Als dromen uitkomen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38340
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:00

Wat een mooi kereltje .

ievie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:15

Wat fijn dat je nog steeds kunt blijven werken, ondanks dat je niet de juiste permit hebt.
Mooi ventje is Noah, al zo wijs!

Oef en hoe anders is het weer nu bij jullie tov bij ons. Hier is het behoorlijk warm nu..

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:56

OMG Noah is zo'n lekker ventje <3

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 23:07

Dank jullie! Ik denk dat Noah een kleine charmeur word.

Ja Ievie het is hier nog winter tot 1 september. Maar ook genoeg goede dagen hoor met 15-18 graden en zon op de dag.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 11:21

De regels gaan hier weer strenger worden. Liselotte mag vanaf volgende week niet meer naar school tenzij we toch bij de grens getrokken worden. Alleen kinderen in de grens zone mogen dan nog naar school alle kinderen daarbuiten krijgen geen permit meer. Op zich vind ik home schooling niet zo erg. Liselotte doet normaal zonder problemen haar huiswerk en kan dan Nikki rijden maar goed ik ben geen leraar en ze mist dan ook een heleboel sociaal contact.

Met ons gaat het verder goed en we blijven genieten van de kleine dingen. Zo kon onze familie fotoshoot bij de fotograaf niet doorgaan dus hebben we onze eigen covid lockdown foto’s gemaakt en gaan we lekker wandelen in het bos met de kinderen en Lilo. Heb nu maar een sling besteld want de wandelwagen vind modder en plassen in het bos niet zo leuk. Het andere hondje is Pippa. Onze oppas en eigenlijk vrienden zijn zon beetje het enige gezin die we nu zien op het moment dus gaan we ook samen op pad. Zij staan niet op de foto hier want ik weet niet of ze dat leuk vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:39

Die foto van Liselotte met Noah <3 smelt <3 ik ben verliefd wat heerlijk.

En wat een idioterie zeg bij jullie met die lockdown, ze zijn echt absurd streng.... Ik vind het hier in NL al extreem overtrokken, maar bij jullie zijn er in totaal nog niet eens zoveel besmettingen als bij ons per dag.....

ievie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 22:43

Heerlijke foto’s weer. En zoals genoemd, die van liselotte met Noah is fantastisch!
Kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat Liselotte niet naar school gaat. Bij jullie zijn er dan ook geen andere kids in de omgeving waar ze mee kn spelen..

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 11:18

Wij zijn nog steeds in stage 3 lockdown. Gelukkig niet zo streng als Melbourne met stage 4. Helaas nog steeds homeschooling. Gelukkig doet Liselotte dat nog steeds goed. Al vind ze rekenen en lezen duidelijk leuker als schrijven. Nikki wordt fijn iedere dag gereden want we hebben nu toch tijd genoeg.

Zondag (gisteren) zijn Liselotte en ik samen op buitenrit geweest. Een grote ronde gemaakt van bijna een uur. Lekker gedraafd. Best grappig soms neem ik een vriendin mee op Nikki. Nikki is dat ‘lastig’ ligt meer aan de ruiter dan Nikki. Maar ze gaat dan harder en zachter wanneer ze maar wil. Draait om, gaat kangaroes vangen en zo verder. Liselotte heeft de hele weg voorop of naast mij gereden en Nikki liep gewoon braaf met haar oortjes naar voren zonder ook maar iets te doen.

Ievie andere kids zijn inderdaad verder weg al is het wel te doen. Helaas zijn de parken dicht dus daar afspreken en koffie drinken met andere moeders terwijl de kinderen spelen kan niet. En in stage 3 mag je eigenlijk geen bezoekers hebben. Wat ik wel doe is soms met een collega afspreken haar dochter zit bij Liselotte in de klas. Ik werk 3 avonden per week in de pub met haar. Als we elkaar gingen besmetten hadden we dat nu wel gedaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 12:16

Wat zijn ze streng zeg bij jullie op zo'n groot land en zo vreselijk weinig besmettingen en ziekenhuisopnames... jeetje en daar moet de economie voor kapot en hele families ontwricht. Wel fijn dat je heerlijk met je dochter naar buiten kan. En Noah blijft een schatje <3

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 11:31

Ik loop alweer achter zie ik. Met ons gaat alles goed. Ik ben een paar daagjes vrij geweest en we hebben in de tuin gewerkt. Het is nog niet af. We hebben nog meer houtsnippers nodig. Maar goed het begin is er. Ook nieuw gras zaad op de kale plekken gedaan. Ml zijn werkgever gaat voor materiaal voor een druppel systeem zorgen. Dat maakt het beregenen van de erg droge grond straks ook makkelijker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noah heeft afgelopen week zijn 4 maanden vaccinaties gehad. De dokter heeft alleen zijn temperatuur genomen dus eigenlijk verder niks gedaan. Dinsdag gaan we naar het consultatiebureau dus dan weten we ook hoe groot hij alweer is.

Liselotte geniet van weer iedere dag naar school gaan. En is super blij met haar nieuwe zelf uitgezochte bureau stoel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:37

NOAH spam <3 oh wat een heeeeeeeerlijk ventje <3 love it

en jullie knappe meid met haar GE-WEL-DI-GE bureaustoel :D super tof!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 12:45

Dank je Mer!

ievie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:59

Leuke foto’s weer! Fijn dat Liselotte elke dag naar school kan.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:51

Lekker kereltje is Noah! Heerlijk die lachebekkies! En wat fijn dat Liselotte lekker weer naar school kan. Hier gaan mijn jongens ook weer naar school. En wat doet mama? Tja, die gaat met een vriendin lekker met de paarden naar het bos. Even lekker zorgeloos genieten. Hoe gaat het met de lockdown in Aussie? Begreep dat het toch wel serieuze gevolgen voor de economie momenteel heeft. Sterkte ermee!

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 19:53

Emil fijn dat jou kids ook weer naar school gaan en jij op die momenten lekker kan genieten met de paarden.

Het heeft inderdaad grote gevolgen voor de economie zeker in de kleinere dorpen. Heel wij doen het goed. Ml kan gewoon normaal werken. Social distancing genoeg in de tractor.
Ik werk zowel in de pub als bij het ouder echtpaar (waar ik via het bedrijf van hun zoon betaald krijg). In de pub ben ik op jobkeeper dat is een nieuwe uitkering voor nu om te zorgen dat de pub die minder goed draait wel alle banen kan behouden en wij gewoon betaald krijgen. Wij hebben nog geluk dat we wel kunnen gaan werken maar sommige bedrijven zijn helemaal dicht. Maar wij redden het dus eigenlijk prima.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:07

Gelukkig! Er is al ellende genoeg in de wereld......

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 14:02

Wij zijn weer wat verder in de tuin. Nu nog de zandbak afmaken en ik heb wat projectjes met hoefijzers die ml aan elkaar gaat lassen. De laatste foto is het begin van de zandbak met mud kitchen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gister morgen was het heerlijk wakker worden met Noah en Liselotte in bed.

Afbeelding
Afbeelding

Na de tuin staat er nog een groter project op de planning. Mits we voldoende materiaal vinden. Al wordt dit waarschijnlijk pas na het oogsten.

ievie

Berichten: 2218
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:41

De tuin ziet er goed uit. Fijne speelplek zo voor de kinderen.

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:22

Oh die dikke palmbomen in je tuin <3 die zijn echt gaaf. en wat een leuke speelplek voor de kids, heerlijk genieten zo.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 13:47

Dank jullie!

Ik vind de palmbomen super gaaf. Wel binnenkort nog even de dode bladeren aan de onderkant weghalen dan zien ze er weer beter uit.

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 11:17

Weer een stapje verder met de zandbak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:08

Leuke zandbak, maar NOAH SPAM is nog veel leuker :D wat een heerlijk kereltje <3

wortel115

Berichten: 2130
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 12:30

Hij is schattig he Mer? Ik blijf me gewoon iedere dag weer verbazen dat hij zo knap is.
En hij is al zo veel veranderd.

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18880
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:09

Hij is echt zo knap <3 heerlijk heerlijk kereltje <3

senna21

Berichten: 11871
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:36

Vrolijk ventje.
Een fijne speelplek voor de kinderen. +:)+