Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:35

Ik heb dat vorige topic toen tijden als meelezer gevolgd. Vooral omdat ik het een soort van intrigerend vond hoe verschillende schrijfsters een romantische relatie kregen met de gevangenen waarmee ze schreven.
Ik vind het een bijzonder iets. (En dit bedoel ik niet negatief of positief)

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:46

Voor het internettijdperk heb ik heel veel penvrienden en vriendinnen gehad,allerlei soorten mensen van over de hele wereld.Het is wel ontzettend leuk en spannend.Niet direct gedetineerden dus,al zat die er wel eens ooit tussen.In veel kranten en tijdschriften stonden advertenties voor penvrienden.Dat is er door internet helemaal uitgeraakt,omdat men het fijner vond dat dat veel vlugger gaat.Ik heb veel plezier beleefd aan al die mensen en er ook heel veel van geleerd.Als je schrijft met iemand die single is gaat het wel ooit de romantische kant op.Maar daar ben je zelf bij.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:13

love_mandy schreef:
Postbus is gemiddeld 300 euro per jaar. Dat vind ik best wel veel geld. Heb er ook even naar gekeken omdat ik nog thuis woon en mijn ouders niet willen dat ik ons adres geef.
Maar 300 euro vind ik een beetje te gek


Even op Google zoeken. Er zijn veel goedkopere alternatieven dan post NL postbussen :j bv deze https://www.postboxnl.nl

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:25

Vjestagirl schreef:
Arcodavella schreef:
Tof dat jullie dit doen, TS en anderen! Ik vind met name de invloed van dit soort contact op released inmates heel interessant en goed. Naast dat het voor je eigen perspectieven nuttig kan zijn, heeft het mijn inziens een maatschappelijke meerwaarde.

Ik loop ook al een aantal jaren met dit idee rond, maar heb het nooit uitgevoerd omdat ik mezelf te jong/naïef vond. En nog steeds twijfel ik.. Wat ik me voornamelijk afvraag / waar ik me zorgen om maak. Hoe groot is de kans dat jij voor deze pen pal hoofdonderdeel van zijn leven wordt (er van uitgaande dat jij zijn enige pen pal bent)? En hoe groot is de kans dat hij meer gevoelens voor je ontwikkeld? En natuurlijk, wat doe je als dit gebeurd? Zelfs als je het contact zou verbreken, blijf je in iemands hoofd, vooral als je een deel van zijn (prison)leven een goede vriend bent geweest. Ik ben denk ik vooral bang dat ik de gevolgen niet overzie. Or am I overthinking?

Ik hoor heel graag hoe jullie hier over denken en mee om (zouden) gaan.


Er is altijd een kans. Maar wat zouden daarvan volgens jou de gevolgen dan zijn?


Dat is een goede vraag. Naast dat er een mogelijkheid is dat hij op je stoep staat - maar jij hebt hier eerder al je mening overgegeven -, heb je te maken met de gevoelens van een ander. Ik denk dat ik me niet helemaal 'oké' voel bij het idee dat ik als 21-jarig grietje die gevoelens kom uitlokken (zonder die intentie) en vervolgens gedwongen zou zijn het contact te stoppen.. Als dat enig sense maakt..?

En dan, ervan uitgaande dat deze situatie ontstaat, heb je wel te maken met een ander slag mensen dan een normale penvriend. De acties die hierop kúnnen volgen vanuit de ander zijn misschien minder goed te voorspellen. Note: Ik ben het met jullie eens dat er 'juiste' niet-criminele gevangenen bestaan, al helemaal in het Noord-Amerikaanse rechtssysteem, maar daar kun je dmv een profiel niet vanuit gaan natuurlijk.

Als ik het zo opschrijf, vind ik mezelf best als een zeurpiet klinken en snap ik niet helemaal waar ik moeilijk om doe :roll:

love_mandy

Berichten: 2944
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:26

@Frummel, daar heb ik dus niets aan :')
Die goedkope bedrijven zitten allemaal in de grote steden (zoals deze dus enkel in amsterdam of leidsendam) en ik woon daar helaas niet in de buurt, dus dat is al geen optie.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 20:36

Arcodavella schreef:
Vjestagirl schreef:
Er is altijd een kans. Maar wat zouden daarvan volgens jou de gevolgen dan zijn?


Dat is een goede vraag. Naast dat er een mogelijkheid is dat hij op je stoep staat - maar jij hebt hier eerder al je mening overgegeven -, heb je te maken met de gevoelens van een ander. Ik denk dat ik me niet helemaal 'oké' voel bij het idee dat ik als 21-jarig grietje die gevoelens kom uitlokken (zonder die intentie) en vervolgens gedwongen zou zijn het contact te stoppen.. Als dat enig sense maakt..?

En dan, ervan uitgaande dat deze situatie ontstaat, heb je wel te maken met een ander slag mensen dan een normale penvriend. De acties die hierop kúnnen volgen vanuit de ander zijn misschien minder goed te voorspellen. Note: Ik ben het met jullie eens dat er 'juiste' niet-criminele gevangenen bestaan, al helemaal in het Noord-Amerikaanse rechtssysteem, maar daar kun je dmv een profiel niet vanuit gaan natuurlijk.

Als ik het zo opschrijf, vind ik mezelf best als een zeurpiet klinken en snap ik niet helemaal waar ik moeilijk om doe :roll:


Je kunt ook naar een vrouw schrijven. Dan voorkom je die situatie

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:40

@Vjestagirl:Er zijn ook veel lesbische vrouwen die gedetineerd zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 20:42

anjali schreef:
@Vjestagirl:Er zijn ook veel lesbische vrouwen die gedetineerd zijn.


Dan kies je er eentje die "straight" bij haar profiel heeft staan.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:39

Door dit topic is mijn eerste mail ook net vertrokken.
Nu heb ik het met JPay gedaan, maar in de tekst zelf, niet mijn email vermeld. Is dit een probleem? Kan hij zo wel antwoorden?

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:39

Ik ben ook begonnen. Heb al een stukje maar vind het zo weinig. Even opgeslagen dus

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 16:47

Het is er gisteren bij ingeschoten helaas, dus vanavond nog een poging! Ik heb net op mijn werk wel alvast even de website bekeken. Mijn collega liep langs en dacht dat ik op een datingsite zat. :')

Ik vind het ook wel moeilijk om te bedenken wat ik moet schrijven, maar ik denk dat het wel een beetje vanzelf komt als ik bezig ben. :) Ik zag op de website dat er ook een optie tot e-mailen is. Maar krijg je dan ook via je e-mail antwoord? Of per post?

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:01

Met die JPay moet je alleen opletten dat je je eigen adres er in zet volgens mij, anders kan hij/zij niets terugsturen. De inmate kan zelf niet mailen.

Ik wilde ook via JPay doen, maar ik heb geen creditcard dus kan geen stamps kopen :+

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:05

If you do use JPay to contact me, please be sure that your mailing address is in the body of the message or I won’t be able to write you back!”


Dit stond onderaan zijn tekst. Wat ik uiteraard vergeten ben te doen dus. Maar er staat nergens dat ik mijn echte adres moet zetten? Maar ik weet ook niet of jpay je email zelf mee doorgeeft.... moeilijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:10

Mellanca schreef:
If you do use JPay to contact me, please be sure that your mailing address is in the body of the message or I won’t be able to write you back!”


Dit stond onderaan zijn tekst. Wat ik uiteraard vergeten ben te doen dus. Maar er staat nergens dat ik mijn echte adres moet zetten? Maar ik weet ook niet of jpay je email zelf mee doorgeeft.... moeilijk :+


Hey, die tekst ken ik! Welke ad is dat? Dan weet ik dat ik die niet hoef te schrijven!

SayaJones

Berichten: 11937
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:15

Ha die heb ik ook gezien :))

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:15

Mellanca schreef:
If you do use JPay to contact me, please be sure that your mailing address is in the body of the message or I won’t be able to write you back!”


Dit stond onderaan zijn tekst. Wat ik uiteraard vergeten ben te doen dus. Maar er staat nergens dat ik mijn echte adres moet zetten? Maar ik weet ook niet of jpay je email zelf mee doorgeeft.... moeilijk :+


Nee dat doet J-Pay niet. Dus je moet echt zelf je adres in de tekst zetten. Misschien nog even een berichtje er achteraan doen?

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:20

Dat is de 25jarige alejandro.
De enige waarbij ik geen schrik kreeg van de foto :+

Dus mijn email adres er even achteraan sturen? Of thuisadres?

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:20

Ze kunnen niets met je e-mail adres, ze hebben geen internet. Je thuisadres dus

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:20

De mijne zit trouwens levenslang. En hij ziet er niet verkeerd uit. Maar daar gaat het mij niet om :+

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:24

Als men niet met gevangenen wil schrijven, maar wel een penpal oversees willen hebben, dan is dit misschien een optie..

Ik heb een aantal jaar geleden nav een topic op bokt een amerikaans soldaat "geadopteerd"..
Hier ook brieven naar gestuurd en pakketje gestuurd.. Nu, een aantal jaar later, heb ik geen contact meer met hem, maar wel met zijn vrouw.. :D

Link naar site: http://www.adoptaussoldier.org/

Link naar topic: [NM] Write a soldier

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:33

Oke, maar waarom heb je dan een inbox bij Jpay?

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:35

nine1987 schreef:
Als men niet met gevangenen wil schrijven, maar wel een penpal oversees willen hebben, dan is dit misschien een optie..

Ik heb een aantal jaar geleden nav een topic op bokt een amerikaans soldaat "geadopteerd"..
Hier ook brieven naar gestuurd en pakketje gestuurd.. Nu, een aantal jaar later, heb ik geen contact meer met hem, maar wel met zijn vrouw.. :D

Link naar site: http://www.adoptaussoldier.org/

Link naar topic: [NM] Write a soldier


Oh dit vind ik serieus wel een optie! Ga er eens naar kijken.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 17:36

nine1987 schreef:
Als men niet met gevangenen wil schrijven, maar wel een penpal oversees willen hebben, dan is dit misschien een optie..

Ik heb een aantal jaar geleden nav een topic op bokt een amerikaans soldaat "geadopteerd"..
Hier ook brieven naar gestuurd en pakketje gestuurd.. Nu, een aantal jaar later, heb ik geen contact meer met hem, maar wel met zijn vrouw.. :D

Link naar site: http://www.adoptaussoldier.org/

Link naar topic: [NM] Write a soldier


Ik zou het wel leuk vinden als je hier een eigen topic voor aanmaakt en niet dit topic hijackt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:37

Mellanca schreef:
Dat is de 25jarige alejandro.
De enige waarbij ik geen schrik kreeg van de foto :+

Dus mijn email adres er even achteraan sturen? Of thuisadres?


Ooh, dan staat het in meerdere ads :) deze kende ik niet namelijk :P

nine1987

Berichten: 8342
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 17:39

Vjestagirl schreef:
nine1987 schreef:
Als men niet met gevangenen wil schrijven, maar wel een penpal oversees willen hebben, dan is dit misschien een optie..

Ik heb een aantal jaar geleden nav een topic op bokt een amerikaans soldaat "geadopteerd"..
Hier ook brieven naar gestuurd en pakketje gestuurd.. Nu, een aantal jaar later, heb ik geen contact meer met hem, maar wel met zijn vrouw.. :D

Link naar site: http://www.adoptaussoldier.org/

Link naar topic: [NM] Write a soldier


Ik zou het wel leuk vinden als je hier een eigen topic voor aanmaakt en niet dit topic hijackt...



Wauw, ik gaf alleen een alternatief voor degenen die wel een penpal willen, maar niet zitten te wachten op een gevangene.. :')

Succes met je topic.. :evaw: