Heeft mijn relatie nog wel zin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:28

Ik lees helemaal nergens dat er sprake is van ruzie, wat een aannames.
Ik vind de woonsituatie van ts helemaal niet vreemd, en juist erg leuk! (Mits er genoeg ruimte is voor iedereen, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is).

Ts je BFF is dat niet voor niets. Jullie kennen elkaar door en door en hebben elkaar altijd kunnen vertrouwen. Ik zou dus eerst met haar gaan praten en haar het voordeel van de twijfel geven zolang er geen tegendeel bewezen is.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 11:02

Update:
Voor de kids heb ik uiteindelijk toch een oppas geregeld, mijn goeie vriendin N.

Nou gisteren kwam H om 19:00 aan ipv ongeveer 18:00. Hij had nog niet eens een excuus. We gingen met zn allen aan tafel. Er hing een redelijk gespannen sfeer.. Onder het genot van mijn knoflookpasta en een glaasje wijn, heb ik na een halfuurtje het onderwerp aangekaart. J en ik hebben onze vermoedens uitgesproken. Hier reageerden ze helaas niet super op. Vooral H, was niet erg blij. Hij heeft me een stom wijf genoemd, en J een flikker. J heeft toen H het huis uit gezet. BFF moest een beetje huilen, ze ontkende de aantijgingen. Ze ging even naar haar kamer omdat ze het even niet meer aankon. Even later ben ik met haar alleen het gesprek aangegaan. Ze zei dat het vooral H was die flirtte, en dat ze zich er vooral nogal ongemakkelijk bij voelde. Ik weet niet of ik haar moet geloven, maar H reageerde in ieder geval echt niet normaal. BFF zei dat het haar toch speet en dat onze vriendschap haar teveel waard is. Even later heeft ze ook nog met J gepraat. Dit is ook wel enigszins goed gekomen volgens mij. Ik ga denk ik straks even langs H zijn huis, kijken of er iets te redden valt. Wat is jullie advies, ik weet echt niet meer wat ik moet geloven en doen :(

Anoniem

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:03

Waarom moet jij langs bij hem om te zien of er iets te redden valt als hij iets doet wat niet helemaal oke is en vervolgens zo raar reageert????
Hij heeft iets goed te maken, niet jij.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:04

Precies dat!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:15

Nu ben ik niet bij het gesprek geweest dus ik weet niet hoe jullie het hebben gebracht in de vorm van de aanval of vanuit de eigen emotie, dus kan ook niet beoordelen of H daarop primair heeft gereageerd of onredelijk is. Ik kan dus ook niet beoordelen of het een onschuldige flirt betreft of dat ze samen 'kikkerdril' willen uitwisselen ;) Om maar even in de termen te blijven van dit topic.

Wel goed dat je het hebt uitgesproken met je bff. Ook fijn dat de kinderen samen op kunnen groeien. Als het goed gaat zo, hoef je dat niet te veranderen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:20

Ik vraag me af of H wel relatie materiaal is?
Volgens mij al heel lang niet meer. Maar dat hij het een beetje is bij gebrek aan anders en omdat hij de vader is van.
Het klinkt meer dat het verstandig is geen seksuele relatie met hem te willen maar alleen de relatie als ouder voor je dochter.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:20

Ik zou adviseren om eerst bij jezelf na te gaan wat jij wilt en nodig hebt. Hij is natuurlijk de vader van je kind, dus op de een of andere manier zullen er afspraken moeten worden gemaakt. Kom op voor jezelf en je kind.
Zo te horen gaat het niet goed met hem. Misschien verstandig voor hem om hulp te zoeken.
Het gemakkelijkste lijkt om hem volledig te veroordelen, maar daar schiet je weinig mee op.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:27

Anoniem schreef:
Waarom moet jij langs bij hem om te zien of er iets te redden valt als hij iets doet wat niet helemaal oke is en vervolgens zo raar reageert????
Hij heeft iets goed te maken, niet jij.


Dat lijkt me ook. Fijn dat het met je BFF wel is uitgepraat, er niet echt iets gebeurt is, en zij jullie vriendschap erg belangrijk vindt. Belangrijkste is nu dat binnen jullie woonsituatie er rust is en een goede sfeer.

Ik zou Het even laten afkoelen. De thuis situatie tot rust laten komen en later met H alleen het gesprek aan gaan op een locatie buiten jouw huis.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:29

Lieve TS, nog even afgezien van het H/BFF verhaal lees ik vooral dat je eigenlijk helemaal niet weet wat je zelf wilt? Als jij je jouw ideale leven voorstelt, hoe ziet dat er dan uit? Past jouw huidige woonsituatie daarin? Kan/wil H daarin de rol vervullen die jij het liefst zou zien? Wil je überhaupt met H verder? Neem je lot in eigen hand, jij verdient het om je leven in te richten op een manier waar jij gelukkig van wordt, hoe dat er ook uit ziet.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:30

Wanneer je beschuldigd word van iets en je hebt het gedaan dan gaan de meeste mensen heel verontwaardigt in de aanval. En jij ben toch wel heel naief, beschouw die vent als de biologische vader van je kind en laat hem verder maar gaan. Snap niet dat jij dit als een relatie ziet, mooi makkelijk voor hem , leven zoals je wil en heb je zin dan kom je even langs.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:39

bruintje123 schreef:
Ik vraag me af of H wel relatie materiaal is?
Volgens mij al heel lang niet meer. Maar dat hij het een beetje is bij gebrek aan anders en omdat hij de vader is van.
Het klinkt meer dat het verstandig is geen seksuele relatie met hem te willen maar alleen de relatie als ouder voor je dochter.


Daar sluit ik mij wel bij aan.

Ik snap overigens wel dat je er naar toe gaat. Als een soort laatste strohalm.

Is het verstandig, tja daar kan je over discussiëren. Aan de andere kant, dan heb je voor je gevoel er wel alles aan gedaan en kan je hopelijk met een beter gesprek uit elkaar dan met de situatie van gisteravond.

Daarnaast zou ik nog steeds op zoek gaan naar een woning voor jou en je dochter. Denk dat het tijd is dat je je BFF en haar partner lekker met elkaar het laat uitzoeken en jij voor je eigen geluk met je dochter gaat.
Met wat meer afstand heb je kans dat zelfs de vriendschap weer hecht en gezellig wordt.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:01

Heel goed dat je naar H. toe gaat om met hem te praten. Maar praat dan vooral over jullie relatie, en niet over een eventuele relatie die hij wel of niet met BFF zou hebben. Jullie relatie lijkt, zo lees ik uit je verhaal, vooral te bestaan uit het feit dat hij de vader van Quert is en af en toe langs komt om vadertje en moedertje te spelen en wat kikkerdril uit te wisselen. Bepaal voor jezelf of dat is wat jij wilt: als dit is wat jij wilt en je bent er OK mee dat hij ook andere relaties heeft (met wie dan ook, dat hij wel/niet iets begint met je BFF is hun zaak dan, niet de jouwe), prima. Als je hem niet meer wilt als kikkerdril distributeur, ook prima. Als je hem nog wel zijn vaderrol gunt, prima. Maar wees duidelijk en als je je beslissing hebt genomen, blijf daar dan ook bij. Maak duidelijk wat jíj wilt, niet iemand anders.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:02

Aan de andere kant: als mijn vriend mij verdenkt van vreemdgaan dan zou ik daar in eerste instantie ook van schrikken en niet blij mee zijn. Iedereen reageert op zijn eigen manier.
Of je erachteraan moet gaan is een keuze die je zelf zult moeten maken, volg je hart.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:04

bigone schreef:
En jij ben toch wel heel naief, beschouw die vent als de biologische vader van je kind en laat hem verder maar gaan. Snap niet dat jij dit als een relatie ziet, mooi makkelijk voor hem , leven zoals je wil en heb je zin dan kom je even langs.


Dat.
Wat ben jij makkelijk zeg. Wat wil je zelf nou eigenlijk? Neem je hier genoegen mee of zou je uiteindelijk in je leven een waardevolle relatie willen met een persoon met wie je echt oud wil worden?
Kies voor jezelf en sta op eigen benen. Kom op.

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:13

Ik weet niet of jullie een heel ander verhaal lezen dan ik maar volgens mij gaat het zo:

ts en haar vriendin wonen samen. Vriendin krijgt een kind en trouwt en beide wonen er nu ook bij. TS raakt zwanger en ze leven nog lang en gelukkig samen. Daarnaast heeft ts af en toe een niet geheel gedifinieerde relatie met de vader van haar kind. Door hoe ze schrijft krijg ik de indruk dat dat niet helemaal lekker gaat maar dat benoemt ze niet heel expliciet.

Dan zijn er 2 problemen:
1. Er is een verdenking van vreemdgaan. Daar moet je iets mee/ heb je nu iets mee gedaan.
2. Je twijfelt aan je relatie met H: zoek uit wat je daar mee wil.

Hoe de ts verder samen woont is misschien iets ongebruikelijk maar niet per definitie raar of slecht. Waarom moet men daar zo over vallen? Ik zie geen concrete problemen beschreven worden die voort komen uit deze situatie.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:15

Mars schreef:
Joost mag weten hoe dit verder gaat :+


_/-\o_ _/-\o_ :')

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:15

Bedankt voor alle reacties. Ik zal zo even apart gaan reageren op mensen. Ik ga denk ik naar hem toe vanavond, niet echt meer om uit te praten maar misschien om het uit te maken. De woonsituatie ga ik echter op dit moment nog niet veranderen. Ik merk dat Joost en Qwert het gewoon erg fijn vinden samen, en zelf vind ik het ook fijn om meer steun te hebben in huis. Als ik ooit een nieuwe vriend vind, en het is een blijver, dan wil ik wel verhuizen. Maar op dit moment hou ik het even zo. :j

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:17

pol013 schreef:
Ik weet niet of jullie een heel ander verhaal lezen dan ik maar volgens mij gaat het zo:

ts en haar vriendin wonen samen. Vriendin krijgt een kind en trouwt en beide wonen er nu ook bij. TS raakt zwanger en ze leven nog lang en gelukkig samen. Daarnaast heeft ts af en toe een niet geheel gedifinieerde relatie met de vader van haar kind. Door hoe ze schrijft krijg ik de indruk dat dat niet helemaal lekker gaat maar dat benoemt ze niet heel expliciet.

Dan zijn er 2 problemen:
1. Er is een verdenking van vreemdgaan. Daar moet je iets mee/ heb je nu iets mee gedaan.
2. Je twijfelt aan je relatie met H: zoek uit wat je daar mee wil.

Hoe de ts verder samen woont is misschien iets ongebruikelijk maar niet per definitie raar of slecht. Waarom moet men daar zo over vallen? Ik zie geen concrete problemen beschreven worden die voort komen uit deze situatie.


Je hebt helemaal gelijk, fijn dat je er met zo’n open blik naar kan kijken, dat apprecieer ik!!

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:19

Goof schreef:
bigone schreef:
En jij ben toch wel heel naief, beschouw die vent als de biologische vader van je kind en laat hem verder maar gaan. Snap niet dat jij dit als een relatie ziet, mooi makkelijk voor hem , leven zoals je wil en heb je zin dan kom je even langs.


Dat.
Wat ben jij makkelijk zeg. Wat wil je zelf nou eigenlijk? Neem je hier genoegen mee of zou je uiteindelijk in je leven een waardevolle relatie willen met een persoon met wie je echt oud wil worden?
Kies voor jezelf en sta op eigen benen. Kom op.


Ik heb H in mijn leven gehouden voor Qwert, maar toen werd het gewoon tussen ons ook wat. Ik wil inderdaad iemand vinden met wie ik samen kan blijven, maar dit komt wanneer het komt. Je hebt gelijk

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 12:24

Jolien87 schreef:
Aan de andere kant: als mijn vriend mij verdenkt van vreemdgaan dan zou ik daar in eerste instantie ook van schrikken en niet blij mee zijn. Iedereen reageert op zijn eigen manier.
Of je erachteraan moet gaan is een keuze die je zelf zult moeten maken, volg je hart.


Dat is waar, ik ga er vanavond als hij hopelijk is afgekoeld nog even naar vragen.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:26

bruintje123 schreef:
Ik vraag me af of H wel relatie materiaal is?
Volgens mij al heel lang niet meer. Maar dat hij het een beetje is bij gebrek aan anders en omdat hij de vader is van.
Het klinkt meer dat het verstandig is geen seksuele relatie met hem te willen maar alleen de relatie als ouder voor je dochter.


Precies dezelfde gedachte hier.
Die relatie is waarschijnlijk gewoon niet meer bestaand, meer een restantje en een lijntje tussen jullie en je dochter.
Gewoon een nette omgangsregeling treffen en jezelf emotioneel van deze persoon losmaken lijkt me de meest gezonde oplossing.

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:44

ts succes vanavond!

ik denk dat je inderdaad duidelijk moet hebben wat je zelf graag wilt.
wil je een relatie met H houden of niet? op basis daarvan actie ondernemen.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:08

Ik zou inderdaad eerst eens zorgen dat je voor jezelf duidelijk krijgt wat jij graag zou willen in je toekomst.

Wil je verder met H? Zo ja op welke manier? En wil / kan hij dat?

Ik vind jullie woonsituatie op zich alleen maar heel mooi, als jullie 3 volwassenen en 2 kinderen goed met elkaar op kunnen schieten en fijn samenwonen, dan zou ik ook niet zomaar wat anders gaan zoeken alleen maar omdat het niet standaard is :P Ik kan me goed voorstellen dat je op deze manier allemaal best wat extra steun aan elkaar kan hebben +:)+

Afgaande op het beeld dat je tot nu toe schetst zou ik wel zeer sterk overwegen om H verder buiten de deur te houden omdat die voor de meeste onrust en onzekerheid lijkt te zorgen. Dat wil je niet in het huis waar jullie kinderen wonen dus erg verstandig om bij hem langs te gaan en uit te praten hoe jullie het verder gaan aanpakken :j

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 15:45

Dankjewel voor jullie advies!!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:21

Je moet eerst heel duidelijk hebben of H gevoelens heeft voor je BFF en hoe hij jullie toekomst ziet. En dan de vraag wat jij wilt. Als hij nu aangeeft helemaal voor jou te willen gaan, geloof je hem dan? Zie jij het dan nog zitten?

BFF wil dus graag met J blijven en voelt niks voor H begrijp ik? Heb je al gevraagd wat H die avond kwam doen? Denk je dat BFF en J samen kunnen blijven? En dat jullie met zijn allen kunnen blijven samenwonen?