Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 16:42

Ho ho. Ik heb mijn vriend niets verboden he. Dit zal ik ook nooit doen. Zoals die 1e kerst zonder mijn moeder. Hij mocht gewoon gaan. Maar dit wilde hij niet. Hij wilde er voor mij zijn.

Alles wat hij doet met zijn ouders, is altijd zijn eigen keus geweest. Ik heb juist altijd gezegd dat hij gewoon op bezoek moet gaan en zich zeker niet voor mij zich daardoor opgelaten voelt. Zijn immers wel zijn ouders :)

Ik heb het er nog niet weer over gehad. Wilde het even allemaal laten bezinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:59

Nessa schreef:
Ho ho. Ik heb mijn vriend niets verboden he. Dit zal ik ook nooit doen. Zoals die 1e kerst zonder mijn moeder. Hij mocht gewoon gaan. Maar dit wilde hij niet. Hij wilde er voor mij zijn.

Alles wat hij doet met zijn ouders, is altijd zijn eigen keus geweest. Ik heb juist altijd gezegd dat hij gewoon op bezoek moet gaan en zich zeker niet voor mij zich daardoor opgelaten voelt. Zijn immers wel zijn ouders :)

Ik heb het er nog niet weer over gehad. Wilde het even allemaal laten bezinken



Dit is precies wat ik bedoelde met elkaar verkeerd begrijpen. Misschien dat dit nu juist onderdeel van jullie probleem is.
Ik zeg namelijk nergens dat jij je vriend verbiedt om met ze om te gaan, maar ik zeg dat dit hier geadviseerd word, en dat ik dat ver vind gaan. En dat ik INDERDAAD mijn vriend niks zou ontzeggen (net als jij dat niet doet, dus)

ik schrijf een stuk over dat jullie misschien persoonlijkheden hebben die ver van elkaar afliggen (twee verschillende type mensen dus) maar daar reageer je niet op, je pikt het stuk eruit waar jij je onder vuur genomen voelt. Kan het zijn dat jij je bepaalde opmerkingen heel erg aantrekt, die een ander niet zo aanvallend zou ervaren? Dat zij lomp kunnen reageren omdat ze niet zoveel inlevingsvermogen hebben, en dat jij juist weer best wel gevoelig bent?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 19:09

Ja ik trek het mij heel erg aan dat ze zegt dat het hopelijk snel uit is, dat ik misbruik maak van mij vriend en aas op zijn geld, dat ik een slechte schoondochter ben, dat vriendlief beter terug kan gaan naar zijn ex, etc.

Dit heeft niks met botsende persoonlijkheden te maken. Want ja, dat is ook aanwezig. Ze kan het niet hebben dat ik voor mezelf opkom en niet naar haar pijpen dans

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:32

soort van simpel zou dat voor mij zijn, hij gaat alleen na zijn ouders.. . is er een keer een familie iets feest/trouwerij/begravenis dan moet je misschien nog in elkaars buurt kunnen komen of door een deur.. maar verder zou het voor mij klaar zijn. zou het dan alleen bij hoi en tot ziens houden.

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:35

Nessa schreef:
Ja ik trek het mij heel erg aan dat ze zegt dat het hopelijk snel uit is, dat ik misbruik maak van mij vriend en aas op zijn geld, dat ik een slechte schoondochter ben, dat vriendlief beter terug kan gaan naar zijn ex, etc.

Dit heeft niks met botsende persoonlijkheden te maken. Want ja, dat is ook aanwezig. Ze kan het niet hebben dat ik voor mezelf opkom en niet naar haar pijpen dans


Hoho! Rustig TS, volgens mij bedoelt VivaLaVida dit helemaal niet verkeerd. Ze zegt juist dat jouw houding naar je vriend goed is! :)

Het is ook niet niets om zo door je schoonmoeder onder vuur te worden genomen, je kan er helemaal niets aan doen en het is gewoon ronduit vervelend, ook omdat jij waarschijnlijk voelt dat je vriend hier tussenin staat. Mogelijk doet je schoenloeder die express in de hoop dat je vriend uiteindelijk voor haar kiest in plaats van voor jou.
Dus laat je niet gek maken! Jij weet wat je aan je vriend hebt en dat jullie een goede relatie hebben (als ik het zo hoor).

Ik zou zelf het gesprek wel aanhoren, maar dan moet het inderdaad wel vanuit je schoonouders komen. Als dit soort dingen worden gezegd dan wordt de relatie nooit meer echt goed, maar misschien wel goed genoeg om in ieder geval haar te kunnen luchten op je bruiloft. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:35

thanks sannens, precies!
Ik bedoel er mee te zeggen dat er mensen zijn die weinig emoties hebben, en zich dus ook totaal niet kunnen inleven in een ander. Als je zo verschillend bent, kan dat botsen. Jij vraagt hier op bokt of je nogmaals het gesprek zal aangaan (voor je vriend) Ik stel je vervolgens een vraag, om te zien of er misschien dingen meespelen, waardoor je het contact nog wel zou kunnen herstellen (door bijv proberen om je niet te laten raken door te bedenken dat zij anders zijn dan jij)
Het is maar een vraag, geen aanval of rotopmerking.
Maar ik zou het contact verbreken en afstand houden, tot het jou minder hoog zit allemaal, want zoals je je nu voelt tegenover hen kan je er samen niet uitkomen (denk ik) en word het allemaal juist erger, en jij nog meer gekwetst. Misschien over een jaar nog eens bekijken.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 19:51

Daarom ook nog niet erover begonnen. Want ben nog heel boos om alles. Vind het echt zo naar wat ze allemaal doet :(

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:52

Ik zou het voor je vriend nog eens proberen. Maar als het nog een keer gebeurd, het gewoon klaar is. Je hoeft je vriend niet te laten kiezen tussen jou of zijn ouders. Maar jij bent ook niet verplicht om naar ze toe te gaan gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:54

(Ik heb alleen de OP gelezen)

Ik vind het best vreemd dat je vriend niet eerder voor je op is gekomen. Niet dat ik vind dat je je partner voor de keuze "het is hen of ik" moet zetten, maar ik had wel iets gehad van: Ik kan hier niet mee omgaan, ik wil hier niet mee omgaan. Als er niet snel iets verandert heb ik er geen zin meer in.


Ik zou de mensen voorlopig even in hun sopje gaar laten koken. Jij bent helemaal niemand iets verschuldigd.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:33

Petje af Ts hoe je met de situatie omgaat.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:08

Ik heb dit denk ik een beetje van de andere kant.. Nouja, dat klinkt wel hard 'terroriserende schoonmoeder' maar ik denk dat mijn vriend geen leuke schoonmoeder heeft aan de mijne. Ook ik ben enigskind en ben alleen opgegroeit met mijn moeder. we hadden altijd al een super hechte band en deden alles samen. Echter kreeg ik natuurlijk vriendjes en die namen bij mij veel tijd in beslag en ik was graag bij ze. Ik heb twee serieuze relaties gehad van 3 jaar en ben nu samen bijna 1,5 jaar samen met mijn huidige vriend waar ik ook mee samenwoon. Ik val absoluut op andere types dan mijn moeder (gelukkig maar hihi) en eigenlijk heeft geen enkele jongen het tot nu toe goed kunnen doen. Het rare is, toen ik samen was met mijn eerste vriend kon mijn moeder hem wel schieten omdat hij niet goed voor mij was (vond zij). Geen goed woord voor over, ik mocht niet bij hem logeren met de smoes dat we dicht bij elkaar woonden etc.
Inmiddels, zoon 10 jaar verder is ze dikke vrienden met hem en appen ze wekelijks.. (mijn ex heeft bij mijn moeder in hetzelfde bedrijf gewerkt en mijn moeder heeft hem gestimuleerd voor zichzelf te beginnen. ze hebben het verder nooit over mij).
Mijn tweede vriend vond mijn moeder nooit iets. Hij woonde 120 km verder op en het was echt neit haar type. ze deed ook niet haar best.
Nu heb ik een super lieve jongen die perfect bij mij past maar hij heeft een moeilijke jeugd gehad (ouders die niet goed voor hem en zijn broer (konden) zorgen, opgegroeid bij opa en oma in huis, te laag niveau op school gedaan waardoor hij zich ging vervelen, verkeerd groepje vrienden enzo..)
We leerden elkaar kennen op mijn stage (zijn werk) en direct was er aantrekkingskracht. Echter zat hij nog in een afrondende fase van zijn relatie, huis moest verkocht worden etc. En voor die tijd wilde ik niet daten. Ik heb alles met mijn moeder gedeeld en zij vond het verkeerd. Terwijl we (in mijn ogen) niets verkeerd deden. We chatten wat, maar hebben niet gedate totdat de relatie definitief beeindigd was. Mijn moeder had duidelijk een apraxie tegen hem dus ik stopte met vertellen.
Uiteindelijk had hij weer een eigen appartementje en ik was van donderdagmiddag tot maandagochtend daar. andere dagen sliep ik thuis. Ik was nooit meer thuis in de weekenden, en ik ging met hem naar mijn paard. Iets wat ik met mijn moeder deed (echter kon ik mooi alleen gaan als het regende, koud was, nattig was of als ze geen zin had)..
Mijn vriend ging in het begin natuurlijk vollop mee lang mijn moeder. Echter deed ze dan zo monsterlijk afstandig. Bang werd ik ervan. Natuurlijk heb ik dit meermaals met haar besproken maar ze werd dan boos op mij. Ik zag het allemaal verkeerd, ik trok conclusies die er niet waren.. Nou, ik ben niet helemaal achterlijk en ik heb ook een sensor voor non-verbale communicatie.
Anyway. Ik heb het drie of viermaal geprobeerd. Ze heeft aangegeven dat ze niet weet waardoor ze hem niet moet. Hij heeft niks verkeerd gedaan maar ze moet hem gewoon niet.
Net zoals alle andere vriendjes waar ik iets mee heb gehad.

Ik heb de hoop opgegeven.
Soms doet ze ineens heel vriendelijk (zoals ze normaalg gesproken is tegen mensen) en andere keer is ze weer compleet afstandelijk.. Draait ze zich alleen naar mij toe, zegt alleen mij gedag, etc. Ik zeg daar iedere keer iets van en dan reageert ze boos.
Ik heb ook tegen mijn vriend gezegd dat ik het ontzettend banketstaaf voor hem vind en dat ik het heel goed begrijp als hij niet meer mee wil.
Hij geeft aan het wel te willen proberen maar er is een periode geweest waarop ze gewoon echt niet normaal deed. Toen ben ik alleen gegaan. Ze vraagt dan ook niet naar hem, en als ik iets over hem vertel dan reageert ze er niet op.
Heel vervelend.
Ik bescherm mijn vriend, maar het is wel mijn moeder.
Je houdt toch in je achterhoofd van : stel het gaat helemaal mis met mijn vriend.. waar kan ik dan naartoe..
Je ouders zijn toch een beetje je safetynet.
Ik zou heel graag willen dat ze hem hartelijk ontvangt en een warm schoonmoeders huis aanbiedt.. maar helaas.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:38

Jeetje, RoyceMac, je moeder is volgens mij doodgewoon jaloers! Wat een rotsituatie!

pinto_1

Berichten: 2552
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:59

TS, als ik je OP lees vind ik dat je vriend ook niet echt zijn best heeft gedaan om de situatie te verbeteren. Zoals ik het lees tenminste...

Je zegt dat ze tegen jou heel enthousiast is over je paard, en vervolgens komt je vriend thuis met de mededeling dat ze hem een rotknol noemt en dat je teveel geld uitgeeft? >;) Tja, dan is het logisch dat de relatie niet bepaald verbeterd.
Het was handiger geweest als hij op dat moment zijn moeder had aangesproken, en pas als het was uitgepraat weer naar jou was gegaan. Nu is het alleen olie op vuur gooien.

Je zegt ook dat als je haar erop aanspreekt zij ontkent en zegt dat het leugens zijn. Waar is je vriend dan in dit verhaal? Want als jij liegt, liegt hij toch ook? Hoop toch wel dat hij dan erbij is, want met een "ik heb gehoord dat" kom je niet zover als het om uitpraten gaat.

Op zo'n manier gaan situaties uiteindelijk ook escaleren, en ga jij je overal aan storen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:36

Pfff hier inmiddels weer afgekoeld M'n vriend en ik zijn vlak na elkaar jarig en afgelopen weekend kwamen onze vrienden. En ook zijn ouders (kreeg ik even een uur van te voren te horen) heel fijn!
Maar ja om de goede vrede te bewaren toe maar. Komen ze binnen staan ze te smoezen in de gang Geven hem z'n kado feliciteren hem met z'n verjaardag. Ik sta netjes op om ze te feliciteren gaan ze eerst de rest af en als laatste mij. En vervolgens is het van ja jij gefeliciteerd met Frank (mijn vriend dus) en ik kreeg dus ook niks... (niet dat ik van hun iets hoef maar dan nog) echt respectloos bah
Ik had een schilderij van een fotoshoot gekregen voor m'n verjaardag van een vriendin van mij en die had ik op de plaats van een oude canvas schilderij die mijn vriend er eerst had hangen. (Een zwart doek met een witte vlek erop) kijkt ze naar de foto en begint Ow waar is het andere schilderij???? Die was zo mooi is zonde dat die er niet hangt moet wel weer terug hoor!!! We wonen al 4 jaar samen en alles wat mijn vriend in huis had moet zo blijven want alleen dat is goed...

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:47

Candalia en jou vriend smijt zijn ouders niet liniarecta de deur uit? :r

Ik was vertrokken en had hem fijn met zijn papa en mama achter gelaten of als het mijn huis was, hem er direkt uit gesodemieterd.
Zo laat je toch niet met je vriendin omgaan, ongelovelijk wat een ...kel -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:21

candalisa schreef:
Pfff hier inmiddels weer afgekoeld M'n vriend en ik zijn vlak na elkaar jarig en afgelopen weekend kwamen onze vrienden. En ook zijn ouders (kreeg ik even een uur van te voren te horen) heel fijn!
Maar ja om de goede vrede te bewaren toe maar. Komen ze binnen staan ze te smoezen in de gang Geven hem z'n kado feliciteren hem met z'n verjaardag. Ik sta netjes op om ze te feliciteren gaan ze eerst de rest af en als laatste mij. En vervolgens is het van ja jij gefeliciteerd met Frank (mijn vriend dus) en ik kreeg dus ook niks... (niet dat ik van hun iets hoef maar dan nog) echt respectloos bah
Ik had een schilderij van een fotoshoot gekregen voor m'n verjaardag van een vriendin van mij en die had ik op de plaats van een oude canvas schilderij die mijn vriend er eerst had hangen. (Een zwart doek met een witte vlek erop) kijkt ze naar de foto en begint Ow waar is het andere schilderij???? Die was zo mooi is zonde dat die er niet hangt moet wel weer terug hoor!!! We wonen al 4 jaar samen en alles wat mijn vriend in huis had moet zo blijven want alleen dat is goed...


Ohhh hier krijg ik jubeltenen van he. Zou echt uit elkaar ploffen van irritatie :=

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:38

ik had het schilderij bij eerst volgende gelegenheid aan haar gegeven met de dweep je vond het toch zoooooo mooi, nou je mag um van me hebben.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:45

Lastig....
Ik zou die schoonouders eens een tijdje in hun sop gaar laten koken.

Maak je vriend duidelijk dat hij zelf moet weten wat hij doet maar dat voor jou de kous af is.
Laat hij eerst maar eens een jaar zijn ouders alleen maar vriendelijk over jou horen spreken, echt een jaar!!!! niet 6 maanden of zo, maar een jaar, misschien dat ze dan normaal tegen jou gaan doen.

Mensen veranderen namelijk niet "zomaar".

Heel eerlijk, als mijn ouders zo over mijn partner doen, zouden ze me niet meer terug zien.
Dus stiekum, vind ik jou vriend wel een watje.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:13

Ik vind het echt heel erg dat er dus zo veel moeders/schoonmoeders zijn... Helaas is mijn moeder overleden dus ik heb geen idee hoe zij tegen mijn vriend had gedaan, maar ik kan me echt niet voorstellen dat ze zo zou treiteren... Kan je niet gewoon onwijs blij zijn dat je kind gelukkig is? En pas advies geven als daar om wordt gevraagd? Echt best shockerend vind ik het...

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:55

Strikje erom en bij hun verjaardag kado geven onder het mom van recycling!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:45

Nee mijn vriend houdt haar het hand boven haar hoofd... ook net wat hun doen... al zijn fouten komen door mij... hij rookte al toen ik hem leerde kennen zij rookt zelf ook ... nu rookt hij heel veel en is mijn schuld (ik rook helemaal niet)
Als hij een puinhoop van z'n auto maakt(asbak overvol cigaretten doosjes achterin) moet dat wel door mij komen want zo heeft zij hem niet opgevoed... hij was een hele nette jongen dus ja ... tis zo frustrerend ... toen m'n merrietje werd geboren was zelfs hij mega trots en toen hij het vertelde was het eerste wat ze zei Alweer 1 !!! Je lijkt Seth Bosman wel met al die paarden!!! (Merrie veulen + shet) Dat kost geld hoor!!! Ik moest m'n paarden maar weg doen en het geld aan hem geven... en dan in huis alles is verouderd en valt bijna uit elkaar en als er dan iets veranderd wordt is het meteen HOEZO het was toch heel mooi??!!
Zucht ... mijn moeder is echt het tegenovergestelde die behandelt hem echt als haar zoon terwijl ze zelf heel verdrietig word dat ik zo behandeld wordt...

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:06

Wat afschuwelijk zo'n heks als schoonmoeder! Hoe is je schoonvader?

Mijn band met mijn schoonouders is oké. Kan op sommige momenten ook echt gezellig zijn met ze en heel hartelijke mensen. Maar ze trekken hun dochter echt ontzéttend voor met álles (vooral financieel, princesje krijgt alles wat ze wil) maar ook qua 'standpunten' en dat irriteert mij mateloos. Ik vind dat gewoon not fair tegenover mijn vriend en hij vind het ook niet tof. Echter al zo vaak er over gepraat zonder succes, dat we het maar laten zoals het is. Ze hebben een gigantisch bord voor hun hoofd (want zo leuk is hun prinsesje dus helemaal niet).

Ik snap echt dat je geen contact meer wilt en ze hebben meer dan genoeg kansen gehad. Ik weet niet of ik dat gesprek nog zou aangaan. Ze gaan je nu heus niet ineens leuk vinden. Maar aan de andere kant hangt je vriend nu wel een beetje tussen twee vuren in. Lastig..

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:14

Wat vreselijk zeg, ik zou dat echt niet trekken...

Ik ben serieus liever bij mijn schoonouders (en ook vaker) dan bij mijn eigen ouders. Ze zijn zo lief, meelevend en anders dan mijn eigen ouders. Besef door dit topic maar weer eens hoe veel geluk ik daar mee heb. <3

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:20

Altijd als ik dit soort topics lees, wil ik geen relatie meer _O-

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:27

eclair98 schreef:
Altijd als ik dit soort topics lees, wil ik geen relatie meer _O-


Nou ik uhh heb een beetje hetzelfde, nu ben ik blij met mn schoonmoeder hoor :) Maar als je zo leest dan gaan bij mij de nekharen overeind staan. Dat schilderij en verjaardagsgebeuren, nou ik denk dat ik mn vriend toch wel even duidelijk had gemaakt wat ik er van vind en dat ze van mij dr niet meer in hoeven te komen..