Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 426 van de 448 [ 11188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 448  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat doen jullie met instagram?

 

Lau schreef
Het jammere alleen is dat dit heel goed werkt voor bedrijven die echt fysiek iets hebben. Maar als je als fotograaf iets op wil bouwen je instagram het grootste gedeelte van je portfolio is. Dat is waar mensen je vinden. Ik kan moeilijk bij bijv de lokale winkels iets doen dat is namelijk niet mijn doelgroep.


Dan moet je dus een goede website hebben waar je met Google goed te vinden bent. Is het nu lastig met Covid, maar ga paardenbeurzen langs (of fotograferen en hier op Bokt plaatsen, of zelf met een standje). Ga maneges bij langs, huur de bak/stuk land af en biedt tijden aan. Hier op bokt zijn toch ook geregeld bijeenkomsten met modellen en meerdere fotografen? Zorg dat je daartussen staat! Hang flyers op, vraag of je wat foto's bij maneges ophangen mag ter promotie, zet je werk op Marktplaats.

Denken dat je Insta nodig hebt om groot te worden is imo de beperkende factor, Insta is zelf een bedrijf en zij zoeken uit waar zij rijk van worden ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:15 



 
Profiel   

Spruit schreef
Lau schreef
Het jammere alleen is dat dit heel goed werkt voor bedrijven die echt fysiek iets hebben. Maar als je als fotograaf iets op wil bouwen je instagram het grootste gedeelte van je portfolio is. Dat is waar mensen je vinden. Ik kan moeilijk bij bijv de lokale winkels iets doen dat is namelijk niet mijn doelgroep.


Dan moet je dus een goede website hebben waar je met Google goed te vinden bent. Is het nu lastig met Covid, maar ga paardenbeurzen langs (of fotograferen en hier op Bokt plaatsen, of zelf met een standje). Ga maneges bij langs, huur de bak/stuk land af en biedt tijden aan. Hier op bokt zijn toch ook geregeld bijeenkomsten met modellen en meerdere fotografen? Zorg dat je daartussen staat! Hang flyers op, vraag of je wat foto's bij maneges ophangen mag ter promotie, zet je werk op Marktplaats.

Denken dat je Insta nodig hebt om groot te worden is imo de beperkende factor, Insta is zelf een bedrijf en zij zoeken uit waar zij rijk van worden ;)



Er is een overschot aan fotografen momenteel dus je komt er sws lastig tussen. Meeloopdagen lopen alleen als je een grote naam hebt anders heb je 0 aanmeldingen. Het is niks wat ik nooit geprobeerd heb :Y) . Maar ook dat is niet mijn doelgroep. Ik ben vooral niet manege gericht of lieve knuffel foto’s. Ik doe het wel maar is niet wat ik wil ik fotografeer vooral out of the box. Goed gevonden worden is natuurlijk super handig maar ook best duur en dat budget is er niet. Dus ja momenteel ben ik afhankelijk van insta. Je moet ergens je naam bekend maken en dat is op het moment echt wel social media.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:26 



 

Nouja, blijkbaar is Insta het dus niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:54 



 
Profiel   

Reels snap ik ook niks van, maar daar begin ik ook maar niet aan. En ik begrijp dat het algoritme vervelend is als je account niet groot is. Maar er zijn natuurlijk ook manieren om het algoritme "mee" te krijgen in plaats van tegen je.

Het moet alleen passen bij je business denk ik. Maar eigenlijk is de basis hetzelfde: zoek een samenwerking met iemand die wel beschikt over dat gene wat jij nodig hebt. Zowel bij verkoop van ijs als verkoop van fotoshoots zoek je denk ik afzet publiek. En je zichtbaarheid moet opgekrikt worden bij potentiële klanten. En voor ijsjes kan dat een winkel zijn, daar komen namelijk mensen die potentiële klanten zijn. Maar ben je bijvoorbeeld paardenfotograaf, zorg dan dat je in de "virtuele winkel" van bekende paardenmensen komt, daar zit namelijk potentiële klanten. Lift mee op anderen hun succes (en ja, dat kost ook wat tijd en soms geld) maar daarmee werk je wel aan je eigen "virtuele winkel" of in dit geval een portfolio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:12 



 
Profiel   

Ik ben vast ouderwets dat ik bij het kiezen van een fotograaf naar diens eigen website wil om daar het portfolio te bekijken en de voorwaarden te lezen voordat ik een afspraak maak voor een shoot?

Fotografen met enkel een Instagram en geen eigen website zou ik persoonlijk niet snel actief zelf benaderen voor een shoot.
Is hooguit handig om terug te vinden en als ik weet dat die fotograaf op een wedstrijd fotografeerde.

Voor mij is Instagram een medium om
evt reclame te maken, maar vandaar uit wil ik de eigen website van een bedrijf willen kunnen vinden en dan via die website "zaken doen".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:23 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik ben vast ouderwets dat ik bij het kiezen van een fotograaf naar diens eigen website wil om daar het portfolio te bekijken en de voorwaarden te lezen voordat ik een afspraak maak voor een shoot?

Fotografen met enkel een Instagram en geen eigen website zou ik persoonlijk niet snel actief zelf benaderen voor een shoot.
Is hooguit handig om terug te vinden en als ik weet dat die fotograaf op een wedstrijd fotografeerde.

Voor mij is Instagram een medium om
evt reclame te maken, maar vandaar uit wil ik de eigen website van een bedrijf willen kunnen vinden en dan via die website "zaken doen".



Daarom heb ik ook een Website naast insta, maar gebruik insta wel voor mijn zichtbaarheid. Het blijft helaas zo dat veel mensen denken dat iemand met veel volgers ook heel goed is

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:57 



 
Profiel   

Spruit schreef
Nouja, blijkbaar is Insta het dus niet :=


Joh tot die conclusie waren we al… het is gewoon zoeken naar iets wat wel werkt. Het is alleen lastig om de juiste manier te vinden hoe je wel gevonden wordt :D en dat komt wel het heeft alleen tijd nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:59 



 
Profiel   

Ik probeer niks te verkopen, maar ervaar ook wel teleurstelling als een post totaal niet 'loopt' waar ik zelf enthousiast over ben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:01 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik probeer niks te verkopen, maar ervaar ook wel teleurstelling als een post totaal niet 'loopt' waar ik zelf enthousiast over ben...


Dat is het vooral je deelt wat moois en je hebt gewoon 0 interactie

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:26 



 
Profiel   

DewiFoto schreef
Reels snap ik ook niks van, maar daar begin ik ook maar niet aan. En ik begrijp dat het algoritme vervelend is als je account niet groot is. Maar er zijn natuurlijk ook manieren om het algoritme "mee" te krijgen in plaats van tegen je.

Het moet alleen passen bij je business denk ik. Maar eigenlijk is de basis hetzelfde: zoek een samenwerking met iemand die wel beschikt over dat gene wat jij nodig hebt. Zowel bij verkoop van ijs als verkoop van fotoshoots zoek je denk ik afzet publiek. En je zichtbaarheid moet opgekrikt worden bij potentiële klanten. En voor ijsjes kan dat een winkel zijn, daar komen namelijk mensen die potentiële klanten zijn. Maar ben je bijvoorbeeld paardenfotograaf, zorg dan dat je in de "virtuele winkel" van bekende paardenmensen komt, daar zit namelijk potentiële klanten. Lift mee op anderen hun succes (en ja, dat kost ook wat tijd en soms geld) maar daarmee werk je wel aan je eigen "virtuele winkel" of in dit geval een portfolio.


Yes en dat ben ik ook rustig aan het doen, ben sinds kort omgeslagen van stijl dus moet mijn nieuwe plek nog heel erg claimen. Maar dat kost gewoon tijd, maar dat neemt niet weg dat ik niet baal van het algoritme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 17:43 



 
Profiel   

Qimm schreef
Ik probeer niks te verkopen, maar ervaar ook wel teleurstelling als een post totaal niet 'loopt' waar ik zelf enthousiast over ben...



Dat is eigenlijk wel jammer want dan beïnvloed het je positiviteit. Ik vind het vooral leuk om een soort overzichtje van foto's en projectjes bij te houden en inspiratie te krijgen van anderen. Op die manier is het voor mij best positief en ik probeer niet te veel naar likes etc te kijken.
Uiteindelijk gaat het er ook om dat je voor jezelf een soort leuk dagboekje hebt (tenzij je het echt zakelijk gebruikt), of zie ik dat niet goed? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 18:56 



 
Profiel   

Ik haal vooral ook veel plezier uit het posten, of een ander het leuk vind of niet tja ik ben trots op die foto. Natuurlijk is het extra leuk als ik veel likes krijg en reacties, maar ik vind het delen van foto's ook gewoon erg leuk. Ik heb inmiddels twee accounts eentje over mijn reizen en eentje over de natuur in Nederland /moestuinieren/wildplukken.

Ik probeer wel beperkt te plaatsen zodat ik echt de foto's kan plaatsen die ik heel mooi vind of welke ik echt wat vind toevoegen aan mijn account. De een heeft 5300 volgers maar dat account heb ik ook al wel lang en is internationaal de ander nu iets meer dan 600 dit account is in het Nederlands.

Wat het trouwens maak dat een foto veel meer likes krijgt dan een ander kan ik ook niet zo goed plaatsen, dat is bij mij ook erg verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:09 



 
Profiel   

SandAndOak schreef
Qimm schreef
Ik probeer niks te verkopen, maar ervaar ook wel teleurstelling als een post totaal niet 'loopt' waar ik zelf enthousiast over ben...



Dat is eigenlijk wel jammer want dan beïnvloed het je positiviteit. Ik vind het vooral leuk om een soort overzichtje van foto's en projectjes bij te houden en inspiratie te krijgen van anderen. Op die manier is het voor mij best positief en ik probeer niet te veel naar likes etc te kijken.
Uiteindelijk gaat het er ook om dat je voor jezelf een soort leuk dagboekje hebt (tenzij je het echt zakelijk gebruikt), of zie ik dat niet goed? :)


Je ziet het helemaal goed hoor. Maar soms denk ik van een foto en/of bijbehorend verhaal "wauw dit is zo cool" en dan is er maar zo weinig respons dat ik me afvraag wat er mis mee is en dat haalt gewoon de glans er een beetje af.
Maar ik ga gewoon door, want ik vind het leuk om alles lekker gebundeld te hebben. Ik heb zelfs gepersonaliseerde tags bedacht zodat je daarmee ook kunt filteren in alles wat ik post :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 19:23 



 
Profiel   

Zijn er toevallig mensen die op hun insta de link van mijn onderschrift zouden willen delen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:03 



 
Profiel   

Ik kan geen links delen helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 22:51 



 
Profiel   

Ieks, decathlon wil mijn foto gebruiken (uiteraard met account vemelding), maar dat vind ik wel een beetje spannend :o
Wat zouden jullie doen?



Het gaat om deze post. Ik vrees voor negatieve reacties over mijn, eh, postuur :o
Op mijn eigen kleine accountje vind ik dat niet zo spannend...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:43 



 
Profiel   

Ik zou ze niet de eerste foto laten gebruiken, want daar ga je commentaar op krijgen verwacht ik. Ook in combinatie met de uitdrukking van het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:49 



 
Profiel   

Ja, nou dat dus... die tweede is wel beter denk ik.
Al is dit haar default uitdrukking, doordat ze "mensenogen" heeft ziet ze er altijd een beetje verschrikt uit :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 10:53 



 
Profiel   

Ik twijfel of zij er echt rekening mee houden als jij bijvoorbeeld alleen de tweede foto wil laten gebruiken, omdat je met een # moet reageren. Dan komt het meestal onder die hashtag te staan en ik denk eigenlijk niet dat ze dan kritisch zijn in wat je er bij schrijf maar gewoon snel iets uitkiezen als ze het nodig hebben (misschien ook niet hoor, maar dat gevoel krijg ik er een beetje bij.)
De tweede foto is super leuk en hun product is daar ook het mooiste in beeld denk ik! Maar als je twijfels hebt of er stress van krijgt zou ik het lekker laten, het moet leuk blijven. :) (Of even informeren welke eisen je kan stellen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 11:19 



 
Profiel   

Ik zou de tweede foto dan gebruiken, dat vind ik de leukste foto!

Wat een leuk paard heb je ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:32 



 
Profiel   

Dankje :)

Ik heb ze een dm gestuurd dat ze de 2e foto mogen gebruiken. Ben benieuwd of ik wat terug hoor.

Oh en hilarisch, ik had vanmorgen een reel gepost met 1 hashtag en die ging echt als een malle :') en zó leuk wastie nou ook weer niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:01 



 
Profiel   

Wat ik vooral weer goed gemerkt heb is zelf actief zijn, als ik veel bij accounts reageer, groot en klein. Dan krijg ik ook veel meer reacties op mijn fotos. En mijn fotos zijn alles behalve kwaliteits fotos.
Ik ben daarom weer in een 'Pod' gegaan om daar weer een beetje regelmaat in te krijgen.
Ik krijg nu veel reacties en als ik zelf een beetje en leuke vraag erbij zet ook echt goede tips en aanvulling. Ik merk dat vragen stellen ook altijd wel goed doet. Gewoon een mooie foto kan ik zelf ook alleen maar op reageren met 'mooie foto' of iets in die trant.

Ik volg nu zelf een paar fotograven, niet onwijs veel volgers, maar actieve volgers. Doordat de fotograven feedback vragen of gewoon een wat vind jij mooier vraag krijgen ze meer activiteit en dus meer zichtbaar. En wat dewi zegt, met de juiste accounts samenwerken dat zou ook moeten helpen. Die kan je zelf eventueel benaderen met een voorstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:31 



 
Profiel   

Zijn er toevallig nog mensen die in een leuke pod zitten waar ik bij zou kunnen?
Hoeft niet paard gerelateerd te zijn, post zelf vaker andere dingen namelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 23:12 



 
Profiel   

Ik ben nu vast een leek, maar wat is een ‘pod’?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:27 



 
Profiel   

Seni schreef
Ik ben nu vast een leek, maar wat is een ‘pod’?


Dat wil ik ook wel graag weten. := Ik vraag dit voor een vriend. _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 426 van de 448 [ 11188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429 ... 448  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen