Naar wat ben jij vernoemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:59

Ik ben vernoemd naar een zangeres, die in het nieuws was een dag voor mijn geboorte. Mijn tweede naam is de naam van mijn opa, die ik nooit gekend heb.

Gelukkig heeft mn vader niet zijn zin gekregen, want die wilde me Pieternel noemen...

Thenexttry

Berichten: 1285
Geregistreerd: 24-08-08

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:22

Naar de woestijn.


In de hoop dat ik goed op zou drogen _O-

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:28

Mijn vaders collega had zijn dochter Floor genoemt en dat vond hij zo’n mooie naam dat hij dat zijn dichter zou noemen , 10 jaar later was ik er + mijn opa van mijn moeder heet ook Floor dus dat was 1+1=2 :j

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:29

Naar mijn tante die net zoals mij wilma hete ( is 3 jaar geworden )
Naar mijn overgroot oma, wilhelmina.
Naar mijn oom, wim ( 25 jaar geworden )

Ik heet dus wilma
Mijn doopnamen.

Wilhelmina, cornelia, maria.

( geen idee waar cornelia voor staat eigenlijk )

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:11

Mijn vader hield van lekker eten en mooie films. Gelukkig ben ik vernoemd naar een Franse film uit de jaren '60 en niet naar eten en ga ik dus niet door het leven als Zwezerikje of Escargotte. :P

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:15

Bunn schreef:
sanso schreef:
Ik weet het niet precies maar normaal zou je dan de initialen van roepnaam+doopnaam als doopletters hebben maar dat hebben ze nooit gedaan :Y) hij vertelde dat bijvoorbeeld op zijn diploma-uitreiking gezocht werd naar een naam die niemand kende en dat bleek dan uiteindelijk mijn vader te zijn maar iedereen kent hem met zijn roepnaam. Op zijn geboortekaartje stond; zijn naam is [naam vader] maar we noemen hem [roepnaam] Misschien een dingetje van vroeger?


Dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik heet Catharina en zo sta ik ook geregistreerd. Iedereen kent me echter als Janneke. Maar die roepnaam staat helemaal nergens opgeschreven, zelfs niet op m’n geboortekaartje. Terwijl ik dus wel al vanaf seconde één zo door het leven ga. Heb ook aan pap gevraagd waarom m’n roepnaam nergens staat, maar dat wist hij zelf eigenlijk ook niet. :')

Heel grappig altijd wanneer iemand iets officieels moet invullen/uitdelen en mij dus eigenlijk alleen bij m’n roepnaam kent. Hoewel ik er beter in ben geworden, wil ik nog wel eens uit gewoonte m’n roepnaam ergens doorgeven en dan volgt er een error ‘want zo kennen we niemand in het systeem’. :') Ook ooit eens bij de politie in m’n zenuwen perongeluk m’n ‘verkeerde’ naam gegeven... oeps! :=


Hij heeft ook ooit eens verteld dat hij op het vliegveld opgewacht werd en dat er daar naar zijn doopnaam geroepen werd, duurde schijnbaar ff voor het kwartje was gevallen :')
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 27-03-19 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:45

Bunn schreef:
sanso schreef:
Ik weet het niet precies maar normaal zou je dan de initialen van roepnaam+doopnaam als doopletters hebben maar dat hebben ze nooit gedaan :Y) hij vertelde dat bijvoorbeeld op zijn diploma-uitreiking gezocht werd naar een naam die niemand kende en dat bleek dan uiteindelijk mijn vader te zijn maar iedereen kent hem met zijn roepnaam. Op zijn geboortekaartje stond; zijn naam is [naam vader] maar we noemen hem [roepnaam] Misschien een dingetje van vroeger?


Dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik heet Catharina en zo sta ik ook geregistreerd. Iedereen kent me echter als Janneke. Maar die roepnaam staat helemaal nergens opgeschreven, zelfs niet op m’n geboortekaartje. Terwijl ik dus wel al vanaf seconde één zo door het leven ga. Heb ook aan pap gevraagd waarom m’n roepnaam nergens staat, maar dat wist hij zelf eigenlijk ook niet. :')

Heel grappig altijd wanneer iemand iets officieels moet invullen/uitdelen en mij dus eigenlijk alleen bij m’n roepnaam kent. Hoewel ik er beter in ben geworden, wil ik nog wel eens uit gewoonte m’n roepnaam ergens doorgeven en dan volgt er een error ‘want zo kennen we niemand in het systeem’. :') Ook ooit eens bij de politie in m’n zenuwen perongeluk m’n ‘verkeerde’ naam gegeven... oeps! :=



Ik heb dit inderdaad ook, ik heet Hermina Gerarda Wilhemina, nergens staat Minjon. Toch heet ik Minjon en heb nooit begrepen hoezo het dan niet MHGW is ipv HGW... zal wel iets van vroeger zijn, dat het toen gebruikerlijker was ofzo?
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 27-03-19 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Yltje
Berichten: 1276
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:50

Shizzel schreef:
Mijn ouders werden helemaal verliefd op de naam Michelle door Michelle uit Full House. :) Later was ik ook helemaal gek op films van Mary-Kate en Ashley Olsen, dat was ook wel grappig voor mijn ouders om te zien.


Ik ben om precies dezelfde reden Michelle genoemd.. :+ en werd later ook helemaal gek van die films haha

@ zie dat Bohemian ook om die reden is vernoemd haha _/-\o_

Verder tweede naam naar mn vaders moeder en derde naam naar de beste vriendin van mijn moeder die destijds zo onder de druk leefde dat ze niet kon zijn wie ze was (lesbisch) dat ze vermoeden dat ze zichzelf het kanaal in heeft gereden... kan een ongeluk zijn geweest maar daar hebben ze weinig sporen voor gevonden.
Laatst bijgewerkt door Yltje op 13-03-18 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:51

Rose123 schreef:
Mijn naam komt uit een van de horror films van Stephen King als ik me niet vergis. Rosemary's Baby, enkel hebben ze het op zijn Duits gespeld. Mijn zusje is vernoemd naar een ex-vriendinnetje van mijn vader... maar daar kwam mijn moeder pas jaren later achter.


heb de naam van een van mijn dochters van de film Hannibal :+

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:31

Ik ben vernoemd naar mijn moeders oma, Arendina. Maar mijn moeder vond dat wat ouderwets en wilde me Andrea noemen. Mijn vader vond Laura weer een mooie naam en daarom werd het Laura Andrea maar mijn roepnaam is alleen de eerste naam.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:54

Mijn doopnamen (en paspoortnaam) zijn Cornelia Johanna Maria, mijn roepnaam is Vera maar dit staat niet vermeld in mijn paspoort :')

Wordt dus altijd Cornelia genoemd terwijl mijn ‘echte’ naam er niet eens op lijkt...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:37

Nergens naar :') Mijn naam kwam wel uit het Zwitsal-namenboekje :+
Die hand mijn moeder namelijk bewaard in een van de fotoboeken.
Ze vonden Chantal een leuke naam...
Wanneer ik een jongen was geweest had Dave geheten, naar mijn opa David.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:51

Mijn roepnaam komt uit het Hebreeuws geloof ik, hebben mijn ouders gewoon uitgekozen. Mijn twee doopnamen komen van beide moeders van mijn ouders. Zo hebben ze dat bij mijn broertje ook gedaan, al heeft die de namen van mijn opa's. Een gewone voornaam met twee doopnamen :)

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:55

Naar de maan 8-)
Mijn eerste naam betekend goud en mijn tweede maan (Luna)
Ik ben heel blij dat Luna niet mijn eerste naam is, anders heette ik als 50% van de honden :+

Ik vind het heel mooi als mensen vernoemd zijn, mocht ik kinderen krijgen zou ik dit ook doen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:59

Ik ben naar een prinses vernoemd, mijn doopnaam is gerelateerd aan mijn tante en oudtante

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:35

M'n voornaam vonden m'n ouders gewoon mooi, m'n doopnaam is een combinatie van die van m'n oma's :)

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:51

Voor mijn dochter wil ik haar echte naam niet zeggen, maar hebben wel een leuke bijnaam!!! "Qwert". Dit is vroeger ontstaan doordat we haar altijd "kwetter" noemde, want ze kwebbelde en kwetterde alles bij elkaar. Ze ging dit echter na proberen te zeggen, maar maakte van kwetter "Qwert" ha ha ha!! :D :D :D

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 10:52

Ik ook nergens naar.
Gewoon Nynke omdat ze het mooi vonden.
Heb ook geen tweede naam. Mijn broer overigens wel, die zijn tweede naam is hetzelfde als die van mijn vader (en overgrootvader) :)

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:09

Ik ben vernoemd naar een muts die een Noors patroon had. Puur toeval dat die op dat moment voorbij kwam anders was het rieneke geworden. Nu Noortje

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:26

Ik ben vernoemd naar mijn broer.
Mijn eerste naam is Anne. gewoon omdat mijn ouders dat mooi vonden.
En mijn tweede naam is Marte.

Mijn broer is vlak voor mijn geboorte overleden. Hij heette Mart. Daarom dus mijn tweede naam. Ondanks dat ik Marte een vreselijke naam vind(sorry voor alle Marte's...) ben ik er wel trots op.

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:26

Thenexttry schreef:
Naar de woestijn.


In de hoop dat ik goed op zou drogen _O-


:') :') :')

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:38

Naar het flirtende meisje op de schaatsbaan..

M'n vader was met een stel vrienden aan het schaatsen en daar was zij ook en ze vroegen hoe ze heette en toen zei ze "Raad maar, mijn naam begint met de L van Lonneke"
Ze hebben alle namen opgenoemd die ze konden verzinnen, maar ze kregen het niet geraden..

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 11:42

Ik ben vernoemd naar de hoofdrolspeelster van de serie Doornvogels.

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:58

Jep!!
Voluit heet ik Jozina Dorina, naar mijn oma’s!
Roepnaam is een mixje van beiden geworden: Jorien

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Naar wat ben jij vernoemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:09

Ik ben met mijn officiële namen vernoemd naar mijn oma. Mijn roepnaam is totaal anders :P Dus op mijn ID staan 2 namen, maar niet mijn roepnaam :P