Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:48

Sorry, ik probeer je niet aan te vallen. Dat was niet mijn bedoeling en het spijt me als het zo overkomt.

Ik probeerde alleen even de andere kant te belichten

BigOne
Berichten: 38420
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:32

fleurtjeuh schreef:
Sorry, ik probeer je niet aan te vallen. Dat was niet mijn bedoeling en het spijt me als het zo overkomt.

Ik probeerde alleen even de andere kant te belichten

Dat is al gedaan door velen, lees alles maar even. En die andere kant, tja, ik denk dat niemand zich kan indenken hoe die andere kant denkt en doet alleen de mensen die met zo’n situatie te maken hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:27

Ja het is horror. Eigenlijk zou voor jouzelf het beste zijn om compleet afstand te nemen en hem nooit meer te spreken. Maar je zit met de kinderen, dat is het probleem. Daarom blijf je met hem geconfronteerd worden. Toch moet je een soort afstand maken, een soort zakelijke verstandhouding waarin je het belang van je kinderen voorop stelt. En psychologische hulp is zeer nuttig nu, al is het maar om van je af te praten en advies te krijgen.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:36

Ik vraag me oprecht af hoe dit voor de kinderen is en gaat worden verder.

Niks ten nadele van jou ts want snap dat je verdriet hebt en boos bent.
Maar je vult zo ontzettend veel in voor de andere helft.
Op elke reactie hier die je de andere kant van ex laat zien komt een verhaal waarbij ex nog slechter afgeschilderd wordt.
Het is niet voor niks dat vaders in een scheiding door kunnen draaien omdat moeders vaak gelijk krijgen of dat nu terecht is of niet.

Waarom niet met die nieuwe vriendin om de tafel gaan en uitleggen wat je zorgen zijn maar miss ook blij zijn dat het juist een lieve dame blijkt te zijn die zo te horen goed met de kinderen om wil gaan.

Nu al praten over uit het ouderschap willen laten zetten enz komt de kinderen niet ten goede. Het is en blijft hun papa en zolang het niet gevaarlijk of schadelijk voor de kinderen is is het nu eenmaal een andere manier van omgaan dan je zelf zou doen.

Pas op met gebruiken van reden dat kinderen zelf weg zouden willen... ze zijn loyaal en zullen altijd zeggen wat je wil horen. Ze vertellen je nl ook dat ze het wel naar hun zin hadden.

Sterkte met verwerken iig :(:)

Hoop dat het voor de kinderen weer rustiger gaat worden en goed naar hun gekeken gaat worden

cursebreaker

Berichten: 11547
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:37

Suzanne F. schreef:
Ja het is horror. Eigenlijk zou voor jouzelf het beste zijn om compleet afstand te nemen en hem nooit meer te spreken. Maar je zit met de kinderen, dat is het probleem. Daarom blijf je met hem geconfronteerd worden. Toch moet je een soort afstand maken, een soort zakelijke verstandhouding waarin je het belang van je kinderen voorop stelt. En psychologische hulp is zeer nuttig nu, al is het maar om van je af te praten en advies te krijgen.


Dit. Een nicht van mij ondergaat een HORROR scheiding, die al jaren duurt nu.
3 kids die er volop tussenin staan. Echt de grootste drama. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, vreselijk. Ook een nieuwe vriendin die er tussenin staat en de ex van mijn nicht bespeelt en hem opsteukt. En hoe graag mijn nicht ook wil da de kids niks meekrijgen en er niet tussenin staan, het gebeurt toch. Wat die kids allemaal al meegekregen hebben en krijgen gaat hun voor het hele leve schaden. En ze krijgen meer mee als dat ze je kenbaar maken, daar kun je ook 100% zeker van zijn.

Alles gaat bij hun nu via advocaten en ze regelen niks meer onderling. En zelfs dat is al de grootste stress aan d'r hoofd. Maar als je idd ook persoonlijk contact hebt in een situatie die zo verslechterd, ga je daar dadelijk aan onderdoor. Ik zou echt kijken om contact op te nemen met je advocaat en een zaak aan te maken en zorgen dat hij een advocaat krijgt en dat jullie alles via hun gaan regelen. Dit is echt bizar. En het voordeel ervan is, met advocaten en een zaak, dat alle afspraken die hij niet nakomt, vastgelegd worden en in jouw voordeel gaan werken als er stappen ondernomen moeten worden als omgangsregeling met de kids en dat soort dingen.

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 09:51

Ik heb niet alle adviezen gelezen, maar wel jouw berichten. Wat een rotsituatie. Ik zou je erg aanraden om hulp te zoeken. Begin eens bij een psycholoog, die kan je een steuntje in de rug geven en daarmee kun je ook jouw twijfels en beslissingen bespreken (ik heb daaraan tijdens mijn problematische scheiding niet gedacht, maar wilde achteraf dat ik dat toen had gedaan, het zou beslist geholpen hebben).

Voor de kinderen lijkt me dit geen fijne situatie. Ik zou de schoonouders laten weten dat deze periode moeilijk is voor de kinderen en dat je ze aan de twee locaties (bij jou en bij je ex) al genoeg moeten wennen. Als ze de kinderen willen zien, dan maar bij jou of bij je ex thuis.
(In dat opzicht had ik het makkelijk; mijn schoonmoeder schreef me tijdens de scheiding dat ze geen contact meer met me wilde; ook al was het mijn ex die wilde scheiden omdat hij een ander leven wilde.)

Wat die vriendin betreft. Ik snap dat het je erg dwars zit, en zou zeker met je ex erover praten, maar kennelijk helpt dat allemaal niet erg; hij doet toch wat hij zelf wil. Misschien kun je beter met zijn nieuwe vriendin praten.

Je kunt je kinderen misschien voorzichtig vertellen dat hun vader wat vrouwen betreft nogal wisselend is (hij is immers ook van jou gescheiden), maar dat dat niet aan hen ligt.

Anoniem

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:43

Maar waarom zou je je kinderen moeten voorbereiden op het niet blijven van zijn nieuwe partner? Ik bedoel: ts is ook heel wat jaren met hem geweest. Zelfs twee kinderen met hem gekregen. Het heeft haar jaren gekost voordat ze echt doorhad wat er met hem aan de hand was en zelfs toen was ze nog niet meteen weg. Dat zou toch in feite weer kunnen gebeuren?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 16:57

Mondy schreef:
Ik vraag me oprecht af hoe dit voor de kinderen is en gaat worden verder.

Niks ten nadele van jou ts want snap dat je verdriet hebt en boos bent.
Maar je vult zo ontzettend veel in voor de andere helft.
Op elke reactie hier die je de andere kant van ex laat zien komt een verhaal waarbij ex nog slechter afgeschilderd wordt.
Het is niet voor niks dat vaders in een scheiding door kunnen draaien omdat moeders vaak gelijk krijgen of dat nu terecht is of niet.

Waarom niet met die nieuwe vriendin om de tafel gaan en uitleggen wat je zorgen zijn maar miss ook blij zijn dat het juist een lieve dame blijkt te zijn die zo te horen goed met de kinderen om wil gaan.

Nu al praten over uit het ouderschap willen laten zetten enz komt de kinderen niet ten goede. Het is en blijft hun papa en zolang het niet gevaarlijk of schadelijk voor de kinderen is is het nu eenmaal een andere manier van omgaan dan je zelf zou doen.

Pas op met gebruiken van reden dat kinderen zelf weg zouden willen... ze zijn loyaal en zullen altijd zeggen wat je wil horen. Ze vertellen je nl ook dat ze het wel naar hun zin hadden.

Sterkte met verwerken iig :(:)

Hoop dat het voor de kinderen weer rustiger gaat worden en goed naar hun gekeken gaat worden


Hier ben ik het 100% mee eens.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:47

Ik ook, sorry TS. Ik snap dat je veel op je bordje hebt gehad. Maar je schrijft/schreef ook dat je ex een goede vader is. Misschien impulsief en op korte termijn gericht, maar hij houdt oprecht van zijn kinderen en wil tijd met hen doorbrengen. Realiseer je ook dat er een hoop mannen zijn die hun kinderen compleet lijken te vergeten als er een nieuwe partner in het spel is. Dat er kinderen zijn die zitten te wachten en dat papa niet komt. Hij heeft echt zijn fouten en gebreken, en hij was voor jou niet goed in een relatie. En afspraken zijn zeker niet zijn sterkste punt. Dit wil ik allemaal niet bagataliseren. Maar nu zet jij je kinderen in, om je ex te kwetsen. Je komt nu zelf ook je afspraken mbt omgang niet na. Jij vindt met goede reden, hij had ongetwijfeld ook zijn redenen. Zo werkt het niet. Probeer voor jezelf meer afstand te nemen, hoe moeilijk ook. Juist voor jezelf. En lukt dat niet, omdat je merkt dat je ongelofelijk kwaad bent, dan zoek alsjeblieft hulp. Jij verdient ook een goede toekomst.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:49

Een ex die een goede vader is zolang hij zich aan afspraken houdt ja. Wanneer zijn belang boven die van de kinderen en de daardoor gemaakte afspraken gaan ben je in mijn ogen niet bepaald een verantwoordelijke vader. Wanneer er niks speelt, kan zo iemand prima vaderen, maar o wee wanneer er dingen gebeuren waardoor hij alle regels aan zijn laars lapt.
Ts, ik snap je echt helemaal! Helaas hier ook ervaring mee.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:36

Saskia9 schreef:
Een ex die een goede vader is zolang hij zich aan afspraken houdt ja. Wanneer zijn belang boven die van de kinderen en de daardoor gemaakte afspraken gaan ben je in mijn ogen niet bepaald een verantwoordelijke vader. Wanneer er niks speelt, kan zo iemand prima vaderen, maar o wee wanneer er dingen gebeuren waardoor hij alle regels aan zijn laars lapt.
Ts, ik snap je echt helemaal! Helaas hier ook ervaring mee.


Hier ben ik t ook mee eens.
Hij is een prima vader, wordt hier gezegd. Nou ik vind iemand niet een prima vader als die zijn kinderen wil zien.
Een prima vader hoort ook in het belang van de kinderen te denken en dat doet hij niet door ze steeds met andere vrouwen op te zadelen.
Ook zijn er grenzen.
Ik geloof wel dat hij van zijn kinderen houd maar houden van is niet genoeg.
Hij moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:42

Ik ben praktisch zonder vader opgegroeid vanaf dat ik 2,5 jaar oud was (mijn zus nog net geen 4 jaar en mijn broertje 6 maanden), maar mijn moeder is nooit negatief over mijn vader geweest zolang als dat wij kinderen waren. De deur stond altijd open voor het moment dat hij toch contact met zijn kinderen zou willen. Dat is 2 periodes geweest in de jaren dat ik kind was, maar het contact verwaterde daarna al snel weer, omdat meneer andere prioriteiten had dan zijn kinderen.

Toch heb ik niet meer dan respect voor mijn moeder dat ze ons nooit van onze vader weggehouden heeft (ondanks alle moeilijke momenten en pijn die het haar gedaan moet hebben), het was voor ons als kind al duidelijk dat het gebrek aan contact bij hem lag en niet bij mijn moeder. Mijn moeder moest onze teleurstelling opvangen, ons troosten, onze hoop op een relatie keer op keer aanhoren, maar nooit is zij 1x negatief over hem geweest of heeft zij voorkomen dat wij contact met hem hadden op de momenten dat hij dat wel wilde.

Voor ons als kinderen was de behoefte aan contact zoveel belangrijker dan de hartenzeer als het contact weer verwaterde.

Pas toen wij volwassen waren en bewust zelf konden zien wat voor een man hij eigenlijk was, kon mijn moeder er open over praten met ons, ook over al die jaren dat ze dat bewust niet gedaan heeft, om nooit tussen ons en hem in te staan.
Ik neem mijn moeder dan ook niets kwalijk, maar de man die mijn vader moet voorstellen wel.


Dus TS, mijn advies zou zijn, ga niet tussen het contact van je kinderen met hun vader in staan, wees nooit in enige mate negatief over hem naar de kinderen toe. Zij zullen zelf vroeg of laat wel zien hoe en wie hij werkelijk is, maar als jij er tussenin staat, zal jij de klappen op moeten vangen.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 09:56

Ik was ook erg boos maar ik snap dat dit ook de oplossing niet is. Ik heb veel nagedacht, maar ik wil ook geen moeder zijn die haar kinderen bij hun vader weghoudt.

Ik zit op dit moment in de wachtkamer van de huisarts. Om 10 uur heb ik een afspraak om hulp te vragen voor mezelf.

Mondy

Berichten: 11877
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:58

Dat vind ik een hele goede post ts. Netjes dat je dat zegt!

Succes zo :(:)

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:00

Doorgaan schreef:
Ik was ook erg boos maar ik snap dat dit ook de oplossing niet is. Ik heb veel nagedacht, maar ik wil ook geen moeder zijn die haar kinderen bij hun vader weghoudt.

Ik zit op dit moment in de wachtkamer van de huisarts. Om 10 uur heb ik een afspraak om hulp te vragen voor mezelf.


Ik denk dat je daar heel goed aan doet. Een hart onder de riem voor jou, ts!

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:01

Doorgaan schreef:
Ik was ook erg boos maar ik snap dat dit ook de oplossing niet is. Ik heb veel nagedacht, maar ik wil ook geen moeder zijn die haar kinderen bij hun vader weghoudt.

Ik zit op dit moment in de wachtkamer van de huisarts. Om 10 uur heb ik een afspraak om hulp te vragen voor mezelf.

Hulde en een applaus voor jou +:)+

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:04

Bedankt.
Het loopt een beetje uit...
Ik kom straks met een update.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:05

Doorgaan schreef:
Bedankt.
Het loopt een beetje uit...
Ik kom straks met een update.

Voel je niet verplicht om een update te geven.
Doen wat voor jou goed voelt

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:11

Doorgaan schreef:
Ik was ook erg boos maar ik snap dat dit ook de oplossing niet is. Ik heb veel nagedacht, maar ik wil ook geen moeder zijn die haar kinderen bij hun vader weghoudt.

Ik zit op dit moment in de wachtkamer van de huisarts. Om 10 uur heb ik een afspraak om hulp te vragen voor mezelf.



Wat goed van je! Ik wilde dat ik dat destijds ook had gedaan.

Ik heb onze kinderen ook nooit bij hun vader weggehouden en ook geen kwaad over hem gesproken. Maar door de scheiding (die bijna 3 jaar heeft geduurd voor alles rond was) hebben ze wel veel moeite met hem gehad (ik ook overigens). Ik vroeg hem op verjaardagen en feestdagen hier (we wonen ver uit elkaar) en dan kwam hij; zeer tot ongenoegen van de kinderen (pubers destijds). Dat betekende kinderen kalmeren van tevoren en erna en ondertussen je best doen terwijl ik er altijd vreselijk tegenop zag dat hij kwam.
Inmiddels zijn we twaalf jaar verder en vinden de kinderen het leuk als hij komt en heb ik er geen moeite meer mee. Ik zou nooit meer met hem getrouwd willen zijn, maar verder is het allemaal wel okay. Je hebt tenslotte samen kinderen. Hij is een deel van hun afkomst en daar moeten ze geen problemen mee hebben.

Doorgaan
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:41

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben net klaar. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij de praktijkondersteuner. Zij gaat mij verder helpen.

De huisarts gaf wel aan dat hetgeen wat mijn ex doet (of eigenlijk niet doet) met de kinderen, zeer zeker onder verwaarlozing valt en dat ik daar over moet praten met hem. Hij moet de kinderen beter gaan verzorgen. Wassen, tanden poetsen en normaal te eten geven is iets dat gewoon hoort en wat hij moet doen.
Ze had het erover om een melding te maken bij veilig thuis, maar dat vind ik te ver gaan.

Ook opperde ze om hem de kinderen alleen overdag te laten zien, bij een speeltuin bijvoorbeeld en dat ze daarna weer mee naar huis gaan.

Ik ga nu nog even niks doen. Niet praten met hem en zeker geen melding maken. Ik ga eerst donderdag praten met de praktijkondersteuner. Ik vond het best heftig wat de huisarts zei, ik heb uiteindelijk zelfs niet eens het hele verhaal verteld omdat ze al aan gaf dat zijzelf melding gaat maken als ze vermoedt dat de kinderen in gevaar zijn.

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:29

Ik ben zo verschrikkelijk trots op jou <3

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:51

Doorgaan schreef:
Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben net klaar. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij de praktijkondersteuner. Zij gaat mij verder helpen.

De huisarts gaf wel aan dat hetgeen wat mijn ex doet (of eigenlijk niet doet) met de kinderen, zeer zeker onder verwaarlozing valt en dat ik daar over moet praten met hem. Hij moet de kinderen beter gaan verzorgen. Wassen, tanden poetsen en normaal te eten geven is iets dat gewoon hoort en wat hij moet doen.
Ze had het erover om een melding te maken bij veilig thuis, maar dat vind ik te ver gaan.

Ook opperde ze om hem de kinderen alleen overdag te laten zien, bij een speeltuin bijvoorbeeld en dat ze daarna weer mee naar huis gaan.

Ik ga nu nog even niks doen. Niet praten met hem en zeker geen melding maken. Ik ga eerst donderdag praten met de praktijkondersteuner. Ik vond het best heftig wat de huisarts zei, ik heb uiteindelijk zelfs niet eens het hele verhaal verteld omdat ze al aan gaf dat zijzelf melding gaat maken als ze vermoedt dat de kinderen in gevaar zijn.


Dat is op zich best een goed idee als zij de melding zou maken, dan heb jij het niet "gedaan" maar je kinderen worden wel in de gaten gehouden en het hele riedeltje wordt in gang gezet. Als alle andere opties niet helpen dan lijkt dit me toch de beste weg. Het is ook heftig en niet wat je wilt, maar in sommige situaties heb je geen keuze. Heel veel sterkte en ik vind je ook dapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:59

Wat een knappe stap van je, dat je om hulp hebt gevraagd. Heel erg veel respect voor.

Als hij zo nalatig is met wassen, tanden poetsen, voeding en verzorgen etc, is het misschien ergens een zegen dat zijn nieuwe partner daar kennelijk wel oog voor heeft. Het blijft natuurlijk pijnlijk voor jou als moeder dat een andere vrouw de haren van je kind wast, maar misschien helpt die gedachte je een beetje dat soort begrijpelijke gevoelens te relativeren. :(:)

Ladyson

Berichten: 3232
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Echtgenoot die dwangmatig liegt, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:39

Lieve TS, jouw topic was bij mij verdwenen dus ik heb even bijgelezen vanaf oktober. Wat een heftige situatie zit je toch in, en nog gefeliciteerd met je eigen huis! Goed dat je een afspraak hebt staan bij de praktijkondersteuner. Verder wil ik je alleen nog attenderen op jouw laatste alinea.. Ik schrok daar eigenlijk wel van. Waarom wil je zo voorkomen dat zij een melding maakt?

Rizette
Berichten: 4409
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:52

Elisa2 schreef:
Doorgaan schreef:
Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes.

Ik ben net klaar. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak bij de praktijkondersteuner. Zij gaat mij verder helpen.

De huisarts gaf wel aan dat hetgeen wat mijn ex doet (of eigenlijk niet doet) met de kinderen, zeer zeker onder verwaarlozing valt en dat ik daar over moet praten met hem. Hij moet de kinderen beter gaan verzorgen. Wassen, tanden poetsen en normaal te eten geven is iets dat gewoon hoort en wat hij moet doen.
Ze had het erover om een melding te maken bij veilig thuis, maar dat vind ik te ver gaan.

Ook opperde ze om hem de kinderen alleen overdag te laten zien, bij een speeltuin bijvoorbeeld en dat ze daarna weer mee naar huis gaan.

Ik ga nu nog even niks doen. Niet praten met hem en zeker geen melding maken. Ik ga eerst donderdag praten met de praktijkondersteuner. Ik vond het best heftig wat de huisarts zei, ik heb uiteindelijk zelfs niet eens het hele verhaal verteld omdat ze al aan gaf dat zijzelf melding gaat maken als ze vermoedt dat de kinderen in gevaar zijn.


Dat is op zich best een goed idee als zij de melding zou maken, dan heb jij het niet "gedaan" maar je kinderen worden wel in de gaten gehouden en het hele riedeltje wordt in gang gezet. Als alle andere opties niet helpen dan lijkt dit me toch de beste weg. Het is ook heftig en niet wat je wilt, maar in sommige situaties heb je geen keuze. Heel veel sterkte en ik vind je ook dapper.

Kan hier helemaal in mee gaan. Je kinderen hebben recht op verzorging. Ik zou haar zeker de melding laten doen. Wat als jezelf uitvalt om een of andere reden zodat je aan huis gekluisterd bent? Dan houdt er niemand een oogje ter plekke in het zeil en dat zal zeker nodig zijn als ze bij hem zijn zoals ik dit allemaal beluister.