Hoe moet ik verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 09:21

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik ben ziek, dus kraamvisite gaat niet door.. Vind het nu toch wel jammer, maar een rustig dagje thuis ben ik ook wel aan toe. Morgen werken, dus even energie sparen.

Janneke, dus als het uwv vindt dat we niet genoeg hebben gedaan, is dat alleen maar nadelig voor de werkgever en niet voor mij. Dat verklaart wel waarom ze zo pushen. Ik dacht dat het ook nadelen voor mij zou hebben en dus dat het voor mijn eigen bestwil zou zijn om zo lang mogelijk door te gaan.
Da's een opluchting, dat dat niet zo is. Nu begrijp ik ook dat mijn enige taak is om op de rem te trappen. Die regeltjes van het uwv kan ik dus gewoon loslaten. Ik ben vaak bang dat ik mezelf in de vingers snijd als ik iets aangeef.

Wat betreft gesprekken met de coach, ik heb een opleiding gedaan waarin ik wel zou willen werken. Maar: niet nu.
Ik moet nu wel vacatures opzoeken. Dat geeft me veel stress. Maar aan de andere kant, mijn huidige baan staat mijn herstel ook in de weg.
En wat kunnen we anders voor invulling geven aan die gesprekken bij de coach?
Dat is wel iets wat ik hem voor moet leggen de volgende keer.

Vroeger hoorde ik altijd dat ik een aansteller was. Mijn pa zei dat ik een hypochonder was. Mijn ma zei altijd: ja, fjaril ziet en ervaart dingen anders dan andere mensen. Ik overdreef, ik was overgevoelig.
Die overtuiging zit er nog steeds. Als ik me slecht voel, twijfel ik er altijd aan of dat gevoel wel echt is of dat ik mezelf iets aanpraat.

Het lastige is ook dat ik het gewoon niet goed op een rijtje krijg in mijn hoofd. Alsof er een dot watten in zitten. Zo schrijven, lukt wel. Dan kan ik er goed over nadenken, overnieuw beginnen. Maar als ik tijdens een gesprek aangeef dat het niet lekker gaat en de ander is niet meteen overtuigd, dan raak ik de draad kwijt. Wat voel ik? Is het echt wat ik voel? Hoe geef ik dit aan? Word de ander boos? Is dit niet raar? Wat gebeurt er als ik dit zeg? Wat vind de ander hiervan?
En ja, nu ik dit zo opschrijf, veel van deze vragen zou ik niet eens over na hoeven denken.
Maar vooral dat stukje: wat voel ik. Dat is gewoon weg. Tegenover anderen heb ik vaak een masker op. En dat in combinatie met de gedachte dat ik mezelf dingen aanpraat, dat ik twijfel of mijn gevoel wel echt is. Dat maakt het erg ingewikkeld. Daarbij nog de angst dat de ander boos wordt of teleurgesteld is. En als gevolg daarop de gedachte dat het wel heel raar is dat ik dit zo denk en het plaatje is compleet.

Hagelslag, ik weet niet, ik was echt somber gistermiddag. Dan heb ik gewoon nergens zin in. Niets kan me blij maken dan.
Kraamvisite vind ik wel soort ongemakkelijk. Ik heb niet zoveel met baby's en dan zijn er mensen die hele verhalen brabbelen naar een baby. Ik kom dan bij wijze van spreken niet verder dan: hoi. Oké, beetje overdreven, maar voor het beeld :+
Ik vraag altijd of ze een verlanglijstje hebben en qua tijd houd ik max een uur aan. Dat is niet waar ik over in zat.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:36

fjaril schreef:
Vroeger hoorde ik altijd dat ik een aansteller was. Mijn pa zei dat ik een hypochonder was. Mijn ma zei altijd: ja, fjaril ziet en ervaart dingen anders dan andere mensen. Ik overdreef, ik was overgevoelig.
Die overtuiging zit er nog steeds. Als ik me slecht voel, twijfel ik er altijd aan of dat gevoel wel echt is of dat ik mezelf iets aanpraat.

Als iedereen alles altijd hetzelfde zag, dan zaten we nog in een grot om een vuur sterke verhalen te vertellen over de laatste jacht. Aan dat anders zien/denken hebben we veel van onze welvaart en uitvindingen te danken.

fjaril schreef:
Het lastige is ook dat ik het gewoon niet goed op een rijtje krijg in mijn hoofd. Alsof er een dot watten in zitten. Zo schrijven, lukt wel. Dan kan ik er goed over nadenken, overnieuw beginnen. Maar als ik tijdens een gesprek aangeef dat het niet lekker gaat en de ander is niet meteen overtuigd, dan raak ik de draad kwijt. Wat voel ik? Is het echt wat ik voel? Hoe geef ik dit aan? Word de ander boos? Is dit niet raar? Wat gebeurt er als ik dit zeg? Wat vind de ander hiervan?
En ja, nu ik dit zo opschrijf, veel van deze vragen zou ik niet eens over na hoeven denken.
Maar vooral dat stukje: wat voel ik. Dat is gewoon weg. Tegenover anderen heb ik vaak een masker op. En dat in combinatie met de gedachte dat ik mezelf dingen aanpraat, dat ik twijfel of mijn gevoel wel echt is. Dat maakt het erg ingewikkeld. Daarbij nog de angst dat de ander boos wordt of teleurgesteld is. En als gevolg daarop de gedachte dat het wel heel raar is dat ik dit zo denk en het plaatje is compleet.

Op papier is het inderdaad simpeler, dat oordeelt niet en heeft alle tijd voor je. Als een brief schrijven of gewoon deze posts onder elkaar zetten en uitprinten beter werkt dan praten, doe dat dan. Communicatie hoeft niet altijd praten te zijn.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:12

Als je datgene wat je onlangs hebt geschreven hier onder elkaar zet, heb je een heel duidelijk verhaal.
Is er een vriendin die jou eventueel kan ondersteunen bij gesprekken?
Als je niet goed in je vel zit, mag je daarvoor best hulp vragen.
Die dot watten zit er ook tijdens gesprekken. Dan kan een ander je even helpen.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 20:47

Na volgende week moet ik weer naar de bedrijfsarts. Ik ga inderdaad uit dit topic maar eens een lap tekst samenstellen.

Tamary, dat eerste wat je zegt, daar heb je wel gelijk in ja. Als het maar zonder de ptss is. En zonder die gedachten van pa en ma die me van mijn stuk brengen. Als ik mezelf ben. De persoon die achter de ptss zit, dan ben ik echt wel blij met wie ik ben.

Senna, ik heb niet echt een vriend die mee zou kunnen naar het gesprek. Ze zouden het wel willen, maar zitten met hun werk of andere dingen. De enige vriendin die echt weet hoe ik me voel, zit zelf thuis met een burnout.
Maar opschrijven zal al een stuk schelen.


Ik heb zulke enorme mood swings de laatste dagen. Vandaag ook weer. Het overweldigt me, gewoon eng. Als mijn psycholoog niet op vakantie was, had ik die gemaild en gevraagd of ik terecht kon. Het ene moment gaat het redelijk en dan ineens als een storm die plotseling op komt zetten, voel ik me zo bang, zo verdrietig, zo alleen dat het me verstikt. Als een wurgslang. Heel veel voelen, tegelijkertijd helemaal leeg zijn. Alleen willen zijn, me toch ontzettend eenzaam voelen. Geen 'mama' die me adviseert in dit hele proces of waar ik even kan uithuilen om alles.
Ik voel me alsof ik tien lichtjaren bij de aarde vandaan sta. Alles gaat vooruit, maar ik sta stil.
Ik heb het gevoel dat de laatste twee sessies bij de psycholoog toch wat hebben losgemaakt. In oktober heb ik pas weer een afspraak..

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-19 23:31

Het dal is gelukkig weer voorbij. Lichamelijk erg moe, maar mentaal aardig stabiel.

Mijn directrice zei van de bedrijfsarts door te moeten geven dat het niet de bedoeling was dat ik me ziek ging melden. Wat mijn bedrijfsarts mogelijk acht, moet ik gewoon doen.
Ik zei tegen mijn directrice dat het volgens mij tijd werd dat ik eerlijk ging zeggen hoe ik me voel. 'Ik ben niet fit, het gaat niet lukken vandaag', is blijkbaar niet genoeg.
Ze noemde voorzichtig dat ik wel vakantiedagen kon opnemen als ik rust nodig had.. Ik heb gezegd dat de dagen dat ik me ziek meldt, geen dagen zijn van 'ik heb niet zo'n zin', maar dat ik dan gewoon kapot ben, niet kan, me depressief voel en niet meer kan dan op de bank of in bed zitten.

Ik ben benieuwd wat ik hierover van de bedrijfsarts ga horen. Ik ga me in ieder geval heel goed voorbereiden op dat gesprek.

De afgelopen week was op zich prima op mijn werk. Qua spanning ging het wat beter. Maar ik kan de rest van de dag niks meer. En dan voel ik me nu qua stemming zelfs boven gemiddeld, dus daar zit het hem niet in.

Janneke2

Berichten: 22753
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:43

+:)+ +:)+ +:)+
Prima gedaan....!
"Er zijn grenzen", en die ben jij helaas ver overheen.


En idd: bereid het gesprek met die zotte arts goed voor, sowieso overleg met de vakbond en liefst dat iemand met je meegaat.
En wees lekker trots op de grens die je gesteld hebt!!!

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 13:15

Dankjewel!
Ik was echt verontwaardigd. Denkt de bedrijfsarts dat ik me ziekmeld voor een bloedneus ofzo?
Directrice gaf ook aan dat mijn herstel absoluut voor gaat en ze begreep me ook wel.
Morgen moet ik weer werken. Ik ben vandaag nog zo moe van gisteren dat ik nog bijna niks kan. Voel me wel erg bezwaard als ik me weer ziek moet melden morgen.. het grote nadeel is ook dat het best lang rijden is. Als ik nou vijf minuten reistijd had, ben ik zo thuis als het niet meer gaat. Nu moet ik er gewoon rekening mee houden dat ik ook nog terug moet rijden en vaak ben ik halverwege de heenreis al op.

Las op internet dat de enige optie is om een tweede beoordeling aan te vragen bij het uwv. Gewoon ziekmelden kan als werkweigering gezien worden en dan kan ik gekort worden in mijn uitkering...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Eind deze week moet ik toch naar de huisarts, ga het meteen bespreken.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 21:27

Ik heb antidepressiva gekregen van de huisarts. Het lucht me op dat ik serieus genomen werd, maar echt blij kan ik nog niet zijn met de ad.
Op de een of andere manier vind ik het eng en ben ik bang voor wat er gaat gebeuren. Ik heb de angst dat het finaal mis gaat als ik zo'n pilletje slik. Dat ik allergisch ben en een hartstilstand krijg ofzo. Zit ik hier alleen in huis, niemand die het ziet als het fout gaat. Vast niet realistisch, maar ik heb echt het gevoel dat ik mijn doodsvonnis teken met het innemen van zo'n pilletje.
Dus dat wordt nog even een stap..

Verder gaat het nu redelijk stabiel. Moet wel alle zeilen bijzetten om een dag door te komen qua energie. Maar het kan slechter.

pateeke
Berichten: 2217
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:02

Ik had op zeker moment niet meer echt de keuze tussen wel of geen AD.
Ik was blij dat ik ze had, het heeft mij geholpen om uit de allerzwaarste periode te komen.
Anderzijds, als ik het nog eens nodig zou hebben, dan wil ik niet meer aan de AD of in elk geval niet meer aan dezelfde. Ik heb van mijn HA AD gekregen die ik eigenlijk beter niet kon nemen ivm verhoogde risico's op lichamelijke kwalen waar ik zoiezo al een verhoogd risico op heb. Ik heb er helaas - na het verschillende jaren te nemen - vermoedelijk (blijvende) lichamelijke schade aan overgehouden (100% zeker dat het van de AD komt ben ik niet, maar ik heb wel een behoorlijk vermoeden als ik de bijsluiter erop nalees).
Wat ik wil zeggen: AD kunnen een steun zijn in een heel moeilijke periode. Verwacht echter niet dat het je PTSS oplost. Het kan wel de scherpe kantjes van bv angst afhalen waardoor je wat veerkrachtiger bent en behandeling mogelijk ook beter aanslaat. Lees er wel de bijsluiter op na, niet om je bang te maken, maar gewoon dat je zeker bent dat je niet tot een bepaalde groep behoort bij wie voorzichtigheid zeker aan te raden is. Twijfel je? Overleg dan met je HA.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 21:51

Bedankt voor je berichtje. Wat erg joh, dat jij er vermoedelijk blijvende schade aan hebt overgehouden. Dat verwacht je ook niet als je eraan begint..

Ik ben uiteindelijk begonnen met een kwartje. Dat gaat tot nu toe goed. Wel wat klachten. Beetje duizelig, moe en misselijk soms en een beetje een raar gevoel in mijn hoofd. Maar verder heel goed te doen. Ik hoop dat het zo blijft.
Ga het gewoon langzaam zo opbouwen, dan zie ik het wel zitten.
In de bijsluiter kon ik zo niks geks vinden. Behalve mijn lage rusthartslag. Die zit tussen de 50 en de 60. Maar daarvoor was ik al eens naar de huisarts geweest, dus daarvan is hij op de hoogte.

Nu ik de stap heb gezet, ben ik toch wel opgelucht. Ik hoop dat het helpt tegen mijn depressieve dagen.
Alleen heb ik tijdens mijn menstruatie zo'n buikpijn dat alleen Aleve feminax helpt. En soms dat ook nog niet eens. Dat is een nsaid en die mag je dus niet tegelijkertijd gebruiken zonder maagbescherming.
Bij de vorige ad was het geen probleem, die paar tabletjes in de maand. Ik hoop bij deze ook niet. Als ik geen Aleve meer mag gebruiken, stop ik met de ad. Dat gaat hem echt niet worden.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:53

Maagbescherming als omeprazol kan je ook gewoon bij de drogist halen tegenwoordig. Even doosje halen morgen zodat je die paar dagen veilig je pijnstillers kan gebruiken.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 14:46

Dat zou ook nog een optie zijn dan. Ik ga binnenkort maar even langs de apotheek om het te vragen.

Vanmorgen had ik een gesprek over hoe ik de toekomst voor me zie. Ik weet het niet.. Ik ben zo ontzettend bang voor de toekomst.. Ik kan ook niet uitleggen wat er in mijn hoofd gebeurt. Waarom mijn huishouden niet lukt, waarom ik het gevoel heb dat het me allemaal boven het hoofd groeit terwijl ik halve dagen op de bank doorbreng. Waarom ik niet eens een boek kan lezen, omdat ik het simpelweg niet op kan slaan. Ik moest gewoon huilen op een gegeven moment. Dat is echt niks voor mij. Het gedoe met mijn ouders, sterk moeten zijn, maar tegelijkertijd bang zijn voor alles, de zorgen om mijn broer en zus die nog thuis wonen en waarvan ik heb gehoord dat het echt niet goed gaat daar. Ze worden beschadigd waar ik bij sta en ik kan niks.
Mijn eigen problemen en angsten waar ik niet goed van word. Ik heb nog maar een paar gesprekken bij de psycholoog en dan moet ik weer ergens anders heen. Ik weet niet of het ooit goed komt.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:03

Voor die omeprazol hoef je niet langs de apotheek, kruidvat, trekpleister (=drogist), daar ligt dat spul gewoon naast de zonder recept pijnstillers in het schap.

Er zijn meldpunten om vermoedens van (kinder)mishandeling vaak anoniem te melden. Daarna zal je het echt opzij moeten zetten en jezelf op de eerste plaats moeten gaan zetten. Je bent niet verantwoordelijk voor je ouders en ook niet voor je broer/zus, daar zijn de ouders zelf voor verantwoordelijk en meer dan melden dat ze die plichten verzaken kan je niet.

Kijk kritisch naar wat jouw verantwoordelijkheden zijn qua andere levende wezens buiten de basis geen overlast voor de buren (geen stereo op 10 bv). Volgens mij heb je destijds aangifte gedaan? Dan is er dus een signaal afgegeven naar instanties, als die niks doen/kunnen (geen hulpvraag bv), dan is dat niet jouw schuld of verantwoordelijkheid. Je kan maar zoveel, daarna is het aan een/de andere partij om zichzelf verder te helpen/hulp te zoeken. Neem geen verantwoordelijkheden op je die de jouwe niet zijn, dat is voor beide partijen funest.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 16:43

Tarmary, klopt.. dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar je hebt wel gelijk.

Wat ook meespeelt, als ik heel eerlijk naar mezelf ben, is dat ik solliciteren gewoon echt, echt heel eng vind. Ik voel mezelf waardeloos, terwijl ik ook wel weet dat ik kwaliteiten heb. Maar mijn angst is groter dan die kwaliteiten.
Die angst zit zo diep dat ik, toen solliciteren vanmorgen concreet ter sprake kwam, in paniek schoot. En ja, toen ook de rest nog eens ter sprake kwam, moest ik huilen. Aan de ene kant moet ik sterk zijn, aan de andere kant ben ik zo bang.

pateeke
Berichten: 2217
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:29

Maar van wie moet je sterk zijn? En waarom? En bovendien: wat is sterk dan?
Je mag bang zijn, je mag je slecht voelen, je mag verdriet hebben en huilen,... dat is helemaal ok. Hou je je steeds sterk dan ga je heel erg over je eigen grenzen. Je mag echt wel voor jezelf zorgen!

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 19:35

Sinds vandaag merk ik dat mijn depressieve stemming echt op komt zetten door het opbouwen van de ad. Vergeef me als het een pessimistische post wordt.

Om verschillende redenen. Sterk zijn om door te gaan. Over ruim een half jaar zit ik twee jaar thuis en dan?
En ik wil niet dat mensen zich zorgen om me maken. Ik wil niet te boek staan als een pessimist, iemand die altijd problemen heeft, waar het nooit goed mee gaat. Ik vind het al lastig dat ik nooit kan zeggen: gaat goed! Als iemand aan me vraagt hoe het gaat.
Ik wil mensen niet lastig vallen met mijn problemen en nu ik er zo over schrijf, denk ik dat ik mezelf nooit toestemming heb gegeven om deze problemen of deze gevoelens te hebben. Misschien is dat wel het grootste punt. Ik schaam me tegenover anderen. En tegenover mezelf kan ik niet accepteren dat ik me zo voel. Misschien vecht ik er teveel tegen. Ik wil me ook helemaal niet zo voelen. Als ik terugdenk, kan ik me vanaf mijn achtste jaar geen jaar herinneren dat het goed ging. Een problemen nemen alleen maar toe. Waar sta ik over een paar jaar? Wanneer is het een keer klaar?
Ik ben zo snel boos op mezelf. Buiten de hulpverleners om is er één vriendin die echt weet hoe ik me voel. Zij weet waar ik het over heb, dat maakt het makkelijker. Tegenover andere goede vriendinnen schaam ik me. Zij hebben een goede baan, wonen samen etc. En dan kom ik met: ik ben bang hiervoor, ik ben bang hiervoor. Stress dit, stress dat. Ik voel me een slappeling als ik weer eens de hele middag op de bank heb gezeten met mijn telefoon, op de vlucht voor mijn gevoelens en gedachten, terwijl het huishouden nog gedaan moet worden.
Als ik toch eens wist hoe ik hier vanaf kon komen...

En daar naast heb ik ook het gevoel dat het van me verwacht wordt. Ik kan niet langs de zijlijn van de maatschappij gaan zitten en toe gaan kijken. Daar wordt ik ook niet gelukkig van, maar dat betekent wel dat ik door moet gaan.

pateeke
Berichten: 2217
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 07:25

Ik begrijp wat je bedoelt...
Mijn ervaring is wel hoe sterker je je wil houden, hoe meer je je verzet tegen die nare gevoelens enz, hoe moeilijker het is om verdere stappen te zetten kn je proces.
En bovendien: je kwetsbaar opstellen is niet zwak. Dat is ook heel sterk, want dat is gewoon moeilijk. Het is moeilijk om die pijnlijke gevoelens toe te laten en die een plekje te geven.
En weet je... dat je stress hebt en het niet zo goed gaat, is normaal. Je hebt ook heel wat op je bord gekregen he!
Het heeft tijd nodig. Doe het op je eigen tempo en gun jezelf de tijd die je nodig hebt.
De maatschappij heeft inderdaad veel verwachtingen en dat is vervelend want het legt extra druk, maar vergeet ook niet dat je gewoon tijd nodig hebt om dingen een plekje te geven, anders met bepaalde situaties om te gaan.... geef je jezelf die tijd en ruimte dan krijg je waarschijnlijk duurzamere veranderingen dan wanneer je snel snel doet om maar tegemoet te komen aan anderen hun verwachtingen. De maatschappij vaart er ook wel bij als je er meer je tijd voor neemt en dit grondiger aanpakt...
Het gaat je wel lukken!

hagelslag
Berichten: 9041
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:09

Toch vind ik het best raar dat je nu pas ad gekregen hebt.
Ik had eigenlijk gedacht dat je die ap lang had.
Ik hoop van harte dat je binnenkort je weg kunt vinden

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 17:33

Pateeke, hm ja, daar heb je wel gelijk in. Ik merk dat ook wel bij mij psycholoog. Dat ik het moeilijk vind om echt eerlijk te zijn. Ik werk er wel aan. Zeker nu ik de laatste tijd wel moest, omdat ik merkte dat ik anders niet serieus genomen word.
Dat laatste vind ik echt lastig. Op mijn werk is het druk. Mijn directrice is een paar weken weg. Ik ervaar werkdruk van de andere collega's. Ze rekenen op me, want 'de bedrijfsarts zegt immers dat ik die uren kan werken, dus ik ben beter gemeld voor die uren'. Ik laatste paar keren ben ik langer gebleven, om mijn werk af te maken. Het ging wel goed, ik voel me minder moe in mijn lijf de laatste week. Niet goed van mezelf, maar ik heb ook geen zin om me ergernis op de hals te halen van collega's. Ik ben er al zo lang uit en soms merk in onbegrip, lijkt het.
Dat maakt me bang. Ik heb niet zo'n helder hoofd momenteel om de discussie aan te gaan daarover.
Ik hoop gewoon dat deze weken snel voorbij vliegen en mijn psycholoog snel weer terug is. Het is echt de dagen aftellen.

Hagelslag, thanks. Nee, ik wilde het eerst niet. Wel gehad ruim twee jaar terug, maar toen hielp het niet.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:13

Hoezo zijn je collega's op de hoogte van het advies van de bedrijfsarts?

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:29

Je collega’s en directrice hebben dus niets te weten van wat er met je aan de hand is, alleen dat je weer een paar uur kunt werken. That’s it . Verder lees ik in één van je Posts alleen maar de woorden ik wil! Verander dat eens in ik heb nodig. Denk eens aan jezelf en zet die op plaats één, de rest kan barsten. Word maar een een grote maar gezondere egoïst die zichzelf op de eerste plaats zet. Jouw directrice komt met zaken als eventjes vrij nemen dus ondanks dat jij denkt dat ze begrip heeft, ze begrijpt er geen bal van en denkt echt alleen aan het bedrijfsbelang. Gewoon ziek melden en blijven!! Schakel je huisarts en psycholoog in. En dan ben je twee jaar ziek thuis , dan komt er ook wel weer wat op je weg. Alleen al de opmerking tegen jou over eventueel solliciteren, achterlijk.

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:03

Bedenk ook dat je eigenlijk niet 2 jaar thuis bent. Je bent op enkele periodes na volgens mij wel wat uurtjes aan het werk gebleven. Dit terwijl de meeste mensen in een zelfde situatie vaak minimaal een half jaar thuis zitten, zonder daarbij ook maar 1 uur te werken.

fjaril
Berichten: 488
Geregistreerd: 24-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 18:24

Even geleden dat ik heb gereageerd. Bedankt voor jullie reacties.

Achterom, omdat ze moeten weten hoeveel ik werk. Verder weten ze er niet veel van. Behalve mijn directrice, die nu op vakantie is. Waardoor een andere leidinggevende meent dat ze zich er wel even mee kan bemoeien, terwijl ze helemaal niet weet waar het over gaat.

Bigone, gewoon ziekmelden kan niet.. als ik het niet eens ben met de bedrijfsarts, moet ik een oordeel aanvragen bij het uwv. Als ik me niet aan het advies van de bedrijfsarts houd, kan dat worden gezien als werkweigering en kan ik gekort worden op mijn uitkering..
Mijn psycholoog was ook niet te spreken over het solliciteren. Ik kan er helaas niet omheen, dus ze zei: dan solliciteer je maar een keer en dan vertel je maar dat je ziek bent. Laat ze maar een werkplek vinden zonder mannen. Dan merken ze vanzelf wel hoe onrealistisch het is.
Ik ga een intensiever traject krijgen. Werken of solliciteren zit er dan waarschijnlijk even helemaal niet in.
Mijn psycholoog is draait er gelukkig niet omheen.
Solliciteren had ik al mee begonnen moeten zijn officieel.. 't is krom allemaal. Nou ja, we gaan het zien. Gelukkig heb ik mijn psycholoog achter me.

Zonnebloem, ik heb volgens mij na een maandje weer simpele klusjes opgepakt op het werk en vanaf dan opgebouwd naar max 16 uur in de week. Nu 8 uur in de week.
Laatst bijgewerkt door fjaril op 23-09-19 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hagelslag
Berichten: 9041
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:26

Maar kijk, je psygoloog steunt je bewust/onbewust. Dat zal wel fijn voelen

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hoe moet ik verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:29

Wanneer je arts je steunt dan kun je echt wel het uvw aan. Wanneer het zo is dat je werkomgeving je herstel tegenwerkt dan zou ik wel eens zien wie er gelijk krijgt.