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 08:58 



 
Profiel   

Ik vind dat bieden op een advertentie. Exclusief verzendkosten is.

Maar daar blijken het er veel niet mee eens te zijn :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:29 



 
Profiel   

Nou, in eerste instantie ging ze daar ook mee akkoord, ze deed een bod en kwam pas toen ik de verzendkosten noemde met het "geweldige" idee om haar bod dan een incl prijs te maken. Nou nee.
Bieden is excl verzenden, ik kan niet zien of weten of je het ophaalt of verzonden wil hebben aan een bod, en die 3.90 of 6.95 gaat dan nog van mijn winst af op een artikel wat al niet te duur is. Of doe een bod en zet daar meteen prive bij dat het incl verzenden is, dan is mij dat ook duidelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:33 



 
Profiel   

Snap ik heel goed. Dat is ook gewoon ex verzending. Zou eruit zien als jij die kosten ook nog moest betalen, alsof je er dolgraag af wilt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:49 



 
Profiel   

Hebben jullie dit al eens gezien?

Ik heb mijn zadel vanmiddag te koop gezet. Een uur later de vraag of hij nog beschikbaar was. Daarna de volgende reactie:

[ img ]

Er is geen onderhandeling over VP (niet dat dat erg is) en hij/zij wilt het komen ophalen. gebruiker is boven de 10 jaar actief.

Ik weet niet waarom ik denk dAt er een luchtje aan zit, misschien vanwege de link die erbij word geplaatst in de adverentietekst. Ook de ‘sorry voor de late reactie’ er zat namelijk nog geen half uur tussen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:16 



 
Profiel   

och geen idee. misschien wil diegene het zadel graag hebben en vind die de prijs ok?

ik bied ook niet altijd onder. als ik het graag wil hebben en kan leven met de prijs handel ik ook zo. meestal krijg je het dan ook namelijk ;)

iser ergens een manier om te checken of die link echt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:19 



 
Profiel   

NenaC schreef
och geen idee. misschien wil diegene het zadel graag hebben en vind die de prijs ok?

ik bied ook niet altijd onder. als ik het graag wil hebben en kan leven met de prijs handel ik ook zo. meestal krijg je het dan ook namelijk ;)

iser ergens een manier om te checken of die link echt is?


Ik durf er niet op te klikken :')

Heb een normaal betaalverzoek gestuurd en dan zie ik het wel. Wellicht is het een oprecht geinteresseerde natuurlijk! Ook om het feit dat het niet om verzending gaat maar ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:21 



 
Profiel   

Maureen, jij bent als verkoper de persoon die het betaalverzoek aanmaakt, kan mij niet voorstellen dat er veel risico aan zit.

Met een zadel zou ik wel duidelijk maken onder welke voorwaarden hij wel/niet terug mag als die niet past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:21 



 

Niet op klikken! Is oplichting. Deze link gaat niet via marktplaats (ondanks de naam doet vermoeden van wel) en vraagt privé gegevens van jou zodat je het geld kunt ontvangen, waarna jij uiteraard juist geld verliest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:21 



 
Profiel   

Ben geen meepraten in dit topic, maar volg het wel vanaf de zijlijn.

Idd oppassen! De link kan zo maar geen marktplaatslink zijn. Marktplaats accounts worden ook gehackt zodat de oplichter betrouwbaar overkomt met 10 jaar ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:26 



 
Profiel   

Ik zie het nu... heb erop geklikt maar meteen weggedaan en niks ingevuld. Ongelofelijk hoe geraffineerd het tegenwoordig gaat....

Kan er nu denk je niks meer gebeuren of moet ik mijn telefoon volledig wissen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:26 



 
Profiel   

Heel goed aangevoeld!
Alleen als verkoper een betaalverzoek is de normale gang van zaken. De rest is ( poging tot) oplichting.

Ook al lijkt de link veilig, niet op klikken en maak hier svp melding van bij marktplaats en de politie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:27 



 
Profiel   

Maureen_M schreef
NenaC schreef
och geen idee. misschien wil diegene het zadel graag hebben en vind die de prijs ok?

ik bied ook niet altijd onder. als ik het graag wil hebben en kan leven met de prijs handel ik ook zo. meestal krijg je het dan ook namelijk ;)

iser ergens een manier om te checken of die link echt is?


Ik durf er niet op te klikken :')

Heb een normaal betaalverzoek gestuurd en dan zie ik het wel. Wellicht is het een oprecht geinteresseerde natuurlijk! Ook om het feit dat het niet om verzending gaat maar ophalen.


Slim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:27 



 
Profiel   

Bij nader inzien, waarom zou iemand persee per bank willen betalen terwijl het opgehaald zou worden? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:28 



 
Profiel   

@Maureen, als je dit doorstuurt aan Marktplaats zorgen zij dat de verkoper verwijderd wordt van Marktplaats.

Ik heb er nu een die al 10 dagen (valse?) betaalbewijzen stuurt, hartstikke leuk maar zo lang het geld niet op mijn rekening staat, stuur ik niets op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:28 



 
Profiel   

Zou kunnen als je niet met een groot bedrag over straat wil.
Maar zelf zou ik dan ter plekke een betaal verzoek betalen ( wel zo afspreken dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:30 



 
Profiel   

Iemand een idee in welke rubriek ik een paar landbouwmachines te koop kan aanbieden op marktplaats wat mij geen geld kost voor de adv. O:)

Had ze al bij dieren en toebehoren bij overig staan maar daar werden ze helaas verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:33 



 
Profiel   

Is idd oplichting via zo’n link. Ze worden steeds slimmer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 19:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 475 van de 500 [ 12500 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen