Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 22:29

Wat moet ik nu verder doen?

Afwachten tot hij mij gaan berichten? Hem morgen opbellen?
Ze zouden tot maandag op de camping zijn, en daarna tot vrijdag op zijn huurkamer. Tegen dat laatste zagen ze enorm op.

Zijn zus begon me te appen, onder andere dat ik hem kapot maak. Maar zij kent nog geen 10% van wat hij daadwerkelijk is. Ik heb gezegd dat ik met hem wil contacten en dat hij daar oud genoeg voor is.

Momenteel heeft hij me op alle kanalen geblokkeerd.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:35

Fijn toch, dan hoef je niet te reageren. Laat zijn familie maar in de ***** zakken en geniet van de paar dagen rust, gewoon afwachten wat er gaat gebeuren en laat je niet meetrekken in zijn psychologische spelletjes. Want dat doet hij nu, klagen bij zus maar vervolgens onbereikbaar zijn voor jou is puur oorlogvoering zodat jij bakzeil haalt en uit alle macht gaat zoeken om contact te krijgen , laat hem de rambam krijgen , ga morgen lekker met je kids naar de dierentuin !!

simongek

Berichten: 5348
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:37

beatje schreef:
Die vreemde vrouw is zijn vriendin ,de kleine heeft er mee gezwommen en zelf geen drama van gemaakt.Je kan op alle slakken zout leggen.Ze is 5 he,kinderen lopen vaak half naakt rond of enkel in een onderbroekje.



Mijn jongens lopens ook in shortjes met het warme weer. Maar mocht een nieuwe partner ze onder de douche doen en aan ze zitten bij een eerste ontmoeting kreeg ik ook een waas voor mijn ogen hoor.

Hoe kunnen somminge hier zo makkelijk over doen. :(

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 22:39

Dank je Bigone, die had ik even nodig :*
Ik ga morgen met ze naar het trampolinepark, daar willen ze heel graag heen. En in de middag gaan we naar een vriendin van me die net een baby heeft, even lekker babyknuffelen.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:46

Ik zou alle familie van zijn kant die menen zich ergens in te moeten mengen, met 1 duidelijk bericht laten weten dat het hun zaak niet is en je verder geen contact wenst. Vervolgens lekker de blok er op. Hoe haalt zijn zus het in haar hoofd zeg.

Heel veel respect voor jou ts. Je hebt t hoofd zo koel mogelijk gehouden in de meest gestoorde situaties met hem. Wellicht is dit voor jou een keerpunt om dingen anders te gaan aanpakken. En met anders bedoel ik niet illegaal of gemeen, maar wel dat je zo nodig bewijs verzamelt tegen hem én eventueel passende maatregelen gaat nemen middels de juridische weg.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 22:53

Zou ik een kans maken dan om hem uit zijn ouderlijke macht te zetten dan?

Het is wel het laatste wat ik wil, maar toch spookt het steeds vaker door mijn hoofd...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:59

Doorgaan schreef:
Zou ik een kans maken dan om hem uit zijn ouderlijke macht te zetten dan?

Het is wel het laatste wat ik wil, maar toch spookt het steeds vaker door mijn hoofd...


Dat gaat moeilijk worden.... zijn rechters niet gek op.
Je kunt om een tijdelijke stopzetting van de omgangsregeling vragen tot hij een correcte plek heeft om.de kinderen te ontvangen. Of om omgang onder toezicht.

simongek

Berichten: 5348
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:00

Doorgaan schreef:
Zou ik een kans maken dan om hem uit zijn ouderlijke macht te zetten dan?

Het is wel het laatste wat ik wil, maar toch spookt het steeds vaker door mijn hoofd...



Je zal eerst een dossier aan moeten leggen en het is ook wel een hele grote stap.

Vriendin van mij heeft nu wel daar ex alleen nog onder toezicht kind mag zien.

Hier zijn wel diverse zaken aan vooraf gegaan. Ze had bijv allemaal screenshots van gesprekken. Filmpjes etc.

Haar ex nam haar bijv pp de boot mee zonder vest. Gaf te weinig eten en drinken of alleen snoep. Geen goed kinderzitje in auto etc

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:11

Leg idd een dossier aan , door zijn aandoening is hij gewoon niet in staat om een betrouwbare ouder te zijn.
7 vriendinnen in 14 maanden, totaal niet aan afspraken houden, kinderen meteen opzadelen met vreemde en ook toevertrouwen aan, geen woonruimte , geen financiën enzenz alles opschrijven in chronologische volgorde. Zal niet van vandaag op morgen geregeld zijn maar wanneer de bom wel barst ben je voorbereid. En dan zorgen voor een hele goede advocaat.

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:17

Kies voor je kinderen. Dus als ze niet naar oma willen, dan gaan ze niet naar oma. Je ex heeft zelf te horen gekregen van zijn vriendin dat jullie zoon dit tegen oma heeft gezegd. Het kan dus niet zo zijn dat oma en ex jou beschuldigen van brainwashing (gaan ze toch wel doen, dont worry).
Anyway, laat je ex gewoon zn vriendin voorstellen. Zij voelen HEEL snel aan hoe hun vader in elkaar zit qua relaties en of ze de nieuwe relatie mogen. Zij zien zijn nieuwe partner echt niet als tweede moeder. Dat moet je verdienen bij kinderen.
Wees niet bang dat de kinderen daardoor beschadigd raken.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:03

Hutcherson schreef:
Kies voor je kinderen. Dus als ze niet naar oma willen, dan gaan ze niet naar oma. Je ex heeft zelf te horen gekregen van zijn vriendin dat jullie zoon dit tegen oma heeft gezegd. Het kan dus niet zo zijn dat oma en ex jou beschuldigen van brainwashing (gaan ze toch wel doen, dont worry).
Anyway, laat je ex gewoon zn vriendin voorstellen. Zij voelen HEEL snel aan hoe hun vader in elkaar zit qua relaties en of ze de nieuwe relatie mogen. Zij zien zijn nieuwe partner echt niet als tweede moeder. Dat moet je verdienen bij kinderen.
Wees niet bang dat de kinderen daardoor beschadigd raken.

Ik denk dat je even moet bijlezen

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:47

beatje schreef:
Natuurlijk heeft TS het niet makkelijk.Maar je helpt haar ook niet door in haar vaarwater mee te praten. Misschien voor even,maar wat als ts op de lange duur daar twee gekwetste kindjes aan over houd?
Haar wijzen op het feit dat de manier waarop ze handelde misschien wat overtrokken is,kan haar in de toekomst misschien helpen.
Ts is zo wijs om offline te gaan en even stoom af te laten en hopelijk kan ze straks afgekoeld nog eens alles na lezen en er over nadenken.
Ts is zeker een sterk mens en een goede moeder,maar ook maar een mens.En er is helaas geen mens zonder fouten.


Vind je haar reactie overtrokken???? Nou ik niet.
Vind het niet normaal dat een vader zijn kind naakt onder de douche zet met een vreemde vrouw op de eerste dag en dat terwijl er ook nog ander afspraken gemaakt zijn omtrent het voorstellen aan de vriendin.
Een kind van 5 kan zich niet weren of durft niks te zeggen tegen een vreemde.
Zo'n jong kind ziet er nog geen kwaad in, maar als ouder moet je ze beschermen.
Ik denk dat die ex van mij nog een klap in zijn bek had gekregen.
Misschien heeft hij die klap sowieso wel eens nodig zodat het in die bovenkamer weer eens op zijn plek rolt.
Wat maakt die er een zooitje van met zijn gelieg en gedraai.
Ts, kies voor jezelf en voor de kinderen. Als zij niet naar die opa en oma willen dan kun je daarover praten maar als ze niet willen is er een reden.
Sommige mensen zijn niet capabel om ouder te zijn en daar is hij er duidelijk een van en daar zou ik mijn kinderen zeer zeker tegen beschermen.
Hij heeft zo f*cking veel kansen gehad.......
Laatst bijgewerkt door jesito op 02-08-19 08:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:51

Uit de ouderlijke macht ontzetten gaat je niet lukken, dat doen rechters eigenlijk nooit. Je kan wel de omgangsregeling aanvechten. Inderdaad dossier aanleggen en dan naar de advocaat.

MarjanB

Berichten: 16550
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:52

Ik heb zelf geen kinderen maar ik zou er ook niet blij van worden.. Je maakt niets voor niets afspraken met je ex rondom nieuwe relaties en dan doet hij dit.

Vraag me alleen af of jouw actie geen vervelende gevolgen voor jou kan hebben als hij er een probleem van gaat maken.

Ik zou kijken of hij de kids alleen nog onder begeleiding kan zien tot ze wat ouder zijn. Die kamer waar hij in zit is ook niet ideaal en hij klinkt gewoon niet stabiel.

Sterkte! :(:)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:53

Suzanne F. schreef:
Uit de ouderlijke macht ontzetten gaat je niet lukken, dat doen rechters eigenlijk nooit. Je kan wel de omgangsregeling aanvechten. Inderdaad dossier aanleggen en dan naar de advocaat.



Ze doen het wel maar dat is vaak een hele lange weg.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 07:58

jesito schreef:
Suzanne F. schreef:
Uit de ouderlijke macht ontzetten gaat je niet lukken, dat doen rechters eigenlijk nooit. Je kan wel de omgangsregeling aanvechten. Inderdaad dossier aanleggen en dan naar de advocaat.



Ze doen het wel maar dat is vaak een hele lange weg.


Ja maar niet met deze redenen. Dan moet vader het heel bont maken met verwaarlozing, drugsverslaving of mishandeling en dan nog structureel. Want eenmalig is ook niet genoeg. Rechters zijn hier heel terughoudend in.

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:00

Ik ben wel blij dat op de laatste pagina niet meer iedereen over TS heen valt. Je zal het maar hebben zeg..... TS is echt heel geduldig geweest, en dan dit..... Nah ik was ook woest geworden.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:24

Bedankt voor de steun.
Ik heb erg slecht geslapen. Ik moest steeds denken aan wat er gebeurd is. En huilen bij het feit dat ik mijn kinderen mee moest nemen. Ik had ze echt deze vakantie gegunt.

Wat ik ook erg vind is dat de nieuwe vriendin wist van de afspraak.
Eind juni heb ik eens met haar geappt om via de app een beetje kennis te maken. Toen hebben we besproken dat zij en ik eerst kennis zouden maken voordat ze de kinderen zou ontmoeten. Ook dat mijn ex haar kinderen nog niet zou ontmoeten om het 'eerlijk' te houden en mijn kinderen zich niet achtergesteld zouden voelen (en dit was niet eens mij eigen idee, ik zou het prima vinden dat hij haar kinderen eerder zou zien omdat ik wist dat hij geen geduld heeft en overal keihard in springt).
Ze wisten het dus beide.

Hij heeft haar nu compleet tegen mij opgezet. Zij is naar de camping gegaan (met haar ouders auto omdat ex haar auto had) om hem 'op te vangen'. Ze denkt nu dat ik een monster ben. Ex heeft natuurlijk zijn eigen versie verteld.
Lekker begin zo... Dat komt natuurlijk nooit meer goed.

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:37

En nu trap je er weer in, je ex is een pathologische leugenaar dus ook tegen zijn ex en huidige vriendin. Jij kunt met die dame wel gebabbeld hebben, hij ook dus wie zou jij geloven wanneer je haar was? De ex van je nieuwe vriend of je nieuwe vriend? Denk na.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:38

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat jullie (jij en zijn vriendin) hebben gedaan om elkaar te ontmoeten?

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 08:57

bigone schreef:
En nu trap je er weer in, je ex is een pathologische leugenaar dus ook tegen zijn ex en huidige vriendin. Jij kunt met die dame wel gebabbeld hebben, hij ook dus wie zou jij geloven wanneer je haar was? De ex van je nieuwe vriend of je nieuwe vriend? Denk na.


Ja, dat is ook zo. Hij zal haar wel iets anders verteld hebben.

Fleur, nog niks. Dat wilde ik voorlopig nog niet. Eerst een stabiele relatie en dat heb je niet eerder dan dat je elkaar een maand of 6 kent. Vergeet niet dat ze elkaar maar eens per 2 weken zagen ivm haar kinderen (zij had ook geen co-ouderschap met haar ex, enkel een weekendregeling, dus de kids waren altijd bij haar en ex had geen auto dus kon ook niet 's avonds bij haar langskomen).

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:23

Geniet van de trampoline dag vandaag en blokkeer je ex vandaag op je telefoon, gooi hem van je social media en zijn familie ook en dan zie je morgen wel verder.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:32

Ik denk wel dat je je extra gek maakt door al die informatie. Hoe weet jij dat die vriendin nu naar de camping is met haar ouders auto?
Allemaal van die details dat ik denk, wie verteld je dat? En gelijk denk ik: moet je helemaal niet weten, niet lezen. Bescherm jezelf. Echt, ga jezelf beter beschermen. Hou je bij de kale feiten en ga meer afstand nemen van die ruis, van de brainfucks.

Heb jij een therapeut? Dat lijkt mij zinvol. Om meerdere redenen.
A: je gaat beter voor jezelf op komen
B: kweekt een betere middelvinger, oftewel meer ruis gaan filteren. Laat je niet meer zoveel beïnvloeden door alles wat er in dat riool drijft. De bovenlaag is al vies genoeg.
C: wordt een beetje je achterban. Je hebt dan een prof die weet dat jij goed in elkaar steekt (ga ik even vanuit, no offence). Je hebt een prof achter je staan voor alle instanties als het riool nog meer een beerput gaat worden.

Makkelijker gezegd dat gedaan. Maar ik hoop dat je ondersteuning kunt vinden die je meer laat richten op wat echt belangrijk is. En ik denk dat het erg belangrijk is dat je dit soort ruis over ophalen op de camping door ouders auto niet eens moet willen toelaten.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:38

Doorgaan schreef:
bigone schreef:
En nu trap je er weer in, je ex is een pathologische leugenaar dus ook tegen zijn ex en huidige vriendin. Jij kunt met die dame wel gebabbeld hebben, hij ook dus wie zou jij geloven wanneer je haar was? De ex van je nieuwe vriend of je nieuwe vriend? Denk na.


Ja, dat is ook zo. Hij zal haar wel iets anders verteld hebben.

Fleur, nog niks. Dat wilde ik voorlopig nog niet. Eerst een stabiele relatie en dat heb je niet eerder dan dat je elkaar een maand of 6 kent. Vergeet niet dat ze elkaar maar eens per 2 weken zagen ivm haar kinderen (zij had ook geen co-ouderschap met haar ex, enkel een weekendregeling, dus de kids waren altijd bij haar en ex had geen auto dus kon ook niet 's avonds bij haar langskomen).

Dus eigenlijk moet ze wachten op de goedkeuring van de ex van haar nieuwe vriend(de verhalen die hij verteld buiten beschouwing gelaten, want we weten helemaal niet wat hij haar verteld) en de moeder van zijn kinderen terwijl er maar weinig moeders zijn die vinden dat er een ander is die misschien ook goed voor haar kinderen zal zorgen?

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 09:47

Fleur, als je het zo wilt zien ben je kortzichtig en ik heb geen idee waarom je dit doet, maar prima.
We hadden een afspraak hierover.

Bigone, dank je wel, ik heb dit gedaan. Even rust. Zijn familie en hem heb ik gister allemaal al van mijn sociale geknikkerd.

Hannanas, dank je wel, je hebt helemaal gelijk en ik denk dat ik inderdaad maar eens hulp ga zoeken. Ik blijf zijn leugens maar geloven en denk iedere keer weer dat hij kan veranderen.