Beschuldigd door buren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 23:09

Maar we vallen niet onder urgentie. De wijkconsulent zelf heeft het woningruil genoemd. Voor ons is de situatie ook niet direct urgent. We worden niet meer belaagd en lastig gevallen maar voelen ons totaal niet veilig en fijn in deze situatie. De woningbouw zelf zegt dat urgentie überhaupt niet meer bestaat bij hen, maar weet natuurlijk niet hoe dat daar zit.

Als de keuze dan valt op ergens via de woningbouw wonen waar we eigenlijk niet willen wonen of hier nog even blijven tot we wat anders hebben dan kiezen we voor het tweede. Dat vind ik persoonlijk niet heel raar, maar misschien zie ik dat verkeerd hoor?

purny

Berichten: 27567
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:15

Ok sorry.
Urgent is volgens mij nu voorrangsverklaring geworden.
Hier in den haag moet je eerst 75 euro neerleggen. Vorig jaar kon je nog adh van een vragenlijst kijken of je er in aanmerking voor kwam.
Nu is het al zo dat als je geen urgent bent je het ook moet betalen

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:50

Hier is het zo dat woonduur gelijk is gesteld aan wachttijd. Zodra je een woning accepteert vervalt je wachttijd en begin je woonduur op te bouwen. Dus als je 5 jaar in een woning van de Woningbouw woont en je wilt naar een ander huis van de Woningbouw, dan heb je daar net zo veel kans op als iemand die een wachttijd van 5 jaar heeft. Je concurreert dus met mensen van de wachtlijst. De Woningbouw kan je daardoor niet zomaar vóór iemand van de wachtlijst plaatsen, want dat zou hetzelfde zijn als urgentie verlenen. Dat zal alleen in echte noodgevallen gebeuren, en dan kun je ook zeker niet kiezen.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 00:14

TO zal om een nieuw huis te krijgen officieel weer ingeschreven moeten staan om te kunnen reageren op huurwoningen.
Mooi dat de woningbouw haar misschien tegemoet gaat komen!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 01:07

Buurman stond net weer aan de deur te slaan. Wij lagen boven in bed dus ik weet niet waarom. Hond blaft natuurlijk en vervolgens ramt hij nog even vrolijk door omdat die '%##$@% hond zn bek een keer moet houden'. Hond lag gewoon boven bij ons naast bed dus die was echt niks aan het doen...

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 01:07

Heb je wel eens aan de politie gevraagd of de plas getest kan worden dan zien ze snel genoeg dat het niet van de honden is , en misschien doet jullie buurman het wel. Ik bedoel dat weet je niet maar het zou natuurlijk makkelijk kunnen. En heb je de politie ook verteld over het dreigement van de andere buren?

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 01:08

Kaus schreef:
Buurman stond net weer aan de deur te slaan. Wij lagen boven in bed dus ik weet niet waarom. Hond blaft natuurlijk en vervolgens ramt hij nog even vrolijk door omdat die '%##$@% hond zn bek een keer moet houden'. Hond lag gewoon boven bij ons naast bed dus die was echt niks aan het doen...

Nu de politie bellen. En geluid opnemen met telefoon. Je hebt ook de app salient eye die beelden vastlegt. en geluidsapps

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 05:03

Als ik het zo lees TS, mag je echt blij wezen als jullie een andere (redelijke) woning krijgen. Ik had hem iig met liefde aangepakt :') Ben je zowieso van die vervelende buurman af, voordat het echt uit de hand gaat lopen.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:34

Alsof verhuizen niets kost... Dus TS moet dan snel het eerste de beste huis aanpakken om maar van de buurman af te zijn, om daarna verder te zoeken naar iets dat je wel leuk vindt. Ondertussen ben je honderden, zo niet duizenden euro's lichter om in een keet te kunnen wonen die je niet tof vindt.

Dan zou ik ook liever weigeren, buurman in de negeerstand en vlot doorzoeken buiten die woningbouw om, die nu ook niet direct een goed onderzoek instelt naar alle klachten in het appartementen complex van TS, dus in mijn opzicht zeker een lakse houding heeft ja.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:49

Dat is maar net wat TS en haar vriend elf willen en inboedel kunnen net zo duur maken als je zelf wil, maar dat is een andere discussie denk ik haha.

Bedoelde meer dat ik wel blij zou zijn als ik wat anders kreeg aangeboden, als ik die overlast zo lees....

nps
Berichten: 1999
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:55

djinnie schreef:
Alsof verhuizen niets kost... Dus TS moet dan snel het eerste de beste huis aanpakken om maar van de buurman af te zijn, om daarna verder te zoeken naar iets dat je wel leuk vindt. Ondertussen ben je honderden, zo niet duizenden euro's lichter om in een keet te kunnen wonen die je niet tof vindt.


Eh, ja. Je hebt de keuze of zelf iets nieuws zoeken en dus nog langer in deze situatie blijven, of accepteren wat de woningbouw op dat moment te bieden heeft. Verhuizen kost inderdaad hoe dan ook geld, het is aan TS om de keuze te maken dit wel of niet te doen. In deze situatie mag TS blij zijn met ieder aanbod.

Het is wel een hele nare situatie! Het lijkt me dat deze buurman psychisch niet ok is en enigzins schizofreen / psychotisch. Dan kan je bewijzen verzamelen wat je wil (plas testen, camearabeelden) maar met deze mensen valt niet te redeneren. Ik heb ooit in mijn studententijd administratief in de zorg gewerkt, daar kwamen mensen die langdurige zorg nodig hebben, die hadden ook de prachtigste verhalen. Het vervelende is dat het in hun hoofd wel degelijk zo is. Daar valt niet met gezond verstand tegenop te boksen. Ik vind de suggesties om maar eens langs te gaan met een kennis op z'n zacht gezegd niet ok - deze man is ziek, niet helemaal fair om iemand die psychisch niet in orde is in elkaar te beuken.

Hoe staat het met je dossier? Er zijn hier heel veel goede tips gegeven over apps die geluid registreren. Neem alles op. Hou een excel bij met data, tijden waarop wat gebeurde. Bied dat aan bij de woningbouw vereniging - het zijn huurwoningen, als jij kan aantonen dat iemand stelselmatig dusdanig veel overlast veroorzaakt kunnen zij wellicht het huurcontract beeindigen. Blijf ook de politie bellen voor je dossiervorming. Ik zou het eerder gooien op aantonen dat deze man niet te handhaven is in een woonsituatie, eventueel navraag doen naar vorige bewoners of die vanwege hetzelfde probleem weg zijn gegaan. Ik denk dat de buurjongen eerder goede zorg nodig heef dan een schop onder zijn kont.

Ik vind het beeld wat iedereen hier heeft "niemand doet iets!!" ook weer een beetje te makkelijk - wat verwacht bokt precies van de politie? In de praktijk zijn de dingen die gebeurd lichte overtredingen. Het is onrealistisch iemand lang op te sluiten voor het veroorzaken van overlast. Al wordt hij opgepakt en meegenomen, dan zit ie binnen no time weer thuis (en waarschijnlijk nog een stuk kwader ook).

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:23

Dat de politie niet zo heel veel kan, snap ik ook; precies wat je zegt, de dingen die hij doet zijn geen overtredingen waarbij je iemand in de cel kan smijten.
De politiemeldingen zijn wat dat betreft dan ook puur om je verhaal bij de woningbouw sterker te maken.
Wel is het schandalig dat de woningbouw (zoals bijna alle woningbouwverenigingen overigens, niet alleen die van ts) zo laks met de overlast om gaat.

Vandaar ook mijn tip om bij de gemeente een verzoek tot handhaving in te dienen op grond van die nieuwe overlast wet die vorig jaar in is gegaan; dan komt er in ieder geval een onderzoek en hopelijk resultaat. Immers voor hetzelfde geld zitten ts en haar vriend er nog wel een tijdje. Is nu niet gezegd dat ts binnen nu en een maand al kunnen verhuizen, ligt er maar net aan wat ze aangeboden krijgen/zelf kunnen vinden. Zeker gezien hun budget beperkt is, althans; dat begrijp ik uit de posts van ts.

Woningbouw zal sowieso toch een keer moeten gaan ingrijpen, anders gaat het met de volgende huurders weer net zo waarschijnlijk.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:34

xxCYNNxx schreef:
Dat de politie niet zo heel veel kan, snap ik ook; precies wat je zegt, de dingen die hij doet zijn geen overtredingen waarbij je iemand in de cel kan smijten.
De politiemeldingen zijn wat dat betreft dan ook puur om je verhaal bij de woningbouw sterker te maken.
Wel is het schandalig dat de woningbouw (zoals bijna alle woningbouwverenigingen overigens, niet alleen die van ts) zo laks met de overlast om gaat.

Vandaar ook mijn tip om bij de gemeente een verzoek tot handhaving in te dienen op grond van die nieuwe overlast wet die vorig jaar in is gegaan; dan komt er in ieder geval een onderzoek en hopelijk resultaat. Immers voor hetzelfde geld zitten ts en haar vriend er nog wel een tijdje. Is nu niet gezegd dat ts binnen nu en een maand al kunnen verhuizen, ligt er maar net aan wat ze aangeboden krijgen/zelf kunnen vinden. Zeker gezien hun budget beperkt is, althans; dat begrijp ik uit de posts van ts.

Woningbouw zal sowieso toch een keer moeten gaan ingrijpen, anders gaat het met de volgende huurders weer net zo waarschijnlijk.


Niet persé, stel dat de volgende huurders geen honden hebben? Het zou kunnen dat de buurman is ''getriggerd'' door geluid van de honden, en nu gewoon doorslaat, ook op momenten dat er niks aan de hand is.

Rocamor

Berichten: 10974
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:36

Misofonie achtig op de honden bedoel je?

Dan kun je inderdaad vrij agressief worden (Wat het overigens niet goedkeurt)

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:50

Stomme vraag misschien, maar als je aangeeft dat je al ondertussen buiten de woningvereniging om ook al huizen hebt gezien die te huur worden gezet rond 650, waarom kijken jullie daar niet nu al voor dan? Dan ben je niet meer afhankelijk van de woningbouwvereniging o.a.

Want je zegt nu dat als ze aankomen met iets wat niet bij jullie past, jullie het afwijzen. Snap ik ook wel, maar dan zeg je dus liever te blijven waar je nu zit terwijl je zo’n ellende hebt. Is zo’n particulier huis wat je tegen gekomen bent dan niet gewoon een perfecte oplossing?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 13:03

De buurman had van zijn vorige buren ook last. En die hadden geen honden. Volgens de buurman hielden zij expres dans feestjes in de berging, boven zijn slaapkamer _O-

Helmer, hebben we wel gedaan hoor! Alleen vaak waren we dan net te laat. Ging er meer om dat het aanbod er wel is. Alleen moeten we er vanaf nu dus bovenop zitten. En voornamelijk mijn vriend wil eerst even de woningbouw afwachten. Dat is toch wel de kortste klap als zij met iets moois komen dan hier weer uitschrijven, alle documenten opnieuw aanvragen en inschrijven bij iets nieuws. Niet dat dat nou zo'n probleem is hoor, maar je snapt denk ik het idee wel :D

BigOne
Berichten: 38484
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:12

Dus je hebt bewijs dat ook de vorige bewoners last van die kerel hadden. Dat is mooi want daar kun je iets mee richting de woningbouw en die andere mensen hebben ook vast geklaagd bij de woningbouw vereniging dus misschien kiezen ze daarom nu al zo snel eieren voor hun geld. Normaal zijn ze niet zo snel en behulpzaam.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 13:34

Nee helaas hebben die nooit geklaagd. Heb ik gevraagd aan de woningbouw maar zij hebben alleen ooit geklaagd over de grote hoeveelheden afval voor zijn deur en op zijn balkon. Verder helaas niet :n

Dat het zulke verschrikkelijke bovenburen waren heeft de onderbuurman zelf verteld. Staat helaas nergens zwart of wit.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 13:39

TS ik vind het maar knap hoor, hoe je het allemaal aanpakt en ook hier in het topic reageert op mensen. Echt chapeau. Bij mij was het allang uit de hand gelopen.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:19

Aight schreef:
xxCYNNxx schreef:
Dat de politie niet zo heel veel kan, snap ik ook; precies wat je zegt, de dingen die hij doet zijn geen overtredingen waarbij je iemand in de cel kan smijten.
De politiemeldingen zijn wat dat betreft dan ook puur om je verhaal bij de woningbouw sterker te maken.
Wel is het schandalig dat de woningbouw (zoals bijna alle woningbouwverenigingen overigens, niet alleen die van ts) zo laks met de overlast om gaat.

Vandaar ook mijn tip om bij de gemeente een verzoek tot handhaving in te dienen op grond van die nieuwe overlast wet die vorig jaar in is gegaan; dan komt er in ieder geval een onderzoek en hopelijk resultaat. Immers voor hetzelfde geld zitten ts en haar vriend er nog wel een tijdje. Is nu niet gezegd dat ts binnen nu en een maand al kunnen verhuizen, ligt er maar net aan wat ze aangeboden krijgen/zelf kunnen vinden. Zeker gezien hun budget beperkt is, althans; dat begrijp ik uit de posts van ts.

Woningbouw zal sowieso toch een keer moeten gaan ingrijpen, anders gaat het met de volgende huurders weer net zo waarschijnlijk.


Niet persé, stel dat de volgende huurders geen honden hebben? Het zou kunnen dat de buurman is ''getriggerd'' door geluid van de honden, en nu gewoon doorslaat, ook op momenten dat er niks aan de hand is.



Ja dat is waar, heb je gelijk in



feestjes in de berging? Vind ik knap; toen ik nog op een flat woonde had ik een berging van 1 meter bij 1,5 meter...knus feestje :+

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:10

Onze berging is ook iets van 1.20m bij 1.50 ofzo _O-

Teleurstellende reactie van de woningbouw. Ze willen ons nu überhaupt geen woning meer aanbieden. -O- Nu stond de buurman dus gisternacht alweer aan de deur maar buiten dat doet hij nog meer vervelende dingen. Zo gaat hij op het veld voor ons huis uren lang staan en naar ons balkon staren. Is hij elke keer luidruchtig aan het zeuren over honden poedersuiker als we op het balkon zijn en slaat hij constant met zijn deuren als wij eens een geluid maken zoals iets laten vallen of een hond die van de bank valt.

Weer praktisch terug bij af dus. 8)7

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:13

Heeft de woningbouw ook aangegeven waarom ze jullie toch niet willen helpen met een andere woning? Anders zou ik misschien proberen contact op te nemen met de betreffende medewerker die dit heeft toegezegd. Weet niet hoe ze het gebracht hebben ('we gaan kijken of..' 'misschien' is natuurlijk wat anders dan 'jullie krijgen een andere woning) en anders zou ik in ieder geval met ze overleggen of er mogelijkheden zijn die het voor jullie zo makkelijk mogelijk maken, bijvoorbeeld maar een halve maand hoeven betalen als je overlap krijgt met een nieuwe woning.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:17

Al ons contact gaat via dezelfde wijkconsulent dus daar zijn geen verwarringen over. Hij heeft aangegeven het er bij te willen laten omdat het nu goed zou moeten gaan. Maar zoals hierboven dus beschreven gaat het dat niet -O- En zolang wij ons leven blijven doorleven gaat de buurman ook echt niet stoppen met op elke (passief) agressieve manier dan ook ons lastig vallen.

Toen ik begon over geld aan de telefoon (woensdag was dat meen ik) werd ik vrij bruut afgekapt dat als het zo moest ze helemaal niks meer gingen doen. Dus dat verlies neem ik dan liever voor lief :\

Helaas ook de laatste paar keren lastigvallen niet kunnen opnemen omdat we de apparatuur weer weg hadden gehaald.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:20

en iets kleiners particulier huren?
Ik bedoel als een woonboerderij zo'n 900,- is...

pmarena

Berichten: 48317
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:24

Pffffft dat je jezelf in kan houden als hij jullie 's nachts wakker bonkt...ik geloof echt dat bij mij een keer de stoppen door zouden slaan en ik er met een eind hout naartoe zou stuiven om die *piep* voor eens en altijd héél duidelijk te maken dat hij echt moet kappen met dat gezeik :=