Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 22:45

Ik wordt de laatste tijd continu toegevoegd aan gain chat groepen, wordt er echt helemaal maf van. Is er iets wat je er tegen kunt doen? Ik verlaat de groep zodra ik het weer zie.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:27

Daphara:

Mariett schreef:
Edit: ik had trouwens ook zo’n last van die groepen waar ik steeds aan toegevoegd was! Super irritant en meerdere keren per dag. Nou heb ik een bedrijfsaccount van mijn privéaccount gemaakt en nu kan ik mn chatberichten beheren. Nu kunnen alleen mensen die ik volg me toevoegen aan groepen :D Hoop dat dat helpt. Anders ga ik misschien gewoon instellen dat alleen mensen die ik volg me überhaupt berichten kunnen sturen.

Bij je instellingen kan je je chatberichten beheren en ervoor kiezen dat alleen mensen die jij volgt je toe kunnen voegen aan groepen. Maar dan moet je wel een bedrijfsaccount hebben :)

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:30

Daar heb ik nog geen last van. Wat ik wel heel vervelend vind is als mensen je gaan volgen, dan volg ik ze terug en dan ontvolgen ze je ineens.

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 08:46

Oh ja, ik volg alleen maar accounts die ik oprecht leuk vind om te volgen, dan maakt het me niet zo veel uit of ze mij (nog) volgen. Maar dat is irritant gedrag ja. Ik had op een gegeven moment iemand die mij om de week ging volgen (dus ook elke keer mij ontvolgde) maar ik vond dat account niet boeiend. Die heb ik uiteindelijk maar geblokkeerd :')

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:00

Heel irritant dat soort mensen inderdaad

Waar ik me ook aan erger zijn de mensen die je ineens heel veel likes geven, reageren op je foto’s van ooh wat mooi etc, maar vervolgens kijk je en zie je dat die mensen je niet (zijn gaan) volgen. Dan denk ik, als je mijn foto’s zo mooi vind dan ga je me toch ook volgen? Voor mijn gevoel doen mensen dat alleen maar om meer volgers te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 09:02

welmoed__ schreef:
Heel irritant dat soort mensen inderdaad

Waar ik me ook aan erger zijn de mensen die je ineens heel veel likes geven, reageren op je foto’s van ooh wat mooi etc, maar vervolgens kijk je en zie je dat die mensen je niet (zijn gaan) volgen. Dan denk ik, als je mijn foto’s zo mooi vind dan ga je me toch ook volgen? Voor mijn gevoel doen mensen dat alleen maar om meer volgers te krijgen.

Ja dat ook inderdaad. Volgens mij hopen dat soort personen om een vermelding te krijgen in je verhaal met ‘bedankt voor de likes *naam*’ zodat ze zelf meer volgers krijgen.

welmoed__

Berichten: 6564
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 18:42

Ja ook dat inderdaad! Ik doe dat alleen wanneer iemand mij ook gaat volgen.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:42

Dat mensen je gaan volgen, jij hen terug volgt ( doe ik alleen als ik het account boeiend vind ) en ze je dan weer ontvolgen herken ik -O-
Meestal zijn dat de accounts met mega veel volgers is mijn ervaring. Wat ik nu ook regelmatig heb zijn reacties onder mijn foto's met : DM @ for collab. Hebben jullie dat ook?

Verder zijn de likes weer erg terug aan het lopen op mijn foto's, gaat met periodes echt op en af. Geen idee waarom?

https://www.instagram.com/angievdbroek/

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:24

Jullie zijn vast degene die antwoord hebben op mijn vraag.

Als ik een story wil plaatsen maar dan dus een filmpje is die echt van bagger kwaliteit. Voor het uploaden gaat het nog prima. Maar zodra ik op upload klik en bijvoorbeeld bij mijn vriend kijk is de kwaliteit echt slecht. Terwijl ik bij andere accounts gewoon goede kwaliteit zie?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-21 21:46

Seni schreef:
Jullie zijn vast degene die antwoord hebben op mijn vraag.

Als ik een story wil plaatsen maar dan dus een filmpje is die echt van bagger kwaliteit. Voor het uploaden gaat het nog prima. Maar zodra ik op upload klik en bijvoorbeeld bij mijn vriend kijk is de kwaliteit echt slecht. Terwijl ik bij andere accounts gewoon goede kwaliteit zie?


De fps (frames per second) kan verschillen per telefoon. Dus ook hoe jouw filmpje afgespeeld wordt is dan anders. Volgens mij was het zo iets. Want ik zie ook heel vaak filmpjes bij andere die voor mij blokkerig zijn en haperen. Maar dat is bij hun dan niet.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:15

Ik kreeg deze week de melding dat ik vanaf mijn computer foto's kan uploaden *\o/*
Ik heb meerdere accounts en op mijn paardenaccount zie ik het "plusje" staan, schakel ik over naar mijn privé-account is het weg... Iemand een idee?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:08

Op de pc kun je overschakelen naar een soort mobiele modus. Via developer tools ofzo. De sneltoets combinatie gaat wat onbewust, ik geloof alt+shift+I en dan refreshen met F5.

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:15

Dat zou wel prettig zijn! Moet nu steeds mijn foto’s vanuit mijn laptop overzetten naar mijn mobiel om te kunnen posten.

@Lau; bedankt! Wat irritant dat het niet gewoon bij iedereen even goed zichtbaar is. :(

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:12

Ja het is vervelend zo beperkt, maar met die functie gaat t goed. Afmetingen van de foto's vind ik nog wel drama, vooral als je m portret wilt plaatsen en insta er een randje af blijft hakken.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 18:57

Ik denk dat het nog iets anders is F_orumster, dit zie ik bij mijn privé-account:
Afbeelding

En dit op mijn openbare account, het is verder geen professioneel account.
Via het plusje kan ik dus foto's toevoegen
Afbeelding

En dan krijg ik dit:
Afbeelding

Verder is het dezelfde computer, ik wissel gewoon van account :+ In- of uitloggen maakt geen verschil

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 07:19

Mag ik hier even binnen vallen om wat te vragen?

Weten jullie nog meer paard gerelateerde accounts met meer dan 10k volgers? Voor een startend merk ben ik opzoek naar een ''influencer'' die een artikel zou willen promoten. Ik heb er zelf al een aantal gevonden, maar sommige vragen echt mega geld bedragen terwijl ze bijv. maar 4k volgers hebben.

Je mag mij ook een pb sturen als je wil. Alvast bedankt! :)

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 09:39

Je mag mij altijd een berichtje sturen. Ben net over de 50K volgers haha.

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 11:06

Dank jullie wel! Ook voor de pb’s. :)

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:06

Ik dacht vanmorgen leuk te zijn door een simpele winactie te plaatsen. Nou de respons is echt om te huilen _O- De reach van de post is sowieso ver te zoeken en niemand lijkt geïnteresseerd om mee te doen :') Tot dusver mijn gekrenkte ego hahaha

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 16:05

Ghostattack schreef:
Ik dacht vanmorgen leuk te zijn door een simpele winactie te plaatsen. Nou de respons is echt om te huilen _O- De reach van de post is sowieso ver te zoeken en niemand lijkt geïnteresseerd om mee te doen :') Tot dusver mijn gekrenkte ego hahaha


Dit heb ik dus ook met mijn winactie…. Echt heel teleurstellend

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:45

Hoi hoi,

Het lijkt mij leuk om een insta account te beginnen over geluk. Ik ben mezelf meer hierin aan het verdiepen en ik vind het leuk om dat te delen. Nu ben ik op zoek naar een leuke naam. Ik dacht al aan iets van Geluk(t) maar die bestaat al.

Misschien zijn er Bokkers met tips of misschien andere leuke ideeën voor het account?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 08:02

minouesmee schreef:
Mag ik hier even binnen vallen om wat te vragen?

Weten jullie nog meer paard gerelateerde accounts met meer dan 10k volgers? Voor een startend merk ben ik opzoek naar een ''influencer'' die een artikel zou willen promoten. Ik heb er zelf al een aantal gevonden, maar sommige vragen echt mega geld bedragen terwijl ze bijv. maar 4k volgers hebben.

Je mag mij ook een pb sturen als je wil. Alvast bedankt! :)


Toch grappig ik heb een account met meer dan 5000 maar ik ben nog nooit voor iets benadert :') het is alleen reisgerelateerd dus voor jou niet aantrekkelijk
https://www.instagram.com/falinesthoughts

Ik vraag me af of er dan van veel betaald wordt via paarden insta accounts, om wat voor bedragen vragen ze dan :o ?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:34

Mijn account had 6k volgers, paarden account. Maar ook echt niet dat ik een berichtje heb gehad om iets te promoten. Zou het wel onwijs leuk vinden.

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:51

Ik heb met mijn 400 volgers wel eens een berichtje gehad. Maar als ik de accounts dan ging bekijken vertrouwde ik het niet. Ik zag dan voornamelijk dat ze fotos van andere merken gebruikte met vreemd geschreven teksten erbij. Daar ga ik dus niet op
In.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:58

Ik heb wel eens berichten gehad en ook samenwerkingen gedaan. Alleen de meeste bedrijven vinden mij "lastig" omdat ik niet vooraf ga/kan zeggen wat ik ga posten. Ik maak alleen eerlijke reviews en producten waar ik niet tevreden over ben krijgen dan ook niet zo veel of geen aandacht. Ben ik wel tevreden, dan gebruik ik de producten ook daadwerkelijk en kan/wil ik best veel reclame maken.