Heeft mijn relatie nog wel zin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 13:55

Ik heb het eerste stuk van je OP 3 x moeten lezen voor ik het snapte.
Al die woorden en afkortingen. :j
Praten, praten praten, dan los je iets op. ( hopelijk)

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:16

Ik zou vanavond om tafel gaan met de 4 betrokken volwassenen.

Want jij en J. zijn boos op jullie respectievelijke partners terwijl je niet eens weet of er iets is gebeurd.

Als dat je dat nu eerst eens helder krijgt. Kan je daarna je conclusies trekken en beslissingen nemen.

Emotie is een slechte raadgever in deze. Neem eerst de tijd om alles te laten bezinken en maak dan de balans op.

Wil jij nog verder met H. in een relatie of is hij alleen maar de vader van....

En J. en je BFF moeten ook met elkaar die beslissing nemen.

Sowieso lijkt het mij een gezonde keuze om na deze jaren van 'samenwonen', uit elkaar te gaan als dames en ieder met of haar eigen kind en eventueel partner een eigen onderkomen zoekt.
Want ik denk niet als dit uitgepraat wordt, dat je in de toekomst niet weer wrevel krijgt onderling.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 14:24

MarliesV schreef:
Ik zou vanavond om tafel gaan met de 4 betrokken volwassenen.

Want jij en J. zijn boos op jullie respectievelijke partners terwijl je niet eens weet of er iets is gebeurd.

Als dat je dat nu eerst eens helder krijgt. Kan je daarna je conclusies trekken en beslissingen nemen.

Emotie is een slechte raadgever in deze. Neem eerst de tijd om alles te laten bezinken en maak dan de balans op.

Wil jij nog verder met H. in een relatie of is hij alleen maar de vader van....

En J. en je BFF moeten ook met elkaar die beslissing nemen.

Sowieso lijkt het mij een gezonde keuze om na deze jaren van 'samenwonen', uit elkaar te gaan als dames en ieder met of haar eigen kind en eventueel partner een eigen onderkomen zoekt.
Want ik denk niet als dit uitgepraat wordt, dat je in de toekomst niet weer wrevel krijgt onderling.


Dankje voor deze nette reactie! H heeft me terug geappt. We gaan vanavond onder het genot van een zelfgemaakte knoflookpasta, alles uitpraten met zijn 4en. De kids gaan boven spelen. Ik hoop dat het goed komt. Ik en bff kennen elkaar echt al heel lang, een breuk met haar zou een van de ergste dingen die me kunnen overkomen zijn. Ik wil misschien toch langzaamaan sowieso op zoek naar een eigen plek. Ik zal vanavond laat, of anders morgen een update geven over hoe het is gegaan. Dank je voor alle mensen die begip tonen en tips geven _/-\o_

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:35

Ervan uitgaande dat je verhaal klopt, en ik heb momenteel, behalve een wat dubieus profiel, geen reden om aan te nemen dat dat niet zo is, kan ik je alleen maar aanraden om het erover te hebben met BFF en H. Misschien is er tussen hen iets aan het gebeuren of is er iets gebeurd. De vraag is dan: vind jij dat erg? Jij hebt al 11 jaar een losvaste relatie met H. Ik weet niet wat jullie hebben afgesproken over "anderen" en wat je daarmee wel en niet mag doen.

Momenteel lijk je op basis van een aanname over BFF en H. niet heel gelukkig met de situatie, een situatie die misschien wel alleen in jouw verbeelding bestaat. Misschien zijn BFF en H. wel een verrassing voor jou en Quert aan het beramen, die van een heel andere - leukere - orde is en hebben ze daarover al veel binnenpretjes, die heel anders worden gezien en begrepen.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:36

Maar wat valt er uit te praten als je BFF en H echt gevoelens voor elkaar hebben en er dingen gebeurd zijn?
Dat kun je niet zomaar uitpraten en dan op de oude manier verder. Het lijkt mij heel verstanding om uit deze ongezonde situatie te stappen. (De situatie werd ongezond toen H en je BFF in elk geval stiekem afspraken.)

Hoe gaan jij en Joost reageren als H en je BFF vanavond zeggen: 'Jullie hebben gelijk, wij houden van elkaar.'

Het lijkt me belangrijk dat je eerst individueel een gesprek aangaat met je BFF en H. Vind het een beetje een lastige situatie om dat met zijn vieren 'onder genot van een knoflookpasta' uit te spreken..

riegje
Berichten: 842
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:49

Niet is voor eeuwig ook vriendschappen en liefdes niet.
Ik zeg nieuwe ronde nieuwe kansen, misschien word het tijd om verder te kijken.
Ongeacht of je bbf en je vriend wel of niet gevoelens voor elkaar hebben.
Je hebt twijfels en vaak is dat een indicatie dat er iets mis is. of aan jouw kant of aan de andere kant.
onderzoek je gevoelens en doe wat je echt wilt. Doe wat goed is voor jouw en als jij je goed voelt kun je dat ook doorgeven aan je dochter.

Suzanne F.

Berichten: 49216
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:26

Als H het inderdaad heeft aangelegd met je Bff, dan heeft je relatie niet veel zin meer denk ik.
Maar als hij gewoon voor de gezelligheid langskwam dan is er niets aan de hand. Al vind ik het wel raar dat daar niks over is gezegd. Ik zou het gewoon goed uitpraten als grote mensen. Als Bff en H verder willen dan is dat het einde van haar huwelijk met J. En ik denk ook einde vriendschap met jou vermoed ik. En dus ook einde van het samenwonen.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:36

Is er dan niemand die aan de kinderen denkt?
Ik lees dat velen vinden dat ze maar op haar zelf moet gaan wonen, maar het zou mij niks verbazen als beide kinderen enorm aan elkaar gehecht zijn en elkaar als broer en zus zien, vind het nogal wat om ze dan na al die jaren zomaar uit elkaar te halen....
Denk dat het daarvoor allemaal al veel te lang gaande is.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:44

Ja want blijven wonen in een situatie met 4 ruziënde volwassenen is veel prettiger voor de kinderen :=

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:52

Waarom zou je willen blijven TS?

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:58

Jeetje wat een reacties komen hier weer langs zeg... volgens mij ben je zelf nog de meest verstandige TS :P

Gewoon lekker even alles uitpraten vanavond :j

Zodat iedereen weet of en wat er gaande is tussen je BFF en H.
En zodat iedereen eens even van zichzelf en van elkaar duidelijk krijgt hoe een ieder de toekomst graag zou willen vormgeven.

Aan de hand daarvan kan je dan weer verder denken over wie met wie en waar en hoe verder gaat :)

Er zijn zoveel opties, alleen jullie samen kunnen beslissen hoe een ieder het beste tot zijn recht komt.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 15:59

Ik zou er eerst achter willen komen of er wat tussen bff en j is gebeurd en vandaaruit kijken, was dit 1 malig of willen ze verder. Was het met of zonder liefdes gevoelens.
Veel sterkte vanavond!

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:25

Jeetje wat een ingewikkelde situatie maar het is ook iets wat door omstandigheden is ontstaan. Overigens vind ik het wel mooi dat je als zwangere vrouw alleen zo'n warm 'gezin' hebt kunnen krijgen voor jou dochter.
Natuurlijk is het geen ideaal plaatje maar vroeger zorgde iedereen nog voor elkaar. Heel wat anders dan het individualisme waar we tegenwoordig in zitten met zijn alle.

Maargoed dat ter zijde. Ik denk dat het goed is om te weten wat de gevoelens zijn van jou BFF en H. Als daar meer achter zit gaat dat zeker voor onrust zorgen. Ik vraag mij af of dat toekomst gaat hebben voor jou relatie/vriendschap. Maar waarom voorbarige conclusies trekken als je met elkaar om de tafel gaat.

Is het woord 'swingers' overigens een grapje ook of hebben jullie beide ook een soort van 'open relatie'. In dat geval maakt dat de situatie ook weer totaal anders natuurlijk.

Succes vanavond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 16:37

Mars schreef:
Ja want blijven wonen in een situatie met 4 ruziënde volwassenen is veel prettiger voor de kinderen :=


Nou idd :=
Gooiske, jij denkt dat kinderen het niet aanvoelen wanneer er in huis veel spanning/ruzie/stress is?
En dat die situatie dan gezond zou zijn?
Los van wat het met jezelf doet, want naast de kinderen mag je in zo'n situatie óók aan jezelf denken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 17:28

Cayenne schreef:
Mars schreef:
Ja want blijven wonen in een situatie met 4 ruziënde volwassenen is veel prettiger voor de kinderen :=


Nou idd :=
Gooiske, jij denkt dat kinderen het niet aanvoelen wanneer er in huis veel spanning/ruzie/stress is?
En dat die situatie dan gezond zou zijn?
Los van wat het met jezelf doet, want naast de kinderen mag je in zo'n situatie óók aan jezelf denken.


En dat is anders van een huis met twee ouders die wel eens ruzie hebben omdat?

In elk huis is wel eens ruzie. En nee, voor de kinderen is dat niet goed, maar ook geen reden om direct de handdoek in de ring te gooien. Het is nogal een verschil om te wonen in een huis met altijd ruzie, dan de spanningen van het moment. Kinderen mogen ook best leren dat mensen nu eenmaal soms ruzie hebben met elkaar en dat de wereld daar niet van vergaat.

Ik vind het juist mooi als mensen alternatieve manieren van samenwonen realiseren, zolang het voor iedereen werkt en iedereen er gelukkig mee is, wat is dan in hemelsnaam het probleem? Natuurlijk, als het niet meer blijkt te werken, moet je maatregelen nemen. Maar anders dan dat je zeer recent vermoed dat BFF met J vreemd gaat lijkt er nog niet zo gek veel aan de hand te zijn, en je weet het niet eens zeker. Het is niet alsof er al maanden sprake is van ruzie. Dus om maar direct te roepen dat TS op zichzelf moet gaan wonen, waarom in hemelsnaam? Ik zie echt helemaal níks mis met deze woonsituatie.

Kortom, Ga met elkaar praten... en dan vanuit daar verder...

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 18:15

Bedankt voor de succeswensen allemaal, hij is er rond 6 uur. Zal morgen uitgebreid op jullie reageren over de kinderen etc, ga nu kapot van de zenuwen |o

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 18:31

n_love_qwert schreef:
Bedankt voor de succeswensen allemaal, hij is er rond 6 uur. Zal morgen uitgebreid op jullie reageren over de kinderen etc, ga nu kapot van de zenuwen |o

Dus aan tafel met zijn vieren om te praten?? Lijkt me dat je toch eerst met de vader van je dochter hier over praat en dan pas met de rest.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:23

Ik zou me niet alleen afvragen of mijn relatie nog zin heeft, ook zeker of je vriendschap met dinges.. bff nog zin heeft. Ik zou het zelf niet waarderen als een vriendin met mijn man aanpapt. Ook niet als ze met een scharrel destijds aan had gepapt. Dat hoort niet in een vriendschap, tenzij je daar overleg over hebt gehad. En het gebeurt ook nog onder jullie gezamelijke dak.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:54

Succes vanavond, het is heel goed om dingen eerst uit te praten. Houd er wel rekening mee, dat als ze wel een relatie/seks/aantrekkingskracht hebben, dit meestal eerst ontkennen. Dus houd de komende tijd je oren en ogen open. Niet dat niemand te vertrouwen is, maar mensen die niet trouw zijn, vinden het lastig om alles op te biechten en er hangt ook nogal veel van af nu. Afstand nemen is lastig als je bij elkaar in huis woont tenslotte. Ik wil je verder niet achterdochtig maken :+. Voor jou hoop ik natuurlijk heel erg dat er niks aan de hand is.

Dan punt 2, dat gaat over je relatie zelf. Om nu 2 heftige gesprekken op 1 dag of 1 week te hebben is misschien wat veel. Maar voor jou is het misschien een mooi moment om je relatie eens goed onder de loep te nemen. Ben jij nog tevreden? Wil je dat alles blijft zoals het is? Of wil je stiekem misschien meer ontwikkeling zien? Met andere woorden, los van eventueel overspel, ben jij nog gelukkig met de relatie zoals het nu is. Ook daar zou ik een gesprek met H over plannen. Zodat je ook weet hoe hij erin staat. Nu merk je bijv meer afstand, het is wel goed om het daar over te hebben. Is H ook nog gelukkig? En denkt hij hetzelfde over trouw zijn als jij? Daarna is het voor jullie beide belangrijk om te beslissen hoe de toekomst eruit ziet. Dit kan alleen door er goede gesprekken over te hebben. Absoluut niet makkelijk, maar wel noodzakelijk denk ik. Ook voor jullie dochter is het belangrijk dat jullie als ouders weten waar de ander staat. Dit voorkomt ruzie en ellende in de toekomst.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:10

Ik vind hier inderdaad ook een hoop bekrompenheid langskomen.
Waarom kunnen mensen in vredesnaam geen huis delen :?

Je plan vind ik heel verstandig.
Ik zie ook niet in wasrom iets automatisch tot ruzie en vriendschappen breuken moet komen. Bespreek inderdaad gewoon eerst de situatie en reageer niet impulsief.
Misschien is de los vast relatie gewoon voorbij de houdbaarheidsdatum of is er prake van verschillende interpretatie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:05

En hoe was de knoflookpasta? Goed gesprek kunnen voeren? hoop dat je wat meer duidelijkheid hebt nu :)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:35

Heel veel succes en sterkte alsnog! :(:)

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:01

Cayenne schreef:
Mars schreef:
Ja want blijven wonen in een situatie met 4 ruziënde volwassenen is veel prettiger voor de kinderen :=


Nou idd :=
Gooiske, jij denkt dat kinderen het niet aanvoelen wanneer er in huis veel spanning/ruzie/stress is?
En dat die situatie dan gezond zou zijn?
Los van wat het met jezelf doet, want naast de kinderen mag je in zo'n situatie óók aan jezelf denken.



Waar lezen jullie dat er alleen maar ruzie is?
Ik lees dat er momenteel wat speelt, maar niet dat er altijd ruzie en ellende is.

En bij een normale scheiding tussen vader en moeder worden er omgangsregelingen getroffen met kinderen, veelal worden broertjes en zusjes dan niet uit elkaar gehaald, maar gaan dan tegelijk naar moeder of vader toe.
In dit geval, stel dat TS vertrekt en alle banden breekt met haar BFF, zien deze kinderen elkaar ook nooit weer, terwijl ze neem ik aan (misschien verkeerde aanname) toch samen in 1 huis geboren en getogen zijn en dus leven als broer en zus.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 03:48

Persoonlijk zou ik bij het eerste 'dubieuze' voorval, namelijk dat je H in het geheim hoorde praten met BFF, al direct zijn gaan vragen wat dit te betekenen heeft. Misschien zijn ze wel een surpriseparty voor je aan het regelen, weet jij veel? Succes met het uitpraten, volgende keer gewoon direct doen als het even kan.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:49

Ik zou ook meteen met hen gaan praten zijn als ik het hoorde.
Hopelijk heeft het gesprek je wat opgeleverd en is er wat duidelijkheid nu, op welke manier dan ook.

En dan nog over de thuissituatie: ik heb ook met een vriendin samengewoond, en toen zij een relatie kreeg woonde haar vriend ook bij ons woonde dan ergens anders. Geen probleem mee gehad en toen ik ook een vaste relatie kreeg, zijn we rond tafel gaan zitten om te bekijken hoe we het verder gingen doen. Mijn vriendin en haar vriend zijn dan in het appartement gebleven en ik ben bij mijn vriend zijn ouders ingetrokken. Werkte prima hoor, voor hoelang het geduurd heeft. Ik besef dat het bij mij over een kortere periode ging en dat er geen kinderen bij betrokken waren, maar alles is mogelijk mits goeie afspraken.