Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 17:25

Wonen wel redelijk wat honden in het gebouw maar niet bij ons op de verdieping. En als je eenmaal in de lift staat kan je net zo goed helemaal naar beneden gaan om een plasje te laten doen lijkt mij. Ik blijf er dus bij dat het een mens is. Er wonen wel ontiegelijk veel kinderen die ook de hele dag op de galerij spelen dus wie weet...

Negeren is mn absolute hobby geworden _O- Snap ook niet waar hij de motivatie nog vandaan haalt om te blijven zeuren.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:56

Je kan niks zeggen over zijn doorzettingsvermogen :D :')

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 13:41

We dachten eindelijk wat rust te hadden maar ik had gisteren ook al steeds het idee dat hij met deuren aan het slaan was en vanaf het balkon stond te schreeuwen omdat ik een grote schoonmaak deed.

Toen heeft ie een paar keer aangebeld aan de tussendeur maar dat heeft hij nooit eerder gedaan dus ik twijfelde en heb toen niks gedaan. Wil ook niet degene zijn die de politie voor niks bij hem aan de deur zet.

Nu liet mijn vriend zonet de pup uit en kwam daarbij de buurman tegen die hem eerst schouder tegen schouder beukte en daarna twee keer in zn rug heeft gestompt.

Meteen de politie gebeld maar terwijl ik dat deed zag ik hem wegfietsen... -O-

En ik weet ook vrij zeker dat het geen toeval is dat het nu weekend en Pinksteren (toch?) is waardoor we de komende paar dagen de woningbouw niet kunnen bereiken. _-:(

pmarena

Berichten: 48273
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:50

Zo, dat wordt wel heel erg handtastelijk, dat is wel van een nieuw niveau...

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:51

Lichamelijk geweld= politie bellen en een officiële aangifte

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 13:52

Oh ja ik bedoelde ook niet dat ik heb opgehangen hoor! Meer van dat het dus geen zin had om de agenten direct langs te laten komen. Agent neemt over een paar uur contact met mij op om te kijken of hij dan thuis is.

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:58

Bah wat een malloot is het toch, hopelijk kunnen ze nu wel in actie komen. Heeft je vriend zichtbaar iets op de rug hierdoor? Daar zou ik meteen foto's van maken

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:59

Laat je vriend naar het ziekenhuis gaan. foto's laten maken van de plekken en idd aangifte gaan doen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:04

Wat sneu voor je vriend TS. Maar ergens 'goed' voor jullie zaak want nu kan de politie zich niet meer afzijdig houden. Inderdaad alles vastleggen, notitie maken en foto's. Eventuele getuigen vastleggen. Laat je niet verleiden om geweld te gebruiken.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:12

het is niet te geloven, die man spoort echt niet. Ook al zou er geen zichtbaar letsel zijn, je vriend moet zeker aangifte doen. Dit kan jullie alleen maar helpen tegen die malloot. Toevallig ook nog mensen die het hebben zien gebeuren? Een getuige is altijd mooi meegenomen.
Wees wel voorzichtig dat jullie je niet in het geweld laten mee slepen, dan zijn jullie de Sjaak. Want gezien zijn gedrag, zal hij wel ontoerekeningsvatbaar worden verklaard en jullie de "normale" die gewelddadig gedrag in de hand moeten weten te houden.

Linnie050

Berichten: 11810
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:16

Zeker aangifte doen!
Voordat hij het verhaal gaat omdraaien.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 14:21

Mijn vriend is de minst agressieve persoon ooit :Y) Dus mee laten slepen in het geweld gaat niet gebeuren vanuit hem. Ik merk wel bij mezelf dat ik echt even moet kalmeren als ik hem zie of hoor op de gang omdat ik tegen hem tekeer wil gaan. Maar vermoed dat hij mij niet gaat pakken omdat ik een meisje ben. Bevalt me op zich wel.

Vriend heeft geen zichtbaar letsel, wat dat betreft is rug natuurlijk weer een goeie plek om te slaan want dat beschadigt niet snel.

Ook geen getuigen helaas :n Hoe ziek die buurman ook is in zn hoofd, hij denkt wel na over wat hij doet...

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:30

Aangifte doen! Dit gaat te ver toch?

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:25

weet je; ik begin steeds meer te twijfelen of die man wel echt geestesziek is. Aangezien hij het iedere keer zo doet dat er geen getuigen zijn, als politie aan de deur komt de vriendelijke sociale gast uithangen...dat is allemaal wel erg berekenend voor iemand die geestelijk ze niet helemaal op een rijtje heeft.
Denk eerder dat je met een rasechte tokkie te maken hebt.

Erg vervelend dat nu dan dit weer gebeurde en hopelijk kan de politie toch wat voor jullie betekenen ondanks dat er geen getuigen waren en je vriend verder geen letsel heeft, maar ben bang dat dat heel lastig wordt. Veel verder dan het zoveelste praatje zal het waarschijnlijk niet worden nu, omdat het helaas weer jullie woord tegen het zijne zal zijn.
Desalniettemin uiteraard aangifte doen van dit incident; je weet maar nooit.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 16:47

Aangifte staat in elk geval gepland. Helaas wel pas op vrijdag omdat het erg druk is. Maar dan gaan we wel flink ons verhaal houden.

Ik was net wat minder bang geworden ook door jullie berichten hier dat hij ons niet zo snel iets aan zou doen, maar nu... -O-

Ben vooral bang voor mn vriend omdat ik dus denk dat hij mij niet gaat pakken maar hem overduidelijk wel. Ik ben vanaf morgen ook een paar dagen naar een vriendin maar twijfel of ik wel moet gaan.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:49

Pffff.... wat een idioot.

Tijd om de camera weer van stal te trekken. jemig. goed dat je aangifte gaan doen.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 16:53

Nou ik heb dus serieus het idee dat hij dat ook wel doorheeft. Want hij pakte mn vriend dus bij de lift die niet in de buurt is van onze voordeur en dus niet gefilmd mag worden. En het aanbellen deed hij met de bel beneden waardoor we dat dus ook niet op beeld kunnen zetten en alleen kun zeggen 'hij was het'.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:09

Je mag er geen permanente camera neerhangen die 24/7 filmt. Wat je wel mag: hoor je commotie je mobieltje pakken en datgene filmen wat de commotie veroorzaakt.
Dat laatste kan ook gewoon als bewijs ingediend worden.

Je mag alleen niet permanent die ruimte filmen. Dus vandaar dat je geen camera mag ophangen.

Maar als jij hoort dat er iets gaande is en jij gaat met je mobiel op het geluid af, mag jij dat gewoon filmen hoor.

Realiteit is natuurlijk wel dat er EN lef bij komt kijken, zeker in dit geval vanwege een labiel persoon...EN je loopt natuurlijk grote kans dat hij gelijk stopt zodra hij je mobiel ziet en je dus alsnog niks op beeld hebt..of niet duidelijk genoeg.
In de praktijk alsnog dus lastig om bewijs te filmen....maar dat is wel iets wat wel gewoon mag. Je mag het niet klakkeloos op internet kwakken enzo, maar ermee naar de politie als bewijsmateriaal kan dus weer wel.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 17:18

Als we de mogelijkheid hebben is dat zeker het plan! Nu stond ik onder de douche dus had niks door en bij mijn vriend was het in twee seconden gebeurd waardoor die ook niet de tijd had om zijn camera te pakken. Buurman ging snel de lift in naar beneden dus die was ook weg voordat je doorhad wat er nou precies gebeurde.

Maar vanaf nu gaan we allebei weer de voordeur uit met mobiel in de aanslag om te filmen en daarna direct te kunnen bellen.

Ik hoop dat de woningbouw nu écht actie gaat ondernemen en de buurman maar lekker in dat huis zet waar wij eventueel in kunnen wonen. Dan zitten wij hier lekker rustig en nodig in een fanfare uit om hem uit te zwaaien als ie zn huis uit wordt gezet *\o/*

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:37

Een gopro op je hond maken.Hond tuigje aan en go pro op.Of zelf op je pet er ene zetten.Je mag altijd leuke filmpjes van je hond maken.Als de buurman zijn gemak houd komt hij er ook niet op te staan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 17:49

Hmm die GoPro vind ik wel een goeie. Wil die sowieso wel hebben :Y) Zijn ook niet zo duur en een stuk veelzijdiger dan een camera aan je voordeur.

Ik ga even kijken hoe dat je te doen zou zijn :D

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:51

Maar die man gaat je toch geen klap verkopen als hij ziet dat je met een gopro op je hoofd rondloopt? Je moet hem wel zo kunnen richten dat je hem ook daadwerkelijk ziet.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:51

beatje schreef:
Een gopro op je hond maken.Hond tuigje aan en go pro op.Of zelf op je pet er ene zetten.Je mag altijd leuke filmpjes van je hond maken.Als de buurman zijn gemak houd komt hij er ook niet op te staan.

Ook al komt hij er wel op te staan, dan is dat nog geen enkel probleem zolang je de filmpjes niet op internet gooit of iets dergelijks.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:05

Je kunt de woningbouw nog een keer aanschrijven met de mededeling dat je minder huur gaat betalen zolang dit niet is opelost. M.a.w dreigen dat je vanaf bijvoorbeeld juli minder huur betaald aangezien je woongenot zodanig is verdwenen. Daar verwijs je naar alle andere correspondentie en klachten over de man.
of anders Frank visser inschakelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:06

purny schreef:
Je kunt de woningbouw nog een keer aanschrijven met de mededeling dat je minder huur gaat betalen zolang dit niet is opelost. M.a.w dreigen dat je vanaf bijvoorbeeld juli minder huur betaald aangezien je woongenot zodanig is verdwenen. Daar verwijs je naar alle andere correspondentie en klachten over de man.
of anders Frank visser inschakelen?

Daar gaan ze echt niet in trappen :+ Je woongenot heeft niets te maken met hoe veel huur je betaalt en als jij dat 'aankondigt' of het gewoon doet staan zij in hun recht om jou gewoon uit je woning te trappen. Echt heel raar advies imo.