Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Depende

Berichten: 3514
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:20

Nee hoor Emma het is in principe helemaal waar wat Purny zegt dat kan je prima doen. Echter lijkt het mij niet verstandig zonder juridische ondersteuning en je moet bewijs hebben als je voor de rechter komt ( daar zul je naar verwachting wel uitkomen). Minder huur betalen bij overlast daar zijn huurders al meerdere keren bij de rechter in hun gelijk gesteld.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:21

door de stress kun je gezondheidsklachten krijgen en zelfs beroertes en hartklachten.

Movement

Berichten: 1540
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:30

Je kan ook een soort waarschuwing op je telefoon inschakelen. Als er wat gebeurt dan kan je vriend 3 keer op de aan knop drukken van zijn telefoon en dan krijg jij een berichtje met een video opname en locatie.

gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:40

Zie net reclame voorbij komen: rtl.nl/overlast

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 21:43

Hmm, ik wil eigenlijk helemaal geen media-aandacht. Maar zag laatst die aflevering van Meester Visser met die vrouw die zei dat haar buurman op haar raam tikte. Dat was zó herkenbaar! Die vrouw is gewoon gek om te denken dat iemand haar op zo'n manier lastig gaat vallen zonder enige reden. Maar onze buurman denkt ook dat we het op hem gemunt hebben.

Vind de politie wel erg teleurstellend weer. Heb ze meteen nadat het gebeurde gebeld of ze langs konden komen maar dat ging toen niet door omdat ik de buurman weg zag fietsen. Gevraagd of later terug konden bellen. Drie uur later politie maar weer gebeld of ze mij nog gingen bellen, was iets mis gegaan met de melding maar zouden ze zo spoedig mogelijk doen. Ondertussen is het vijf uren later en nog steeds niet gebeld. Moet ik hen nu weer bellen? Langskomen voelt nu ook wat nutteloos... -O-

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:14

Volgende keer gewoon 112 bellen met de melding dat je vriend in elkaar geslagen wordt. Of desnoods dat er 'iemand op straat' in elkaar geslagen wordt. Dan komen ze wel meteen. Is het dan alsnog te laat, dan is het jammer, maar dan zijn ze er in ieder geval wel. Als jij vaak 112 moet bellen is er voor de politie ook meer urgentie om dit probleem constructief op te lossen.

Je hebt nu 'geen spoed, wel politie' gebeld. Ik begrijp wel dat het dan voor hen weinig prioriteit heeft, zeker als het al voorbij is.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 22:24

Ja snap ik... Was dus ook omdat de buurjongen direct daarna de benen nam. Ik zei ook al tegen mn vriend dat hij direct moet bellen maar snap ook wel dat hij nogal overweldigd is. En zoiets duurt ook vijf seconden en daarna peert ie m. Dan is de spoed toch ook al voorbij?

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:32

Bovendien is spoed voor andere dingen. Zoals hartaanvallen en beroertes enzo

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 22:36

Nee hoor :Y) Daar gaat het juist vaak mis in Nederland met 112 bellen. Dat is namelijk niet waar. Staat zelfs in het bandje van 8844 en is ons ook verteld door de agenten. Op het moment dat hij voor onze deur staat, ons bedreigt of ij andere bedreigende situaties (even los van de onze) mag je gewoon 112 bellen. Er wordt juist te vaak 8844 gebeld in situaties dat je 112 moet bellen.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:37

Dat had ik dan weer geleerd. Volgens mij weten idd heel veel mensen niet wanneer ze wat moeten bellen

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 22:41

Nee klopt hoor. Ik heb dat ook geleerd naar aanleiding van een ander topic hier op bokt en daarna dus van de agenten zelf. Op het moment dat jij nú politie moet hebben kan je 112 bellen. Als de agent over een paar uur ook wel langs kan komen of je hebt een vraag of wil een melding maken bel je 8844. Sowieso scheelt het al dat 112 in Nederlsnd niet zo vreselijk onderbezet is zoals in Amerika bijvoorbeeld dat er iemand doodgaat aan een hartaanval omdat jij belt voor een inbraak.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:12

purny schreef:
Je kunt de woningbouw nog een keer aanschrijven met de mededeling dat je minder huur gaat betalen zolang dit niet is opelost. M.a.w dreigen dat je vanaf bijvoorbeeld juli minder huur betaald aangezien je woongenot zodanig is verdwenen. Daar verwijs je naar alle andere correspondentie en klachten over de man.
of anders Frank visser inschakelen?


Ik bedoel het niet verkeerd, maar dit is écht geen goed advies. Zelf de huur verlagen, is nóóit aan te raden. Bij een huurachterstand stapt de verhuurder naar de rechter wegens wanprestatie.
Dan mag jii bij de rechter aantonen welke gebreken er zijn en hoe jouw eigen berekende verlaging in verhouding staat tot deze gebreken.
Dat het een paar keer door de rechter is toegelaten, zegt niets. Alles hangt af van de gehele situatie. Ontbinding door verhuurder is namelijk vaak toegewezen. :')
De woningbouwvereniging kan vermoedelijk weinig actie ondernemen momenteel, omdat er een goed dossier opgebouwd moet zijn. Dat is al een indicatie voor TS om niet tot zoiets over te gaan op eigen houtje.
Als je dit zou overwegen TS, schakel dan een huurrecht jurist of advocaat in om tijdelijke huurverlaging en verhelping van de gebreken te vorderen bij de rechter. :)
Dossieropbouw is cruciaal.


Verder wil ik je veel succes wensen TS. :(:) Ik hoop echt dat er actie ondernomen gaat worden. Deze buurman klinkt vervelend en zelfs gevaarlijk als het fysiek wordt. Lijkt me heel rot om in jullie situatie te zitten...

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:14

Nee je verlaagt de huur niet. Je dreigt dat je gewoon geen huur meer gaat betalen totdat het is opgelost. Zolang de wb de huur blijft ontvangen vinden hun het best

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:22

Ah op die fiets. :j Ja dreigen mag altijd (absoluut niet daadwerkelijk gaan verlagen dus), of het zin heeft, is een tweede. Ik denk dat TS nu meer heeft aan een goede verstandhouding met verhuurder. De verhuurder kan niet zomaar iemand uit zijn woning schoppen he? Het gaat om een belangrijke levensbehoefte: een dak boven het hoofd. Dossier opbouwen en goed contact houden met de verhuurder lijkt mij de beste optie. :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:16

purny schreef:
Bovendien is spoed voor andere dingen. Zoals hartaanvallen en beroertes enzo


Dan moet je een ambulance bellen, geen politie.
Dat die vaak wel mee rijden is een leuke bijkomstigheid.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:24

Polly schreef:
purny schreef:
Bovendien is spoed voor andere dingen. Zoals hartaanvallen en beroertes enzo


Dan moet je een ambulance bellen, geen politie.
Dat die vaak wel mee rijden is een leuke bijkomstigheid.

Ik heb het ook over 112 bellen. Tuurlijk bel ik geen 8844 als iemand een beroerte krijgt. Zelf trouwens eens meegemaakt dat mijn vader een beroerte had. Geen fijn gezicht, zie het nog voor me

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:37

purny schreef:
Ik heb het ook over 112 bellen. Tuurlijk bel ik geen 8844 als iemand een beroerte krijgt. Zelf trouwens eens meegemaakt dat mijn vader een beroerte had. Geen fijn gezicht, zie het nog voor me


Dat is ook zeker niet fijn, enorm schrikken zelfs! maar ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Het gaat hier over het bellen van politie, dat kan via 8844 of 112, in spoedeisende gevallen en als je bv een heterdaadje hebt of meteen politie nodig hebt bel je 112 en vraag je naar politie, je word dan doorverbonden naar de meldkamer van de politie. Die gaan dan kijken wat er aan de hand is en of er met spoed politie moet komen.

In dringende medische situaties bel je of de huisartsenpost of de ambulance.
Je belt dan 112, vraagt om ambulance en je word doorverbonden met de meldkamer ambulance. Zodra jij verteld hebt waar het noodgeval is (of waar je bent) gaat er meteen een ambulance rijden, mocht tijdens het gesprek blijken dat een ambulance niet nodig is word deze teruggeroepen en word je doorverbonden met de huisarts of krijg je advies.

Bij brand, dier in nood of metingen bij bijvoorbeeld een gaslucht of een koolmonoxide alarm bel je 112, vraag je om de brandweer en word je doorverbonden met de meldkamer brandweer, die gaan dan jouw hulpvraag aanhoren en sturen de auto's aan.

112 is dus voor verschillende disciplines, en ja een beroerte is een noodsituatie waar je zeker 112 voor moet bellen alleen ga je dan dus niet naar de meldkamer politie (waar het in dit topic over gaat) maar naar de meldkamer ambulance (die overigens doorgaans in hetzelfde pand zitten maar dat is weer een ander verhaal)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 00:54

Ambulance heeft inderdaad niks met 8844 te maken. Volgens mij heeft de ambulance überhaupt geen niet-spoednummer?

Wat ik Nederland ook wel een verschil maakt met bijvoorbeeld Amerika (waar vaak het idee vandaan komt dat 112 alleen voor leven en dood is en je een hele belangrijke lijn bezet houdt als je belt waardoor iemand anders doodgaat) is dat hier eerst snel gevraagd wordt wat er aan de hand is voordat er een agent gestuurd wordt. In Amerika sturen ze eerst de agent en dan wordt gevraagd wat er is. Maar dan is de agent dus al onderweg en gaat dan bijvoorbeeld dus naar een burenruzie toe terwijl ergens anders een moord wordt gepleegd. Dat zal in Nederland niet zo snel gebeuren omdat ze daar gewoon beter onderscheid in maken.

Nu wil ik hier niet mee zeggen dat je voor elk akkefietje 112 moet bellen hoor. Maar het idee dat mensen vaak hebben dat er een moord of hartaanval nodig is om 112 te bellen is vaak correct.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23526
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 01:12

Kaus schreef:
Volgens mij heeft de ambulance überhaupt geen niet-spoednummer?


Jawel, die is er wel maar als het niet levensbedreigend is bel je je huisarts en als er niet spoedeisend ambulance vervoer nodig is gaat de huisarts dat voor je regelen.

Jolien87

Berichten: 17500
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:28

Ik heb een tijd geleden 8844 gebeld ivm onze buren die slaande ruzie hadden maar dat schakelden zij toen zelf door naar de meldkamer. En er ging toen écht niemand dood maar ze kwamen wel met twee bomen van kerels aan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 14:03

Zoiets heb ik inderdaad ook paar weken terug gehad. Buren hadden boven ons in de nacht letterlijk slaande ruzie. Ik ken ze verder niet en ga niet midden in de nacht aanbellen. Eerst 8844 gebeld maar voordat je door dat hele bandje bent en iemand aan de lijn hebt ben je twee minuten verder. Als je dan ook nog in de wacht belandt... Toen maar overgeschakeld naar 112. Hen nog gevraagd of dat goed was en dat was inderdaad de juiste handeling.

De buurman laat ons verrassend genoeg nu gewoon met rust. Maar ik wil m absoluut niet tegen komen op straat... We hebben nu beide ingesteld op onze telefoon dat er een foto en videoopname + locatie wordt gestuurd naar twee contactpersonen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 15:22

Kaus schreef:
Zoiets heb ik inderdaad ook paar weken terug gehad. Buren hadden boven ons in de nacht letterlijk slaande ruzie. Ik ken ze verder niet en ga niet midden in de nacht aanbellen. Eerst 8844 gebeld maar voordat je door dat hele bandje bent en iemand aan de lijn hebt ben je twee minuten verder. Als je dan ook nog in de wacht belandt... Toen maar overgeschakeld naar 112. Hen nog gevraagd of dat goed was en dat was inderdaad de juiste handeling.

De buurman laat ons verrassend genoeg nu gewoon met rust. Maar ik wil m absoluut niet tegen komen op straat... We hebben nu beide ingesteld op onze telefoon dat er een foto en videoopname + locatie wordt gestuurd naar twee contactpersonen.


Dat is een slimme zet

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 12:56

Wat vinden jullie van deze gang van zaken? De wijkconsulent is op vakantie, komt pas over een maand terug. Er is niemand die deze zaak over kan pakken (tijdelijk) om de buurman eens even flink op zijn plek te zetten. Oftewel, de buurman komt er voor nu gewoon mee weg. Niks aan de hand. Kan gewoon zijn leven vrolijk doorleven zonder enige consequentie terwijl wij de deur nauwelijks uit durven zonder ons voor te bereiden om te moeten gaan slaan.

Is dit gebruikelijk? We hebben dus vrijdag wel de aangifte bij de politie maar dan zijn we dus bijna een week verder.

Edit: overigens heeft de buurman nog exact nul meldingen over ons gedaan dus hij staat wel lekker sterk _O-

Wyb_ster

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:04

Pffff, wat een pech zeg!

Waren jullie nog naar een juridisch loket geweest? Of heb ik dat eventjes gemist?

Het kan toch niet zo zijn dat niemand jullie kan helpen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:40

Maar de buurman is nu toch gewoon stil? Ik zou vooral geen slapende honden wakker maken.