Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wicca, wat denk jij?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik doe al 2 jaar aan wicca. Gisteren moesten we voor godsdienst een presentatie maken over een religie. Ik had wicca gekozen en onze leerkracht vond die spreekbeurt een goed voorbeeld van een niet-wereldgodsdienst. Tijdens de pauze kwamen er een paar kinderen naar mij die mij een satanist begonnen te noemen en dat ik moest verdwijnen enz. Ik negeerde dat gedoe compleet en wandelde door. Diep vanbinnen had het mij toch wel geraakt. Ik bedoel, wicca daar kan je alleen goed mee doen? En als je iets slechts doet komt het 3 keer terug!

Wat denken jullie van wicca?

Ps: nog een foto van mijn altaarntje :o

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 10:36 



 
Profiel   

Denk dat je beter eerst kan uitleggen wat de oorsprong is dan gelijk allerhande symbolen hanteren.
Wicca, ik gebruik liever een andere omschrijving, wordt door velen als hekserij gezien.
Zeker in een Calvinistisch ingesteld land als Nederland is dat toch echt op tenen gaan staan.
Weet niet je leeftijd maar weet wel dat na je 40ste dit soort zaken wat duidelijker worden en zijn.
Dat gebruiken van je krachten en dan bedoel ik er aan verdienen je dit met rente terugkrijgt en wel in de negatieve zin.
Jongeren met dit soort zaken confronteren zeker als ze zelf nog zoekende zijn is vragen om lelijke reacties.
Wees zuinig op wat je nu al kan en geef het alleen aan degenen die het grotere begrip ervan (her)kennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 10:54 



 
Profiel   

Ik ken het verder niet, maar zo zonder uitleg is het altaar heel nietszeggend.
Misschien kun je uitleggen wat het betekent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 11:12 



 
Profiel   

Als ik je verhaaltje lees en je foto bekijk zie ik gelijk die emo jongen van the nowhere boys voor me. Of die tante van hem. Ik vind het vaak 'aparte' types die daarmee bezig zijn maar betekend niet dat ik het niet interessant vind. Er zijn veel 'aparte' types maar mensen die hiermee bezig zijn vind ik wel interessant. Ik twijfel wel of er werkelijk iets effectiefs is qua wocca, hekserij, satanisme... Ik kijk ook heel graag ghost adventures (wat ooit is debunked in een ander programma) en dat soort dingen. Maar zelf zou ik hier niet voor kiezen qua hobby. Dat neemt absoluut niet weg dat die achterlijke mensen die je relateerden aan satan, volledig kunnen worden benoemd als dom. Want iemand een stempel of etiketje geven puur om waar iemands interesse ligt is echt zo 2001. Ben daar helemaal klaar mee. Jij bent gewoon jou en je doet wat je wilt. Dat zij zich niet interesseren in de oorsprong van wicca, maar wel in het mentaal pijn doen van jou, zegt iets over hun eigen waarde en IQ.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:58 



 
Profiel   

Je bent al 2 jaar bezig met wicca (niks mis mee, heb het jaren gedaan. zit je bij een coven? of heb je begeleiding?) dan vraag ik mij wel af wat je geleerd hebt over het opzetten van een altaar. Want dit is een aparte opstelling. Dat ten eerste.
En (ik ben niet bij je spreekbeurt geweest) waarschijnlijk ligt er ook een probleem in met de informatie die je verteld hebt wat klasgenoten niet begrijpen door te hoog gegrepen is voor een leek. Dat geeft verkeerde denkbeelden. Ben ik ook meer dan eens tegen gekomen.
Is je leerkracht op de hoogte van wicca, in grote lijnen? Die zou kunnen helpen het begrijpelijk te maken naar je klasgenoten.

Ik moet zeggen dat met kerst erbij veel gelovige mensen de 5 puntige kerstster toch wel verdacht 2 punten omhoog hebben. Het satans teken! Zouden ze soms stiekem ........ :')

Blijf in je zelf geloven en de goden ;) Dan komt het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 18:50 



 
Profiel   

aikon schreef
Je bent al 2 jaar bezig met wicca (niks mis mee, heb het jaren gedaan. zit je bij een coven? of heb je begeleiding?) dan vraag ik mij wel af wat je geleerd hebt over het opzetten van een altaar. Want dit is een aparte opstelling. Dat ten eerste.
En (ik ben niet bij je spreekbeurt geweest) waarschijnlijk ligt er ook een probleem in met de informatie die je verteld hebt wat klasgenoten niet begrijpen door te hoog gegrepen is voor een leek. Dat geeft verkeerde denkbeelden. Ben ik ook meer dan eens tegen gekomen.
Is je leerkracht op de hoogte van wicca, in grote lijnen? Die zou kunnen helpen het begrijpelijk te maken naar je klasgenoten.

Ik moet zeggen dat met kerst erbij veel gelovige mensen de 5 puntige kerstster toch wel verdacht 2 punten omhoog hebben. Het satans teken! Zouden ze soms stiekem ........ :')

Blijf in je zelf geloven en de goden ;) Dan komt het goed.

(even in korte zinnen) Ik heb hun verteld tijdens de presentatie dat wicca goed is en veel te maken heeft met de natuur en bla bla bla. Ik heb ook letterlijk gezegd dat het vroeger als santanisme werd gezien maar dat het er niets mee te maken had. Die aparte opstelling van het altaar is omdat ik nog niet alle spullen heb en nog bij mijn ouders woon. (die hebben niet graag dat ik een athame -soort mes- mee naar mijn kamer neem ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:01 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Denk dat je beter eerst kan uitleggen wat de oorsprong is dan gelijk allerhande symbolen hanteren.
Wicca, ik gebruik liever een andere omschrijving, wordt door velen als hekserij gezien.
Zeker in een Calvinistisch ingesteld land als Nederland is dat toch echt op tenen gaan staan.
Weet niet je leeftijd maar weet wel dat na je 40ste dit soort zaken wat duidelijker worden en zijn.
Dat gebruiken van je krachten en dan bedoel ik er aan verdienen je dit met rente terugkrijgt en wel in de negatieve zin.
Jongeren met dit soort zaken confronteren zeker als ze zelf nog zoekende zijn is vragen om lelijke reacties.
Wees zuinig op wat je nu al kan en geef het alleen aan degenen die het grotere begrip ervan (her)kennen.



volgens mij is ts 12, dat heeft ze al eens in een ander topic gemeld..

zelf denk ik dat ze wat te jong is om goed over te brengen wat wicca precies is.
Want wat ze later in dit topic ook aangeeft dat ze vertelt heeft dat t 'goed' is en dat het vroeger gezien werd als satanisme doet ook erg 'jong' spreekbeurt aan..

denk zelf dat ze inderdaad beter ook in had kunnen gaan op symboliek en historie.. mede ook idd op het calvinisme in Nederland en de invloed daar weer van op de covens.

Maar denk dus dat ze het topic wellicht wat te jong heeft aangesneden, voor een publiek dat te jong is om de kern eruit te kunnen vissen. waardoor je dus een soort van 'heidense hekserij' idee krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 20:14 



 
Profiel   

Ik ben zelf nu een half jaar actief bezig met paganisme en hekserij.
Waarom heb je voor het wicca gekozen? Wicca werkt met een vrij vast stramien en heel veel regeltjes, terwijl er veel "lossere" manieren van werken zijn zoals sjamanisme, druidisme en paganisme.

Overigens is satanisme een heel vriendelijke religie eigenlijk, alleen een flink onfortuinlijke naam vind ik zelf :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen