Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:27

Mondy schreef:
Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen? Heeft niks met roomser dan de paus te maken en vind ik persoonlijk erg flauw van je.
Ik voel me erop aangesproken terwijl dat imo niet hoeft.
Ik begrijp ts voor zover dat kan.
Ik begrijp de papa voor zover dat kan.
Bang zijn dat bepaalde dingen de kinderen zal schaden maar niet zien dat dit de kinderen zal schaden.
Je kan en mag nu eenmaal niet verwachten dat de ander precies doet wat jij wil als je uit elkaar bent. Hoe rot ook.
Er gaan altijd dingen zijn die je zelf anders zou doen/willen zien.
Door nu al zo heftig daarop te reageren en er politie en dreigementen tot afpakken van kinderen bij te laten komen is nooit in t belang van de kinderen.
Niet als er niks strafbaars gebeurd.



Helemaal mee eens !

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:44

Prrrr schreef:
Ik zou sowieso niet teveel van VT verwachten, maar het kan ook zijn dat ik in deze regio een ontzettend beroerde VT heb :=


Ik zou er ook weinig van verwachten. Ik zit wel in de regio van ts.

Alenthe05

Berichten: 1094
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:46

Veilig thuis moet alle meldingen die ze krijgen van HA of anoniem onderzoeken. Soms is het in dit geval misschien niet eens raar om een melding te doen en vanuit VT de juiste hulp te krijgen. Dit terzijde.

Narcisten blijven zuigen, vind het knap dat TS haar ex wederom een kans geeft. Hij heeft er al zoveel gehad en kan niks uitvoeren of waarmaken. Daarbij moet vaders wel voor een gedegen plek hebben om zn kids te ontvangen en te verzorgen. Denk dat hier duidelijk meer externe hulp bij moet komen, ben bang dat er hier op den duur wat fout gaat.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:04

Maar wij weten geen van alle precies hoe en wat. We gaan af op wat ts vanuit haar visie neerzet.
De vader maakt daarin "fouten" maar ts maakt ook "fouten".
Afspraken maken is heel leuk op papier maar zeker in t begin zal alles moeten blijken of dat ook voor ieder een werkt.
Waarheid zal ergens in t midden liggen.
Maar nogmaals het zijn niet HAAR kinderen het zijn HUN kinderen.

Ts ik hoop dat je met beide berichten van mensen hier iets doet. Want de mensen die alleen achter jou staan geven goede tips en steun maar de mensen die niet alleen maar achter jou staan ook :j

Alenthe05

Berichten: 1094
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:09

Eens hoor Mondy! Het zijn hun kids, en ieder doet het op zijn of haar manier wat ze denken waar ze goed aan doen. Dat is logisch en begrijpelijk. Alleen heb ik het idee dat ze daarin mekaar niet begrijpen, wat de 1 belangrijk vind vind de andere dat miss niet. Er zal ergens een compromis moeten komen. Daarbij is externe hulp wel handig. Mediator moet je vaak zelf betalen en die zijn erg duur. Vandaar evt dat ergens anders zoeken..

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:49

Voor iedereen die denkt dat een mediator per definitie duur is: https://www.rechtsbijstand.nl/over-medi ... tsbijstand

Altijd goedkoper dan twee advocaten. En je komt ook gewoon in aanmerking voor een toevoeging, als je niet teveel verdient (en dat is de helft van Nederland).

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:39

Suzanne F. schreef:
Nikass schreef:
Volgens mij heeft niemand het hier over goed of fout. Dat is ook niet aan de orde. Maar in een topic worden wel meningen gedeeld. Meestal oprecht gemeend, vanuit zorg en meedenken.


Vast allemaal oprecht maar allemaal roomser dan de paus. Pas als je echt zelf in die oliebol gezeten hebt weet je wat je meemaakt aan emoties en gezeik. Het is een trein waar je gedwongen in stapt en waar je niet meer uit kan stappen, de rit uitzitten en stevig vasthouden tot het einde. Je kinderen zijn je alles en daar doe je alles voor, je beschermt ze en wil het beste voor ze. En het is heel erg als je denkt dat ze bij de vader niet goed af zijn, maar dat kan gebeuren, en dan word je verscheurd van binnen. Maar je moet toch door en door en door. En steeds afwegingen maken en beslissingen maken. En de kinderen zitten er altijd tussen. Je probeert ze er zo weinig mogelijk tussen te laten komen maar dat kan niet. Als moeder bescherm je je kinderen, tegen alles. En het is triest als dat ook de kant van vader is, maar het is niet anders, als moeder doe je alles voor je kinderen. En TS denkt al heel veel aan de kinderen en laat haar kinderen bij iemand waar ze eigenlijk al geen vertrouwen meer in heeft, maar ze doet het toch. Respect!
Ik heb respect voor TS, ze is er nog, ze staat er nog en ze is sterk. Powervrouw!


Ik weet niet wie je nou precies probeert te overtuigen? Mij hoef je niet uit te leggen dat ts in een rotsituatie zit, heel erg haar best doet en het erg zwaar heeft. En volgens mij is iedereen in dit topic het daar ook wel over eens.
Dat maakt niet dat er geen opbouwende kritische opmerkingen mogen worden geplaatst, zoals bijvoorbeeld door Mondy. Dat wil namelijk helemaal niet -juist niet- zeggen dat zij niet achter haar staat.
En ts kan opmerkingen waar zij het niet mee eens is gewoon naast haar neerleggen. Dus ik snap jouw hele reactie op mij eigenlijk niet.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:42

Mondy schreef:
Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen? Heeft niks met roomser dan de paus te maken en vind ik persoonlijk erg flauw van je.
Ik voel me erop aangesproken terwijl dat imo niet hoeft.
Ik begrijp ts voor zover dat kan.
Ik begrijp de papa voor zover dat kan.
Bang zijn dat bepaalde dingen de kinderen zal schaden maar niet zien dat dit de kinderen zal schaden.
Je kan en mag nu eenmaal niet verwachten dat de ander precies doet wat jij wil als je uit elkaar bent. Hoe rot ook.
Er gaan altijd dingen zijn die je zelf anders zou doen/willen zien.
Door nu al zo heftig daarop te reageren en er politie en dreigementen tot afpakken van kinderen bij te laten komen is nooit in t belang van de kinderen.
Niet als er niks strafbaars gebeurd.



Uuuhhh papa had toch de politie ingeschakeld..
Daarbij is papa diegene die niet te vertrouwen is, dat heeft ie toch echt zelf gedaan.
Wat nu als die vader de kinderen heeft en er zou iets gebeuren, wat zou dan iedereen roepen, had je ze maar niet naar hem toe moeten laten gaan, je wist dat hij niet te vertrouwen was.
Vind de redenering heel apart van sommige, sorry.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:43

Shadow0 schreef:
Mondy schreef:
Maar waarom zou je als vader niet alles voor je kind mogen doen ook als dat betekend dat dat niet is zoals moeder zou willen?


Dat gaat het helemaal niet om. Die vader doet trouwens niet 'alles voor de kinderen', maar hij maakt er gewoon een zooitje van. En waarom de TS dat niet wil : omdat het kinderen zijn, haar kinderen. Omdat zorg wel degelijk ook inhoud dat je afspraken nakomt, in de gaten houdt wie er bij je kinderen in de buurt komen etc.

Je lijkt te proberen d situatie anders voor te stellen. Maar soms ligt dewaarheid niet in het midden, maar is er wel degelijk 1 ouder die voor de kinderen zorgt, en een ouder die daarin gewoon nogal tekort schiet.


_/-\o_ _/-\o_

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:39

Ik vind het zo absurd dat sommige mensen gewoon kunnen zeggen, hij is de vader, dus laat hem gewoon doen wat hij juist vind en jij mag er niks van zeggen als hij er een potje van maakt.
Vader heeft een psychische stoornis en is dus niet bekwaam om voor zichzelf of voor andere te zorgen.

Vergeten deze mensen dat het om levende wezens gaat, haar bloed eigen kinderen?

Niemand zou toe hoeven te kijken hoe de andere ouder ervoor zorgt dat de kinderen later psychisch in de knoei komen door de acties van de andere ouder.

Vader is duidelijk niet bekwaam om zelfstandig voor zijn kinderen te zorgen. Hij komt afspraken niet na, faalt in de persoonlijke verzorging en door al zijn acties zullen de kinderen ook psychisch last krijgen.

Dat hij hun vader is betekend niet dat hij eindeloos kansen moet krijgen en deze mag verpesten.

Dat betekent dat als hij niet bekwaam is om voor zijn eigen kinderen te zorgen, TS uit moet gaan zoeken hoe ze een omgangsregeling in elkaar kan zetten, waarin vader zijn kinderen kan zien, maar 0 verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook niks 'fout' kan doen.

Laat hij tijdens die omgang zien dat hij zich aan de afspraken houd en alles goed gaat, dan zou het uitgebreid kunnen worden.

www.chumplady.com
Is een site waar je nog veel aan kan hebben TS.

Tieneke

Berichten: 21678
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:49

Elise, hoewel ik het globaal met je eens ben, wil ik toch zeggen dat het niet zorgen voor niet per definitie met de narcistische stoornis te maken heeft. Persoonlijk denk ik dat daar iets anders nog speelt. Het kan he, maar de stoornis betekent niet automatisch dat je niet kan zorgen voor, een beetje nuanceren kan geen kwaad. Niet verkeerd bedoeld.
Ik spreek uit ervaring als kind zijnde, ook met de stoornis. Ik werd als kind namelijk heel goed verzorgd bij beide ouders. Betrokkenheid was vooral een ander verhaal.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:53

Mijn moeder was manisch depressief en was in haar depressieve periodes echt niet in staat om voor ons te zorgen.

Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is niet in staat om bijvoorbeeld zijn behoeftes opzij te zetten voor een ander, dus ja ik denk dat in dit geval zijn psychische stoornis hem zeker wel belemmert in het goed voor zijn kinderen kunnen zorgen.

Tieneke

Berichten: 21678
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:01

Ik begrijp wat je bedoelt, maar manisch depressiviteit is imo toch nog iets anders.
Narcisme hoeft niet zo te zijn dat iemand daar nooit toe in staat is. Het is niet altijd zo zwart-wit. Emotionele zorg en empathie is imo vaak een veel groter pijnpunt dan fysieke zorg als in eten, wassen, tanden poetsen... En nogmaals, ik spreek ook uit ervaring, met dezelfde stoornis gediagnosticeerd bij een ouder, in een scheiding. Ik wil maar gewoon aangeven dat het niet zo stellig hoeft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:18

Elise_0o schreef:
Mijn moeder was manisch depressief en was in haar depressieve periodes echt niet in staat om voor ons te zorgen.

Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis is niet in staat om bijvoorbeeld zijn behoeftes opzij te zetten voor een ander, dus ja ik denk dat in dit geval zijn psychische stoornis hem zeker wel belemmert in het goed voor zijn kinderen kunnen zorgen.



Dat heb je zeker op internet gelezen? ;) Daar maak je wel een hele grote aanname.




TS, ik snap helemaal dat je zo hebt gehandeld als je tot nu toe hebt gedaan. Je bent een mens, en je hebt emoties en gevoelens. En een moeder blijft toch een kloek; als het niet veilig voelt, dan doe je daar wat aan.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:28

Resistance schreef:
Dat heb je zeker op internet gelezen? ;) Daar maak je wel een hele grote aanname.


Nee helaas een eigen ervaring..
Als iemand mij vroeger had verteld dat het allemaal niet aan mij lag (zoals werd gezegd), maar aan de stoornis, dan had dat waarschijnlijk een heel groot verschil gemaakt in mijn psychische toestand op dat moment (en nu).
Heel veel mensen onderschatten wat zoiets psychisch met je doet, hoe erg je van zoiets in de knoop kan raken.
Een scheiding is geen klein iets voor een kind en als vader dan ook nog eens allemaal idiote dingen gaat doen dan heeft dat een enorme impact die niet onderschat mag worden.

Tieneke

Berichten: 21678
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:32

Ik begrijp dat het voor jou heel erg lastig was, en nog is. En die impact valt inderdaad niet te onderschatten. We kunnen elkaar daar echt de hand in schudden.
Maar dat wilt niet zeggen dat het voor iedereen met één bepaalde stoornis opgaat. Mijn ouder met NPS zorgde fysiek namelijk helemaal prima voor mij, kookte vaak wat ik lekker vond, zorgde dat ik altijd gewassen (en gestreken ;-) ) voor de dag kwam etc. Op dat vlak (let op, DAT vlak) ben ik echt nooit iets te kort gekomen. Dus ik wil maar zeggen dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren vanuit een persoonlijke ervaring.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:49

Hoe een psychische stoornis iemands geschiktheid als opvoeder/verzorger beïnvloedt en of daar verbetering of verslechtering in te verwachten is, kun je als leek niet zomaar beoordelen. Je kunt wel zien hoe iemand het doet en daar een mening over hebben, maar of het ook door de stoornis komt en wat dat dan precies betekent is nog niet zo'n makkelijke vraag.

Als je hier wel serieus iets mee wilt, kun je via de rechter of de kinderbescherming een onderzoek laten instellen. https://www.nifp.nl/pro-justitia-rappor ... index.aspx

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:20

Tieneke schreef:
Ik begrijp dat het voor jou heel erg lastig was, en nog is. En die impact valt inderdaad niet te onderschatten. We kunnen elkaar daar echt de hand in schudden.
Maar dat wilt niet zeggen dat het voor iedereen met één bepaalde stoornis opgaat. Mijn ouder met NPS zorgde fysiek namelijk helemaal prima voor mij, kookte vaak wat ik lekker vond, zorgde dat ik altijd gewassen (en gestreken ;-) ) voor de dag kwam etc. Op dat vlak (let op, DAT vlak) ben ik echt nooit iets te kort gekomen. Dus ik wil maar zeggen dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren vanuit een persoonlijke ervaring.


Mijn moeder zorgde ook altijd dat wij te eten hadden, schoon waren en goede kleding of spullen hadden.
Maar dan werd ze in de avond dronken en agressief en gingen er spullen vliegen. Dus ik kan zeggen dat het ondanks de verzorging geen goede situatie was. En dat lag zeker aan haar stoornis.

De ex van ts doet het op alle vlakken slecht helaas, van wat ik hier heb kunnen lezen, vandaar dat ik het over de verzorging had.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:31

Ts geeft in haar openingspost aan dat hij ( met medicatie) altijd een goede vader is geweest. De relatie is vooral stukgelopen nadat hij geen medicatie wilde slikken en nog steeds niet doet waardoor zijn stoornis de overhand heeft. Dus de kinderen krijgen een aan alle kanten draaiende en liegende pa op hun bordje. Los van de lichamelijke verzorging , die hij ook niet nakomt, vind ik dit opvoedkundig gewoon niet kunnen. Ik heb onze kids een ding goed ingeprent , er word niet gelogen , wat je ook uitvreet. En wanneer ik dat zelf zou doen dan geef ik gewoon een heel slecht voorbeeld . En dus kan ik me goed voorstellen dat ts in een spagaat zit, daar komt ook nog eens bij dat dit scharrel nummer 7 is in 12 maanden.
Was ik in deze situatie terecht gekomen was ik in de eerste plaats al nooit voor co ouderschap gegaan maar ja, daar kan ze nu niets mee.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:20

Charaz schreef:
Ik snap heel goed dat Ts zich zorgen maakt en ook dat ze de nieuwe vriendin graag eerst wil zien, maar om te eisen dat je alleen met haar kan afspreken vind ik een beetje gek.

Ik denk dat je ex dit ook niet wil omdat hij bang is dat je haar tegen hem opzet.

Het is heel goed mogelijk om zoveel slechts over een ex te vertellen dat de nieuwe partner gillend zal wegrennen.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:25

anjali schreef:
Charaz schreef:
Ik snap heel goed dat Ts zich zorgen maakt en ook dat ze de nieuwe vriendin graag eerst wil zien, maar om te eisen dat je alleen met haar kan afspreken vind ik een beetje gek.

Ik denk dat je ex dit ook niet wil omdat hij bang is dat je haar tegen hem opzet.

Het is heel goed mogelijk om zoveel slechts over een ex te vertellen dat de nieuwe partner gillend zal wegrennen.

Dat hebben die andere zes al gedaan dus daar hoeft ts blijkbaar geen moeite voor te doen.

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:31

Elise_0o schreef:
Dat betekent dat als hij niet bekwaam is om voor zijn eigen kinderen te zorgen, TS uit moet gaan zoeken hoe ze een omgangsregeling in elkaar kan zetten, waarin vader zijn kinderen kan zien, maar 0 verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook niks 'fout' kan doen.

Laat hij tijdens die omgang zien dat hij zich aan de afspraken houd en alles goed gaat, dan zou het uitgebreid kunnen worden.


Mee eens, maar dat is dus wat anders dan dreigementen over en weer of iemand "een laatste kans" geven. Daarom zei ik: wees zakelijker, zoek uit wat je mogelijkheden zijn en ga niet mee in een emotionele touwtrekkerij.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:53

Elise_0o schreef:
Ik vind het zo absurd dat sommige mensen gewoon kunnen zeggen, hij is de vader, dus laat hem gewoon doen wat hij juist vind en jij mag er niks van zeggen als hij er een potje van maakt.
Vader heeft een psychische stoornis en is dus niet bekwaam om voor zichzelf of voor andere te zorgen.

Vergeten deze mensen dat het om levende wezens gaat, haar bloed eigen kinderen?

Nee ik vergeet dat juist niet. Papa hoort ook in t leven van de kinderen zolang dat niet het slechtste is.

Niemand zou toe hoeven te kijken hoe de andere ouder ervoor zorgt dat de kinderen later psychisch in de knoei komen door de acties van de andere ouder.
En dit geldt voor beide ouders. Je kinderen weghalen als ze t leuk hebben ed hoort daar ook bij

Vader is duidelijk niet bekwaam om zelfstandig voor zijn kinderen te zorgen. Hij komt afspraken niet na, faalt in de persoonlijke verzorging en door al zijn acties zullen de kinderen ook psychisch last krijgen.

Lekkere aanname van jou. Je weet alleen t deeltje wat ts heeft verteld. En ja dat kon beter maar nee wil kiet zeggen dat het de hele tijd zo gaat.
Dat hij hun vader is betekend niet dat hij eindeloos kansen moet krijgen en deze mag verpesten.
Hij mag ze niet verpesten nee maar wie ben jij om te bepalen of hij wel of niet genoeg kansen krijgt ? Kansen krijgen om je eigen kinderen te zien ? Pardon.

Dat betekent dat als hij niet bekwaam is om voor zijn eigen kinderen te zorgen, TS uit moet gaan zoeken hoe ze een omgangsregeling in elkaar kan zetten, waarin vader zijn kinderen kan zien, maar 0 verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook niks 'fout' kan doen.
Gedeeltelijk mee eens. Ze moeten een omgangsregeling in elkaar zetten ja. Maar zowel hij als ts gaan "fouten" maken. Dat doekje als je bij elkaar bent..dat doe je als je goed uit elkaar gaat en als je slecht uit elkaar gaat.
Laat hij tijdens die omgang zien dat hij zich aan de afspraken houd en alles goed gaat, dan zou het uitgebreid kunnen worden.

http://www.chumplady.com
Is een site waar je nog veel aan kan hebben TS.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:40

Elise_0o schreef:
Ik vind het zo absurd dat sommige mensen gewoon kunnen zeggen, hij is de vader, dus laat hem gewoon doen wat hij juist vind en jij mag er niks van zeggen als hij er een potje van maakt.
Vader heeft een psychische stoornis en is dus niet bekwaam om voor zichzelf of voor andere te zorgen.

Vergeten deze mensen dat het om levende wezens gaat, haar bloed eigen kinderen?

Niemand zou toe hoeven te kijken hoe de andere ouder ervoor zorgt dat de kinderen later psychisch in de knoei komen door de acties van de andere ouder.

Vader is duidelijk niet bekwaam om zelfstandig voor zijn kinderen te zorgen. Hij komt afspraken niet na, faalt in de persoonlijke verzorging en door al zijn acties zullen de kinderen ook psychisch last krijgen.

Dat hij hun vader is betekend niet dat hij eindeloos kansen moet krijgen en deze mag verpesten.

Dat betekent dat als hij niet bekwaam is om voor zijn eigen kinderen te zorgen, TS uit moet gaan zoeken hoe ze een omgangsregeling in elkaar kan zetten, waarin vader zijn kinderen kan zien, maar 0 verantwoordelijkheid heeft, zodat hij ook niks 'fout' kan doen.

Laat hij tijdens die omgang zien dat hij zich aan de afspraken houd en alles goed gaat, dan zou het uitgebreid kunnen worden.

http://www.chumplady.com
Is een site waar je nog veel aan kan hebben TS.



Helemaal mee eens

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:50

Ts, hoe gaat het met jou en de kinderen?