Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 30 [ 740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Terroriserende schoonmoeder

 
Profiel   

Nessa schreef
Heel stil. Maar komt omdat we niks horen en vriend neemt ook heen contact op. Heerlijk zo. Vriendlief zit nu onwijs goed in zijn vel


Heerlijk haha ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 11:36 



 
Profiel   

Ik zit in de tegenovergestelde situatie. Mijn vriend kan niet opschieten met mijn moeder. Het is niet dat mijn moeder hem terroriseerd ofzo, maar ze doet ze er alles aan zodat mijn vriend en ik ruzie krijgen. Zo zijn er momenteel veel discussies om geld. Mijn vriend vind dat mijn ouders me financieel te weinig steunen (ik studeer nog) en mijn moeder vind dat mijn vriend me opstookt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 14:34 



 
Profiel   

Tsja dat ze er alles aan doet om jullie ruzie te laten krijgen is in mijn ogen ook terroriseren := , echter het voorbeeld wat je noemt daar heeft in mijn ogen je vriend niets mee te maken. Je ouders moeten zelf beslissen hoeveel geld ze je toestoppen en de één krijgt daar nu eenmaal meer voor dan de ander. Ik ken ook mensen die met een gouden lepel in de bek zijn geboren, alles wordt betaalt door papa en mama alleen ken ik er ook genoeg die verschillende baantjes moeten hebben naast de studie om uberhaubt rond te kunnen komen...... Jouw vriend kan niet beslissen voor je ouders en die heeft zich daar ook niet mee te bemoeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 14:54 



 
Profiel   

Ze hebben allebei recht op hun mening en deze mag ook uitgesproken worden, alleen hebben ze die mening van elkaar ook te respecteren, dat scheelt al een hoop gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 08:04 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij Mer1980, er zijn ook mensen die ondanks hun studie nog thuis kunnen wonen maar wel kost en inwoning betalen. Of iemand als ouder zijnde die keuze nou maakt uit (eigen) financiele overweging, of uit opvoedkundig oogpunt, daar heeft een ander zich gewoon niet tegenaan te bemoeien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 09:03 



 
Profiel   

Mer1980 slaat de nagel op de kop: je ouders beslissen hoeveel ze je wel of niet meegeven, en je vriend heeft zich daar niet in te moeien.
Dat je zelf aangeeft dat je moeder er alles aan doet om ruzie te stoken tussen jullie, klinkt als geen te gezonde relatie en daar zou ik van jou verwachten om daarin een lijn te trekken, moest ik je vriend zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 10:03 



 
Profiel   

Maar misschien wil je vriend geld van je ouders? En reageert je moeder daar op? Is dit wel fair? Als jullie geld te kort komen, is dat niet iets wat jullie eigen verantwoording is om beiden bv een avondje bij te gaan verdienen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 10:05 



 
Profiel   

Sachavdm schreef
Ik zit in de tegenovergestelde situatie. Mijn vriend kan niet opschieten met mijn moeder. Het is niet dat mijn moeder hem terroriseerd ofzo, maar ze doet ze er alles aan zodat mijn vriend en ik ruzie krijgen. Zo zijn er momenteel veel discussies om geld. Mijn vriend vind dat mijn ouders me financieel te weinig steunen (ik studeer nog) en mijn moeder vind dat mijn vriend me opstookt...


Jouw vriend en jouw moeder mogen best wat vinden, iedereen vindt wel iets. Het gaat erom of en hoe ze dat uitten. Communicatie dus.
Jij kan hierin een rol spelen.
Daarbij, jij kan je vriend aanspreken als hij zich met dit soort dingen bemoeit als het niet op zijn plaats is. En jij bent ook degene die je moeder moet aanspreken als dat nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 10:35 



 
Profiel   

Indestal schreef
Maar misschien wil je vriend geld van je ouders? En reageert je moeder daar op? Is dit wel fair? Als jullie geld te kort komen, is dat niet iets wat jullie eigen verantwoording is om beiden bv een avondje bij te gaan verdienen?


Ik ga voltijds naar school en daarbuiten nog 2 dagen per week werken, mijn vriend werkt voltijds. Ik vind het zelf geen probleem om dingen zelf te betalen. Het probleem is dat mijn ouders verwachten dat ik geld aan hun moet afgeven terwijl ik niet meer thuis woon. Ik heb mijn ouders altijd financieel uit de nood geholpen en heb het nooit anders gekend dus ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Mijn vriend is anders opgevoed en ik heb ondertussen enkele gesprekken gehad met andere familieleden, en hun zeggen ook dat mijn ouders te veel van mij verwachten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 23:28 



 
Profiel   

Sachavdm schreef
Indestal schreef
Maar misschien wil je vriend geld van je ouders? En reageert je moeder daar op? Is dit wel fair? Als jullie geld te kort komen, is dat niet iets wat jullie eigen verantwoording is om beiden bv een avondje bij te gaan verdienen?


Ik ga voltijds naar school en daarbuiten nog 2 dagen per week werken, mijn vriend werkt voltijds. Ik vind het zelf geen probleem om dingen zelf te betalen. Het probleem is dat mijn ouders verwachten dat ik geld aan hun moet afgeven terwijl ik niet meer thuis woon. Ik heb mijn ouders altijd financieel uit de nood geholpen en heb het nooit anders gekend dus ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Mijn vriend is anders opgevoed en ik heb ondertussen enkele gesprekken gehad met andere familieleden, en hun zeggen ook dat mijn ouders te veel van mij verwachten...

Tsja, je ouders zijn volwassen mensen en horen voor zichzelf te zorgen en voor hun kind. Nu zorg jij als kind voor je ouders. Een ongezonde situatie. Laat je ouders zelf de verantwoordelijkheid voor hun leven nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 23:39 



 
Profiel   

Mooie melkkoe ben jij voor je ouders! Kan mij voorstellen dat je vriend daar tegengas in geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 23:52 



 
Profiel   

Kijk, dat maakt het verhaal al heel anders. Het is raar dat je ouders verwachten van jou dat je hun geld geeft waar je keihard voor werkt.ziu niet moeten in mijn ogen. Snap heel goed dat je vriend tegengas geeft. Zou ik andersom bij mijn vriend ook doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 00:12 



 
Profiel   

Sachavdm schreef
Indestal schreef
Maar misschien wil je vriend geld van je ouders? En reageert je moeder daar op? Is dit wel fair? Als jullie geld te kort komen, is dat niet iets wat jullie eigen verantwoording is om beiden bv een avondje bij te gaan verdienen?


Ik ga voltijds naar school en daarbuiten nog 2 dagen per week werken, mijn vriend werkt voltijds. Ik vind het zelf geen probleem om dingen zelf te betalen. Het probleem is dat mijn ouders verwachten dat ik geld aan hun moet afgeven terwijl ik niet meer thuis woon. Ik heb mijn ouders altijd financieel uit de nood geholpen en heb het nooit anders gekend dus ik heb er persoonlijk geen problemen mee. Mijn vriend is anders opgevoed en ik heb ondertussen enkele gesprekken gehad met andere familieleden, en hun zeggen ook dat mijn ouders te veel van mij verwachten...

Of is dat geld om je paard te betalen?Want met 2 dagen per week werken hou je niet zoveel over om en een paard te betalen ,je studie's te betalen en jezelf te onderhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 00:34 



 
Profiel   

Komen je ouders iet fatsoenlijk rond zonder jouw steun? Geen idee hoe oud ze zijn, maar misschien kan je moeder zelf 2 dagen gaan werken? Maakt iet uit wat, al is het poetsen?

Ik vind het nl,erg ongezond om je kinderen zo een verantwoordelijkheid te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 09:33 



 
Profiel   

Tsja dat maakt het verhaal inderdaad anders, maar dan vraag ik mij nog af, je woont niet meer thuis, maar betalen je ouders nog wel veel dingen voor je. Uiteraard hoef je natuurlijk niet te antwoorden of te verdedigen, maar om een mening te kunnen geven is de complete info wel nodig. Ik hoop niet dat je geld moet afdragen om je ouders te onderhouden, dat is inderdaad een ongezonde situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 14:59 



 
Profiel   

Wow Sachavdm, je schreef dat je vriend vond dat je ouders je financieel te weinig steunden, niet dat ze exact het tegengestelde deden, namelijk leunen op jouw financiële steun naar hen toe... Als dat echt is hoe het zit dan is dat niet normaal hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 01:34 



 
Profiel   

Niet alles gelezen, maar toen wij jong ( 19 en 21 )waren leek het eerst wel goed te gaan tussen mij en mn schoonmoeder. Snel merkte ik al dat ze totaal anders was en ook wel een mening over mij had die ze met anderen besprak. Mijn man is daar totaal niet gevoelig voor en pikt dat soort dingen niet eens op. Er is veel ruzie geweest. Het is vaak uitgesproken, soms samen, soms alleen hij en zij.

Een tijdje was het rustig en beleefd doen. Maar de laatste 6 jaar heb ik geen contact meer. Mijn man gaat er soms heen in zijn eentje en verder praten we er niet over. Hij zegt gewoon; het blijft mn moeder en dat is het.

Onze zoon is bijna 21 en heeft ook al die jaren geen contact meer. Eerst ging hij nog wel mee, maar laatste jaren ook niet meer. Zij belt hem ook nooit, dus het is gewoon klaar.

Het kan echt veel invloed op je relatie hebben en daar moet je voor oppassen. Je kan wel eindeloos dingen proberen en uitpraten, maar ik denk dat het vaak niks wordt als de klik er echt niet is.

Met familie probeer ik het echt wel vaker en langer, maar ik heb inmiddels met leden van mn eigen familie ook geen echt contact meer. Het moet van beide kanten komen en soms heb je gewoon niks met elkaar en kun je dat ook niet afdwingen vanwege een eticket; familie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 01:59 



 
Profiel   

Ja dat dus. Waarom nog moeite insteken als hun dat niet eens willen.

Ze hebben mijn vriend gevraagd of hij met zijn verjaardag daar heen wil gaan. Uiteraard hebben ze hem de hele dag opgeëist. Heb gezegd dat ie voor zichzelf op moet komen. Ze willen van alles regelen. O.a. belasting. Dat doet ie altijd met zijn vader. Dat doe je niet op je verjaardag.

Ik had het al voorzien en heb een dag eerder het restaurant gereserveerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 07:46 



 
Profiel   

Het is niet gemakkelijk als je niet kan opschieten met je schoonouders. Ik weet ondertussen dat ik echt niet moet verwachten van mijn vriend dat hij wekelijks mee naar mijn ouders gaat. De klik tussen hun zal er nooit komen en dat vind ik heel moeilijk om te accepteren. Soms heb ik het gevoel dat ik letterlijk tussen 2 vuren sta en dat vind ik echt niet fijn meer. Het liefst van al zou ik willen dat zowel mijn vriend als mijn moeder gewoon zwijgen over elkaar, maar dat is jammer genoeg niet alltijd mogelijk... Hoe gaan jullie hiermee om?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 10:31 



 
Profiel   

Nessa zij gunnen dus jouw en je vriend ook niet even tijd samen op zijn verjaardag. Dat ziet zelfs een blind paard nog dat je ook tijd samen door wil brengen op die dag met je vriendin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:13 



 
Profiel   

Wat wilt je vriend op zijn verjaardag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:15 



 
Profiel   

Ik heb nooit aan mijn inmiddels ex gevraagd te breken met zijn ouders, maar ik heb hem wel meermaals gesmeekt om zich aan gemaakte afspraken met mij te houden en voor zijn ouders duidelijk achter mij te gaan staan.
Nu zou ik dat niet meer doen, als een man dat niet uit zichzelf doet, dan ken ik mijn plek en weet ik dat ik nooit hoger op de prioriteitenlijst zal komen dan dat.

Een relatietherapeut vertelde me ooit dat het beste is om het kind te laten communiceren met zijn/haar eigen ouders/familie. Ik bespreek dus de kerstdagen en verjaardagen met mijn ouders, hij met de zijne. Uitnodigingen gaan ook via degene met de bloedband. Mijn man is nogal laks met dat soort dingen en zijn zussen begonnen op een gegeven moment dus via mij proberen te regelen dat we naar dingen toe kwamen. Toen heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik het regelwerk voor mijn familie doe en hij verantwoordelijk is voor het regelwerk in zijn familie. Komen allebei uit grote gezinnen, dus dat zijn op jaarbasis een boel uitnodigingen die we afslaan. :P
Zo houd ik het contact met zijn familie gewoon gezellig over oppervlakkige dingen en ons paard en hij hoeft ook niet geforceerd mee te doen met mijn familieperikelen. Voor ons werkt het goed zo, hij ligt beter in mijn familie dan ik in de zijne. Maar ja, als puntje bij paaltje komt kiezen mensen toch altijd voor hun eigen bloed, dus ik vind het prima zo. Hoef geen vrienden in mijn schoonfamilie, gewoon een gezellige middag door kunnen brengen vind ik prima.

Ik merk trouwens dat hoe negatiever ik ben over bepaalde mensen, hoe positiever mijn man is over ze. Dus houd ik gewoon mijn mond en knik instemmend als hij weer over ze gaat mopperen. Ik vind ook dat ik harder mag mopperen over mijn familie dan ieder ander, dus snap dat wel.
Sacha, wat mij betreft moet je dus gewoon tegen allebei kunnen zeggen 'ik weet hoe je erover denkt, maar je krijgt 'vriend/moeder' nou eenmaal bij mij, dus spuug je gal ergens anders, ik kan er niets aan veranderen dat jullie geen klik hebben.
En wat betreft het geld, als je nog thuis woont vind ik het logisch dat jij ook meebetaalt aan kost en inwoning. Leef jij op jezelf, dan word het tijd dat je minder verantwoordelijk voor je ouders gaat worden. Het is natuurlijk geweldig dat je voor ze wilt zorgen, maar je moet het 1. zelf willen en 2. er zelf niet onder lijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:28 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Nessa zij gunnen dus jouw en je vriend ook niet even tijd samen op zijn verjaardag. Dat ziet zelfs een blind paard nog dat je ook tijd samen door wil brengen op die dag met je vriendin.


Hoezo is die dag specifiek voor je partner? Dat ligt er toch helemaal aan wat de jarige zelf wil??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:29 



 
Profiel   

Je wilt je partner toch ook een kadootje geven en even wat tijd samen door brengen. Waarom moet een ander hem helemaal opeisen, dat vind ik vreemd. Dat ze hem ook even willen zien prima, ze weten waar hij woont en daar zijn ze welkom maar ze willen TS in dit geval liever niet tegen het lijf lopen, tenminste zo komt het op mij over. Dan ben je als ouder niet echt volwassen en kan je het niet opbrengen om heel even voor een paar uurtjes normaal te doen, dat is toch erg jammer zeker voor de jarige op dat moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:38 



 
Profiel   

Jeetje daar zou ik moe van worden.

Ik zou zeggen mbt verjaardag. Jullie huis jullie regels. Het kan toch niet zo zijn dat ze in jullie huis op visite komen en dan zelf bepalen wat ze wel en niet willen pff.. wereld op zijn kop!

In ieder geval lekker uiteten gaan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 13:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 30 [ 740 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen