Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:10

Volgers verwijderen doe ik nooit, wat heeft dat voor zin precies?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:11

Ik vrijwel nooit, maar zie het vaak genoeg gebeuren bij anderen. :+

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:44

Omdat ik liever mensen heb die volgen voor mijn account en niet om zelf volgers te hebben.
Vaak ontvolgen ze toch zodra ik stop met volgen omdat hun inhoud mij echt niet aanstaat (zoals 10 berichten op een dag waarvan 5 verwijderen en opnieuw posten en de andere 5 een combinatie van gainposts, wedstrijden of dreigementen zijn dat inactieve accounts verwijderd worden)

Maw, ik zit op insta voor foto’s te delen van mijn paarden+mooie plaatsen waar ik met de vrachtwagen kom en te genieten van andere hun foto’s. Niet om mijn feed en inbox volgestampt te krijgen met fb ?/gain/...

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:55

wilmatj schreef:
Volgers verwijderen doe ik nooit, wat heeft dat voor zin precies?


Ik ontvolg accounts die ik niet leuk (meer) vindt

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:24

Ik doe het ook geregeld, ik moet eerlijk bekennen dat ik weer van die spam accounts had toen ik meer algemene hastags gebruikte.

Nu gebruik ik enkel gerelateerde hastags en krijg daardoor wel volgers die ik ook leuk vind om te volgen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:48

GUSTIxBILL schreef:
Ik heb eens grote kuis gedaan en deel volgers verwijderd (en ontvolgd) die toch nooit reageren of liken, of wiens inhoud mij niet meer interesseert. Of nog erger. Die continu spammen, op welke manier dan ook.
Straks maar eens verder doen, voor ik geblokkeerd word


Hoe weet je dan welke volgers je wel actief volgen??

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:56

Pandameisje schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Ik heb eens grote kuis gedaan en deel volgers verwijderd (en ontvolgd) die toch nooit reageren of liken, of wiens inhoud mij niet meer interesseert. Of nog erger. Die continu spammen, op welke manier dan ook.
Straks maar eens verder doen, voor ik geblokkeerd word


Hoe weet je dan welke volgers je wel actief volgen??


Aangezien ik niet zo een grote volgerslijst heb is dit makkelijk bij te houden als in: maar 80 likes Max, dan zie je vaak zelfde namen langskomen
Of juist namen totaal nooit langskomen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 16:02

Ik zit nu boven de 1000 volgers maar er mensen die like paar foto's er zijn mensen die like alles maar zijn ook mensen die niks like ( heb ik al gezien) maar mijn likes zitten tussen de 120 en 500 in.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:30

Ik heb vroeger heel actief mensen gevolgt zonder ooit te like of reageren. Ben je niet bang dat je dat soort volgers weg doet?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:45

Ik krijg de indruk dat het een trend is om mensen te ontvolgen :') niks meer niks minder.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:08

Xyris schreef:
Ik krijg de indruk dat het een trend is om mensen te ontvolgen :') niks meer niks minder.


Ik had het ook ineens dat veel mensen ontvolgden. Alleen vind dat niet zo erg hoor. Kwaliteit boven kwantiteit!

Heb net een, naar mijn mening, grappig filmpje geplaatst. Ben benieuwd naar de reacties :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:28

Ik heb net voor de grap eens gekeken, heb al sinds november niet meer gepost (daarvoor een tijdje ook maar sporadisch) en heb nog steeds 981 volgers. Volgens mij is de helft daarvan zelf niet meer actief ofzo :+

Blijf het een mooie manier vinden om foto's te kijken, maar het zelf onderhouden blijft een moeilijk iets. Ik wil wel graag leuke foto's delen voor de mensen die dat leuk vinden, maar ik kom steeds in hetzelfde cirkeltje dat ik dezelfde soort foto's op dezelfde locaties heb. En dan denk ik na een tijdje.. dat heeft ook geen zin meer om die te posten, heb er zo al tig gepost in het verleden .. En dan valt het stil.

Hoe houden jullie je content interessant en afwisselend? Als je heel actief met je paard bent en verschillende dingen doet of regelmatig met de trailer op pad of op wedstrijd gaat is dat natuurlijk heel wat makkelijker, maar als je gewoon een paar oude pony's hebt op een locatie en nooit op verplaatsing gaat.. Momenteel ga ik door omstandigheden ook maar heel beperkt, dus dan is het al helemaal moeilijk om dagelijks of om de dag iets nieuws te posten.

En toch kriebelt het om er weer iets mee te gaan doen, weet alleen niet goed wat of hoe.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:46

Ik vind jammer dat de likes sinds mijn blokkade super slecht lopen. Waar ik voor de blokkade makkelijk 350 likes haal haal ik nu net 200 met moeite...

En daarbij idee dat ik heel veel spookvolgers heb...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:50

Spookvolgers worden volgens mij door instagram vanzelf regelmatig opgeruimd, dat idee had ik toch een tijdje geleden. Had dat ook wel een beetje verwacht als je ziet hoe snel je veel volgers had gekregen. Heel fijn als die allemaal echt zijn natuurlijk! Maar dikke tegenvaller als er ineens 100 terug wegvallen; ik baalde daar toch best van

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:54

Granoek schreef:
Spookvolgers worden volgens mij door instagram vanzelf regelmatig opgeruimd, dat idee had ik toch een tijdje geleden. Had dat ook wel een beetje verwacht als je ziet hoe snel je veel volgers had gekregen. Heel fijn als die allemaal echt zijn natuurlijk! Maar dikke tegenvaller als er ineens 100 terug wegvallen; ik baalde daar toch best van


Zit er over na te denken om dit account te verwijderen en lilo_on_adventure opnieuw te maken.

Het is gewoon jammer dat die blokkade zoveel invloed heeft gehad op mijn instagram ook met mensen die mijn stories bekijken waar eerst 700 waren zijn nu soms maar 400/300 en daarbij had ik gister avond foto geplaatst en werd ik na half uur wee r geblokkeerd voor 2 uur terwijl ik niks fout had gedaan...

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:55

Maar dat story kijken (en nu spreek ik puur voor mezelf) is misschien omdat je elke story in pb stuurt? Dat is leuk voor 2 keer maar ik klik er bv niet meer op, ik zie de foto vanzelf wel verschijnen op mijn feed denk ik dan.

Maar als ik dat zo hoor met die blocks had ik er denk ik ook al de brui aan gegeven hoor, wat een gedoe altijd.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:56

Dat lijkt me wat overdreven en onnodig. Draait het alleen maar om de likes. Ik krijg er gemiddeld 300 met bijna 3000 volgers. Dus met 200 op 1000 kun je echt niet klagen in mijn ogen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:57

Maar als je na elke post een week geblokkeerd wordt is er toch geen lol meer aan, ongeacht de likes?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:01

Granoek schreef:
Maar dat story kijken (en nu spreek ik puur voor mezelf) is misschien omdat je elke story in pb stuurt? Dat is leuk voor 2 keer maar ik klik er bv niet meer op, ik zie de foto vanzelf wel verschijnen op mijn feed denk ik dan.

Maar als ik dat zo hoor met die blocks had ik er denk ik ook al de brui aan gegeven hoor, wat een gedoe altijd.


Die blokkades zijn super irritant mijn vriend wil niet dat ik dit account verwijder en hij zegt dat wat die blok heeft gedaan dat de volgers wel terug komen ben benieuwd.

Weet wel alle accounts die mijn gaan volgen met heel veel volgers dat ik die verwijder want die zien toch je foto's niet en dan heb ik over accounts die boven 1000 volgers zitten

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:01

wilmatj schreef:
Dat lijkt me wat overdreven en onnodig. Draait het alleen maar om de likes. Ik krijg er gemiddeld 300 met bijna 3000 volgers. Dus met 200 op 1000 kun je echt niet klagen in mijn ogen.


Het gaat ook vooral om de blokkades...

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:05

Granoek schreef:
Maar dat story kijken (en nu spreek ik puur voor mezelf) is misschien omdat je elke story in pb stuurt? Dat is leuk voor 2 keer maar ik klik er bv niet meer op, ik zie de foto vanzelf wel verschijnen op mijn feed denk ik dan.

Maar als ik dat zo hoor met die blocks had ik er denk ik ook al de brui aan gegeven hoor, wat een gedoe altijd.


Dat is ook de reden dat ik pandameisje niet meer volg, sorry, maar dat soort spam zit ik niet op te wachten. :n

Ik vind het leuk als mensen PB'en, of als je een PB stuurt om een stem te krijgen voor een wedstrijd ofzo.

Maar dit vind ik echt heel vervelend.

Ik denk dat je misschien even op de rem moet trappen met IG. Even 'normaal' gebruik ervan maken? Want als je eenmaal op de 'radar' zit van de IG-blok krijg je hem heel makkelijk weer.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:11

KimD schreef:
Granoek schreef:
Maar dat story kijken (en nu spreek ik puur voor mezelf) is misschien omdat je elke story in pb stuurt? Dat is leuk voor 2 keer maar ik klik er bv niet meer op, ik zie de foto vanzelf wel verschijnen op mijn feed denk ik dan.

Maar als ik dat zo hoor met die blocks had ik er denk ik ook al de brui aan gegeven hoor, wat een gedoe altijd.


Dat is ook de reden dat ik pandameisje niet meer volg, sorry, maar dat soort spam zit ik niet op te wachten. :n

Ik vind het leuk als mensen PB'en, of als je een PB stuurt om een stem te krijgen voor een wedstrijd ofzo.

Maar dit vind ik echt heel vervelend.

Ik denk dat je misschien even op de rem moet trappen met IG. Even 'normaal' gebruik ervan maken? Want als je eenmaal op de 'radar' zit van de IG-blok krijg je hem heel makkelijk weer.


Dat instagram story verhaal daar zat mijn vriend achter dat gebeurd al niet meer... Want hij vond toch niet zo leuk helpen met account van lilo.

Verder we like amper wat alleen van de mensen die ik volg en als net foto van lilo online is gegaan paar foto's onder #dog

Verder plaatsen wij 1 foto per dag dus rare dingen gebeuren niet.

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:15

Maar moet je eena zien. Je liked dus bewust foto's onder de #dog nadat je een foto hebt geplaatst. Dat is toch niet leuk meer? Heb je wel nog lol in IG? Of ben je vooral bezig met likes & volgers?

Alle foto's die ik plaats vind ik zelf leuk en voeg ik ook toe als 'herinnering', want ik scroll geregeld door de foto's voor nostalgie. :Y)

Straks wil ik ook gaan posten over onze kennel en dergelijke, maar ook omdat ik ontzettend veel mensen via IG/FB heb leren kennen die ook dit ras hebben.

Edit: je vriend zit er misschien achter, en het gebeurt wellicht niet meer. Maar zo zie je maar dat het 'kwaad' al geschied is.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:17

Ik krijg ook wel eens van die DM's of ik een shoutout wil geven, om extra te liken of te delen etc. Super irritant, het is niet dat ik op commando werk. :')

Dat stukje nostalgie is zo herkenbaar. Voor de katten heb ik dan ook een instapagina en dan scroll ik er wel eens doorheen en denk ik 'ah gut, wat waren ze nog klein :+: '

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:20

Haha ik ga ook heel vaak terug door de foto's :D Mijn hond had ook zijn eigen instagram, ben al een eeuwigheid dat wachtwoord vergeten maar toen hij overleden is ben ik heel vaak terug naar die pagina gegaan, vind dat heel fijn dat dat kan :) Hoop niet dat dat account verwijderd wordt, misschien maar eens achter zoeken..