Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:46

Ook ik heb hier een dubbel gevoel bij. Tuurlijk verdient ieder een 2e kans, maar er zijn zoveel andere mensen die graag wat extra aandacht zouden krijgen en verdienen (en die geen crimineel verleden hebben) Ik bekijk dit ook meer vanuit het oogpunt van het slachtoffer, of familie ervan>>> Ik zou het onverdraagbaar vinden om te weten dat de moordenaar van mijn dierbare er gezellig penvrienden op na kan houden in hechtenis.
Laatst bijgewerkt door enjoy86 op 10-04-18 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 10:51

enjoy86 schreef:
Ook ik heb hier een dubbel gevoel bij. Tuurlijk verdient ieder een 2e kans, maar er zijn zoveel andere mensen die graag wat extra aandacht zouden krijgen en verdienen (en die geen crimineel verleden hebben) Ik bekijk dit ook meer vanuit het oogpunt van het slachtoffer, of familie ervan>>> Ik zou het overdraagbaar vinden om te weten dat de moordenaar van mijn dierbare er gezellig penvrienden op na kan houden in hechtenis.

Dat mag je natuurlijk vinden. Wij denken daar anders over :-). In het begin van het topic hebben veel mensen uitgelegd waarom ze doen wat ze doen
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 10-04-18 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:52

Ja voor jpay heb je een creditkaart nodig. Ik heb een prepaid creditkaart. Heel makkelijk.
Ik verzend mijn jpay en de dag erna heeft hij die. De gevangenis print die zelf uit. En exact een week later (8 dagen na verzenden mijn brief) heb ik antwoord :D

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:54

enjoy86 schreef:
Ook ik heb hier een dubbel gevoel bij. Tuurlijk verdient ieder een 2e kans, maar er zijn zoveel andere mensen die graag wat extra aandacht zouden krijgen en verdienen (en die geen crimineel verleden hebben) Ik bekijk dit ook meer vanuit het oogpunt van het slachtoffer, of familie ervan>>> Ik zou het overdraagbaar vinden om te weten dat de moordenaar van mijn dierbare er gezellig penvrienden op na kan houden in hechtenis.

Maar je hoeft natuurlijk niet iemand te schrijven die iemand heeft vermoord. Je kan er ook voor kiezen om iemand te schrijven met een minder heftigere daad. Zoals bezit van drugs.


Mellanca schreef:
Ja voor jpay heb je een creditkaart nodig. Ik heb een prepaid creditkaart. Heel makkelijk.
Ik verzend mijn jpay en de dag erna heeft hij die. De gevangenis print die zelf uit. En exact een week later (8 dagen na verzenden mijn brief) heb ik antwoord :D

Waar heb je die creditcard gehaald? Mag ook via pb :) mijn inmate gaf aan dat ze een tablet hebben daarvoor. Dus dan zou ik nog sneller reactie hebben.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 10:55

Gewoon bij mijn bank aangevraagd. Ik ben van belgie en zit bij KBC

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:20

Ik heb een ruime week geleden een mailtje gehad van de moeder van mijn inmate op ik wilde communiceren via corrlink (emailen via een website) een mail kost 25 cent en kan maximaal 1500 woorden lang zijn. Mijn inmate kan dus via een tablet nonstop bij zijn deze website en dat vind ik best lastig, want hij antwoordt nu dus binnen een dag. Terwijk ik dit juist meer op lange terwijl wilde doen met 1 brief/mail per maand.

Ik heb nu moeite met hem 'negeren' omdat hij in zijn mails schrijft dat het hem veel doet en echt een lichtpuntje voor hem is. Ook schreef hij dat hij misschien toch vrij kan komen, terwijl hij op writeaprisoner.com staat op lifesentence.. Wat moet ik geloven?

Ik vond zijn brieven (2) tot nu toe wel heel oprecht een fijn om te lezen en schrijf met plezier terug, maar wil dit niet op wekelijkse basis doen.

SayaJones

Berichten: 11936
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:18

Oei, dat zou ik ook wel te veel vinden inderdaad.
Ik wil dit juist doen omdat het niet zulk intensief contact is. 1 a 2 brieven per maand of iets, dat vind ik zat. En houd het ook leuk voor jezelf.

Wat jij beschrijft lijkt meer op Whatsappen of iets, iets waar je direct antwoord op kunt krijgen. Dat zou ik niet willen.
Als je je er niet fijn bij voelt dan zou ik eerlijk tegen hem zijn of desnoods het contact afkappen voordat je er 'diep' inzit.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:26

Goh ja dat zou ik ook niet zo leuk vinden. Vind nu 1 brief / week wel leuk. Dan blijven we ook wat te vertellen hebben en is het toch steeds een gesprek van 4 bladzijden. Als het dagelijks contact is gaat het toch snel doodbloeden denk ik..

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:49

Ik denk dat het belangrijk is om van het begin af aan eerlijk te zijn over wat je wel en niet wilt.Dat is tenslotte in elk contact met anderen belangrijk.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:28

Hier na echt jarenlang zitten twijfelen ongeveer een maand geleden toch voor het eerst 2 gevangenen via writeaprisoner die me aanspraken een brief geschreven. Bewust gekozen voor gevangenen van ongeveer dezelfde leeftijd als ik en die voor iets vastzaten waar ik mee kan leven.

En vandaag lag de eerste brief terug in de brievenbus *\o/* echt een hele leuke openhartige brief, blijk ook best veel hobby's en interesses gemeen te hebben met deze gevangene dus dat is wel heel erg leuk :j ben benieuwd of ik van de andere ook nog een reactie krijg en ga binnenkort maar eens zitten voor een brief terug :j

chantalboes, ik zou er gewoon eerlijk over zijn dat je niet vaker terug wil/kan schrijven. Tegen je zin in gaan schrijven heeft anders ook niemand wat aan :n of als je dat moeilijk vind om te zeggen misschien gewoon minder vaak terug gaan schrijven? Voor die 'mooie woorden' moet je denk ik gewoon een stukje ongevoeligheid kweken.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:32

Memories schreef:
Hier na echt jarenlang zitten twijfelen ongeveer een maand geleden toch voor het eerst 2 gevangenen via writeaprisoner die me aanspraken een brief geschreven. Bewust gekozen voor gevangenen van ongeveer dezelfde leeftijd als ik en die voor iets vastzaten waar ik mee kan leven.

En vandaag lag de eerste brief terug in de brievenbus *\o/* echt een hele leuke openhartige brief, blijk ook best veel hobby's en interesses gemeen te hebben met deze gevangene dus dat is wel heel erg leuk :j ben benieuwd of ik van de andere ook nog een reactie krijg en ga binnenkort maar eens zitten voor een brief terug :j

chantalboes, ik zou er gewoon eerlijk over zijn dat je niet vaker terug wil/kan schrijven. Tegen je zin in gaan schrijven heeft anders ook niemand wat aan :n of als je dat moeilijk vind om te zeggen misschien gewoon minder vaak terug gaan schrijven? Voor die 'mooie woorden' moet je denk ik gewoon een stukje ongevoeligheid kweken.


Ik, als ouder, krijg hier kriebels van.
Zijn jullie niet bang gevoelens te ontwikkelen voor zo'n gast (of hij voor jullie?)
(echt een oprechte vraag, wil niemand tegen het hoofd stoten, vind ieders visie in deze wel erg interessant)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:41

enjoy86 schreef:
Memories schreef:
Hier na echt jarenlang zitten twijfelen ongeveer een maand geleden toch voor het eerst 2 gevangenen via writeaprisoner die me aanspraken een brief geschreven. Bewust gekozen voor gevangenen van ongeveer dezelfde leeftijd als ik en die voor iets vastzaten waar ik mee kan leven.

En vandaag lag de eerste brief terug in de brievenbus *\o/* echt een hele leuke openhartige brief, blijk ook best veel hobby's en interesses gemeen te hebben met deze gevangene dus dat is wel heel erg leuk :j ben benieuwd of ik van de andere ook nog een reactie krijg en ga binnenkort maar eens zitten voor een brief terug :j

chantalboes, ik zou er gewoon eerlijk over zijn dat je niet vaker terug wil/kan schrijven. Tegen je zin in gaan schrijven heeft anders ook niemand wat aan :n of als je dat moeilijk vind om te zeggen misschien gewoon minder vaak terug gaan schrijven? Voor die 'mooie woorden' moet je denk ik gewoon een stukje ongevoeligheid kweken.


Ik, als ouder, krijg hier kriebels van.
Zijn jullie niet bang gevoelens te ontwikkelen voor zo'n gast (of hij voor jullie?)
(echt een oprechte vraag, wil niemand tegen het hoofd stoten, vind ieders visie in deze wel erg interessant)


Er zitten ook genoeg vrouwen hoor. :D Je kunt gewoon kiezen met wie je wil schrijven en of je vriendschap zoekt of liefde.. En zolang je je brieven "informatief" houdt, kun je dat best afhouden denk ik, als je niet op zoek bent naar gevoelens. :)

Ik zelf zou daar totaal niet bang voor zijn, zeker niet bij 1 brief per maand oid. Ik heb een relatie waarin ik heel gelukkig ben, dus ik sta er dan ook gewoon niet voor open.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:59

enjoy86 schreef:
Memories schreef:
Hier na echt jarenlang zitten twijfelen ongeveer een maand geleden toch voor het eerst 2 gevangenen via writeaprisoner die me aanspraken een brief geschreven. Bewust gekozen voor gevangenen van ongeveer dezelfde leeftijd als ik en die voor iets vastzaten waar ik mee kan leven.

En vandaag lag de eerste brief terug in de brievenbus *\o/* echt een hele leuke openhartige brief, blijk ook best veel hobby's en interesses gemeen te hebben met deze gevangene dus dat is wel heel erg leuk :j ben benieuwd of ik van de andere ook nog een reactie krijg en ga binnenkort maar eens zitten voor een brief terug :j

chantalboes, ik zou er gewoon eerlijk over zijn dat je niet vaker terug wil/kan schrijven. Tegen je zin in gaan schrijven heeft anders ook niemand wat aan :n of als je dat moeilijk vind om te zeggen misschien gewoon minder vaak terug gaan schrijven? Voor die 'mooie woorden' moet je denk ik gewoon een stukje ongevoeligheid kweken.


Ik, als ouder, krijg hier kriebels van.
Zijn jullie niet bang gevoelens te ontwikkelen voor zo'n gast (of hij voor jullie?)
(echt een oprechte vraag, wil niemand tegen het hoofd stoten, vind ieders visie in deze wel erg interessant)



Leuk he Memories, die eerste brief krijgen :D

Enjoy, ik begrijp je bezorgdheid. Volgens mij kan dit inderdaad wel voorkomen, langst beide kanten. Maar het is ook maar gewoon hoe je er zelf voor staat denk ik. Plus dat amerika wel een eindje is haha.
Ik zie mijn penpal meer als een broertje denk ik? Of een soort ‘zorgenkindje’ waarop ik probeer positief in te praten zodat hij het daar wat fijner heeft en dus minder snel daar problemen gaat veroorzaken,.. en dat hij wat contact buitenaf heeft zodat als hij vrijkomt dat een minder grote stap zal zijn naar contacten leggen toe.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:03

Mij stoot je er niet mee voor het hoofd hoor :j snap best dat dat zulke gedachten oproept en wil graag mijn visie erop uitleggen.

Ten eerste heb ik gekozen voor gevangen die zelf in eerste instantie al hebben aangegeven opzoek te zijn naar vriendschappelijk contact, en waarbij ook niet uit hun intro tekst doorschemert dat ze eigenlijk op zoek zijn naar meer. Ik heb daarnaast een serieuze relatie op dit moment waar ik dolgelukkig in ben (dus zelf gevoelens ontwikkelen is wat mij betreft uitgesloten, of zeker niet waarschijnlijker dan dat ik bijvoorbeeld gevoelens ontwikkel voor een willekeurig ander persoon die ik ontmoet in mijn leven want daar sta ik gewoon niet voor open), dat heb ik ook gelijk in de brief gezet met daarbij dat ik alleen vriendschappelijk contact wil. Vriendlief weet ervan en mag rustig de brieven die ik stuur en ontvang lezen als hij wil. Dan spelen daar in ieder geval geen verkeerde gedachtes over bij welke partij dan ook.

Als zo'n gevangene dan toch gevoelens ontwikkelt, dat in z'n brieven laat doorschemeren en daar niet mee wil stoppen dan verbreek ik het contact. Want daar voel ik me niet prettig bij :n Als zo'n persoon dan toch gevoelens ontwikkelt en daar niets mee doet, tja... dan weet ik er ook niks van, ik ben daar niet bang voor. Dat kan me ook overkomen met mensen om me heen in het dagelijks leven, en daar zou ik banger voor zijn/uiteindelijk meer last van hebben dan wanneer die willekeurige gevangene die nog jaren vastzit aan de overkant van de oceaan zich het hoofd op hol laat brengen. Maar dat is mijn visie :j

SayaJones

Berichten: 11936
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:21

Ik heb inmiddels ook weer iemand gevonden die ik wil gaan schrijven. De jongen is homoseksueel, dus voor gevoelens ben ik niet bang :))

Zoolgangster

Berichten: 9651
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:10

Shadow0 schreef:
Dees, als jij niet wilt schrijven dan zou ik het zeker niet doen, maar waarom vind je het nodig om anderen actief te ontmoedigen en er zo negatief over te zijn? Dat is iets dat ik dan weer niet zo goed begrijp - dit is prima iets dat je bij jezelf kunt houden. Jij wilt niet schrijven en dat is prima. Dan is dit topic niet voor jou.


Inderdaad... daarbij kunnen oudjes ook van alles op hun kerfstok hebben, daar weet ik wel wat voorbeelden van... maar omdat zij toevallig in een land wonen waar korter gestraft wordt, zitten ze niet in de gevangenis.
Verder heb je in sommige staten de regel dat je na drie misdrijven langere tijd (tientallen jaren) in de gevangenis zit. https://nl.wikipedia.org/wiki/Three_strikes-wetgeving

Dat zijn in de praktijk lang niet allemaal zware misdrijven: er is een geval bekend waarbij iemand vanwege de honger ging stelen en dat was genoeg (na 2 andere overtredingen) voor levenslang.

Verder hoeft het een het andere niet uit te sluiten: misschien is het mogelijk om èn een bejaarde èn een gevangene te schrijven. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:26

Ja, jij hebt natuurlijk ook je eigen leven hè. Een keer per maand vond ik al een uitdaging _O-

Leuk hoor al die brieven. :) Ik heb destijds heel veel foto's naar mijn inmate gestuurd, die vond ze erg leuk. Van mijn toenmalige verzorgpaard, gerbils, hond van mijn ex, katten van mijn ouders, foto's van mijn woonplaats etc.
Vooral dierenfoto's doen het altijd goed :D In de USA hebben ze veel huisdieren en dat is iets wat veel inmates ook wel missen. *

Ik stuurde haar trouwens ook altijd kaartjes als ik op vakantie ging, of als ik een andere stad dan mijn woonplaats bezocht. Die vond ze ook leuk om te krijgen. Ik vind briefkaartjes sturen zelf ook erg leuk :D Van die cheesy ansichtkaarten liefst met "groeten uit <stad>" :')

*Edit: daarover, ik was laatst met mijn moeder bij de Kruidvat en daar kun je voor heel goedkoop foto's direct af laten drukken van je telefoon. Dan ben je niet in 1x door je printercartridge heen

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 23:06

Jaaaa ik heb m'n eerste brief binnen :D

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:13

Leuk! Ik hoop nu ook een brief te krijgen ipv een contactverzoek

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:44

Leuk vjestagirl! Is het een leuke brief?

Ik heb mijn eerste brief vandaag ontvangen. Net dus mijn 2e brief geschreven en natuurlijk ook gelijk verstuurd. Ik heb 2 foto’s meegestuurd. 1 van mijzelf en 1 van mijn honden.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 23:45

Het is een vrij korte brief (1 kantje), maar hij is wel ontzettend enthousiast. Dus ik stuur nu maar een boel foto's en ik ga hem gerichter wat vragen stellen, eens zien of we een beetje een gesprek kunnen krijgen :).

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:56

Enthousiasme is het belangrijkste vind ik. Misschien moet hij ook nog een beetje loskomen.

Ik moest wel lachen om mijn brief. Na 2 kantjes wou hij de brief afsluiten. Maar dat heeft hij doorgekrast en toen kwam er nog een kantje :+
Het was een hele open brief. Hij had vragen voor mij zei hij. Maar hij wilde eerst weten of er iets was waar ik het niet over wil hebben. Dus ook wel netjes, vind ik. Hij heeft ook 2 super schattige dochtertjes. Zijn moeder zorgt nu voor ze. Zijn ex-vrouw, de moeder van zijn kinderen dus, zit aan de drugs.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:31

Ooh leuk dat de brieven stilaan binnenkomen :D ik verwacht ook elke dag weer eentje. Heb er eentje handgeschreven tussen gedaan dus zal wel wat langer duren.
Die van mij zn eerste brief waren 4 bladzijden. Dus was al wel meteen een goede brief haha. En ik denk dat dat een beetje de maatstaf is want de 2e was ook zo. Altijd leuk om te krijgen, dat je toch wat te lezen hebt.

Wel netjes dat hij dat ook aan jou kant even vraagt of er dingen zijn die je niet wil vertellen Emma, altijd fijn.

Anoniem

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:42

Bij mij ligt er ook een brief op de mat!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:44

Hier helaas nog steeds niets...