Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 23:39

Nog steeds heeft hij dagen dat hij meer stress ervaart. Maar heel langzaam gaan we de goede kant op. Ik vraag ook heel weinig van hem. Gewoon stil staan met borstelen en deken op voor de nacht is eigenlijk alles op het moment. Hij heeft de afgelopen maand 2 keer heel kort aan de longe gelopen gewoon aan het halster. Misschien dat ik hem als baby er is wat meer ga doen maar voor nu is het prima. Oren is nog lastig dus weet niet eens of hij een hoofdstel in kan.

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:36

Wel fijn dat zijn hoeven weer op orde zijn en dat hij dat braaf laat doen, en voor jou is eerst bevallen en rustig aan weer sterker worden het belangrijkste daarna nog alle tijd om Riley op te pakken ;)

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 11:03

Ik ben er inderdaad erg blij mee dat zijn hoeven gedaan konden worden. Dat was ondertussen wel hard nodig. En inderdaad zolang ik nog zwanger ben ga ik zoiezo niet te veel met hem doen. Daarbij lijkt hij echt de tijd nodig te hebben om helemaal te wennen en te ontspannen dus dit is helemaal goed voor hem.

Ook nog goed ander nieuws. Ik had al ruim een maand niet gewerkt omdat er geen werk was. Nu zou ik met verlof zijn maar eerder niet. Werkgever heeft jobkeeper payments aangevraagd special voor nu als je niet kan werken vanwege het virus. Heel prettig want ik heb nu met terug werkende kracht 5 weken salaris gekregen en dit blijft iedere 2 weken uitbetaald worden. Even kijken hoe we het gaan doen als baby wordt geboren want dan kan ik zwangerschapsverlof geld aanvragen tot ik weer ga werken.

Deze week naar de verloskundige geweest ook. Die was bezorgd omdat toen ze met een meetlint ging meten baby erg klein leek. Volgende dag een extra echo die was gewoon normaal. Baby zn organen doen het goed, hij is gewoon groot genoeg in de curve en braaf met hoofdje naar beneden al. Wel moet ik morgen nog naar de gynaecoloog om echo te bespreken. Fijn in ieder geval dat alles goed in de gaten word gehouden.

En nog een paar foto’s van de laatste paar dagen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:53

Fijn dat het allemaal toch goed is op de echo. Is dan toch even spannend. En dat er nog wat extra geld je kant op komt, is ook een zorg minder. Hoe is het met je man?
Hier nog steeds bezig om de laatste hoesten kwijt te raken, zodat ik weer naar stal kan. 6 weken nu al mijn meisje niet gezien....

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:22

Fijn dat bij de verloskundige alles ok was. Mooie foto's!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 12:29

Emil dank je voor het vragen. Ml gaat goed. Ik heb vrijdag de hechtingen eruit gehaald. Wond is keurig aan het genezen zoals het hoort. Hij heeft eigenlijk geen pijn maar voelt het wel als hij lang zit. Hij loopt dus lekker buiten rond en heeft de software van de nieuwe trekker geïnstalleerd want werkgever lukte het niet. Zo kan hij met niet zware dingen toch wat helpen en bezig zijn.
Hopelijk ben jij snel helemaal opgeknapt en kun je naar je paard!

Rm dank je. Ja gelukkig alles in orde. Moest vandaag wel nog naar gynaecoloog. Hier werkt alles apart. De verloskundige had me na overleg doorgestuurd voor de echo en ondanks dat de persoon op radiologie prima kon vertellen wat ze zag moet dat toch beoordeeld worden door de gynaecoloog dus deze week 3 keer in het ziekenhuis geweest. Erg goed voor social distancing natuurlijk. Maar het blijft fijn dat ze alles goed in de gaten houden.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:11

Fijn dat ml aan het opknappen is en zich toch ook al nuttig kan maken. Dat helpt bij het herstel!

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:01

Fijne update, goed dat je salaris hebt gekregen en dat je nu lekker ontspannen kan genieten van het nieuwe leven in je buik, ook een opluchting dat de kleine groot genoeg is en alles werkt ;)

Top van ML ook :D

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:43

Hoe is het down under?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 00:02

Sorry het is al weer even een paar dagen geleden.

Met ons gaat het goed. Beetje druk geweest met afspraken. Baby zit nog lekker binnen. Maar beweegt goed en us in principe klaar om er uit te komen.

Merries doen het goed. Al doe ik niet veel met ze. Deken op en af en voeren. Riley gaat iets minder. Ik kan hem nauwelijks meer vangen en hij probeert vaak ook de merries bij me weg te jagen. Geen idee wat er voor hem is veranderd behalve dat hij ook een deken aan heeft. Heel vervelend want Liselotte kan nu niet zelf de wei in naar Nikki. Wel heeft Liselotte een nieuw hoofdstel gekregen wat ze nog wel een keer in de olie moet zetten.

Verder zijn we ook bezig met haar huiswerk.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:18

Misschien Riley toch maar even apart op een klein stukje zetten zodat hij wel bij mensen moet zijn en de merries lekker in de wei, dan heeft hij maar even pech, het is hobby en hij moet zijn grenzen wel weten. Jij hebt een baby in je buik dus kan het risico ook niet lopen dat hij de boel verstiert. Hoe gaat het met je man nu?

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 12:00

Mer je hebt helemaal gelijk. Riley zou beter even in een aparte wei gaan. Helaas heb ik op dit moment alleen beschikking tot de 2 hectare waar ze op lopen. De 4 hectare aan de ander kant heeft een boom op de draad dus die moet gemaakt worden. De 16 hectare aangrenzend de paardenwei is al gezaaid dus daar kunnen ze ook niet in. De enige optie die ik nog heb is de roundyard wat evt wel kan als ik er water en hooi breng. Ik zou het liefst kleinere weien maken in de grote dan kan er makkelijker een apart staan en toch dichtbij de anderen. Lastig dus maar komt goed. In het ergste geval kan hij terug aangezien hij niet van mij is.

Ml gaat goed. Bedankt voor het vragen. Hij heeft wat moeite met de 6 weken rustig aan doen maar voelt zich prima en geen pijn.

Vandaag nog wel een kadootje voor Jazz in de brievenbus. Ze was niet erg fotogeniek dus niet de beste foto maar toch. Het is een multi halster deels leer en deels touw. Ik zal later nog even een betere foto maken. En eentje van Poespoes die een goed plekje had gevonden vanmorgen om te zonnen.
Afbeelding
Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:06

Poespoes heeft het goed voor elkaar ja :j

Succes met de laatste zwangerschaps loodjes!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:35

Die Riley, heeft duidelijk dus regelmatig contact nodig om het niet zelf te gaan bepalen/overnemen. Lastig als je het dan even niet kunt regelen door omstandigheden. Maar baby en Liselotte gaan voor!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:14

Dank je Gerlindie van mij mag hij snel komen.

Emil inderdaad. Hij komt normaal twee keer per dag uit de wei. Smorgens deken af en brokjes, savonds deken op en een wortel. Dus hij komt wel in handen maar ik kan op het moment weinig anders met ze doen. Een keer heeft hij nu de hele dag met deken gelopen want ik kon niet bij hem in de buurt komen.
Ik vind het jammer. We gingen goed vooruit. Ik wil hem alle zorg geven die hij nodig heeft. Hij is met pensioen ik hoef hem niet te rijden. Maar het blijft steeds twee stapjes vooruit en dan weer 3 terug. Ik vermoed dat hij mentaal ergens toch een grote klap heeft gehad en de vraag is of dat ooit helemaal goed komt. In de afgelopen week ben ik er wel achter gekomen dat als de merries in de wei blijven hij iets beter is. Wanneer Liselotte gaat rijden en ik daarna een rondje ga wandelen met Jazz wordt gaat zijn gedrag achteruit alsof ze niet weg mogen. Ik wil hem ook best voor een wandeling meenemen maar ik kan niet een half uur achter hem aanlopen in de wei om het vangen. Ik ben daar simpel in en de meeste leren dat vlot. Paard komt naar mij in de wei want ik ga er niet achteraan rennen. Merries weten heel goed dat uit de wei gaan betekent dat ondanks wat werk je een wortel krijgt. Jazz komt zelfs naar de poort gelopen als ik bij de wei kom.
Voor nu moet hij wel veilig blijven voor Liselotte en straks baby anders is het zoiezo klaar. Verder als baby er is hoop ik dat we toch weer de goede kant op kunnen gaan.

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:47

Ik dnek dat als ik het zo lees hij het beste even op 'strafkamp' kan in de Roundyard. Dan maar even niet bij de dames ;) Heb jij je rust en kun je op een stoel ernaast gaan zitten net zolang hij begrijpt dat hij jou als beloning ziet en veilig.

Fijn dat ML goed gaat. Fijn en rustig aan doen is altijd lastig ;)

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 12:15

Even een snelle update. Afgelopen nacht is Noah geboren. Alles gaat goed met ons en al weer lekker thuis.
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26565
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:27

Gefeliciteerd!

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:31

Gefeliciteerd!

Siers83

Berichten: 7375
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:35

Gefeliciteerd!

Mer1980

Berichten: 18887
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:55

Oh van harte gefeliciteerd wat een schatje zeg <3 heerlijk smoeltje fijn dat jullie alweer thuis zijn! Geniet van elkaar!

ievie

Berichten: 2228
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 19:05

Gefeliciteerd met de geboorte van Noah!

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:10

Gefeliciteerd! Wat heerlijk zo'n klein manneke erbij! Genietse!

senna21

Berichten: 11883
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:57

Gefeliciteerd!
Veel geluk gewenst. :)F

nonnekee

Berichten: 173
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Spakenburg

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 23:08

Gefeliciteerd!