Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:43

Haha, ik dacht al dat het om een rij van Bokkers die naast elkaar woonden ging. Rien, dank je, nooit aan de plaats Rijen gedacht in dit verband. Wel suf, maar goed.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 20:39

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, zo technisch ben ik namelijk weer niet aangelegd.
Ik heb een thermografie camera, Infiray P2 pro, te leen en wil deze graag gebruiken met mijn iPhone (14 pro). Deze camera werkt door het kleine apparaatje in te pluggen in de oplaadingang van je telefoon, dus niet op je camera lens van de mobiel.
Het probleem is dat de iPhone een lightning ingang heeft en de Infiray een UCB-C uitgang.
Ik weet dat er ook Infiray's met lightning aansluitingen zijn maar deze heb ik helaas niet tot mijn beschikking.

Ik zoek dus een adapter van lightning naar USB-C. Nu kwam ik er een tegen op bol.com maar in de recensies las ik ook dat deze niet werkt voor data overdracht. Omdat het apparaatje de camera is lijkt het mij wel handig dat deze dan ook echt connect met mijn iphone en informatie van de camera door laat naar de iPhone.
Ik heb op de Apple site alleen een USB-C naar lightning gevonden. Maar dit is dus verkeerd om.

Wie kan mij vertellen waar op ik moet letten bij aanschaf van een adapter dat deze ook echt werkt met de camera?

De camera: https://www.eleshop.nl/infiray-p2-warmt ... R2EALw_wcB

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 14:06

Nereids, hier kan ik je niet mee helpen. Zou ook zeggen de Apple site zelf maar als die het ook niet aanbiedt.. misschien via het merk van de camera zoeken?

Ik zoek een hele simpele telefoon. M'n vader moet een nieuwe hebben maar hij gebruikt dat ding amper. Hij heeft nu de Samsung Galaxy XCover 4S. Het liefst weer een Samsung want die heeft hij altijd gehad. Verder, goedkoop, zonder poespas en 'zo klein mogelijk' . Die halve koelkasten van tegenwoordig zijn drama. De 4S heeft 32gb opslag, 64 of iets meer is wel handig.

En ik zoek een 'stofvrij' hoesje. Met zo'n flapje voor de opladerpoort in iedergeval. Het liefste alles beschermd, ook microfoon als dat kan?
Ik dacht, dat Google ik wel ff snel maar bij alle hoesjes staat dat het ook beschermd tegen stof, maar dan voor het hele apparaat zonder 'stofklepje' :=
Laatst bijgewerkt door Giolli op 02-02-24 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:05

Nyaleti schreef:
Alja, ik stuur je een pb.

Nereids, hier kan ik je niet mee helpen. Zou ook zeggen de Apple site zelf maar als die het ook niet aanbiedt.. misschien via het merk van de camera zoeken?

Ik zoek een hele simpele telefoon. M'n vader moet een nieuwe hebben maar hij gebruikt dat ding amper. Hij heeft nu de Samsung Galaxy XCover 4S. Het liefst weer een Samsung want die heeft hij altijd gehad. Verder, goedkoop, zonder poespas en 'zo klein mogelijk' . Die halve koelkasten van tegenwoordig zijn drama. De 4S heeft 32gb opslag, 64 of iets meer is wel handig.

En ik zoek een 'stofvrij' hoesje. Met zo'n flapje voor de opladerpoort in iedergeval. Het liefste alles beschermd, ook microfoon als dat kan?
Ik dacht, dat Google ik wel ff snel maar bij alle hoesjes staat dat het ook beschermd tegen stof, maar dan voor het hele apparaat zonder 'stofklepje' :=


https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy ... wcB&cntd=1 . Deze is een centimeter langer, maar wel smaller en dunner en 64Gb. Het gewicht is trouwens hetzelfde als de 4S.

Roosch

Berichten: 36702
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:29

Ik zoek iemand met verstand van vpn. Ik wil straks livestream NOS bekijken en ineens viel het kwartje dat ik dat vorig jaar niet mocht vanuit het buitenland. Is een vpn dan een optie en hoe werkt dat? :o?

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:09

Die zag ik inderdaad voorbij komen Jet. Alleen is die kwa camera en batterij zo goed als hetzelfde als wat m'n pa nu heeft. Blijkbaar wil hij toch iets wat net beter is.
Logisch ook, als je dan toch geld moet uitgeven.

Jet

Berichten: 12054
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:46

Nyaleti schreef:
Die zag ik inderdaad voorbij komen Jet. Alleen is die kwa camera en batterij zo goed als hetzelfde als wat m'n pa nu heeft. Blijkbaar wil hij toch iets wat net beter is.
Logisch ook, als je dan toch geld moet uitgeven.


Dan is dit misschien nog een optie: https://www.coolblue.nl/product/920754/ ... ifications .

Die is echt wel een stuk duurder, maar ook een stuk beter en niet zo heel veel groter als ik het zo bekijk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 05:38

Ik zoek, met enige haast (niet vannacht nog, hoor :))) en kleine beamer oid waarmee je fotos op de muur kan projecteren. Liefst eentje waar je een usb stick in kan doen, zodat je geen laptop nodig hebt. Zou leuk zijn als hij een PowerPoint presentatie af kan spelen, maar dat hoeft niet. Hetzelfde geldt voor muziek: het zou fijn zijn als hij de muziek horende bij de foto:s af kan spelen is dat een pre.


Iemand enig idee wat ik bedoel?

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 07:17

Zoek eens op mini beamer.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:52

Gezocht, warme trui zonder wol! waar je ook nog fatsoenlijk in kunt werken.
Ik begin maandag met een proefdag bij een nieuwe werkgever, alleen de temperatuur zit daar net iets boven koelcel temperatuur. :brr:

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:24

Daarvoor is fleece wellicht geschikt?
In ieder geval helemaal wolvrij en lekker warm :Y)

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 08:01

Fleece inderdaad, maar vooral laagjes. Decathlon heeft wel prima fleece truien en vesten, met fijne prijzen. Hemd of tanktop eronder.

Ashleytjuhh

Berichten: 6693
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:28

Lalidan schreef:
Ik zoek, met enige haast (niet vannacht nog, hoor :))) en kleine beamer oid waarmee je fotos op de muur kan projecteren. Liefst eentje waar je een usb stick in kan doen, zodat je geen laptop nodig hebt. Zou leuk zijn als hij een PowerPoint presentatie af kan spelen, maar dat hoeft niet. Hetzelfde geldt voor muziek: het zou fijn zijn als hij de muziek horende bij de foto:s af kan spelen is dat een pre.


Iemand enig idee wat ik bedoel?


zo iets?
https://www.bol.com/nl/p/beamer-mini-be ... androidapp

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:56

Decathlon heeft hele fijne thermo shirtjes.

https://www.decathlon.nl/p/thermoshirt- ... 5UQAvD_BwE

Deze is gevoerd. Lekker warm maar je gaat er wel wat makkelijker in zweten. Action heeft ook een boel thermokleding.
Laagjes is key inderdaad. Panty of thermo legging onder je broek scheelt zo ontzettend veel!

_Christina

Berichten: 1496
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:46

Waarom geen wol? Ben je allergisch of bang dat het jeukt? Echte wol (bv merino) kriebelt niet, helaas is bij de gemiddelde winkel de "wollen" kleding van (hoofdzakelijk) acryl en dat kriebelt. Ik vind zelf een echt wollen base layer veel fijner dan een thermo/fleece van polyester.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:51

_Christina schreef:
Waarom geen wol? Ben je allergisch of bang dat het jeukt? Echte wol (bv merino) kriebelt niet, helaas is bij de gemiddelde winkel de "wollen" kleding van (hoofdzakelijk) acryl en dat kriebelt. Ik vind zelf een echt wollen base layer veel fijner dan een thermo/fleece van polyester.

Omdat het jeukt, en ja ik heb meerdere echt wollen dingen geprobeerd maar het blijft jeuken. Dus daar ga ik niet vrijwillig 4 uur in staan werken. :+

Ik ga morgen voor de laagjes en eens kijken hoe het gaat. En ik houd de fleece dingen van de decatlhon even in mijn achterhoofd.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 15:56

Merinowol en alpacawol zijn een slagje zachter en vooral kriebelvrij. Wellicht dat een optie?

100% gebreid katoen is ook lekker warm. En gegarandeerd kriebelvrij.

Verder... laagjes. En goede warme sokken.

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:20

Ik ga het eens in dit topic proberen. Ik wil heel graag met mijn man op zondag 14 april naar de Battle of de bands in de Ziggo. Liefst in de avond, maar als dat niet meer kan, is de middag ook goed. Zolang het maar zondag is. Maar je kan alleen kaartjes kopen als je een ziggo of Vodafone account hebt. Ik heb in het verleden prepaid van Vodafone euad, en heb nog een account, maar helaas mag ik toch geen kaartjes kopen.

Wie met Ziggo of Vodafone wilt er kijken of ze twee tickets kunnen kopen? Gaat om zitplaatsen.

Froukje
Forever young

Berichten: 10849
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:44

fohadie schreef:
Ik ga het eens in dit topic proberen. Ik wil heel graag met mijn man op zondag 14 april naar de Battle of de bands in de Ziggo. Liefst in de avond, maar als dat niet meer kan, is de middag ook goed. Zolang het maar zondag is. Maar je kan alleen kaartjes kopen als je een ziggo of Vodafone account hebt. Ik heb in het verleden prepaid van Vodafone euad, en heb nog een account, maar helaas mag ik toch geen kaartjes kopen.

Wie met Ziggo of Vodafone wilt er kijken of ze twee tickets kunnen kopen? Gaat om zitplaatsen.

Pb!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:05

Ik ben op zoek naar iets heel specifieks. Na bijna 4 jaar heb ik eindelijk een plank in mijn keuken opgehangen:

Afbeelding

Helemaal blij, helemaal leuk. Dus ik wil nog zo'n ding hebben waar ik mijn keukenrol aan kan hangen, die zijn vrij eenvoudig te vinden.
Specifieker wil ik mijn verse thee stapelen. Ik heb zes potjes, en ze kunnen niet bovenop elkaar.
Afbeelding dit zijn de potjes in kwestie.

Waar kan ik zo'n organizer vinden daarvoor? Of zijn er leukere potjes die jullie aanraden, die je GOED kan stapelen? Niet dat ik om de haverklap allemaal thee in m'n wasbak en op de vloer heb liggen.

Daarnaast zoek ik naar een manier om in mijn kast een 5-tal grote border op hun kant te plaatsen. Bestaat zoiets überhaupt? En indien ja, hoe heet het?

Mijn dank is groot!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26583
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:18

Voor de borden zou je een bordenrek kunnen overwegen. Even Googlen en je hebt al heel wat voorbeelden. Die kun je ook gewoon in je kast zetten (mits je de goede maat hebt).

Voor de theepotjes kun je een kruidenrekje/keukenrekje kopen met een extra plankje ervoor. Dan vallen ze er al een stuk minder makkelijk uit. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/nl/p/bekvam-kru ... -20487175/, of deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/nereby-wan ... -90465924/. En voor het 'stapelen' zou je dan meerdere rekjes boven elkaar kunnen hangen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:22


Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:52

Ik leer net van een andere Bokker dat je thee beter in blikken kan bewaren, dus nu ga ik blikken zoeken :')

Voor de borden is het trouwens niet voor de sier, het moet praktisch compact op te ruimen zijn.

prompter

Berichten: 11251
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:33

Soclever.nl heeft een paar verticale bordenrekken.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:20

Ik zag idd mooie rekken en dacht meteen: Verrek, die had ik moeten hebben! :+
Ga eerst met mijn tafeltjes aan de slag.

En verder zoeken naar theebussen/blikken...
Zag op Sostrene Grene dit:
https://sostrenegrene.com/nl/producten/ ... p-8fd1ab20

Helemaal in luvvvv... Niet met de blauwe, maar die andere kleuren op het interieurplaatje. Maar die kan ik nergens vinden. Wie heeft ideetjes?
Heb Amazon al doorgespit, maar niet helemaal kunnen vinden wat ik zocht. Ik ga straks Shein maar eens bekijken :+