Naar wat ben jij vernoemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:14

ik ben, evenals vele van mijn nichtjes, vernoemd naar de oudste zuster van mijn moeder. Zij hield het gezin draaiende, omdat hun moeder (mijn oma) het ene kind na het andere kreeg en altijd ziek/zwanger/net bevallen was. (Mijn moeder (nu 92) was de op 1 na jongste van 13 kinderen)

Wij heten allemaal Elisabeth en in de familie heb je grote Els, kleine Els, dikke Els dunne Els, schele Els, mooie Els, lelijke Els enz.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:28

Ik ben mijn opa in de vrouwelijke variant ;) Hij heette Jan Cornelis.
Ik houd van vernoemen, zo komt de naam Debora Leuntje van moederskant in elke generatie voor. Vind ik mooi.
Ben er dus ook trots op dat ik naar mn opa vernoemd ben. Mn zussen zijn maar oma en tantes vernoemd.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:01

Ailill schreef:
Mijn moeder was/is groot fan van Patrick Swayze, hele plakboeken vol en pap is deels Schots/Iers.

Dus vandaar :')

Mijn schoonmoeder ook. Vriend is vernoemd naar het personage dat Patrick swayze speelde in north and south. :))

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:03

Mijn ouders hadden de naam Bente ergens een keertje gelezen volgens mij. Ook is het een naam wat in Scandinavië voorkomt, waar ook de naam van mijn vader (Olaf) vandaan komt.

Maar ik ga het nog eens een keertje navragen, wel leuk om te weten!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:36

Mijn voornaam komt van de russische koningin Anastasia en vonden mijn ouders gewoon mooi ( A.scha )
ik ben vernoemd naar mijn Opa en oma Annie en Anton en mijn moeder Sylvia ( A.ncilla ) en mijn andere opa en Oma Jurrie en Jannetje ( J. anique )

Vind het zelf wel leuk zo.

kevinsky

Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:57

De naam die op het naamplaatje stond op de borst van het meisje achter de kassa :')

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:09

Mijn ouders zagen mijn naam staan bij de auteur van een babynamenboekje :D Vonden het een mooie naam dus hadden mij zo genoemd. (Lynn) Was toen helemaal nog geen bekende naam. Tegenwoordig staat hij zelfs in de top 20 van de babynamen.

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:11

Mizora schreef:
Ik ben naar een wie vernoemd, niet naar een wat. Maar om precies te zijn:

Ik ben vernoemd naar mijn moeders moeder (Annie, officieel Hannah) en mijn vaders vader (Louie). Mijn officiele naam is dan ook Anne Louise, maar mijn roepnaam is Anneloes.



Leuk! Ik ben vernoemd naar de moeder van mijn vader, oma heette Loes. Mijn naam is Anne Loes, roepnaam Anneloes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:13

Naar mn papa :D

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:28

elinedeau95 schreef:
Naar Eline Veerle, hopelijk eindig ik niet zo...


Mijn tweede naam is ook Eline, vernoemd naar Eline Vere omdat mijn moeder er op de radio iets over hoorde en ze "Eline Vere" zo mooi vond klinken. Ze had het boek zelf niet gelezen dus ze wist volgens mij niet hoe het uiteindelijk afliep met Eline, anders had ze wellicht een andere naam gekozen.. :')

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:38

Ik ben vernoemd naar een Franse parachutiste. Mijn vader was beroepsmilitair. Heel toepasselijk, ik heb aardig wat luchtreizen gemaakt vanaf een paardenrug.
Laatst bijgewerkt door Jacquel op 11-03-18 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:41

Mijn naam komt uit de serie Pleidooi die op tv was toen mijn moeder zwanger was.. Ik heet Pam :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:10

Ik ben een beetje vernoemd naar 1 van mijn oma's. Maar mijn ouders vonden het voornamelijk een mooie naam.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:13

Mijn oma heet Elisabeth (lies) en er was destijds een Duitse Tennister Marlies geloof ik..
Dus dubbel vernoemd

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:16

De serie Full house; de Olsen twins :')
Ik heet Michelle. Volgens mij vond mijn moeder dat meisje in de serie erg schattig en hoopte dat ik dat ook zou worden ~~}> .

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:32

Ik ben vernoemd naar de moeder en naar de zus van mijn vader.

ECM

Berichten: 659
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:42

Mijn roepnaam vonden mijn ouders mooi(ze zijn erachter gekomen omdat de pasgeboren dochter van de tandarts zo heette) en later ontmoette mijn moeder een, in haar ogen, hele slimme en krachtige vrouw die ook Ilse heette.
Mijn overige namen komen van mijn overgroot oma van mijn vaders kant(Elisabeth). Mijn oma van mijn moeders kant heette Klaasje, maar mijn moeder weigerde mij zo te noemen dus heeft zij er Claire van gemaakt.
En Marije is afgeleid van mijn moeders naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:37

b0hemian schreef:
De serie Full house; de Olsen twins :')
Ik heet [naam]. Volgens mij vond mijn moeder dat meisje in de serie erg schattig en hoopte dat ik dat ook zou worden ~~}> .



Ik heb dus serieus EXACT hetzelfde. :') _O-

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:39

Shizzel schreef:
b0hemian schreef:
De serie Full house; de Olsen twins :')
Ik heet Michelle. Volgens mij vond mijn moeder dat meisje in de serie erg schattig en hoopte dat ik dat ook zou worden ~~}> .



Ik heb dus serieus EXACT hetzelfde. :') _O-


Neee, meen je!! _O-

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 23:47

Ik zelf ben niet vernoemd. Mijn zusje heeft een naam uit een tv-serie en mijn vader vond dat gewoon een mooie naam en mijn broertjes naam las mijn moeder ooit eens in een tijdschrift.

Mijn vriend is vernoemd naar een acteur uit de familie knots. En daar is hij niet blij mee :')

Wij zijn alle drie niet vernoemd naar oma's of opa's .. Gelukkig maar want dan had ik Trijntje Woltertje geheten :')

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:06

Mijn ouders hebben mij, mijn broers en mijn zus naar onze opa’s en oma’s vernoemd. Ook onze doopnamen zijn namen van opa’s en oma’s en onze ouders. Zo heet ik dus Johanna (oma moeder’s kant) Maria (moeder) Catharina (oma vader’s kant) :)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:47

Mijn ouders hadden geen meisjesnaam paraat en dus werd ik maar Jorien ipv een Joris :')

De doopnamen komen van mijn oma's en overgrootoma, wat mijn volledige naam maakt: *schraapt keel*

Jorien Anna Rosalia Wilhelmina

:') :+

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:52

Kayleigh van het liedje van Marillion :D

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:07

Naar mijn oma's, en dan met een beetje creativiteit. Mijn broer heeft dezelfde naam als onze opa. En mijn halfbroertje is vernoemd naar de andere opa.

Wordt overigens nog wat, mocht ik ooit kinderen krijgen.. Vind het vernoemen naar opa's en oma's wel mooi. Mijn vader en opa hebben dezelfde naam en die zit ook weer in de naam van de 2 zwagers :+
En de halve familie van mijn vriend heeft ook dezelfde naam, ook mannen. Niet zoveel keus dus. :=

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:36

Ik ben vernoemd naar een bloem :Y)
Mijn ouders hebben voor de namen van mij en mijn broers er vooral op gelet dat je er niet makkelijk mee kunt rijmen en dat het gemakkelijk te schrijven is. We hebben ook geen tweede namen.
Ik een paar weken voor de eerste keer in mijn leven (20jaar) de vraag gekregen hoe mijn naam gespeld wordt.
Ik ben blij met mijn naam, ik gruwel er alleen van als mensen mijn naam gaan afkorten en mij Ier noemen. Alsof mijn naam een afkorting nodig heeft...