Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar wat ben jij vernoemd?

 
Profiel   

nafkedemi schreef
Voornaam geen vernoeming (hester)en beide voornamen van mijn oma's erachter.(geertruida, Cornelia)
En dit terwijl ik niet gedoopt ben.

Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Vond vernoemen gewoon leuk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:18 



 
Profiel   

Johanna > mijn oma
Cornelia > mijn overleden oma
Adriana > mijn stiefoma
Noëla > ik denk kerstmis + A? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:23 



 
Profiel   

Mijn gehele naam naar twee oma's (of overgrootmoeders) en mijn roepnaam is die twee namen soort van samengevoegd. Al geloof ik liever dat mijn ouders me gewoon een naam wilden geven die niemand kan onthouden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:25 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
lieveli schreef
Mijn naam komt uit een boekje, maar mijn kind is vernoemd naar zijn overleden opa, de vader van mijn man, 'opdat hij zijn lieve karakter mag erven'.


Ik dacht serieus dat hij was vernoemd naar de zanger.


Iedereen :') vaak laten we het maar een beetje _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:28 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
nafkedemi schreef
Voornaam geen vernoeming (hester)en beide voornamen van mijn oma's erachter.(geertruida, Cornelia)
En dit terwijl ik niet gedoopt ben.

Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Vond vernoemen gewoon leuk.


Mijn ouders dus blijkbaar ook haha
Denk omdat ik de jongste ben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:30 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar een Grieks eiland, Kassandra, wat niet echt een eiland is in mijn ogen, aangezien het nog aan vaste land vast zit. Mijn ouders waren op huwelijksreis op het eiland er naast. Maar ze vonden de naam mooier als het begon met een C, dus heet ik Cassandra.
Later kwam iemand met het feitje dat er blijkbaar een Egyptische prinses of zo was die ook zo heette en haar eigen kinderen op at. Dat vonden ze minder leuk _O-
Mijn doopnamen zijn Jacoba en Maria, naar mijn peettantes Jaqueline en Mariëlle. Roepnaam is gewoon mijn 1e naam Cassandra.
Hier in de familie doen we altijd de doopnamen naar de peettantes en ooms verwijzen. Dus eerst de 'echte' naam en dan de 2 doopnamen die naar de peters en meters verwijzen. Christelijke traditie, terwijl we ons niet eens zo heel christelijk bezig houden :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:45 



 
Profiel   

Naar mijn beide oma's. Om vervolgens op de lagere school te komen en een te luie juf te treffen die geen zin had om mij bij mijn beide namen te noemen. Waarop ik vervolgens mijn eerste naam kreeg maar dan vertaald van het Nederlands naar het Fries. Kan niet zeggen dat ik dat erg gevonden heb omdat ik de Friese naam vele malen mooier vind dan de Nederlandse. Overigens werd dat vertalen andersom gedaan als in vroegere tijden de jonge meisjes met deze naam gingen dienen bij de rijkere families en dan dus de Friese naam vernederlands werd.
Beetje ingewikkeld verhaal maar wel grappig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:49 



 
Profiel   

sanso schreef
Ik weet het niet precies maar zijn doopletters zijn P.C. (Peter Cornelis) maar roepnaam René. Normaal zou je dan R.P.C. als doopletters hebben maar dat hebben ze nooit gedaan :Y) hij vertelde dat bijvoorbeeld op zijn diploma-uitreiking gezocht werd naar ene Peter die niemand kende en dat bleek dan uiteindelijk mijn vader te zijn maar iedereen kent hem als René. Op zijn geboortekaartje stond; zijn naam is Peter Cornelis maar we noemen hem René. Misschien een dingetje van vroeger?


Dat heb ik dus precies hetzelfde. Ik heet Catharina en zo sta ik ook geregistreerd. Iedereen kent me echter als Janneke. Maar die roepnaam staat helemaal nergens opgeschreven, zelfs niet op m’n geboortekaartje. Terwijl ik dus wel al vanaf seconde één zo door het leven ga. Heb ook aan pap gevraagd waarom m’n roepnaam nergens staat, maar dat wist hij zelf eigenlijk ook niet. :')

Heel grappig altijd wanneer iemand iets officieels moet invullen/uitdelen en mij dus eigenlijk alleen bij m’n roepnaam kent. Hoewel ik er beter in ben geworden, wil ik nog wel eens uit gewoonte m’n roepnaam ergens doorgeven en dan volgt er een error ‘want zo kennen we niemand in het systeem’. :') Ook ooit eens bij de politie in m’n zenuwen perongeluk m’n ‘verkeerde’ naam gegeven... oeps! :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 09:53 



 
Profiel   

Sandyislief schreef
Leuk om te lezen allemaal!

Mijn vader houdt van geschiedenis en heeft mij vernoemd naar Eleonora van Aquitanie, koningin van Engeland en Frankrijk, moeder van Richard Leeuwenhart en Jan zonder Land.

Dit omdat hij het een dappere en sterke vrouw vond en in een tijd dat vrouwen nog niet erg serieus genomen werden toch een hele belangrijke rol heeft gespeeld in de geschiedenis. Hij wilde dat ik ook een sterke vrouw zou zijn haha.

Mijn offiele naam is dus Eleonora maar mijn roepnaam is Ellen omdat ze bang waren dat mensen het anders zouden afkorten naar Nora. Ik vind het een mooie naam en het idee erachter ook.


Leonora is mijn dochter haar doopnaam

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:01 



 
Profiel   

Naar prinses stèphanie van Monaco, maar dan gewoon op zn Hollands geschreven en uitspraak met een é.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:36 



 
Profiel   

Moet de titel niet zijn, naar wie ben je vernoemd?

Ik ben vernoemd naar Indira Ghandi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:39 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar het vriendinnetje van Pippi Langkous, en NEE ik weet niet waar Tommy is! -:(- _-:(

En als je mijn afkorting gebruikt wil ik niet je tassie ff vasthouden zodat je met die jongen kan daaaaansen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:52 



 
Profiel   

Ik heb dezelfde naam als mijn moeder (en zij is vernoemd naar een jong overleden tante).
Mijn man is vernoemd naar zijn opa (zoals veel neven in zijn familie).

Ondanks dat we gedoopt zijn hebben wij geen extra doopnamen (was toentertijd in die kerkelijke gemeenschap geen gewoonte).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:55 



 
Profiel   

topsylover schreef
Ik ben vernoemd naar het vriendinnetje van Pippi Langkous, en NEE ik weet niet waar Tommy is! -:(- _-:(

En als je mijn afkorting gebruikt wil ik niet je tassie ff vasthouden zodat je met die jongen kan daaaaansen.

Mijn dochter heeft Anika (met 1 n) maar ze heeft Aniek als roepnaam (juist omdat we niet wilde dat mensen het gingen afkorten met annie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 10:57 



 
Profiel   

Brainless schreef
topsylover schreef
Ik ben vernoemd naar het vriendinnetje van Pippi Langkous, en NEE ik weet niet waar Tommy is! -:(- _-:(

En als je mijn afkorting gebruikt wil ik niet je tassie ff vasthouden zodat je met die jongen kan daaaaansen.

Mijn dochter heeft Anika (met 1 n) maar ze heeft Aniek als roepnaam (juist omdat we niet wilde dat mensen het gingen afkorten met annie).

Heel slim! Inmiddels vind ik het niet erg meer, maar als klein meisje werd ik verschrikkelijk met mijn naam gepest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:03 



 
Profiel   

Een engel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:10 



 
Profiel   

Mijn moeder zag mijn naam na een film in de aftiteling. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:11 



 
Profiel   

Al mijn neven, nichten, zus en broer zijn naar (oud) familie leden vernoemd. Toen ik geboren was waren de namen 'op' en hebben mijn ouders 2 namen gekozen die ze gewoon mooi vonden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:25 



 
Profiel   

lor1_1984 schreef
Het zusje van een goede vriend van mijn vader heet Lorraine, mijn vader vond dat zo'n mooie naam dat toen ik geboren werd hij mij ook zo wilde noemen.
Mijn moeder vond de dubbel r iets teveel 'lorren' dus hebben ze er Loraine van gemaakt.

Wat een mooie naam!
(E)Leonora vindt ook erg mooi trouwens.

Ik ben vernoemd naar een naam uit een namenboekje :+ Mijn twee doopnamen zijn er vervolgens bij bedacht, die hebben wat overeenkomende letters, maar verder zijn ze vrij random bedacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:35 



 
Profiel   

luuntje schreef
Moet de titel niet zijn, naar wie ben je vernoemd?

Ik ben vernoemd naar Indira Ghandi.


Nee want ik ben wel vernoemd naar een wat. Hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:36 



 
Profiel   

Naar een sigarettenmerk :')

In mijn tijd waren er geen fatsoenlijke echo's, dus ze hadden een jongetje verwacht en ook al een naam (Rob).
Ik lag al dwars in de baarmoeder (stuitligging) en dan ook nog eens zo eigenwijs om er als meisje uit te komen.
Mijn moeder rookte destijds Belinda (vroeger was roken tijdens zwangerschap normaal)....dus dat werd mijn naam :+

Overigens heeft ze mij nog nooit Belinda genoemd, want Linda schreeuwt makkelijker als ik weer eens stout of ondeugend was :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:37 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar de bloem Iris :+.
Vonden mijn ouders een prachtige bloem.
Mijn broers zijn niet vernoemd. Of niet voor zover ik weet :p.

Vriend zijn opa's heetten Gerrit en Jan. Hebben ze Gert-Jan van gemaakt.
Zijn oma's heetten Anna en Marie. Is dus Anne-Marie geworden.
Lekker fantasieloos haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:41 



 
Profiel   

Mijn ouders hebben me vernoemd naar mijn oma en overgroot moeder, deze hebben allebei een naam die begint met "arendje" en hier hebben ze "maria" achter geplakt omdat mijn andere oma zo heet. Arendje Maria dus :j :')

Maar de bedoeling was om dat als geboortenaam in te voeren maar mijn Amber te noemen, helaas is mijn vader dat vergeten op te geven. Dus het gebeurd wel eens dat er bijvoorbeeld tijdens toetsingen op school mijn echte naam op de papieren staat, docenten zijn dan altijd heel verward want niemand kent mij als Arendje Maria.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 11:58 



 
Profiel   

Madelief --> ze vonden het een leuke naam
Catharina --> een of andere oma van mijn moeder
Colette --> geen inspiratie meer dus hebben ze maar de naam van mijn moeder gepakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 12:02 



 
Profiel   

Mijn vader en moeder wilden (GELUKKIG*) niet vernoemen, dus hebben mijn broer en ik allebei een eigen bedachte naam gekregen. Mijn moeder heeft de namen voor mijn broer bedacht en mijn vader de namen voor mij. Ik ben naar een franse zangeres vernoemd en de tweede naam vond hij gewoon mooi. Volgens mij had hij wel iets in die trant ergens gelezen, maar deze variant vond hij erg mooi. De opa van mijn vader is van franse komaf, dus ik denk dat ze daarom voor namen uit dat land hebben gekozen. Kan natuurlijk ook onbewust zijn geweest. Zal het eens vragen! :D

* Ik heb een gruwelijke hekel aan vernoemen, vraag me niet waarom. Misschien omdat ik vind dat iedereen uniek is of omdat er alleen maar onenigheid van kan komen, zoals in de familie van mijn moeder ooit is geweest. Mijn zoon hebben we daarom ook bewust niet vernoemd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-18 12:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen