Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboDi

Berichten: 1108
Geregistreerd: 31-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:23

welshfan97 schreef:
Captain schreef:
Ik heb vandaag een Instagram account gemaakt voor onze kat. @poespuss

[ [url=m/K5BF6h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kom me ook eens hier melden, ik vind het erg leuk om mooie pagina's van andere (met paarden) te bekijken en zou soms ook wel zo'n mooie pagina willen. Maar ik ben erachter dat ik er gewoon niet goed in ben :o Ik ben niet iemand die professionele shoots laat maken voor instagram, wel maakt mijn zusje mooie foto's (vind ik). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening over mijn pagina en of jullie misschien tips hebben. Ik vind het wel een beetje lastig om mijn naam hier openlijk neer te zetten omdat dat dan altijd terug te vinden is voor iedereen, niet dat er naar mijn idee gekke dingen op staan. Dus als er iemand wat tips wil geven, stuur me even een PB dan stuur ik mijn Instagramnaam door.

Captains, wat een mooie kat! <3 die ga ik zeker als eens volgen omdat je gewoon blij wordt van dit soort mooie foto's.


Ik maak ook geen professionele foto’s ofzo hoor of dat ik die laat maken.. vind juist de “gewone” mooie foto’s de leuksten :o ik wil je account wel eens zien! Ben zelf niet echt een groot account ofzo :o maar kijken vind ik altijd leuk

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 23:47

Qimm schreef:
Ik heb ook bijna geen 'profi foto's' en de foto's die de meeste likes harken zijn de eenvoudige telefoonkiekjes. Dus je MOET niets.

Als je liever niet je echte naam neerzet dan kun je het toch ook gewoon veranderen in wat neutralers/minder persoonlijks?

Dat zou kunnen, maar het is toch nog altijd een heel persoonlijk account met voornamelijk volgers die mij ook in het echte leven kennen. Ik ben zelf niet zo'n fan van wat vagere accounts en namen.

Dankje TurboDi ik stuur je een pb

mavantos

Berichten: 3638
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:19

Ik post ook weinig professionele foto's. Vind zelf kiekjes op stal het leukste. Maar goed, heb ook niet veel volgers _O-

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 00:29

Ik doe een beetje van beiden :)

Heb een vriendin die super gave foto's kan maken, dus daar ben ik altijd erg dankbaar voor.

Ik had laatst een uitschieter naar 140+ likes. Zit normaal rond de 70-90 dus ik was helemaal verbaasd haha

saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 07:59

Ik post idd ook gewoon vanalles uit het dagelijkse leven.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:11

Ik heb nog nooit professionele foto's gepost :')
Ook lekker de dagelijkse dingetjes die ik met ze doe. Vaak post ik filmpjes. Weet eigenlijk niet of de voorkeur naar foto's of filmpjes gaat...

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:17

Ik post ook geen professionele foto's, ik probeer ook wat variatie te doen. Soms maak ik eens een hyperlapse, of gewoon een stuk van de wandeling. :j

Captain

Berichten: 21425
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:23

Ik heb zelf een goede camera, en ben ook redelijk goed met Photoshop, maar die maak ik gewoon allemaal zelf dus niet professioneel. Maar telefoonkiekjes lijken het altijd wel beter te doen. :+

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:32

Ik vind zelf de accounts met alleen maar perfecte plaatjes veel minder leuk om te volgen, zelf heb ik ook niet veel fotoshoot gedaan. Toch over de 3000 volgers heen.

Sharani
Berichten: 4676
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:57

Ik wissel het af, denk 30% shoots en de rest dagelijkse foto’s. Heb nu 4750 volgers, dus op naar de 5k, en dat had ik nooit durven dromen.

mavantos

Berichten: 3638
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:01

Ik heb iets van 300 volgers en toevallig één keer professionele foto's gehad. Alleen waren die niet voor mezelf, maar voor een hoofdstel van een bepaalde winkel *-:)

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:42

Met bevriende honden hebben onze honden de #flattenthecurve challenge gedaan. Dit vind ik toch wel vet!

'Maar' 88 likes, maar duidelijk vaker gezien. Awareness influencer overhere! :')

Afbeelding

saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:15

Ik had bij jou de #cookiechallenge gezien.... en die heb ik ook gedaan/ geprobeerd met mijn honden!
Wat is #flattenthecurve?

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:23

Mijn instagrampagina groeit langzaam aan een beetje. Ik heb denk ik 50 volgers erbij sinds dit jaar. Ik probeer vaker stories te plaatsen. Moet alleen nog even goed content krijgen om op m’n pagina te plaatsen. Maar de zomer komt er weer aan dus ik hoop dat ik dan wat rondjes kan maken met iemand die dan foto’s wil maken :’)

KimD

Berichten: 20476
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:26

saskiaojan schreef:
Ik had bij jou de #cookiechallenge gezien.... en die heb ik ook gedaan/ geprobeerd met mijn honden!
Wat is #flattenthecurve?


Was de cookiechallenge gelukt? <<)

#flattenthecurve heeft te maken met COVID-19, mensen bewust ervan maken dat binnen blijven en sociale contacten verminderen écht helpt.


saskiaojan

Berichten: 7263
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:56

Aha! Cool!
Ja als op mijn insta kijkt, met de ene hond wel, de andere niet. De 2 kleintjes net zo, maar die komen nog online.

_Lobke_

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 11:06

Zo ik heb al lang niet gereageerd, maar hoe gaat het hier met iedereen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:41

Ik val ook weer eens even binnen ...
Iemand ervaring met opnieuw beginnen? Ik heb wel weer zin om wat met insta te spelen en te kijken wat leuk is om te delen etc., maar ben er een hele tijd uit geweest en weet nu niet goed wat te doen. Gewoon verder gaan lijkt me zo raar, en ik vind het ook moeilijk omdat ik wel nog een berg foto's heb, maar niet meer goed weet wat ik wel al en nog niet gepost heb :+

Dus dacht ik misschien om alles leeg te halen en opnieuw te beginnen, maar dat is misschien ook raar? Of misschien een nieuw account starten en dan echt helemaal opnieuw beginnen? Iemand hier al eens zoiets gedaan? Ik heb altijd een account gehad met gewoon foto's, mini-tekst erbij en klaar, maar ik wil nu misschien wel wat meer vertellen over de pony's, wat we doen, hoe het met hen gaat, dingen in het verleden, ... Wat meer dagboekje zeg maar. En dat lijkt me dan een groot contrast met hoe het nu is, daarom dat ik zit te denken om opnieuw te beginnen.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:26

Ik heb altijd mijn paarden op mijn prive account gehad en ben toen over gegaan naar een paarden account om het beide wat meer prive te houden. Dan begin je gewoon met 0. Maar alles verwijderen en opnieuw heb ik geen ervaring mee. Ik plaats zelf altijd wel fotos die ik ongeveer diezelfde dag of ergens die week gemaakt heb. Ik maak dan ook nogal veel fotos ongeveer dagelijks haha.

Mijn account heeft ondertussen de 3500 volgers gepasseerd, besloten binnenkort ook mijn YouTube eens op te pakken.. Kijken of die ook weer wat wilt groeien. Hier wel al het oude materiaal verwijderd en ga helemaal op 0 beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:33

Je gaat goed! Ik zag dat ik nog altijd meer dan 900 volgers heb, mijn laatste post is van in november :o
Ik wil ook wel werken met 'nieuwe' foto's maar heb niet altijd de mogelijkheid, en ik weet ook niet goed hoe ik het moet doen om niet steeds dezelfde soort foto's te posten. Meer doen met de pony's zou een optie zijn, ga ik wel proberen, maar is nog even zoeken.

Misschien dat ik het toch gewoon laat staan en weer 'opnieuw' begin maar verder ga. Eigenlijk is het wel leuk om nog eens door die andere foto's te scrollen, en een throwback naar een foto die ik al eens geplaatst zou hebben als die gelegenheid er is kan geen kwaad denk ik.

Denk dat ik misschien spijt ga krijgen als ik alles eraf gooi, staan meer dan 400 foto's op (en je moet ze volgens mij 1 voor 1 verwijderen .. nou .. dan steek ik die tijd liever in nieuwe dingen :') ). Straks eens even puzzelen wat we ermee gaan doen.

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:19

Ik zou ze er lekker op laten staan, staat daar toch prima en idd leuk voor jezelf om terug te kijken. Je kan natuurlijk ook gewoon 1 of 2 keer per week iets nieuws kunnen posten en soms wat oude terug blikken?

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:26

Ik zou niet alles verwijderen, dat is zonde! Ik geloof dat je wel kunt archiveren, dan kun je later altijd nog kiezen om het terug te zetten. Dat lijkt mij dan een beter optie, maar zelf zou ik gewoon voor alles laten staan gaan. Zonde als dat allemaal weg is.

Ik zit inmiddels op 60.000 volgers :wow: Volgende maand staan ze met een kort interview met wat foto's in Hart voor Dieren *\o/*

Anoniem

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:38

60.000 volgers ... wauw ... Maar je account is ook gewoon speciaal en super leuk! :Y)
Steek je er eigenlijk veel tijd in? Vermoed van wel .. dagelijks mee bezig? Foto's maken ed? Hoe pak jij zo'n account aan? Ben ik wel nieuwsgierig naar, als je dat wil delen natuurlijk ;)

Denk dat ik het inderdaad gewoon ga laten, misschien iets van een divider maken tussen de oude posts en wat ik nieuw ga zetten, zodat duidelijk is dat er een tijdsverschil tussen zit ofzo ... En dan weer gewoon verder :)

melody7

Berichten: 13695
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:38

Wisselend! De cavia's zelf zit natuurlijk enorm veel tijd in, anders krijg je de nooit zo tam. De foto's wisselen, soms maak ik een serie waar ik een tijd mee kan doen en soms maak ik wel elke dag foto's. Nu het weer lekker weer is leer ik ze die hindernisbaan aan, als ze dat eenmaal kennen ben ik soms wel een uur bezig met van allemaal een goed filmpje maken :+ In de zomer stop ik sowieso meer tijd in de foto's/filmpjes want dat vind ik veel leuker dan binnen foto's maken.
Ik heb niets speciaals gedaan om meer volgers te krijgen, dat ging helemaal vanzelf. Springende cavia's bestonden nog niet denk ik, dat is vast makkelijker dan een paarden- of hondenaccount.

Een divider is een leuk idee! Dan zie je toch goed dat het een nieuw 'begin' is, maar je kunt ook nog naar oud materiaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 10:40

Doe je goed! :) Ik denk ook wel dat het makkelijker is met een dier wat je dagelijks bij je hebt/in hand hebt, dan wanneer je een paar keer per week ergens naartoe gaat (waar je ook nog eens niet alleen bent, dus niet altijd kan doen wat je op de planning hebt staan). Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er minder tijd in steekt of dergelijke ;)

Een divider vind ik ook een leuk idee :j Maar ik weet niet hoe, hahaha.


Edit; misschien toch maar gewoon verder gaan .. een divider zit je alweer met 3 foto's van hetzelfde, of ergens een vlak met een stuk tekst of wat dan ook dat het wordt ... en dat staat ergens ook zo stom :o Misschien gewoon doorgaan, kijken voor een iets andere stijl qua foto's of tekst of dergelijke, en na x aantal tijd merk je het niet eens meer dat er zoveel tijd tussen zit (tenzij je verder scrollt natuurlijk).