Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:22

KimD schreef:
Maar moet je eena zien. Je liked dus bewust foto's onder de #dog nadat je een foto hebt geplaatst. Dat is toch niet leuk meer? Heb je wel nog lol in IG? Of ben je vooral bezig met likes & volgers?

Alle foto's die ik plaats vind ik zelf leuk en voeg ik ook toe als 'herinnering', want ik scroll geregeld door de foto's voor nostalgie. :Y)

Straks wil ik ook gaan posten over onze kennel en dergelijke, maar ook omdat ik ontzettend veel mensen via IG/FB heb leren kennen die ook dit ras hebben.

Edit: je vriend zit er misschien achter, en het gebeurt wellicht niet meer. Maar zo zie je maar dat het 'kwaad' al geschied is.


We like hooguit Max 20 foto's onder #dog op een dag maar meer ook niet. En nee doe niet om vind ik leuks te pakken en volgers te krijgen.. Maar omdat ik zelf ook leuk vind om lilo te zien.

Heb spijt dat ik op mijn oude telefoon nooit back up heb gemaakt voor die stuk ging want ben al die foto's kwijt.

Had paar puppy foto's van lilo op mijn laptop staan maar de leukste telefoon foto's kan ik niet meer bij.
Dat is ook de hoofdreden dat we instagram hebben gestart als zo iets weer gebeurd dat we die leuke fotos nog hebben / mensen en vrienden leuk vinden om haar te zien.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:30

Pandameisje
Ook ik heb je even op dempen gezet gehad ivm story via pb. En voor mij iets te vaak en teveel verhaal.
Ik denk dat je voorlopig echt beter even naar om de dag posten kunt gaan. En ook niet meer bewust die 20st te liken na je post te posten.
Je zit nu in de radar van IG en dat gaat niet meer zomaar veranderen. Maar het zou zonde zijn dat je door blokkades opnieuw begint.

Ik zou echt even een heel stukje indimmen. En dat desnoods ook even op je verhaal posten. Je hebt een geweldige hond, geniet ervan en kijk niet meer naar de likes maar gewoon naar zoals jij zegt: een herhinnering voor je eigen foto’s.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:32

Ik vind stories ook heel leuk, kijk echt wel een paar keee per dag. Maar die van jou sloeg ik inderdaad ook over omdat het nooit 'originele' content meer was.

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:37

Stories vind ik altijd lastig in te vullen. Wat maakt een story een story? Nu vind ik mezelf niet creatief genoeg voor dat soort dingen, dus verder dan een paar foto's kom ik ook niet :P

Captain

Berichten: 21375
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:20

Ik deel altijd memes. :+ Mijn stories doen het beter dan mijn posts. :Y)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:28

Maar memes zijn ook gewoon leuk. Ik volg Ghostattack ook op insta, die deelt ook memes en ik vind dat zo geweldig om die stories te kijken. :')

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:31

Misschien idd even een poos rustig aan. Dus gewoon mensen volgen en like wat je wilt, maar niet je story of je post delen via chat.

Als ik van iemand dat soort berichtjes krijg vraag ik altijd om te stoppen en anders ontvolg ik. Denk dat als je het zoals de meeste van ons voor jezelf doet en daarnaast het leuk vind om te delen ook vooral leuk voor jezelf moet houden.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:46

Nayomie schreef:
Maar memes zijn ook gewoon leuk. Ik volg Ghostattack ook op insta, die deelt ook memes en ik vind dat zo geweldig om die stories te kijken. :')


_O- Dankje

Mijn stories worden vaak ook goed bekeken! Ik deel van alles wat ik tegen kom, memes, muziek, random dingen, frustraties, etc.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:08

Ghostattack schreef:
Nayomie schreef:
Maar memes zijn ook gewoon leuk. Ik volg Ghostattack ook op insta, die deelt ook memes en ik vind dat zo geweldig om die stories te kijken. :')


_O- Dankje

Mijn stories worden vaak ook goed bekeken! Ik deel van alles wat ik tegen kom, memes, muziek, random dingen, frustraties, etc.


Dingen van je werk :+

Nee wel leuk!

Ik probeer ook ietsjes actiever te zijn. Maar heb niet heeel veel foto's. Ik merk dat rijfoto's ( en foto's waar ik met mijn hoofd op sta) het het beste doen.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:44

Jeetje Pandameisje, ik ben echt verbaasd hoe fanatiek jij met instagram bezig bent! :oo
Dat bezit je hele dag onderhand denk ik?

Ik ontvolg ook mensen die meer dan 2x een pb sturen met een 'like deze foto want dan win ik dit' of gewoon 'New post'. Zit ik niet op te wachten :+

Ik scroll zelf ook regelmatig door mijn foto's en filmpjes.
Zo leuk om te te zien :)

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:20

Insta is inmiddels voor mij ook echt een fotoarchief geworden. Makkeijker terugzoeken dan in weetikhoeveel foto's op m'n telefoon. Om het mezelf nog makkelijker te maken heb ik ook specifieke hashtags voor de verschillende categorieën
#qimmszafira voor Zafira, #qimmsmeriva voor Meriva, #qimmsmiata voor de auto en #qimmstravel voor de vakantiekiekjes. Niemand anders gebruikt deze verder, dus mooi zoeksysteem haha

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:48

Qimm schreef:
Insta is inmiddels voor mij ook echt een fotoarchief geworden. Makkeijker terugzoeken dan in weetikhoeveel foto's op m'n telefoon. Om het mezelf nog makkelijker te maken heb ik ook specifieke hashtags voor de verschillende categorieën
#qimmszafira voor Zafira, #qimmsmeriva voor Meriva, #qimmsmiata voor de auto en #qimmstravel voor de vakantiekiekjes. Niemand anders gebruikt deze verder, dus mooi zoeksysteem haha



Ja is het voor mij ook. Ik verwijder nu ook gewoon veel vaker fotos van me foon. Die echt onwijs vol staat.

Doe hastags voor jezelf is ook slim bedacht.

Ik hoop overigens nog wel de 3k te halen. Dat had ik echt nooit verwacht te halen namelijk :+

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:53

Mbt stories, ik heb zelf een art-instagram, ik ben daar heel structureel bezig met post met tekst -> illustratie -> post met tekst -> illustratie etc etc, daardoor blijft mijn feed mooi en kan ik effectief mensen bezig houden zonder art met een lage kwaliteit te moeten posten. Ongerelateerde dingen wil ik dus niet op mijn tijdlijn, daar heb ik alleen bepaalde periodes voor waar ik dat in doe. Maar WIP's en recent nieuws zet ik wel weer in mijn stories, zo kan ik iedereen toch up-to-date houden en vermaken met onaf werk zonder dat het mijn tijdlijn vernachelt :p. Werkt prima.

Dus als jij altijd dingen over paarden post bijvoorbeeld, en wilt een keertje het kerstdiner delen ofzo, maar niet op je tijdlijn hebben, dan is je verhaal daar ideaal voor.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 19:46

Zijn er eigenlijk veilige apps waarmee je je posts gewoon in kan plannen? Is wel erg gunstig met een bedrijfsmatige instagram. Ik schrijf altijd heel veel info over het dier in kwestie bij mijn post en mijn beste post-momenten zijn als ik aan het werk ben.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:34

Je kunt ook de tekst in een kladblok ap zetten en dan copy pasten, ben je in een paar minuten klaar

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:25

Dan kan inderdaad eventueel ook, maar ik ben gedurende die tijd meestal dusdanig druk dat ik er niet aan denk of simpelweg geen tijd voor heb (horeca). Dus het zou mooi zijn als er iets is.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:29

Oh ja, dan is het lastig tijd maken

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:33

Plannen kan zover ik weet niet. Wat ik wel gebruik zijn de concepten. Daarmee zet ik posts al helemaal klaar en zet ik gewoon een losse wekker in mijn telefoon voor wanneer ik het moet posten. Dat werkt voor mij prima.

Mijn instagram blijft belachelijk snel groeien terwijl ik weinig interessante content heb op dit moment. Het indoor seizoen is toch wat lastiger als eventing amazone om mooie beelden te krijgen :(:)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:45

Dewi, kan je meerderen klaar zetten?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:00

Mag ik me hier ook komen melden? Ik heb een instagram voor de paarden, wij hebben een Arabierenfokkerij waarvan ik het leuk vind om foto's van te delen.

Ik heb geregeld wel likes van niet-volgers, maar ik vind het wel lastig om nieuwe volgers aan te trekken. Heb er wel eens aan gedacht om een bericht te promoten, maar ja, welk bericht dan en werkt dat dan echt := Wat ik wel nog meer kan doen is mijn story gebruiken, doe dat echt te weinig. Soms zie ik dingen bij anderen waarvan ik echt geen idee hebben hoe zij dat doen _O-

En hebben jullie opmerkingen op mijn insta? Je kan me vinden op @missmiep (naam wil ik nog veranderen, maar same, welke naam dekt de lading _O- )

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:06

Ik ben ook weer geblokt :'). Had 2 uur op insta wat gecomment op dingen van mensen, kom na 2 uur weer online en like 1 ding. Hup een blok :'). Het gaat echt random heen en weer met die Bloks, ook bij kennissen en vrienden.

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:11

ZoZenn schreef:
Ik ben ook weer geblokt :'). Had 2 uur op insta wat gecomment op dingen van mensen, kom na 2 uur weer online en like 1 ding. Hup een blok :'). Het gaat echt random heen en weer met die Bloks, ook bij kennissen en vrienden.


Serieus?!

Ik snap dat niet, ik like zoveel, en ook comment. Maar ik heb nog geen blok gehad.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:15

Xyris schreef:
Dewi, kan je meerderen klaar zetten?


Ja hoor. Ik heb meestal zo’n 10 posts klaar staan. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel mogelijk is..

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:17

KimD schreef:
ZoZenn schreef:
Ik ben ook weer geblokt :'). Had 2 uur op insta wat gecomment op dingen van mensen, kom na 2 uur weer online en like 1 ding. Hup een blok :'). Het gaat echt random heen en weer met die Bloks, ook bij kennissen en vrienden.


Serieus?!

Ik snap dat niet, ik like zoveel, en ook comment. Maar ik heb nog geen blok gehad.


Deze snap ik ook echt niet :').

Toen ik net een nieuw account had, had ik constant een blok. Ze vonden blijkbaar dat ik teveel mensen in 1x volgde en te veel likes gaf voor een nieuw account. Kan ik nog snappen dat je dan denkt dat ik spam.

Maar wat er nu weer aan de hand is, geen idee.

Een vriendin van me was laatst 3 dagen geblokt omdat ze in 1 uur 50 spookvolgers had verwijderd. Ook zoiets

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:16

goldenarrow schreef:
Mag ik me hier ook komen melden? Ik heb een instagram voor de paarden, wij hebben een Arabierenfokkerij waarvan ik het leuk vind om foto's van te delen.

Ik heb geregeld wel likes van niet-volgers, maar ik vind het wel lastig om nieuwe volgers aan te trekken. Heb er wel eens aan gedacht om een bericht te promoten, maar ja, welk bericht dan en werkt dat dan echt := Wat ik wel nog meer kan doen is mijn story gebruiken, doe dat echt te weinig. Soms zie ik dingen bij anderen waarvan ik echt geen idee hebben hoe zij dat doen _O-

En hebben jullie opmerkingen op mijn insta? Je kan me vinden op @missmiep (naam wil ik nog veranderen, maar same, welke naam dekt de lading _O- )


Ik ben je in ieder geval gaan volgen. Actief zijn bij andere is tot nu toe wat het beste werkt. Mensen moeten jou account voorbij zien komen. Dus like post van andere, reageer bij andere. En probeer onder je eigen post ook reactie uit te lokken.
Actieve accounts groeien in het algemeen het best.

ZoZenn schreef:
Ik ben ook weer geblokt :'). Had 2 uur op insta wat gecomment op dingen van mensen, kom na 2 uur weer online en like 1 ding. Hup een blok :'). Het gaat echt random heen en weer met die Bloks, ook bij kennissen en vrienden.


Hoe dan? Ik kan echt heel veel like en reageren en nergens last van. Denk toch dat het ergens anders mis gaat. Doe je dit elke dag? Of af en toe?