Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:20

Ik heb net voor het eerst een Give Away gepost. Doe dit normaal nooit maar ben benieuwd wat het ‘oplevert’. Hebben jullie wel eens give aways gepost? Hoe kiezen jullie een winnaar?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 21:23

DewiFoto schreef:
Ik heb net voor het eerst een Give Away gepost. Doe dit normaal nooit maar ben benieuwd wat het ‘oplevert’. Hebben jullie wel eens give aways gepost? Hoe kiezen jullie een winnaar?


Via een random namentrekker of wie het mooiste verhaal heeft.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:38

moonsparkle, team_sublime, daiswees ben jullie gaan volgen!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:39

Wat leuk, bedankt :D @Dewifoto ik zou zelf een grabbelton maken en dan trekken ofzo, of inderdaad vragen naar verhalen en dan kun je beslissen op een verhaal. Misschien is er ook een soort website waar je namen in kunt vullen waarna er een gekozen word? Ik weet het niet het klinkt me het eerlijkst als het random is in ieder geval :o

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:00

Ik krijg tegenwoordig bovenin bij mijn meldingen dat ik hier naartoe kan..

Afbeelding

Enig idee wat dit is?

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:54

wilmatj schreef:
Ik krijg tegenwoordig bovenin bij mijn meldingen dat ik hier naartoe kan..

[ [url=m/VZDyzI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enig idee wat dit is?


Vaak is dat als je een bepaald merk of account hebt getagt in je story of op je feed. Dan denken ze dat je een betaald partnerschap hebt.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:57

Bij mij ook weer een gave winactie online!
Fotoshoot bij de leukste fotograaf van Nederland.

En volgende week komt er nog een giveaway aan :D


De winacties van Kramer lopen trouwens als een trein!

En na een winactie raak ik vrij weinig volgers kwijt. Meestal een stuk of 10-20!

Gainpartys doe ik niet meer, want merk dat er altijd dezelfde meedoen en die volgen elkaar ondertussen allemaal al :')

Wil ook binnenkort weer een winactie doen met Daniella!

Ik vind de winacties altijd erg leuk! Alleen de mensen die beledigt zijn als ze niet winnen vind ik wat minder.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:22

Zijn hier mensen weleens geblokt door instagram? Ik heb al sinds zondagavond een blok... Heel irritant vooral omdat ik niet weet waarom en hoelang.
Ik heb al opnieuw ingelogd, app opnieuw geïnstalleerd, op een ander apparaat ingelogd... Mailtje gestuurd via het hulpcentrum, berichtje gestuurd via twitter....
Zijn hier ervaringsdeskundigen met advies of met een idee hoelang het kan duren?

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:50

Mag ik mij hier ook melden? Heb nu bijna een week instagram, blijf nog even anoniem, moet er nog even wegwijs worden :Y)
Ik wil het gaan gebruiken als een soort online portfolio om mijn creatieve werk zoals tekeningen te delen en misschien af en toe ook een moodboard of iets ander leuks qua werk daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik zal er dus niet veel prive op plaatsen, daar wil ik fb voor blijven gebruiken. Misschien een enkele x iets voor close-friends, gebruiken jullie dat al? Heb inmiddels 30volgers, de meesten zijn vrienden en familie maar heb ook een paar mensen die ik niet ken die me zijn gaan volgen, momenteel nog maar 2posts geplaatst. Wil ook niet dagelijks dingen gaan posten, dat past me niet.

Hebben jullie suggesties die leuk zouden zijn voor een eerste story? Ik zat aan het volgende te denken:
-(kort filmpje van?) tekenmaterialen die ik veel gebruik laten zien
-alle resultaten van inktober waar ik vorig jaar aan mee heb gedaan showen (hier zit wel werk in waar ik ook niet zo trots op ben dus dat is twijfel...)
-toch een moodboard die ik vroeger voor school heb gemaakt (heb hiervoor interieuradviseur gestudeerd maar wil hier niet in verder, studeer nu Bedrijfskunde HBO deeltijd, maar sommige moodboards blijven mooi)
-mooi foto's gemaakt tijdens herfstwandeling van natuur
-timelapse van een tekening die af is dus van beging met tussenposes en eindresultaat (deze wil ik eigenlijk bewaren voor als ik meer bereik heb

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:03

saskiaojan schreef:
Zijn hier mensen weleens geblokt door instagram? Ik heb al sinds zondagavond een blok... Heel irritant vooral omdat ik niet weet waarom en hoelang.
Ik heb al opnieuw ingelogd, app opnieuw geïnstalleerd, op een ander apparaat ingelogd... Mailtje gestuurd via het hulpcentrum, berichtje gestuurd via twitter....
Zijn hier ervaringsdeskundigen met advies of met een idee hoelang het kan duren?


Aan het begin weleens gehad, nu like ik alleen nog wat ik echt leuk vind :') hoelang het duurde weet ik niet meer, ik dacht dat ik gelijk zag wanneer het zou worden opgeheven, maar ik kan het niet goed meer herinneren.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:40

Sinds de nieuwe layout zie ik 9 vd 10 keer de likes niet meer in dat overzicht. Hebben jullie dat ook?

Afbeelding

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:46

Jaaaa dat is echt irritant! Soms denk ik 'oh dadelijk even in dat profiel kijken' en dan kom ik 5 minuten later terug, kan ik het niet meer zien. Ook kan ik geen posts meer maken en opslaan om later te posten. Als ik nu terug ga en ik post nog niet, foetsie.
Nieuwe update is poedersuiker wmb

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:11

Ik vind het ook irritant dat de likes nu moet bekijken via het home menu als het ware. Nu staat er zo'n stom webshop icoontje onderin :')

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:18

Ik kan nog steeds niks liken en ergens op reageren, ook kan ik niks bij mijn eigen posts zetten, ook heel irritant. Duurt al een week ondertussen...

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:23

die nieuwe update is inderdaad echt om te huilen..

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:51

saskiaojan schreef:
Ik kan nog steeds niks liken en ergens op reageren, ook kan ik niks bij mijn eigen posts zetten, ook heel irritant. Duurt al een week ondertussen...


Oh wow dat is lang. Ik zie wel vaak dat mensen dat hebben, maar dat is meestal maar 3-4 dagen. Wat heb je gedaan? :')

Ik verlies echt handen vol volgers de laatste week, nou had ik ook wel een paar twijfelachtige volgers opgedaan de laatse tijd, maar ik was zo mooi ruim over de 750 gegaan en nu er weer onder. Nou ja, rare lui net zo goed kwijt als rijk toch

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:53

Qimm schreef:
saskiaojan schreef:
Ik kan nog steeds niks liken en ergens op reageren, ook kan ik niks bij mijn eigen posts zetten, ook heel irritant. Duurt al een week ondertussen...


Oh wow dat is lang. Ik zie wel vaak dat mensen dat hebben, maar dat is meestal maar 3-4 dagen. Wat heb je gedaan? :')



Als ik dat toch eens wist! Hoor niks van instagram na diverse mailtje via het help centrum en elke keer op feedback drukken...

Balen van je volgers! Ik ben al wekenlang stabiel op 1892 ...

Ja die nieuwe update is echt ruk ... moet elke keer zoeken naar alles

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:24

Ik kan geen verhalen meer plaatsen.. :? Rot update! >;)

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:44

Ik vind de update ook helemaal niks. Druk steeds op de verkeerde knopjes nu. Ik snap niet dat ze alle knoppen verwisseld hebben :(

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:41

Captain schreef:
Ik kan geen verhalen meer plaatsen.. :? Rot update! >;)


Huh ook niet als je gewoon op het plusje bovenin klikt? Ik vind de update helemaal niks.. Kom elke keer op de shop pagina haha

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:45

Captain schreef:
Ik kan geen verhalen meer plaatsen.. :? Rot update! >;)


Plusje en dan op 'verhaal' klikken ipv 'bericht'! :j Zou wel moeten lukken!
Denk dat het wel went als we wat langer bezig zijn met deze nieuwe versie.

Ik ga me zo ook eens even voorstellen.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:04

Ja lukte uiteindelijk pas nadat mijn vorige verhaal weg was.. :?

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:08

Captain schreef:
Ja lukte uiteindelijk pas nadat mijn vorige verhaal weg was.. :?


Rechtsboven. Klikken op het plusje en dan onderin het scherm kan je uit bericht, verhaal, reels en live kiezen.

Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:10

Ja, dat lukte dus niet. :+

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:12

Maar wat jij beschrijft is het gebruiken van een plusje op het verhaal als die leeg staat. Wat dus idd pas kan als de vorige story is verdwenen.
Dit zou gewoon moeten werken, of je instagram is kapot. :+