Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:25

Ibbel schreef:
Arethe schreef:
Heb zelf trouwens ook nog een leuke.
Het was haar recht bij de bevalling te zijn want het was ook een beetje haar kind en dat kon haar niet ontnomen worden.


Ik had geantwoord: Joh Ma, had dat eerder gezegd, dan had je de hele zwangerschap plus bevalling zó van me mogen overnemen als draagmoeder.

Careful what you wish for... Je hebt gekken!

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:40

Arenthe; een iets andere formulering, maar de strekking was hier hetzelfde! Zat ik totaal niet op te wachten..

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:47

Ze zal ja zeggen op zo'n opmerking :=

Nou dan toch liever zelf door het hele circus heen want anders gaat zo iemand pas echt claimen :D

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:57

Varekaj schreef:
Hey -O-
Ik heb die reistijd wel nodig om jou champieter te brengen hoor!


Wat ben ik daar nou mee, ga niet mogen drinken -O-

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:01

Aangezien de gemiddelde schoonmoeder aardig richting menopauze gaat of gewoon postmenopauzaal is, zal draagmoederschap niet zonder Italiaanse dokters lukken, vermoed ik zo maar...:+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:12

Optiwolk schreef:
Varekaj schreef:
Hey -O-
Ik heb die reistijd wel nodig om jou champieter te brengen hoor!


Wat ben ik daar nou mee, ga niet mogen drinken -O-


Een goeie Earl Grey dan?

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:07

Die hele fanatiekelingen die gaan er graag voor naar Italië denk ik :+

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 01:46


wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 08:42

Ik heb geen schoonmoeder maar wel schoonfamilie. Opzich kan ik redelijk met ze door een deur hoor alleen er worden wel af en toe van die aparte opmerkingen gemaakt.

'' Alleen slimme mensen kunnen slimme mensen krijgen. '' We hadden het er over dat we hoopte dat toen onze ongeboren zoon iets betere baan zou vinden als wij hadden.

Toen we vertelde dat we zwanger waren van de 1e. '' Kinderen kosten geld hoor ''. Wij hadden zoiets een gefeliciteerd was leuker geweest. Toen de 2e '' Twee kinderen kosten nog meer geld''. Joh..

Ik ben altijd van de koude kant. Schijnt een normale benaming zijn maar toch vind ik het naar klinken. Aangezien mijn vriend gewoon in onze familie wordt opgenomen als eigen.

Er zullen vast nog wel meer van die opmerkingen zijn.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:08

Ik hoor of zie schoonpa niet meer en dat is gewoon heerlijk.

Binnenkort is er eetfestijn van onze club. Hij had bij een hoop vrienden poeha lopen maken dat het zo lekker is, goed in elkaar zit etc en dus een massa uitgenodigd.
Ik vertik het van hem nog kaarten te verkopen. Ik heb geen behoefte om hem daar te zien.
Ik trakteer normaal ook elk jaar omdat ik rond die tijd jarig ben. Mooi niet dat ik 20 compleet onbekenden op mijn kosten ga laten drinken, want die meute vrienden van hem ken ik helemaal niet.
Mag hij lekker zelf uitleggen waarom het uitje niet doorgaat.

Paar weken terug had ik voor een dame die we beide kennen een pasje extra gezet op mijn werk. Zegt mijn vriend "nou ga je goede punten scoren hoor bij papa".
Rot op met je goede punten. Ik loop voor iedereen die dat verdient dat pasje harder. Dit is toeval omdat ik haar ook ken en omdat het kon. Die goede punten mag ie stoppen waar de zon niet komt.

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:33

Ik weet nog goed wat ik te horen kreeg toen de vader van mijn man overleed. Dit werd gezegd omdat ik alles had geregeld nadat mijn zus was overleden geheel onverwachts een half jaar daarvoor. Ze gingen er maar vanuit dat ik alles wel even ging regelen en ook nog wel even de zorg voor de moeder van mijn man erbij ging nemen. Nou dacht het niet. Heb een meer dan full-time baan, zorgen voor iemand die me al 20 jaar niet moet/mag/respecteert enzovoorts terwijl zij met nog 4 waren (broers en zussen van mijn man met aanhang) waarvan er een groot aantal werkeloos thuis zaten (en nu nog steeds). Dat vonden ze maar heel erg raar. Schoonfamilie heel leuk maar zolang ze niet accepteren voor wie je bent wordt het nooit oprecht gezellig.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:19

Die laatste zin klopt idd meggiemeg. Dat is hier ook het geval. Vanaf dag 1 merkte ik al dat ik niet 'gewenst' was.
Mijn man woonde in een klein dorpje en ik was een buitenstaander. Ik had andere ideeën, ging niet naar de kerk en was 'stads'.
Mijn man en ik zijn op een gegeven moment verhuisd naar de stad, dat hebben ze mij altijd kwalijk genomen. Ik heb hem veranderd. Dat mijn man door de verhuizing bij een andere voetbalclub ging voetballen was al helemaal de hel.. zijn vader heeft hem maanden niet aangekeken.. :')
Ik wist niet eens dat dit soort mensen bestonden, was regelmatig in shock door opmerkingen of acties van mijn schoonouders. Ik ben heel vrij opgevoed, mijn ouders waren een beetje halve hippies :+ Dus dat contrast was enorm.
Mijn man en ik hebben het daar de eerste jaren ook moeilijk mee gehad. Maar hebben samen een mooie middenweg gevonden, ook in de opvoeding van onze kinderen. Maar, door de acties en oordelen van zijn ouders en de warmte en het juist niet oordelen van mijn ouders, is hij nu bij mijn ouders kind aan huis en heeft hij na een lang proces grotendeels gebroken met zijn ouders.
Om de kinderen houdt hij oppervlakkig contact, we vinden dat zij hun opa en oma moeten blijven zien. Ik heb geen contact meer met ze, er is teveel gebeurd en ik ben te vaak gekwetst. Tegen de kinderen zeggen we dat we elkaar niet goed begrijpen, dat er daarom geen contact is. We zeggen heel duidelijk dat we geen ruzie hebben en er niemand boos is maar dat we elkaar dus niet begrijpen en het zo prettiger is. Blijft soms ingewikkeld hoor, maar het geeft zó ontzettend veel rust dat het contact zo goed als over is.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 02:03

wemkelover schreef:
Ik heb geen schoonmoeder maar wel schoonfamilie. Opzich kan ik redelijk met ze door een deur hoor alleen er worden wel af en toe van die aparte opmerkingen gemaakt.

'' Alleen slimme mensen kunnen slimme mensen krijgen. '' We hadden het er over dat we hoopte dat toen onze ongeboren zoon iets betere baan zou vinden als wij hadden.

Toen we vertelde dat we zwanger waren van de 1e. '' Kinderen kosten geld hoor ''. Wij hadden zoiets een gefeliciteerd was leuker geweest. Toen de 2e '' Twee kinderen kosten nog meer geld''. Joh..

Ik ben altijd van de koude kant. Schijnt een normale benaming zijn maar toch vind ik het naar klinken. Aangezien mijn vriend gewoon in onze familie wordt opgenomen als eigen.

Er zullen vast nog wel meer van die opmerkingen zijn.

Hier zeggen ze dat in de schoonfamilie maar echt om te grappen. :+
En dan gaan wij van de koude kant wat samenhangen en de warme kant wat plagen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:47

Naar aanleiding van een ander topic, bedacht ik me dat dit topic er ook was!

Dus gelijkgestemden meld u :+

Ik had ooit een reisverslag gemaakt van onze eerste reis naar Griekenland. Aan schoonma laten lezen, haar reactie? ‘Leuk hoor, heb maar 1 spelfout kunnen vinden’! Had ze ook ff aangeduid. Verder niks over de vakantie :+

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:03

k_m schreef:
Naar aanleiding van een ander topic, bedacht ik me dat dit topic er ook was!

Dus gelijkgestemden meld u :+

Ik had ooit een reisverslag gemaakt van onze eerste reis naar Griekenland. Aan schoonma laten lezen, haar reactie? ‘Leuk hoor, heb maar 1 spelfout kunnen vinden’! Had ze ook ff aangeduid. Verder niks over de vakantie :+


:')