Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:04

Op 25 augustus heb ik een auto gekocht bij een garage. Tweedehands, studentenbudget. Een Subaru Forester van 1999 met gloednieuwe APK (23 augustus goedgekeurd met als enige aantekening dat de lambdameter afweek, maar dat is hersteld).
Daar voor de deur even getwijfeld, het is voor mij best veel geld, en eigenlijk wilde ik hem laten keuren. Het bedrijf zat echter nog best een eindje weg, en mijn eigen garage had pas op 20 september plek. Ik besloot de gok te nemen, de APK was immers erg goed, en de verkoper zei dat de auto prima in staat zou zijn om nog enkele jaren mijn paardentrailer te trekken. Dus auto meegenomen.

20 september was het dan zo ver, de auto ging naar de garage en mijn opdracht was: loop het remsysteem even na, de kwaliteit van de olieen etc en zorg dat ik tot de volgende APK zorgeloos kan rondtuffen. Oh ja, van de week brandde het 'check engine' lampje, maar dat zal vast niet veel bijzonders zijn denk ik.

Echter werd ik al snel gebeld: Hoe het toch mogelijk was dat deze auto APK goedgekeurd was. De wielkasten achter zijn onder de plastic kappen eigenlijk volledig weg en ook in de bevestiging van de vering achter vallen de gaten in het plaatwerk. De garagehouder zei dat het verder controleren van de auto de investering niet waard was, en dat ik het best de koop kon ontbinden op basis van het consumentenrecht.

Dus ik heb de verkoper gemaild met de bevindingen, geen reactie.

Afgelopen maandag zelf even met mijn eigen garage gekeken naar de auto, en inderdaad... Het is niet fraai... Dus ik heb de verkopende partij gebeld met de vraag of zij een passende oplossing hadden. Die hebben ze niet. Zij hebben hem extern APK laten keuren, en vinden het een prima auto die dus prima rond kan rijden met een trailer. Op mijn verzoek de koop de ontbinden reageerden ze uiteraard met "Nee."

Dus mijn rechtsbijstand gebeld. Daar valt de auto precies buiten de polis... Het advies is om de auto te laten herkeuren bij de RDW, en daarna de auto te retourneren.
Dus de RDW gebeld. De auto kan herkeurd worden. Echter is hij dan nog steeds in mijn bezit en ben ik dus verantwoordelijk voor reparatie of schorsing als hij afgekeurd wordt. Dus mogelijk extra kosten aan een nutteloze auto. Bovendien kan ik de auto nergens kwijt als ik hem moet schorsen, ik woon in een rijtjeshuis...

Juridisch loket gebeld. Zij adviseerden mij de auto niet te laten keuren, maar nogmaals een mail of aangetekende brief te sturen naar de verkoper met het verzoek tot het ontbinden van de koop op basis van het feit dat deze auto niet voldoet aan de verwachtingen die ik duidelijk had uitgesproken voor de koop. Ik weet nu al dat de verkoper daar niets mee gaat doen, dus dan kan ik via het juridisch loket een advocaat krijgen (tegen kleine eigen bijdrage) en dan de gerechtelijke procedure in gang zetten.

Zijn er nog bokkers met goede tips? Even de feiten op een rijtje:

- Auto 28 augustus gekocht met APK goedkeuring van 23 augustus.
- verkoper is een garage en gaf aan dat de auto geschikt was om een paardentrailer te trekken.
- auto is niet voor de koop gekeurd (dom, I know, en ik had van alles verwacht, behalve APK afkeur met zo'n recente goedkeuring
- geen bovag garantie wegens de lage aanschafprijs
- ik heb geen rechtsbijstand, behalve via het juridsich loket en qua inkomen kom ik daar voor in aanmerking.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:14

Doorverkopen aan een autosloperij?
Dan heb je alleen niets van je kosten verhaald, das dan wel minder, maar ben je wel van de auto af.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:17

Benthhh schreef:
Doorverkopen aan een autosloperij?
Dan heb je alleen niets van je kosten verhaald, das dan wel minder, maar ben je wel van de auto af.


In dat geval kan ik er beter nog een jaar mee rijden tot de volgende APK keuring en hem dan laten slopen. Wettelijk gezien mag de auto nu nog gewoon rijden tot de volgende keuring, maar die zal hij niet halen en dan moet ik hem dan dus lozen.
Zo lang ik de auto niet laat herkeuren mag hij namelijk gewoon op de weg blijven. Ik wil eigenlijk gewoon dat de koop ontbonden wordt en ik mijn geld terugkrijg zodat ik een auto kan kopen die wel aan mijn verwachting voldoet. Als ik er nu maar een jaar mee rijd is het 2200 euro voor een jaar auto rijden, en dat was niet de bedoeling. Ik wilde er enkele jaren mee kunnen rijden (en dat kon volgens de verkoper). En natuurlijk kan er altijd iets kapot, maar APK afkeur binnen een maand na APK goedkeur.... Dat had ik dus echt niet verwacht.
Het gaat er nu even om dat ik een auto heb gekocht die nieuwe APK heeft, die er eigenlijk dus niet op zou mogen zitten en als ik dat had geweten had ik hem nooit gekocht. Ook moet de auto een trailer kunnen trekken, maar met de staat van het plaatwerk rondom de vering is het de vraag of het verstandig is om de auto extra te belasten met 1500 kg paard+trailer.

Westerntrail

Berichten: 1742
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:25

Niet zomaar laten zitten dit, maar dat doe je vast niet.
Ook al heb je geen garantie, toch heb je ergens recht op, ze hebben namelijk gezecht dat ze een goede auto aan jou verkocht hebben, wat dus niet zo blijkt te zijn.

ik zou zeker even met rechtsbijstand contact opnemen, want ook al heb je op de auto geen garantie vanwege laag aanschaf bedrag.
Een garage, dient toch een deugelijk product af te leveren.
En daar hebben zij zich niet aan gehouden.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:33

Westerntrail schreef:
Niet zomaar laten zitten dit, maar dat doe je vast niet.
Ook al heb je geen garantie, toch heb je ergens recht op, ze hebben namelijk gezecht dat ze een goede auto aan jou verkocht hebben, wat dus niet zo blijkt te zijn.

ik zou zeker even met rechtsbijstand contact opnemen, want ook al heb je op de auto geen garantie vanwege laag aanschaf bedrag.
Een garage, dient toch een deugelijk product af te leveren.
En daar hebben zij zich niet aan gehouden.


De rechtsbijstand vind het ook erg sneu :+ , maar ik val echt buiten de polis en buiten de dekking. Ze doen wel een en ander met consumentenrecht, maar niet op auto's zonder Bovag garantie.
Dus het gaan dan sowieso het Juridisch Loket worden. Heb de verkoper net gemaild dat ik binnen 5 werkdagen antwoord wil op het verzoek tot ontbinden van de koop (en dan met moeilijke en dure woorden omgeschreven, haha) en dat ik anders gerechtelijke stappen zal moeten ondernemen.

Het juridisch loket adviseerde mij eerst overigens om gewoon daarheen te rijden en dan de auto achter te laten en mijn geld terug te eisen. Echt een top tip! Zie me als meisje al aankomen bij die garage waar allemaal grote kerels werken. Die lachen me vierkant uit als ik geen tik op mijn gezicht krijg..

Het irritantste is, dat dit waarschijnlijk lang gaat duren en tot die tijd staat die auto geld te kosten en kan ik er niets mee... Ga er nu echt niet mee rijden ivm onveilig gevoel en risico dat er iets anders stuk gaat en ze hem niet meer terugwillen omdat er iets anders stuk is gegaan oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:36

Als een procedure je niet veel kost dan zou ik dat zeker doen. Een auto die nooit goedgekeurd had mogen worden valt nu niet echt onder het kopje 'had de verkoper ook niet kunnen weten'. Dat ze apk extern uitbesteden doet er niet aan af. Deze gebreken zijn zo overduidelijk en een bedrijfsmatige verkoper kan dat niet als deugdelijk verkopen.

Eens kijken of ze je nog steeds afwijzen als er een mooie brief van een advocaat binnen komt ~~}>

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:38

Gloa schreef:
Als een procedure je niet veel kost dan zou ik dat zeker doen. Een auto die nooit goedgekeurd had mogen worden valt nu niet echt onder het kopje 'had de verkoper ook niet kunnen weten'. Dat ze apk extern uitbesteden doet er niet aan af. Deze gebreken zijn zo overduidelijk en een bedrijfsmatige verkoper kan dat niet als deugdelijk verkopen.


De kosten van het Juridisch Loket zijn inkomens afhankelijk en vermoedelijk rond de 200-300 euro. Ik moet eigenlijk wel, want zonder geld terug van deze kan ik geen andere kopen.
En mijn paard staat op ruim een uur fietsen van huis... Kan nu geen trailer trekken, maar kan uberhaupt amper op stal komen zo zonder auto...

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 13:40

Ik vroeg me nog af of het zin zou hebben om de persoon die de APK keuring gedaan heeft de contacteren en op de hoogte te brengen? Dat is namelijk niet de verkoper, maar een garage daar uit de buurt. Dus die twee houden elkaar sowieso een hand boven het hoofd denk ik...

xSCWx
Berichten: 7057
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:46

Heel veel sterkte en succes. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt en heeft me gewoon €2000 gekost. Het extern APK keuren is echt niet onafhankelijk hoor. Verschrikkelijk dat garage’s hier vaak nog mee wegkomen (want anders zouden ze er wel mee gestopt zijn). Zeker een zaak van maken want je geld krijg je op een normale manier niet terug (en het zijn linke lui dus pas inderdaad op voor jezelf).

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:48

Niet doen want dat is niet jouw verantwoording, dat moet de verkoper maar uitzoeken. Maar wanneer je binnen de gestelde termijn geen bericht van de verkoper krijgt dan even Kassa, Tros opgelicht en al die programma's vermelden in je volgende brief aan de verkoper. Hebben ze een facebooksite ook daar even reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:53

Die keurende garage zou ik zeer zeker melden bij het RDW. Zijn zien toe op kwaliteit van de keuringen dmv van een puntensysteem. Maakt een garage er een potje van dan krijgen ze punten afhankelijk van de ernst van de fout. Op basis van jouw auto kunnen ze in 1x de apk liscentie kwijt raken :x

Wij hebben zelf nogal wat italiaane youngtimers (roest!!!) en die gaan elk jaar naar dezelfde garage die ook veel oldtimers restaureert. Hoe vaak wij de auto's wel niet afgekeurd terug krijgen omdat er toch nog ergens een piepklein gaatje zit, zijn niet op 2 handen te tellen. Alle kunstof kappen gaan eraf en bij twijfel worden de wielkasten ook in de auto bekeken. Heel de bodem en balken worden nageprikt. Dat is niet overdreven grondig werken maar gewoon wettelijk verplicht! En auto van de jaren 90 loop je natuurlijk anders na dan eentje van 2012.

Onali

Berichten: 18460
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:58

Bij mij heeft een advocaat toen slechts 1 enkele brief gestuurd en dat was voor mijn toenmalige werkgever voldoende om toe te geven dat zij fout zaten.
Kosten waren daar niet aan verbonden omdat ik ook in een lage klasse viel en het met 1 enkel ding afgedaan was.
Anders had ik iets van 200 euro moeten betalen aan de advocaat.

Proberen waard dus!

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 14:04

Gloa schreef:
Die keurende garage zou ik zeer zeker melden bij het RDW. Zijn zien toe op kwaliteit van de keuringen dmv van een puntensysteem. Maakt een garage er een potje van dan krijgen ze punten afhankelijk van de ernst van de fout. Op basis van jouw auto kunnen ze in 1x de apk liscentie kwijt raken :x


Het nadeel van laten herkeuren is dat ik als eigenaar dan nog steeds verantwoordelijk ben en de auto dan of moet repareren voor goedkeuring of moet laten schorsen. Schorsen is een uitdaging, want dan moet hij van de openbare weg en ik heb zelf geen oprit/tuin oid.
Repareren is geen optie ivm kosten.

En zelfs met die afkeur heb ik nog steeds niet de garantie dat de verkoper de auto terugneemt. Het keurings station wordt dan wel op de vingers getikt, ook niet verkeerd natuurlijk. Maar ik wil zelf niet in de problemen komen door die keuring.

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:10

Ik heb bijna hetzelfde probleem gehad met m'n vorige auto:

[HTT] Auto komt niet door apk

Misschien heb je er wat aan. Uiteindelijk heb ik de oude auto ingeruild en een hyundai atos voor teruggekocht waar ik tot nu toe zeer tevreden mee ben.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:30

bigone schreef:
Niet doen want dat is niet jouw verantwoording, dat moet de verkoper maar uitzoeken. Maar wanneer je binnen de gestelde termijn geen bericht van de verkoper krijgt dan even Kassa, Tros opgelicht en al die programma's vermelden in je volgende brief aan de verkoper. Hebben ze een facebooksite ook daar even reageren.

Hier zou ik nog even mee wachten, kan ook tegen je gebruikt worden, mocht het tot een zaak komen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:45

Ik zou inderdaad (nog) niks op FB zetten en ook de garage die hem APK goedgekeurd heeft niet benaderen.

Ik zou zelf een aangetekende brief sturen met het verhaal dat de auto nooit APK goedgekeurd had mogen worden. Dat je de auto terug wilt brengen en je aankoopbedrag terug eist. Als hij daar geen gehoor aan geeft dat je genoodzaakt bent gerechtelijke stappen te ondernemen.
Zo sta je sterker omdat het aangetekend is.
Als hij vaker auto's op deze manier laat 'goedkeuren' voor de APK zal hij nattigheid gaan voelen denk ik en dan misschien toch eieren voor zijn geld kiest en de auto terugneemt.

Al met al lijkt me dat de beste en goedkoopste oplossing voor je om via juridisch loket stappen te ondernemen, mocht hij niet reageren op de aangetekende brief.

Laten herkeuren bij het RDW zou ik ook niet aandurven. Daar kan je zelf nog eens mee in de problemen komen zoals je al zei. En gewoon een jaar doorrijden en dan kijken zou ik ook niet durven. Je hangt er wel een trailer achter met je paard erin. Je weet nu eigenlijk gewoon dat het een ondeugdelijke auto is, dat risico zou ik niet durven nemen.

Ik hoop echt voor je dat een aangetekende brief voldoende is.



Onali schreef:
Bij mij heeft een advocaat toen slechts 1 enkele brief gestuurd en dat was voor mijn toenmalige werkgever voldoende om toe te geven dat zij fout zaten.
Kosten waren daar niet aan verbonden omdat ik ook in een lage klasse viel en het met 1 enkel ding afgedaan was.
Anders had ik iets van 200 euro moeten betalen aan de advocaat.

Proberen waard dus!


Dit is inderdaad wel een hele goede!!! Dat schrikt toch meer af en wordt eerder serieus genomen. Ik denk echt dat zo'n garage niet op een proces en controles zit te wachten. Zo'n brief kan dan misschien inderdaad al genoeg zijn om de koop te laten ontbinden.

Zinzi_jewel

Berichten: 8799
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:00

Waar is de Auto wel gekeurd
Want ook apk erkende stations krijgen steekproeven
Blijkbaar op deze auto niet
Maar je kan er wel op terug vallen
Want deze auto had zeker al mankementen bij aankoop
Bovendien mag je verwachten dat een keuring van slechts 5 dagen eerder gewoon nog prima is

Unleash

Berichten: 1051
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:11

Ik vrees eigenlijk dat je gewoon een jaar met deze auto moet rijden en dan naar de sloop of nu al naar de sloop en je verlies nemen.
Gaat de jurische romslomp je niet veel extra geld en energie kosten?
Helaas zit je aan de onderkant van de markt en daar moet je een hoop geluk hebben of zelf goed kunnen klussen wil je lang plezier van je auto hebben. Ik heb zelf ook voor een studentenbudget een auto gekocht maar heb er veel mee langs de weg gestaan. Nu iets meer geld neergelegd voor auto die iets minder aan onderkant van de markt zit en hopelijk kan ik hier nog paar jaar plezier van hebben.

Maar je weet het gewoon nooit met die oude bakkies.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:17

Verder moeten ze ook op het APK formulier vermelden of er dingen in slechte staat zijn en op termijn gerepareerd moeten worden. Dat is neem ik aan ook niet gebeurd.

Vervelend hoor! Bij mijn vorige auto hebben ze na de APK de banden omgewisseld met tot de draad aan toe versleten exemplaren waardoor ik na aankoop binnen een maand nieuwe banden moest kopen nadat ik in ene met een lekke band stond.

Ik heb nu besloten toch maar wat meer geld uit te geven om bij een goede dealer een auto te kopen met bovag garantie.

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:27

Ik zou een aangetekende brief sturen met jou argumenten. Als daar geen reactie op komt, dan advocaat inschakelen. Daar zijn ze vaak vies van!

Daarnaast had de auto nooit door de keuring kunnen komen en deze gebreken zijn niet binnen een week of een maand ontstaan. De garage kan wel aangeven dat de auto extern gekeurd is, maar dat is geen excuus.
Hoogstwaarschijnlijk heeft hij de optie gekozen . Keuren zonder zeuren. Ofwel ze betalen wat extra en de auto word gewoon goedgekeurd. De garage heeft echt wel geweten van deze gebreken.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:46

Die brief is inmiddels de deur uit, maar ik had over de telefoon ook de woorden”advocaat” en “rechtszaak” al laten vallen, maar dat leek hem weinig te interesseren.
Maar ik ga vooralsnog hiermee door. Stel dat een advocaat zegt dat ik geen schijn van kans maak, dan kan ik de auto evt nog proberen te verkopen voor export. Stel dat dit namelijk maanden duurt, dan betaal ik wel bijna 100 euro per maand aan verzekering en wegenbelasting voor Jan doedel. Dan verkoop ik hem liever nu voor minder dan eindeloos wachten en met lege handen staan. Maar ik heb nog even.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:56

eilleen333 schreef:
Die brief is inmiddels de deur uit, maar ik had over de telefoon ook de woorden”advocaat” en “rechtszaak” al laten vallen, maar dat leek hem weinig te interesseren.
Maar ik ga vooralsnog hiermee door. Stel dat een advocaat zegt dat ik geen schijn van kans maak, dan kan ik de auto evt nog proberen te verkopen voor export. Stel dat dit namelijk maanden duurt, dan betaal ik wel bijna 100 euro per maand aan verzekering en wegenbelasting voor Jan doedel. Dan verkoop ik hem liever nu voor minder dan eindeloos wachten en met lege handen staan. Maar ik heb nog even.

Als je niet met de auto rijdt, kun je 'm gewoon schorsen en kost ie niks. Voorwaarde is wel dat ie dan ook niet op de openbare weg mag staan, maar dat lijkt me wel te regelen.

Aan de andere kant: wat heb je betaald en wat is op diverse sites de gemiddelde prijs voor een soortgelijke auto?
Is die auto echt zo volledig doorgerot als ze je verteld hebben of is het alleen maar wat buitenkant een een veerpootje?

Als voorbeeld: mijn buurman kreeg een Alto kado; zou niet meer door de APK komen, blablabla maar je kon er nog een poosje mee rijden. Ding bij een bevriende garage op de brug; even goed nagelopen, twee weekenden laswerk en dat ding kwam met drie vingers in de neus door de APK.
Begin hier eens: http://www.vanwezel.be/index.html

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ikke schreef:
Aan de andere kant: wat heb je betaald en wat is op diverse sites de gemiddelde prijs voor een soortgelijke auto?
Is die auto echt zo volledig doorgerot als ze je verteld hebben of is het alleen maar wat buitenkant een een veerpootje?


Het gaat om een Subaru Forester uit 1999 met 220.000 op de teller die me 2200 euro heeft gekost. Er staan wel enkele vergelijkbare auto’s op marktplaats voor een vergelijkbare prijs, de meeste met een iets hogere tellerstand.
Ik heb een paar foto’s, kan evt morgen nog even op straat gaan liggen om betere te maken, want hier zie je het eigenlijk niet zo goed.

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Auto gekocht bij garage, blijk niet deugdelijk, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:05

Jeetje vet balen zeg! En zelf te koop zetten? Zou dan wel liever wat verlies nemen dan zoveel gezeur om die auto denk ik. Zag dat je het al zelf geopperd had maar ja, wel de makkelijkste oplossing want die garage zal het misschien wel vaker horen?

Volgens mij zijn wielkasten wel een aardig kostenpostje. Hoe is hij verder qua roest? Dorpels enzo? Anders zou ik echt zsm afscheid nemen. Wie weet kom je wel ineens stil te staan als hij ook over de verdere staat gelogen heeft. En apk zegt tegenwoordig echt geen reet helaas. Een bedrijf uit Rotterdam verkoopt allemaal auto's die "goed" zijn. De meeste halen de snelweg niet eens die dichtbij ligt. Sterkte ermee in ieder geval.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 22:28

Ik rijd er nu niet mee. Twijfel nog sterk over die RDW keuring... ik baal gewoon zo en zou hem eigenlijk het liefst gewoon lekker doorrijden... ik bel morgen nog wel even met mijn eigen garage wat het opknappen evt zou kosten en wat ze er verder toch van vinden. Want dit kost me sowieso geld en stel dat het toch betaalbaar is om hem op te knappen.... het is verder gewoon een hele fijne auto...

Verkopen is niet echt een optie, want niemand koopt een auto met dit verhaal, of ik krijg maar heel weinig.
En dan kan ik net zon aso zijn als de verkoper, maar ik weet dat dit aan de hand is, dus ik moet dat dan wel melden.


Of een second opinion... iets in mij wil zo graag dat dit gewoon een grove fout is en het allemaal meevalt. Maar de realiteit is helaas gewoon anders :(