Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arethe
Berichten: 2563
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:15

Wat een verhalen hier, lees met verbazing mee. Het blijft toch echt een apart iets. Rondom mijn zwangerschap en bevalling stond ik ook absoluut niet op een lijn met mijn schoonmoeder maar ga die verhalen hier niet neerzetten. We hebben de laatste tijd onze manier van omgang gevonden met elkaar maar daar is heel wat vooraf aan gegaan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:23

Het moment dat iemand denkt om op mijn huwelijksdag in het wit te gaan, een aanzoek te doen of zich niet naar de dress code te gedragen, dan schup ik die naar de maan. Echt.

De enige vent die een een aanzoek zou mogen doen is die van optiwolk. Maar daar zou ik dan deel uitmaken van het complot en geef toe, bij je beste vriendin is dat gewoon dubbele pret :))

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:18

Varekaj schreef:
Het moment dat iemand denkt om op mijn huwelijksdag in het wit te gaan, een aanzoek te doen of zich niet naar de dress code te gedragen, dan schup ik die naar de maan. Echt.

De enige vent die een een aanzoek zou mogen doen is die van optiwolk. Maar daar zou ik dan deel uitmaken van het complot en geef toe, bij je beste vriendin is dat gewoon dubbele pret :))


Ik zou mijn zus dan ook naar alle genodigden een aparte email/brief laten sturen (zodat het lijkt alsof het niet van mij komt) met dat dit soort grappen niet de bedoeling zijn en niet gewaardeerd worden. :)) Mocht iemand het een leuk idee vinden om zijn/haar partner op mijn huwelijksdag ten huwelijk te vragen, weten ze tenminste gelijk waar ze aan toe zijn

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:23

Ik zou op mijn gasten vertrouwen :P Maar wanneer ze het wel flikken dan weet ik ook niet wat ik zou doen..

En een wit blouseje vind ik niet per sé een enorme issue, maar wanneer iemand in een witte jurk verschijnt ga ik wijn morsen :))
Ik ken ook een meid die altijd nogal slutty gekleed gaat, eigenlijk alle dagen van de week, dat zou ik toch ook niet zo tof vinden eigenlijk.. :o
Maar misschien vraag ik teveel van mensen :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:31

Wat is er zo erg dat iemand wit draagt op een huwelijk? Ik snap dit echt niet. Vind het ook best triest dat mensen zich daar aan ergeren?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:36

poes schreef:
Wat is er zo erg dat iemand wit draagt op een huwelijk? Ik snap dit echt niet. Vind het ook best triest dat mensen zich daar aan ergeren?


Niks triest aan, wit is voor de bruid. Etiquette.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:37

Ik vind het eerder triest dat je op de dag die van de bruid is niet een ander kleurtje kan kiezen om aan te trekken dan wit.

Want ja, het draait om het bruidspaar.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:37

Ok blij dat zo’n regels op mijn feest compleet niet van toepassing waren. Tenzij iemand in een lange witte jurk met sleep loopt zie ik echt het probleem niet.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:40

poes schreef:
Ok blij dat zo’n regels op mijn feest compleet niet van toepassing waren. Tenzij iemand in een lange witte jurk met sleep loopt zie ik echt het probleem niet.


Hoeft ook niet maar je hoeft er ook geen waardeoordeel aan te hangen. Houd het gezellig :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:45

Omgekeerd hangt er blijkbaar ook een waardeoordeel aan. Ik vind dat dikke zever. Sorry waarom mag je iemand wel afkeuren omdat hij of zij wit draagt maar mag je dat niet pietluttig vinden? Op mijn feest ben je vooral welkom zoals je je goed voelt.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:47

Laten we ontopic gaan. Maar open er vooral een topic over als het je interesseert :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:48

Ik heb mijn mening wel gegeven :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:49

Je mag het van mij pietluttig vinden hoor, maar ik zou echt not amused zijn als dat op mijn bruiloft zou gebeuren. Maar daar verschillen wij dan van mening. Ik vind een bruiloft een feest dat draait om het bruidspaar en een witte bruid hoort daarbij in mijn ogen.
Als er dan doodleuk andere mensen allemaal in het wit verschijnen valt het effect van zo´n witte bruid weg vind ik.

Ik vind het een ander verhaal als je een thema bruiloft hebt, bijvoorbeeld een turkse of chinese bruiloft. Daar zijn witte trouwjurken niet zo gebruikelijk.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:51

Dank je voor je uitleg. Ik ben wel eens in een off white korte jurk naar een trouw geweest :D jeetje als een bruid zich daardoor bedreigd voelt vind ik dat pietluttig ja. Mijn zwager was in jeans, shirt en Timberlands. Dat is nu eenmaal zijn ding ook prima. Vind het ook niet storend op de foto’s.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:51

Sommige mensen zijn gewoon meer van uiterlijk vertoon.

Ik denk overigens dat een bruid zich niet per se bedreigd voelt maar als je al niet lekker met je schoonmoeder gaat en ze zet je expres een hak door zo'n stom wit jurkje is dat gewoon stijlloos.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 13-01-19 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:53

Dat mag je pietluttig vinden, ik zou gewoon not amused zijn.
Maar gelukkig hoeven wij niet op elkaars bruiloft te komen :P

Laten we weer ontopic gaan.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:58

Shaggy09 schreef:
Ik zou op mijn gasten vertrouwen :P Maar wanneer ze het wel flikken dan weet ik ook niet wat ik zou doen..

En een wit blouseje vind ik niet per sé een enorme issue, maar wanneer iemand in een witte jurk verschijnt ga ik wijn morsen :))
Ik ken ook een meid die altijd nogal slutty gekleed gaat, eigenlijk alle dagen van de week, dat zou ik toch ook niet zo tof vinden eigenlijk.. :o
Maar misschien vraag ik teveel van mensen :')


Hele korte jurkjes enzo vind ik ook geen stijl op een bruiloft.

Christiene
Berichten: 7738
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:09

Witte jurk snap ik maar broek of een blouse zonder glitter en diamant achting moet kunnen.

Maar een schoonmoeder in een witte jurk mwaah.. da's wel vragen om benoemd te worden tot terrorisme schoonmoeder
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-01-19 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:10

Christiene schreef:
Witte jurk snap ik maar broek of een blouse zonder glitter en diamant achting moet kunnen.


Ik vind dat de bruid bepaalt. Bij zoiets zou ik het er even overleggen.

Christiene
Berichten: 7738
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:11

lieveli schreef:
Christiene schreef:
Witte jurk snap ik maar broek of een blouse zonder glitter en diamant achting moet kunnen.


Ik vind dat de bruid bepaalt. Bij zoiets zou ik het er even overleggen.

Dat had ik toen wel gedaan. Zwart was taboe de rest niet.

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:19

Vroeger betekende een witte jurk dat je maagdelijk het huwelijk in ging wat dat betreft kan 99 % van de bruiden beter een andere kleur kiezen ik heb mijn mam en schoonmama gewoon meegenomen naar de winkel en daar hebben ze matchende outfits gekocht.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:22

bigone schreef:
Vroeger betekende een witte jurk dat je maagdelijk het huwelijk in ging wat dat betreft kan 99 % van de bruiden beter een andere kleur kiezen ik heb mijn mam en schoonmama gewoon meegenomen naar de winkel en daar hebben ze matchende outfits gekocht.


Ja maar vroeger is niet nu.
Vroeger waren heel veel dingen anders en hadden ze een andere betekenis, tegenwoordig hoef je gelukkig geen maagd te zijn om een witte trouwjurk aan te kunnen.
Ik heb hier trouwens ook nooit van gehoord dus wat dat betreft denk ik dat weinig mensen een link leggen tussen maagdelijkheid en witte trouwjurk

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:25

Mss ff apart topic maken?

Ik droom trouwens echt regelmatig dat ik enorme ruzie heb met Mn schoonmoeder en dan komen er toch dingen uit in die dromen :+ zit onderhuids toch wel veel spanning hahaha

BigOne
Berichten: 38472
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:28

k_m schreef:
Mss ff apart topic maken?

Ik droom trouwens echt regelmatig dat ik enorme ruzie heb met Mn schoonmoeder en dan komen er toch dingen uit in die dromen :+ zit onderhuids toch wel veel spanning hahaha

Met recht een nacht MERRIE

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:57

Shaggy, het ligt aan de wensen van het bruidspaar. Als ik heel close ben met iemand en je plant samen iets, mag iemand best een aanzoek doen op enig moment. Maar ik hechte ook niet veel waarde aan het formele gedoe.

Daarnaast weet je niet welke kleur de bruid draagt, dat zei ik dus. Dan draag je netjes geen wit of niet te opvallend, maar komt de bruid in paars en heb je toevallig ook paars aan.

Wat het on topic uitmaakt is niet de kleur denk ik. Het is meer hoeveel aandacht iemand vraagt met een outfit. En hoe je op foto's komt te staan. Staat je schoonmoeder steeds naast je in een zelfde kleur en mag je haar niet, zal het anders zijn dan een zus of eigen moeder die je heel graag mag en een gelijke kleur draagt.

Etiquette is allemaal leuk en aardig, maar heel veel mensen malen daar gewoon niet meer om.
Wij hebben vrij nette familie en etiquette speelde vroeger wel, maar iedereen is iets losser geworden. Toen een oude nicht overleed van 92 stond op haar kaart nette casual kleding en daar gaf iedereen ook gehoor aan. Was zelf echt een keurige vrouw, maar ze wilde mensen zoals ze zijn.
Toen mijn broer overleed zouden mijn man, zoon, mn oom en 2 neven naast de kist lopen. Ik heb mijn oom verteld dat mijn man en zoon in pak gingen. Hij liep in een rode broek en groene winter jas, waar hij echt meer dan genoeg nette pakken heeft.
Ik had met hem die week al ruzie gehad en hem de deur gewezen en daarna alle contact verbroken. Hij wilde zijn schoonzoon die ik amper ken ook laten lopen, terwijl wij het draaiboek hadden gemaakt en die daar zeker niet in stond. Die liep ook op air max dus ik zei direct; nee, echt niet.
Had misschien ook moeten ingrijpen op mijn oom, maar het was een te emotionele dag en dat had toestanden gegeven die ik respectloos had gevonden naar mn broer.

Overigens van mijn schoonmoeder ook nooit iets gehoord na zijn overlijden. Als ze dan contact zou willen, had ze ook een mooie kaart kunnen sturen bijvoorbeeld. Maar dat kan met kerst en verjaardagen ook niet, dus dan niet............

Ik denk ook wel dat zij vindt dat mijn man zijn moeder weinig ziet door mij. Ze ziet haar eigen fouten niet.