Naar wat ben jij vernoemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 03:50

KimD schreef:
aMomentLT schreef:
Heel gênant, maar ik ben vernoemd naar de handoek apparaten in ziekenhuizen, waar groot op staat “Kimberly clark”

Dus daar komt mijn naam Kimberly vandaan :')


Ja, ik dus ook. Maar mijn vader wilde het kind niet zo noemen en heeft me ingeschreven als Kim. :j


Lotgenoot! :') hadden ze bij mij ook beter kunnen doen.. tis nooit Kimberly, altijd kim..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 03:57

Nou, dit wil je echt niet weten.


Het eerste vriendinnetje van mijn een na oudste broer (ik heb er 4) heette [naam]. Dat vond mijn moeder zo’n mooie naam.


Mijn broer was toen 8 en echt rázend toen ik geboren was dat hij me het eerste half jaar niet heeft willen vast houden. En nee, ik ben niet blij met mij naam. :')

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 05:04

Naar mijn oma. En mijn roepnaam is naar een vroeger vriendinnetje van m’n moeder’s neefje. :P

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:54

Mijn eerste naam is Katja en mijn ouders vonden het gewoon een leuke naam en het kwam niet zo vaak voor. Helaas werd daarna pas Katja Schuurman bekend en mijn ouders vinden haar niet zo leuk :+

Mijn tweede naam is de tweede naam van mijn moeders beste vriendin.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:54

Mijn ouders hebben mijn naam uit de aftiteling van de bill cosby show. Het kleine meisje ruby in de show heet in het dagelijks leven Keshia :D

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:08

lieveli schreef:
Mijn naam komt uit een boekje, maar mijn kind is vernoemd naar zijn overleden opa, de vader van mijn man, 'opdat hij zijn lieve karakter mag erven'.


Ik dacht serieus dat hij was vernoemd naar de zanger.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:23

aMomentLT schreef:
KimD schreef:

Ja, ik dus ook. Maar mijn vader wilde het kind niet zo noemen en heeft me ingeschreven als Kim. :j


Lotgenoot! :') hadden ze bij mij ook beter kunnen doen.. tis nooit Kimberly, altijd kim..


Ik ben ook absoluut geen Kimberly, ik ben de beste man nog steeds dankbaar. :')

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:53

De snackbar in de buurt. Ik ben vernoemd naar de snackbar, snackbar Melis. Ik heet Melissa :')

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:59

Ik ben naar mijzelf vernoemd :D 8-)
Nee zonder gekheid. Ik ben niet vernoemd haha

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:04

Mijn roepnaam begint met een A omdat ik een meisje was en dat de beginletter van mijn moeder is (als ik een jongetje was geweest dan zou ik de beginletter van mijn vader hebben). Verder ben ik vernoemd naar mijn oma en peettante.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:08

Mijn ouders 2 geboren Groningers woonden op het moment van mijn geboorte in het westen van het land. Ze besloten mij Froukje te noemen omdat die naam in het westen niet veel voorkwam. Mijn vader heeft echter wel gezegd dat ik er een Hollandse naam bij zou krijgen voor het geval dat ik Froukje zelf niet mooi zou vinden, dat werd Marjolein. Dat we vervolgens 17 jaar na mijn geboorte naar Friesland zouden verhuizen had niemand bedacht :+ maar ik kom nog steeds niet heel veel Froukjes tegen :)

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:23

Mijn tweede naam gaat al generaties door de familie. Mijn dochter heeft die naam dus als derde naam gekregen.
Alle 3 mijn kinderen hebben als eerste een Nederlandse naam die je gewoon standaard spelt en niet in de top10 zat. Dan een tweede naam die verwijst naar de omgeving en een derde naam die in de familie voor komt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:23

Mijn eerste naam naar niemand 2e en 3e naar mijn oma's.
Mijn dochter gedeeltelijk naar mijn paard die in de 2 weken voor de bevalling bijna overleed door een nare slagaderlijke wond tot het bot en lang kritiek was.
Nika. Vonden wij ook leuk omdat het weinig voorkomt en de jongensnaam die wij hadden was mika dus qua klank bijna hetzelfde
Leuk detail is dat ze dezelfde rode kleur haar/vacht hebben
Mijn zoon naar een f1 autocoureur
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-03-18 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:23

verootjoo schreef:
raket schreef:
Een verschrikkelijk slechte Duitse schlager....


Heet je Rosamunde? :+

Ik ben nergens naar vernoemd. Maar toen ik geboren was werd er een tv zender naar mij vernoemd :')


Nee. Dat zou nóg erger zijn. Alhoewel het liedje leuker is....
Freddy Breck die heefr 2 liedjes met Bianca. Het is du bist die schőnste in weld fur mich geworden. Haha.
Ik werk op geriatrie en sommige patiënten kennen het.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:29

Ladybird schreef:
sanso schreef:
Ik ben nergens naar vernoemd, wat ik eigenlijk best jammer vind, maar ik weet wel dat mijn opa en oma mijn vader eerst Andy wouden noemen en er toen ineens dat schoonmaakmiddel op de markt kwam :')
Toen is het veranderd naar zijn huidige voornaam, maar iedereen noemt hem anders, om het makkelijk te maken :))


Die van Koper moest ik wel erg om lachen, true story?


Das echt logisch :+ Hoe komt dit? _O-


Ik weet het niet precies maar normaal zou je dan de initialen van roepnaam+doopnaam als doopletters hebben maar dat hebben ze nooit gedaan :Y) hij vertelde dat bijvoorbeeld op zijn diploma-uitreiking gezocht werd naar een naam die niemand kende en dat bleek dan uiteindelijk mijn vader te zijn maar iedereen kent hem met zijn roepnaam. Op zijn geboortekaartje stond; zijn naam is [naam vader] maar we noemen hem [roepnaam] Misschien een dingetje van vroeger?
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 27-03-19 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:33

Ik heet Karlijn en (bizar genoeg) ik hoor regelmatig van mensen dat ze nog nooit van die naam gehoord hebben. Ik vraag dan of ze Jans, Jans en de kinderen kennen, uit de Libelle (ik ben wijkverpkeegkundige en mijn cliënten zijn grotendeels vrouwen van boven de 80, dus die kans is wel groot).
Jan en Jans hadden twee dochters: een klein meisje met een bril, Cato. En een lange dunne, Karlijn. Met een K.
Mijn moeder las dus ook de Libelle :+
Het is misschien meer een Hollandse dan een Brabantse naam, wie weet ligt het daar aan.

Aanvulling: Onze kinderen zijn naar niemand vernoemd, we wilden juist dat we nog niemand kenden met die naam.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:37

Naar het liedje van Gilbert Becaud...

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:43

Ik ben naar m’n oma vernoemd. M’n dochter is naar mij vernoemd, naar een historisch persoon en heeft de eerste letter van m’n man (net als haar zussen).

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:49

Leuk om te lezen allemaal!

Mijn vader houdt van geschiedenis en heeft mij vernoemd naar Eleonora van Aquitanie, koningin van Engeland en Frankrijk, moeder van Richard Leeuwenhart en Jan zonder Land.

Dit omdat hij het een dappere en sterke vrouw vond en in een tijd dat vrouwen nog niet erg serieus genomen werden toch een hele belangrijke rol heeft gespeeld in de geschiedenis. Hij wilde dat ik ook een sterke vrouw zou zijn haha.

Mijn offiele naam is dus Eleonora maar mijn roepnaam is Ellen omdat ze bang waren dat mensen het anders zouden afkorten naar Nora. Ik vind het een mooie naam en het idee erachter ook.

Suliko

Berichten: 4314
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:53

Bij mij werd het Zowie, van het liedje Flowers for Zoë van Lenny Kravitz op zijn Nederlands/fonetisch geschreven omdat ze dachten dat dat makkelijker zou zijn. Niet dus. Want ik moet altijd mijn naam spellen. :')

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:55

Ik ben vernoemd naar een vriendin van mijn moeder. Mijn tweelingzusje ook. De persoon waar ik naam vernoemd ben is vanaf dat ik een jaar of 6 (?) ben geen vriendin meet zn mm ouders :')
Beiden een naam met een M.

Mijn doopnaam begint, net als de doopnamen van beiden zussen, met een E.
Niet heel handig om dezelfde voor letters te hebben, zelfde geboorte datum etc. Daar hebben ze niet goed over nagedacht.


Later zullen mijn kinderen alleen met de 2e naam vernoemd worden. En wel naar opa's en oma's

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:06

Mijn moeder was toen ze zwanger was van mij een romannetje aan het lezen en daar kwam een slavin in voor met mijn naam. Alleen hebben ze wel wat letters omgewisseld. Ben ook nog nooit iemand tegengekomen met mijn naam.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:07

Lynn_Nikita schreef:
Mijn zoon naar een f1 autocoureur


Mijn oudste zoon heet ook naar een F1 coureur

Mika.

Toen mijn jongste zoon geboren was vroeg iedereen,...gaat die nou Kimi heten? Want die was toen best succesvol en ook uit Finland.

Maar mijn jongste heet Wieger. Naar niemand. Vond het gewoon een mooie naam.

Beide kinderen zijn wel naar hun grootouders vernoemd. De oudste naar zijn Opa's de jongste naar zijn Oma's.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 11-03-18 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:08

Ik heb dezelfde namen als mijn moeder, maar dan omgekeerd :) Haar eerste naam is mijn 2e naam en haar 2e naam mijn eerste. Mijn eerste naam is hiermee Elisabeth en daar is de roepnaam Elise bij bedacht :)

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:15

Voornaam geen vernoeming (hester)en beide voornamen van mijn oma's erachter.(geertruida, Cornelia)
En dit terwijl ik niet gedoopt ben.