Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:24

Gaaf account tessa!
Geen idee hoe je kwa hashtags meer likes ed kan krijgen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:36

Dank je! Ik heb je even terug gevolgd :p

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:05

Wauw Tessa, zeker mooi materiaal. Art lijkt me inderdaad een lastige doelgroep. Ik denk ook dat het komt dat je materiaal erg verschillend is. Ik zie paarden, honden, landschappen, draken. Ik kan mij voorstellen dat daarvan niet alles, iedereen aanspreekt.

Sinds mijn account wat groter aan het worden is krijg ik steeds meer verzoeken voor shoutouts in mijn DM. En als ik zeg dat ik daar niet aan doe worden ze boos :(:). Ik merk ook dat ik zelf accounts ontvolg die aan gainparties en f4f, c4c enzovoort doen. Vind dat zeer storend in mijn tijdlijn.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 20:10

Thanks! Klopt inderdaad, ik heb wat heen en weer lopen springen tussen creature design en wildlife art (waarbij landschappen eigenlijk bij beide werden toegepast) creatures (dus surrealistisch) is een kinderdroom, maar merk dat het tijd is om dat los te laten daar mijn hart veel meer ligt bij wildlife en landschappen :'). Denk dat wisselend werk beter is dan een bijna lege pagina, maar daar komt binnenkort verandering in (al mee begonnen).

Ik zie die shoutouts en gainpartys nooit voorbij komen, maar dat is wellicht omdat ik ook een andere doelgroep heb?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 21:57

Oh wildlife art vind ik leuk, ik heb je ook gevolgd.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:06

Thanks! Ik heb jou ook weer terug gevolgd!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:49

Volg je al veel andere art paginas? Als je op die accounts reacties en likes achterlaat. Dan komt er vast en zeker ook wel een keer wat terug. Maak je wel eens iets voor andere? Dan vooral daar ook over posten en taggen. Evt. Vragen of zij jou werk ook eens willen laten zien op hun insta?

ratjelover

Berichten: 2666
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:42

Wat een leuke accounts komen hier voorbij! :j

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:53

wilmatj schreef:
Volg je al veel andere art paginas? Als je op die accounts reacties en likes achterlaat. Dan komt er vast en zeker ook wel een keer wat terug. Maak je wel eens iets voor andere? Dan vooral daar ook over posten en taggen. Evt. Vragen of zij jou werk ook eens willen laten zien op hun insta?


Ik volg wel andere art pagina's ja en op een bepaald clubje reageer ik regelmatig. Ik heb het gevoel dat het niks uit zou maken, ik ben zelf geen grote fan van social media (noodzakelijk kwaad) en ben dus ook niet iemand die mensen zou gaan volgen die reageren op de post van een ander, maar misschien ben ik daarin te kortzichtig en moet ik toch wat meer gaan reageren :'). Ik heb hetzelfde geprobeerd bij youtube, zonder succes, maar instagram is geen youtube dus ik ga het proberen.

Ik maak van tijd tot tijd wel wat voor anderen, maar tag-verzoeken worden niet begrepen/gedaan of ze hebben gewoon geen instagram/social media. Ik probeer dat dan op te lossen door er zelf op te reageren, maar dat biedt niet echt soelaas :'). Maw: Social media is voor mij altijd een stugge niet-meewerkende media geweest :p.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:40

Ik ben nog niet zo lang actiever met Instagram, ik vind het leuk, volg veel leuke accounts maar ik ben nog een beetje zoekende.
Ik heb net een (eventing)paard gekocht, dus zal ik meer actief worden met hem!

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:43

En mag ik vragen waarom je het ziet als noodzakelijk kwaad? Als je zelf het idee hebt weinig reacties, likes, nieuwe aanvragen? er door te krijgen, waarom zie je het dan als plicht? Ik denk zelf dat het leuke er af is zodra iets als plicht gezien wordt.

Ik persoonlijk vind het leuk, leuk om vanalles en nog wat te delen. Ik vind dat op 1 of andere manier nog leuker als het gewaardeerd wordt door andere. Ik vind het ook leuk om bij andere te zien wat hun beleven en wat hun doen. Ik vind het dan ook leuk om er op te reageren. Op die manier is het natuurlijk veel makkelijker dan als ik dit allemaal niet zo leuk had gevonden.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:10

Karma schreef:
saabineex schreef:
Mijn tijdlijn werd volgespamt met gainparty's. Nu wil ik niet tientallen mensen volgen omdat ik dat hinderlijk vind dus heb ik reacties geplaatst als L4L en C4C. Ik kan je 1 zeggen: heb in 1 dag ongeveer 50 volgers bij gekregen


Wat betekenen die afkortingen en S4S?

Heb je reacties op de gainparty's geplaatst met de afkortingen? Dan word je reactie toch gewist?


Like 4 Like, Comment 4 Comment en S4S betekent Shoutout 4 shoutout. Afkortingen mogen gebruikt worden. Tenminste, waar ik mijn reacties heb geplaatst wel. Bij de meeste gainparty's mag je naast F4F of IFB ook andere afkortingen plaatsen.

@Xyris: wauw heel gaaf werk! Qua # kan ik je helaas niet helpen.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:15

Ah ik ben gewoon nooit fan geweest van social media, maar daar mijn art niet alleen een hobby is maar ook bedrijfsmatig moet het wel :p.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:38

Nu doe ik zowiezo zelden mee met gain party’s. Maar deze ochtend brak toch mijn klomp.

Iemand reageert ifb, waarop deze persoon erop gewezen word dat deze 1 host niet volgt.
Ik klik dus op de link die in het bericht stond: account bestaat niet, niet beschikbaar, exacte melding weet ik niet meer. Ik meld dit dus netjes dat die persoon er niets aan kan doen. Want dat 1 van de hosts haar naam verkeerd in het bericht staat.
Werd er gereageerd dat dit niet waar was. Dat het wel ging.
Dus ik kijk, was dit veranderd.
Nu goed, kan gebeuren, dus leg dit uit aan die specifieke host.
Verwijderd de poster van deze gainparty mijn reactie en spreekt de persoon die deze host niet kon volgen aan dat die nog een host moet volgen.
Dit ipv eerlijk toe te geven dat er idd foutje gebeurt is en of deze persoon dan nu even de juiste kan volgen.
Uit principe dit account maar weer ontvolgd. Als je reacties die niet in je straatje passen gewoon verwijderd heb je je volgers ook niet nodig.
Was verder een fijn account om te volgen. Leuk paardje. Maar zo ga je in mijn ogen niet met je volgers om.

Zelf is mijn account weer beetje gegroeid.
Maar blijf graag trouw aan mezelf en volg dus niet zomaar alles om zelf volgers te krijgen. Dus maar eens zien waar dit op uitkomt :)

Xyris, jou heb ik trouwens ook gevolgd.
Wat een mooi werk heb je

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:04

Dank je wel! Als het goed is heb ik je ook terug gevolgd.

Wat een rare bedoening zeg met die gain party, genoeg andere fijne accounts, dat zou ik ook denken. Gaat het altijd zo? (zo streng, dus niet dit soort rare acties)

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:08

Ik volg altijd terug en ontvolg nooit. Ik heb denk ik in totaal 3 mensen ontvolgd omdat ze schimmige praktijken hadden op hun pagina en verder wat follow promotie bende, verder niks.

Ik heb nu 149 volgers, ik volg 212 mensen. Dus zo'n 30% ontvolgt weer. Zien jullie dezelfde trend?

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:10

Ik volg zelf niet per se terug, ik volg accounts die ik leuk vind om te volgen, of ze mij nou wel of niet volgen. Maar inderdaad ook daarom, omdat mensen toch zo weer kunnen ontvolgen als je hen terugvolgt, dus zoveel betekent dat niet

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:31

Ik ontvolg als het account mij niet meer aanspreekt. In dit geval dus de manier waarop er met volgers omgegaan word.

Mijn gevolgd rate ligt wel hoger als volg. Maar ik ontvolg dan ook wel bij teveel gain party’s. Of winacties die continu voorbij komen. Accounts die mij aanstaan krijgen dus wel geregeld reacties of likes van mij.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:18

GUSTIxBILL schreef:
Nu doe ik zowiezo zelden mee met gain party’s. Maar deze ochtend brak toch mijn klomp.

Iemand reageert ifb, waarop deze persoon erop gewezen word dat deze 1 host niet volgt.
Ik klik dus op de link die in het bericht stond: account bestaat niet, niet beschikbaar, exacte melding weet ik niet meer. Ik meld dit dus netjes dat die persoon er niets aan kan doen. Want dat 1 van de hosts haar naam verkeerd in het bericht staat.
Werd er gereageerd dat dit niet waar was. Dat het wel ging.
Dus ik kijk, was dit veranderd.
Nu goed, kan gebeuren, dus leg dit uit aan die specifieke host.
Verwijderd de poster van deze gainparty mijn reactie en spreekt de persoon die deze host niet kon volgen aan dat die nog een host moet volgen.
Dit ipv eerlijk toe te geven dat er idd foutje gebeurt is en of deze persoon dan nu even de juiste kan volgen.
Uit principe dit account maar weer ontvolgd. Als je reacties die niet in je straatje passen gewoon verwijderd heb je je volgers ook niet nodig.
Was verder een fijn account om te volgen. Leuk paardje. Maar zo ga je in mijn ogen niet met je volgers om.

Zelf is mijn account weer beetje gegroeid.
Maar blijf graag trouw aan mezelf en volg dus niet zomaar alles om zelf volgers te krijgen. Dus maar eens zien waar dit op uitkomt :)

Xyris, jou heb ik trouwens ook gevolgd.
Wat een mooi werk heb je



Dit was ik... geinig het zo te lezen hier :’)

Om het overzichtelijk te houden heb ik inderdaad de juiste gebruikersnaam in het bericht gezet, en alle ‘beantwoorde’ reacties verwijderd en nog een keer netjes gevraagd of dezbetreffende persoon nu wel de persoon wilde volgen aangezien ik het had aangepast.

Al had degene waarvan de verkeerde naam in het bericht stond al op diegene gereageerd, dus voordat ik het had kunnen aanpassen had ze ook al op de naam dus onder haar reactie kunnen klikken om diegene te volgen.

Maar goed ik vind het grappig dat jij het zo raar vind, ik deed dit puur uit overzicht bewaren en aangezien het inmiddels netjes aangepast was, was de discussie over of het nou wel of niet goed stond zeer onnodig.

Doet me ook wel zeer dat je mij nu neer zet als iemand die slecht met haar volgers om gaat. In mijn ogen is :

@jantje zou jij @pietje nog even willen volgen?

niet niet-netjes met je volgers om gaan. Zoals ik al zei verwijderde ik inderdaad de discussie. en meldde ik toen op bovenstaande manier aan de desbetreffende persoon welk account zij nog niet had gevolgd.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:35

ik vind het vooral raar dat als je zelf een vergissing maakt (wat altijd kan gebeuren) je dit niet gewoon toegeeft maar de reacties verwijderd.
Alle reacties bleven onder 1 reactie staan. Dus het overzicht was er niet mee weg.
En ja had ook een bericht kunnen sturen, goh je hebt gelijk, dat ging even mis. Kun je nu wel de juiste persoon volgen?

Op de manier dat je het nu aanpakte kwam het voor mij echt over van: ik doe alsof mijn neus bloed dat ik een vergissing begaan heb en verwijder gewoon de reacties die me niet aanstaan.

Was misschien niet netjes om het hier te posten. Maar ik heb echter ook geen naam genoemd. En was oprecht vergeten dat ik je via bokt gevolgd had. Anders had ik je pb gestuurd ipv het hier te posten.

Was ook niet de bedoeling om je zeer te doen. En je kunt voor niemand alles goed doen, Maar voor mij was dit wel een reden om je te ontvolgen. Hoe leuk je account ook was.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 11-11-19 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:37

Vind het dan alsnog een kwestie van hoe het op jou over komt. Zoals ik al zei, ik vind bovenstaande manier (@jantje zou je @pietje nog even willen volgen) niet echt disrecpestvol etc etc _O-

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:47

Naja joh, misverstanden ontstaan, het blijft social media, is toch altijd anders als real life.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:15

Trui ik heb je pb gestuurd.
Topic moet hier verder niet mee gevuld worden

Xyris idd, misverstanden ontstaan. Geschreven taal komt niet altijd overeen met gesproken taal. Waardoor het door iedereen anders opgevat kan worden.

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:35

Xyris schreef:
Ik volg altijd terug en ontvolg nooit. Ik heb denk ik in totaal 3 mensen ontvolgd omdat ze schimmige praktijken hadden op hun pagina en verder wat follow promotie bende, verder niks.

Ik heb nu 149 volgers, ik volg 212 mensen. Dus zo'n 30% ontvolgt weer. Zien jullie dezelfde trend?


Vaak zijn dat mensen die meer volgers willen en dus random mensen gaan volgen in de hoop dat jij hen terug volgt. Wanneer dit na een tijd niet is gebeurt, ontvolgen ze je gewoon weer. Zo komt het tenminste op mij over

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:48

saabineex schreef:
Xyris schreef:
Ik volg altijd terug en ontvolg nooit. Ik heb denk ik in totaal 3 mensen ontvolgd omdat ze schimmige praktijken hadden op hun pagina en verder wat follow promotie bende, verder niks.

Ik heb nu 149 volgers, ik volg 212 mensen. Dus zo'n 30% ontvolgt weer. Zien jullie dezelfde trend?


Vaak zijn dat mensen die meer volgers willen en dus random mensen gaan volgen in de hoop dat jij hen terug volgt. Wanneer dit na een tijd niet is gebeurt, ontvolgen ze je gewoon weer. Zo komt het tenminste op mij over


Ja heb ik ook, plus dat de laatste tijd erg weinig mensen me terug volgen, jammer genoeg!