Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 26 van de 29 [ 703 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

 
Profiel   

Ik denk dat afspreken na 6 maanden voordat je de kids mag zien mooi is maar niet werkbaar. Ik zie dat in mijn omgeving en werkt nooit. Kinderen zijn een onderdeel in een relatie, ze horen er bij, je wil ze showen of juist zien.

Ik sta aan de andere kant en heb zelf geen kinderen maar wil er wel zijn voor die van mijn partner. De ex van mijn inmiddels ex was juist blij met mij....structuur....leuke dingen doen....aandacht voor de kids...gezond eten etc. Zij spraken niet met elkaar, communicatie liep via de kinderen, mijn ex was boos en verbitterd naar zijn ex. Al met al een doffe ellende.

Ik ben trots dat ze zei blij met mij te zijn en de kinderen dolblij thuis kwamen dat ze ECHTE pannenkoeken hadden gegeten.

Of dat de jongste zei: papa zo hebben we nooit gezeten. (Lees met zn 4en aan tafel eten met vlees aardappels groenten)

Ik denk dat een leuke vrouw juist heel waardevol kan zijn. Sommige mannen doen hun best maar het heeft niet de uitwerking die je zou willen. In mijn ogen gaat dat ook nu niet en nooit gebeuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 00:15 



 
Profiel   

Mavelle schreef
TS het maakt feitelijk niet uit of hij een dag vrij heeft van zn nieuwe baan, of helemaal geen baan heeft. Dat zijn zijn sores. Als hij vraagt of hij donderdag de kinderen mag en zij willen dat dan zou ik dat gewoon doen.

Wat betreft de vriendin is het natuurlijk absoluut niet tof dat het niet volgens de afspraak gaat. Maar blijkbaar staat zij te popelen om jouw kinderen te ontmoeten en leuke dingen met ze te doen. Misschien moet je dat toch proberen te zien als iets positiefs. Als je kinderen haar ook leuk vinden en ze daardoor met meer plezier naar hun vader gaan.. dan is het misschien beter als je dat gewoon steunt. Aangezien ze zelf ook kinderen heeft en ze nu al heel enthousiast is over die van jou vermoed ik dat zij er ook wel op zal letten dat ze hun tanden poetsen en groenten eten. Een kromme wereld natuurlijk dat zij dat zou moeten doen i.p.v. je ex, maar in het voordeel van de kinderen kun je het misschien toch overwegen om het zo te doen. Het precies zo krijgen als je wilt gaat lastig worden, zeker als je nog enigszins on speaking terms wilt blijven.

Het siert je dat je ook naar de kritische noot in dit topic luistert.


Precies ! Zij kan ook een goede invloed hebben op hem en de band met de kinderen en wie weet ook in de communicatie met jou

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 00:21 



 
Profiel   

Doorgaan schreef
Ik heb zoveel leugens gehoord dat ik niks meer klakkeloos aan kan nemen van hem. Ik heb hem tientallen keren eerder het voordeel van de twijfel gegeven en keer op keer kreeg ik de deksel op mijn neus. De aanname die ikzelf maak, ligt 9 van de 10 keer dichter bij de waarheid dan de versie die ik van hem hoor.

En over de nieuwe vriendin. Ik wil haar best een keer ontmoeten hoor. Feit is wel dat ex en ik hebben afgesproken dat we zelf de verzorging te doen en hij gaf dat op de eerste dag meteen al uit handen. Maar ik heb haar nog niet ontmoet omdat hij nog geen stabiele relatie met haar heeft van de vooraf afgesproken tijd van 6 maanden, en ik had best iets willen schipperen hoor, maar geen 3 of 4 maanden.

En bang voor een beetje tegenstand in dit topic ben ik juist niet. Daarom maakte ik dit topic aan. Ik weet dat ik een bepaalde kijk heb en vind het alleen maar fijn als iemand een andere mening heb. Op deze manier heb ik mijn mening al meerdere keren aangepast en heb ik dingen al anders aangepakt dan dat ik in eerste instantie wilde.



Maar jij bent ook niet objectief hè ?!
En afspraken niet nakomen , ik bedoel jij was er natuurlijk ook niet bij , bij de gehele verzorging / de situatie
Begrijp me niet verkeerd want ik snap heel goed dat jij het niet wilt en kunt loslaten met alles wat er gebeurd is maar toch zal je hier echt een middenweg in moeten vinden en je soms minder strikt aan afspraken moeten kunnen houden als dat in het belang is van de kinderen. Jij zal het opvoedkundig namelijk ook niet altijd perfect dien en misschien je nieuwe vriend wel met 5,5 maand voorstellen aan je kinderen i.p.v. 6 maanden .
Afspraak is afspraak en ook daar sta ik achter maar probeer elke situatie objectief te bekijken en zo goed mogelijk te managen

Heel veel sterkte hiermee hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 00:26 



 
Profiel   

bigone schreef
Ik snap iedereen die zegt van och, laat die kids toch gaan donderdag .
Maar laten we wel even nadenken hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Pathologische leugenaar, zeer waarschijnlijk narcistisch, ts die net wat begint op te krabbelen en ex die gewoon doorgaat met flierefluiten, liegen, niet aan afspraken houden dus als ik ts was dan gaf ik op dit moment geen duimbreedte toe. Hij krijgt een vingerkootje en pakt twee handen , ts je doet het goed, mooi aan je eigen afspraken houden en niets misschien, ja maar of wat dan ook.
Duidelijkheid schept zeker voor jou rust en ook voor de kinderen.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Iedereen man wel zeggen ts is niet objectief, dat kan ook niet.
Dat komt omdat het vertrouwen in hem beschadigd is.
Daarbij wil zij haar kinderen voor nog meer ellende behoeden. Want laten we eerlijk zijn de ellende van de ouders krijgen kinderen bewust of onbewust toch mee.
Er zijn dingen afgesproken maar hij houd zich er niet aan, wat is dan nog objectief blijven????

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 08:05 



 
Profiel   

Plus dat ik het onzin vind. TS kent haar ex zelf het beste. Ik ben denk ik meer objectief wat betreft mijn ex dan wie ook. Je ziet ze ook echt niet meer door een roze bril na die tijd, maar ze steeds het voordeel van de twijfel geven is gewoon stom.

En: misschien bedoelt hij het deze keer wel goed, is imo gewoon naïef. Hij heeft in de achterliggende jaren bewezen hoe hij is. En TS weet dat als geen ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 08:22 



 
Profiel   

Sommigen redeneren hier naar mijn idee iets te veel vanuit hun eigen negatieve ervaringen met een ex. Dat is ook niet bepaald objectief.

Ts het is gewoon een heel lastige situatie, waarin je constant moet laveren tussen gevoel en verstand. Ik denk dat jullie het beste af zijn met een goede mediator.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 08:45 



 
Profiel   

Askja schreef
Sommigen redeneren hier naar mijn idee iets te veel vanuit hun eigen negatieve ervaringen met een ex. Dat is ook niet bepaald objectief.

Ts het is gewoon een heel lastige situatie, waarin je constant moet laveren tussen gevoel en verstand. Ik denk dat jullie het beste af zijn met een goede mediator.

En wanneer die mediator ook in de leugens van perfecte plaatje wat papa schetst trapt?? Dan ben je nog verder van huis. Ts zal misschien wat impulsief en niet meteen doordacht reageren maar uit haar woorden klinkt wel dat ze er zeker mee bezig is en op de juiste manier door voor haarzelf hulp te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:21 



 
Profiel   

Een goede mediator beschikt over mensenkennis en heeft ervaring met dit soort situaties. Die laat zich echt niet zomaar om de tuin leiden.

Ik moet trouwens bijna een beetje lachen over hoe sommigen, waaronder jij Bigone, zich hier opstellen als waren zij ts' beste vriendin. Hoewel mij het verhaal van de ts in grote lijnen absoluut authentiek lijkt en ik ook echt begrip heb voor de lastige situatie waar ze in zit - vooral omdat er jonge kinderen in het spel zijn, is en blijft het een verhaal van één kant, en kent niemand hier de hoofdpersonen in real life.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 13:33 



 
Profiel   

Dat kan dus ook van de criticasters gezegd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 13:37 



 
Profiel   

Euh, hoe dan?
Ik lees hier ook geen zwart-wit tegenstelling tussen 'de supporters van de ts' en 'de criticasters', maar ik zal wel een andere bril op hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 15:06 



 
Profiel   

Het is toch met alle topics zo dat er een verhaal/gebeurtenis tevoorschijn komt en ja, ik geloof de mensen die zo iets neer zetten meestal. Anders hoeven er geen topics meer geopend worden. De anonimiteit is voor sommige mensen een uitkomst om iets van zich af te praten, zichzelf soms tegen te komen, weer met beide benen op de grond te komen. Nadenken over je eigen aandeel bvb.
Natuurlijk hoor je het van een kant en zal het soms iets genuanceerder zijn maar het kan voor sommigen een fijn gevoel zijn dat ze nog net niet helemaal gek zijn.
Er zijn ook zeker bokkers die totaal niet serieus te nemen zijn door alle fantasieverhalen maar in geval van ts, ook al is er maar 75% waar dan had ik nog hetzelfde gezegd, niet uit belang voor ts maar voor die kids.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 16:20 



 
Profiel   

Ik ken wel de ts persoonlijk en al best lang zijn we ooit achter gekomen. Dus ik weet wel hoe ts in elkaar steekt. Ex heb ik misschien 1x gezien. Maar die ken ik verder niet. Maar ts dus wel en je kan gerust van haar aannemen dat wat zij hier post gewoon klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:26 



 
Profiel   

Ik ken de ts dus ook en zoals ik al eerder zei sta ik volledig achter haar.
Ex ken ik ook, meermaals gezien en ik kan je garanderen dat alles wat ts zegt klopt.
En als dat niet zo was ben ik ook de beroerdste niet om dat te zeggen hier
Het is makkelijk oordelen voor een buitenstaander dus ik zou altijd oppassen met de oordelen die je maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:35 



 
Profiel   

Askja schreef
Sommigen redeneren hier naar mijn idee iets te veel vanuit hun eigen negatieve ervaringen met een ex. Dat is ook niet bepaald objectief.

Ts het is gewoon een heel lastige situatie, waarin je constant moet laveren tussen gevoel en verstand. Ik denk dat jullie het beste af zijn met een goede mediator.

Ik heb het idee dat dit op mij gericht is?

Ik ben afgegaan op de beschrijving van de ex. Ik zie niet hoe steeds weer toegeven, terwijl hij zich niet aan afspraken houdt, goed is voor de kinderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:37 



 
Profiel   

bigone schreef
Het is toch met alle topics zo dat er een verhaal/gebeurtenis tevoorschijn komt en ja, ik geloof de mensen die zo iets neer zetten meestal. Anders hoeven er geen topics meer geopend worden. De anonimiteit is voor sommige mensen een uitkomst om iets van zich af te praten, zichzelf soms tegen te komen, weer met beide benen op de grond te komen. Nadenken over je eigen aandeel bvb.
Natuurlijk hoor je het van een kant en zal het soms iets genuanceerder zijn maar het kan voor sommigen een fijn gevoel zijn dat ze nog net niet helemaal gek zijn.
Er zijn ook zeker bokkers die totaal niet serieus te nemen zijn door alle fantasieverhalen maar in geval van ts, ook al is er maar 75% waar dan had ik nog hetzelfde gezegd, niet uit belang voor ts maar voor die kids.


Iedereen die dicht bij ts staat zal haar naar de mond praten of in ieder geval haar steunen. Zo werkt het nu eenmaal. Kijk maar naar het borderline topic of kijk maar naar moordenaars. Familie of vrienden laten je niet zo snel vallen, zullen nooit onpartijdig zijn en snel een kant kiezen. Dus vanuit die hoek zal ze nooit een objectieve blik op de situatie krijgen en zelf heeft ze die ook niet. Bigone trouwens ook niet want die vult ook in op basis van haar eigen ervaring.

En daarnaast, en daarmee zeg ik niet dat ts dat is, genoeg drama Queens die vinden dat ze zelf alleen ontzettend goed voor de kinderen kunnen zorgen en niemand anders . Hun eigen gevoel , hun eigen agenda hebben en het allerbeste voor henzelf willen hebben. Dat doet iedereen want iedereen is egoïstisch. En als het om kinderen gaat mag je niet egoïstisch zijn.

Daarom moet er dus ook hulp komen voor ts, voor de kinderen , voor haar ex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:09 



 
Profiel   

Charaz schreef
Ik vind eigenlijk je huisarts wel erg voorbarig om gelijk te spreken over een melding bij veilig thuis bij een eerste gesprek.


Ik denk dat de huisarts zich gewoon houdt aan de tegenwoordig aangescherpte norm voor hulpverleners.
Een melding bij Veilig Thuis lijkt mij zeker niet slecht, en is niet iets waar ts bang voor hoeft te zijn.
Het gaat haar zeker geen geld kosten (hoe kom je daarbij?) VT zal nav een melding onderzoek doen naar ZIJN thuis situatie en zal mogelijk telefonisch contact opnemen met ts voor haar kant van het verhaal.
Het is alleen maar prettig dat er professionals meedenken en ts kunnen adviseren.

Ik vind het terecht dat ts grenzen stelt nu ex zich voor de zoveelste keer niet aan de afspraken houdt. Als dat betekent dat hij nu een periode de kinderen niet ziet, dan is dat maar zo. Dan had hij zich verantwoordelijker op moeten stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:42 



 
Profiel   

‘Iedereen die dicht bij ts staat zal haar naar de mond praten’

Nou ik heb een prima eigen mening. Dat ik beide personen ken wil niet zeggen dat ik ts maar zomaar naar haar mond praat.
Heb meermaals dingen eerlijk recht op de man af gevraagd omdat ik wou weten hoe iets zat.
Overigens aan beide partijen.

Toen had ik met beide partijen te maken, nu niet zozeer meer maar spreek ze zo nu en dan.
Ook allebei, ik blijf neutraal en zal nooit een partij trekken of ermee openlijk bemoeien maar ik weet dondersgoed dat ts zeer gegrond gelijk heeft en geen woord zal verzinnen Of situaties aandikken of whatever dan ook.
Nee hoor ik sta achter haar wat dat betreft :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:57 



 
Profiel   

Nikass, benzine om naar afspraken te gaan en het opnemen van vrije dagen. Het kost je weldegelijk geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 23:35 



 
Profiel   

Ik ken geen van de hoofdpersonen en het maakt niks uit welke kant ik kies. Dus ben ik objectief, denk ik. :D
Maar ik zou denk ik hetzelfde reageren als ts, beetje herkenbaar.
Het is toch begrijpelijk na alles wat gebeurd is met de liegende ex dat zij haar kinderen wil beschermen.
En aangezien zij m niet meer geloofd/ vertrouwd zal die zich eerst moeten bewijzen.
Dat heeft hij zelf afgebroken dus dat heeft tijd nodig.
Als hij nou meewerkt daarin was ts volgens mij niet de lastigste en juist heel meewerkend.
Ook wat betreft andere vrouwen, als zijn kinderen m lief zijn, zou hij ook voorzichtig zijn met steeds nieuwe dames aandragen.
Die kinderen zijn daar echt te jong voor om dat te snappen en als ouders moet je je kind daarmee niet willen belasten.
Dat is ook wat ts probeert te voorkomen en doordat ze soms machteloos toe moet kijken hoe hij er steeds een potje van maakt, handelt ze misschien niet zoals iedereen het graag zou zien, maar snappen doe ik t wel.
Alleen lost het niks op aangezien ze wel willen dat de vader de kinderen kan blijven zien.
En dat is ook het enige wat telt, dat de band tussen alle partijen een beetje goed blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 07:07 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Nikass, benzine om naar afspraken te gaan en het opnemen van vrije dagen. Het kost je weldegelijk geld.


Nogmaals, VT doet, in geval van een melding, onderzoek naar ZIJN thuissituatie. En ook dat gaat op vrijwillige basis. Ik zou niet weten waarom ts vrije dagen op zou moeten nemen, ze is überhaupt niets verplicht.
Het gaat hier om de veiligheid van kinderen. Dan denk ik dat je het als ouder geen probleem kan vinden om één telefonisch gesprek te voeren. Maar zelfs als je je bedenkt en daar geen zin in hebt, doe je het niet.
Ik vind het een beetje zoeken naar problemen wat jij doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 08:09 



 
Profiel   

Nikass schreef
Gypsy schreef
Nikass, benzine om naar afspraken te gaan en het opnemen van vrije dagen. Het kost je weldegelijk geld.


Nogmaals, VT doet, in geval van een melding, onderzoek naar ZIJN thuissituatie. En ook dat gaat op vrijwillige basis. Ik zou niet weten waarom ts vrije dagen op zou moeten nemen, ze is überhaupt niets verplicht.
Het gaat hier om de veiligheid van kinderen. Dan denk ik dat je het als ouder geen probleem kan vinden om één telefonisch gesprek te voeren. Maar zelfs als je je bedenkt en daar geen zin in hebt, doe je het niet.
Ik vind het een beetje zoeken naar problemen wat jij doet.


Dit is ook mijn ervaring. Ik heb volgens mij 2 of 3x telefonisch contact gehad met veilig thuis. Zij belden mij, dus dat kostte me niets.
En verder geen extra afspraken gehad waar ik naartoe moest, behalve de afspraken die we al hadden, samen met mijn ex en jgt. Maar daar was veilig thuis verder niet echt bij betrokken, behalve dat ze het verslag kregen van jgt.
En die afspraken hadden we voor veilig thuis ook al regelmatig. En ik ging daar op de fiets naartoe ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 09:58 



 
Profiel   

Ik zou wel melding maken bij veilig thuis.. waarom? Omdat ts haar ex niet klinkt als stabiele haven voor de kids. Geen geld, woont in een studentenkamer en klinkt als iemand die geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Mocht er daadwerkelijk een keer echt wat zijn wat gevaarlijk is voor de kids dan is het makkelijker opschalen. Zeker als hij al eens gedreigd heeft met gekke dingen.

Tuurlijk lees je hier alleen ts haar kant. Maar als je bij elk verhaal van iedereen moet gaan twijfelen aan echtheid kan je beter stoppen met bokt :+

Ts sterkte daar en succes met het gesprek, schrijf anders je punten op. Dan blijf je daar makkelijker bij mocht hij alle kanten op willen vliegen tijdens het gesprek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 10:26 



 
Profiel   

Helaas onze ervaring is toch echt anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:56 



 
Profiel   

Gypsy schreef
Helaas onze ervaring is toch echt anders.

Maar dan nog... Ik vind het gek dat je dat als argument gebruikt, het gaat immers toch om het welzijn van de kinderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 13:09 



 
Profiel   

Achterom schreef
Gypsy schreef
Helaas onze ervaring is toch echt anders.

Maar dan nog... Ik vind het gek dat je dat als argument gebruikt, het gaat immers toch om het welzijn van de kinderen?


En er zijn meerdere wegen naar rome? Ik zou het persoonlijk alleen als allerlaatste redmiddel inzetten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 14:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 26 van de 29 [ 703 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen