Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:27

Hoi! Misschien dat ik een beetje mee ga kletsen hier!
Een aantal maanden geleden heb ik mijn lange relatie beëindigd. Sinds vorige week ben ik voorzichtig wat aan het daten. Ik vind het heel gek, aangezien ik er bijna 6 jaar tussenuit ben geweest. Maar het is ook verfrissend en spannend. Vorige week en gister met een jongen afgesproken. Het was gezellig, geen moment stilte, er zijn overeenkomsten maar ook zeker wel verschillen. Nu sta ik er überhaupt zo in dat ik nu niet meteen weer in een lange relatie wil springen, dus ik hoef het voor mezelf ook niet te overanalyseren: als het maar gewoon leuk is nu. Hij weet overigens hoe ik daar in sta, dus hopelijk verwacht hij op een gegeven moment niet ineens veel meer. En zo wel, dan hoeft dat van mij denk ik niet.
Dinsdag spreek ik met een andere jongen aan (living the datinglife :’)). Ben benieuwd.. nieuwe mensen leren kennen en die small talk is wel heel erg aan mij besteed, dus ik vind het nu vooral een leuke activiteit

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:21

How how jongens, hij kan niet mijn vader zijn. :') Maar ik spreek wel over een groot leeftijdsverschil. Ik heb zelf ook NOOIT iets gehad voor oudere mannen dus zou niet weten wat het aantrekkelijk maakt en of daar überhaupt iets aantrekkelijks aan is. Ging ik ook nooit zelf benaderen en was tot op heden zelfs een beetje cru over mensen die een relatie aan gingen met zo'n leeftijdsverschil. Tenslotte hebben we ook (nog) niet afgesproken. Ik merk zelf tijdens de gesprekken geen leeftijdsverschil of zo, maar misschien is dat ook omdat hij eigenlijk min of meer nog altijd studeert en onderzoek verricht dus zich ook constant in de wereld begeeft waar ik nu ook in zit. Dus op dat vlak zitten we ook wel een beetje op dezelfde golflengte. Ik ga er ook niet vanuit dat hij geld heeft, mijn ex was 2 jaar ouder dan ik en die verdient waarschijnlijk meer dan de gemiddelde 40-jarige met een goed diploma, dus moest het voor het geld zijn was ik wel bij hem gebleven. Waarom ik hem nu zo leuk vind? Geen idee, het 'klikt' gewoon voor zover ik dat nu kan vertellen. Dat hij er een pak jonger uit ziet doet het dan misschien ook wel. Ik loop niet graag van stapel, maar nu is het zowat het enige naar wat ik uitkijk in de ochtend en ik voel me daar best wel schuldig over aangezien we nog niet eens op date geweest zijn.

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:26

Doen waar jij je goed bij voelt en niemand anders kan dat voor jou beslissen.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:45

Calipso, je hoeft je daar toch niet schuldig over te voelen? Na een moeilijke periode is positieve interactie gewoon leuk, je hoeft je nu ook niet te veel vragen te stellen, de antwoorden komen wel vanzelf met de tijd. Alleen zou ik er wel mee opletten dat je niet te veel verwachtingen krijgt (voor jezelf) of schept (bij hem dan). Ik zeg dat omdat je zegt dat je 's ochtends zo uitkijkt naar het contact, het is soms moeilijk om dan niet teleurgesteld te worden, ook al spreek je geen verwachtingen uit of temper je die bij hem, ik heb dit zelf ook al een paar keer ervaren. Al ben ik wel iemand die snel meegesleept wordt en dan in zekere zin van stapel loopt (zonder dat noodzakelijk uit te spreken of zelfs voor mijzelf toe te geven). Verder, zo lang er evenwaardigheid is op alle gebied en je je er goed bij voelt, geniet ervan ipv je schuldig te voelen!

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:06

Callisto04 schreef:
Calipso, je hoeft je daar toch niet schuldig over te voelen? Na een moeilijke periode is positieve interactie gewoon leuk, je hoeft je nu ook niet te veel vragen te stellen, de antwoorden komen wel vanzelf met de tijd. Alleen zou ik er wel mee opletten dat je niet te veel verwachtingen krijgt (voor jezelf) of schept (bij hem dan). Ik zeg dat omdat je zegt dat je 's ochtends zo uitkijkt naar het contact, het is soms moeilijk om dan niet teleurgesteld te worden, ook al spreek je geen verwachtingen uit of temper je die bij hem, ik heb dit zelf ook al een paar keer ervaren. Al ben ik wel iemand die snel meegesleept wordt en dan in zekere zin van stapel loopt (zonder dat noodzakelijk uit te spreken of zelfs voor mijzelf toe te geven). Verder, zo lang er evenwaardigheid is op alle gebied en je je er goed bij voelt, geniet ervan ipv je schuldig te voelen!

Daar kan ik mezelf ook wel in vinden, maar ik ben in vorige situaties (dates en relaties) meestal degene geweest die aan het stuur zit en de dingen bepaalt. Dus op zich weet ik wel dat ik meestal degene ben die mezelf dan teleurstelt omdat ik toch weer voor een klein dingetje snel afknap. Anderzijds, ALS ik hem erg leuk vind, kan ik daar ook heel snel hard in opgaan. Dat wil ik natuurlijk vermijden.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:23

Controle hebben is veilig natuurlijk, maar soms mss nodig om het stuur ook eens af te geven? Ik probeer dat ook maar is niet simpel. Ik herken mij wel in wat je schrijft...

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:55

Callisto04 schreef:
Controle hebben is veilig natuurlijk, maar soms mss nodig om het stuur ook eens af te geven? Ik probeer dat ook maar is niet simpel. Ik herken mij wel in wat je schrijft...

Dat heeft hij me dus intussen ook gezegd :') Maar ja, dat is een eigenschap die ik heb, ik wil de controle hebben over dingen. Als je die controle los laat geef je jezelf ook bloot om gekwetst te worden en dat vermijd ik altijd liever. 1x echt verschrikkelijk liefdesverdriet gehad en sindsdien heb ik me nooit meer 100% kunnen geven. Dat heeft zo zijn voor - en nadelen.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:29

Dat kan ik mij voorstellen. Maar dat loopt wel los, gewoon jezelf blijven en doen wat goed voelt, je buikgevoel is meestal juister dan je hersenen .

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 00:45

Vorige week vrijdag op date geweest, was gezellig maar ook niks meer en ik merkte wel een groot leeftijdsverschil dus niet voor herhaling vatbaar, jammer voor hem, want hij had er geen probleem mee en vond wel dat we op dezelfde golflengte zaten.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:02

Balen zeg!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:32

Ik heb sinds kort leuk contact met iemand, ook via tinder. Misschien zondag wat doen, maar nog niet helemaal zeker ivm beide druk.

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:06

CalipsoLover schreef:
Vorige week vrijdag op date geweest, was gezellig maar ook niks meer en ik merkte wel een groot leeftijdsverschil dus niet voor herhaling vatbaar, jammer voor hem, want hij had er geen probleem mee en vond wel dat we op dezelfde golflengte zaten.

Balen zeg!
Maar het moet voor jezelf ook goed voelen.


Wiskey1 schreef:
Ik heb sinds kort leuk contact met iemand, ook via tinder. Misschien zondag wat doen, maar nog niet helemaal zeker ivm beide druk.

Leuk!
Hoop voor je dat het vandaag lukt

Ik ben na de kerst in contact gekomen met iemand.
Na 2 dagen al afgesproken en inmiddels zijn wij 3 weken verder en het is nog steeds gezellig :D

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:22

Ahhh wat leuk J.

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:28

CarinaR schreef:
Ahhh wat leuk J.

Hij is ook leuk <3 ...en dat terwijl ik 12 jaar geleden heb gezegd nooit meer iets met een Fries te beginnen :')

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:31

Hahaha, ach, zo wilde ik niet iemand die bij de defensie zit of zat. En iemand van bij de politie liever ook niet.
Mn vriend bevat beide en we wonen nu samen. Hahaha

j_nine

Berichten: 196
Geregistreerd: 09-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:38

Haha :')

Schiet wel aardig op bij jullie al in huis :)

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:47

Ja echt wel. Donderdag er voor t eerst geslapen. Moeten nog wel veel dozen uitgepakt worden

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:50

Klinkt goed voor beide.
Hier schiet het helaas nog niet zo op.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:47

hier schiet het ook niet op.

ik was iemand tegen gekomen. ik voelde direct een klik. eerst zagen we elkaar wekelijks, later werd dat om de week. en toen ineens 4 weken niet gezien.. hij werkt bijna 80 u in de week en doet 3x in de week voetballen dus hij had eigenlijk geen tijd voor iemand. ik heb diverse keren aangegeven het niet erg te vinden om om de week elkaar te zien. helaas werd dat ook echt lastig omdat hij natuurlijk zijn vrienden ook nog ooit wil zien. helaas heeft hij het toen beëindigt. de reden: ik wil nu nog geen relatie met jou. ik wil even rust in mijn leven en tot mezelf komen. ik persoonlijk vind de reden nogal gek

het gekke is... ik hoor van al zijn beste vrienden dat hij me echt heel leuk vind. afgelopen weekend kwam ik hem weer tegen en toen zei hij ook: ik wil wel ooit een relatie met jou, maar niet nu. ja wat wil je nou??? want het contact is verbroken en we zien elkaar niet meer. het is een vage bedoeling nu hahaha

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:38

Misschien denk ik te simpel maar het is toch logisch wat hij wilt? Hij zegt letterlijk dat hij geen relatie met je wilt. Ik denk dat je het vooral jezelf erg lastig maakt.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 10:41

jaa daar heb je gelijk in. maar er gebeuren nog allemaal dingen er om heen wat er op duid dat het anders is. ik heb het in ieder geval los gelaten. ik ga niet wachten op iemand die ooit wil.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 10:55

Ik wil nu geen relatie met je maar later wel? Denkt hij dat ie een l*l van puur goud heeft ofzo dat hij het waard is om op te wachten? Goed dat je het afgesloten hebt.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:05

hahah echt he?! Carnaval komt er aan, dus ben opzich wel blij om nog vrijgezel te zijn.

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:53

Iemand moet 100% voor je gaan, anders heeft het echt geen zin.
Je verdient beter, dus lekker laten gaan.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:11

Ik vind de reden niet gek, eigenlijk. Rust en tot zichzelf komen vind ik best goede redenen en blijkbaar was je niet leuk genoeg voor hem om nu de tijd vrij te kunnen maken. Hij wil idd geen relatie nu met je en de rest wat hij zegt moet je met een korreltje zout nemen. Wat zijn vrienden zeggen helemaal.