Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 16:29

Dat heb ik dus één keer gedaan paar maanden terug. Ik denk niet dat ik ooit zó te keer ben gegaan tegen iemand. Toen hield het slaan wel een tijdje maar ik weet niet of dat daardoor kwam. Als de politie die een deur intrapt geen indruk maakt denk ik niet dat ik met de helft van zijn grootte een goeie indruk maak :Y)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:51

En als je nu eens iets 'vies' op je voordeur zou smeren zodat zijn handen vuil worden? :+ Geen idee wat je erop zou kunnen smeren, maar misschien hebben andere Bokkers wel een idee. :')

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:06

Dazenlijm?

Edit:
Iets met glitters <3 :#

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:12

Of je zegt tegen de wijkconsulent dat je het zo niet bedoelt hebt als het is overgekomen. Je kunt ook vragen of je je inschrijf jaren terug mag en zelf iets kan gaan zoeken.

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:21

Emmer koud water.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:22

Daarna wel de gang weer droog dweilen, anders krijg je daar weer gezeur over :')

Britta31

Berichten: 13169
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:24

Zeg je dat de buurt kater stond te krijsen.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:10

Pesterijen en onvolwassen gedrag zijn geen oplossing.
Ts, het lijkt me verstandig om een constructieve klachtbrief te sturen. Met een goede uitleg van de situatie.
Heeft de woningstichting een klachtenregeling of commissie?
En verder blijven melden bij de politie

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 18:16

Ze hebben alleen een klachtencommissie voor klachten over de woningbouw zelf :')

Deur vies maken lijkt me niet zo handig. Zou wel een glitterbom bom wil maken die over al zn kleren ontploft wanneer ie de bel indrukt. Komt ie nooit meer vanaf ~~}> Maar gaan we niet doen natuurlijk :Y)

Een constructieve, aangetekende brief sturen vind ik een goed plan :j Is het dan een idee om de filmpjes via de mail erbij te sturen of niet?

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:18

Er is ook van dat poeder, wanneer je dat op je handen krijgt word het blauw en gaat er niet direct af, loop je zo een paar weken mee. }> }> }>

Stuur de mail met filmpjes en probeer er een heel recent, dus van vandaag of morgen bij te doen, desnoods lok je hem uit. En dan meteen vragen hoe het kan dat ze denken dat het rustig is, nee dus. En dat jullie je gaan beraden op vervolg stappen aangezien de woningstichting het dus toch laat afweten. En dan niet alleen aan die woonconsulent maar in de BCC ook zeker de directeur enzenz.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 16-04-18 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:18

Oh TS .... uren naar jullie deur staren....wel echt heel creepy := geef de moed niet op, volg gewoon jullie lijn van registreren en politie bellen, aangezien de politie zelf heeft gezegd dit te doen.

Ondertussen als tweede plan naar het juridisch loket (liever naar een advocaat onder toevoeging, dat maakt meer indruk) met alle registratie, filmpjes en geluidsopnamen. Laat ze maar een brief schrijven naar de woningbouw en naar de gemeente. Dring aan op die mediation, dan kan hij zijn stoornis niet langer verbergen, en heb je daarna ook aantoonbaar bewijs dat hij zich niet aan de afspraken houdt. Het doel daarvan is dan imo niet perse om er nog uit te komen maar om een doorbraak te forceren in deze circel.

Derde lijn, blijf particulier zoeken....

Veel sterkte, Ik zou niet graag in je schoenen staan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:20

Kaus schreef:
Al ons contact gaat via dezelfde wijkconsulent dus daar zijn geen verwarringen over. Hij heeft aangegeven het er bij te willen laten omdat het nu goed zou moeten gaan. Maar zoals hierboven dus beschreven gaat het dat niet -O- En zolang wij ons leven blijven doorleven gaat de buurman ook echt niet stoppen met op elke (passief) agressieve manier dan ook ons lastig vallen.

Toen ik begon over geld aan de telefoon (woensdag was dat meen ik) werd ik vrij bruut afgekapt dat als het zo moest ze helemaal niks meer gingen doen. Dus dat verlies neem ik dan liever voor lief :\

Helaas ook de laatste paar keren lastigvallen niet kunnen opnemen omdat we de apparatuur weer weg hadden gehaald.


Dat is niet handig (en een beetje onlogisch m.i.). Heb je het nu weer hersteld?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:22

Ik snap eigenlijk ook niet waarom je die apparatuur hebt weg gehaald? Lekker laten hangen!

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:24

Wat erg kaus. Kan je geen klacht wegens stalking indienen?

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:25

Ts knap dat je zo rustig blijft.
Was mij niet gelukt.

Toch maar weer alles opnemen en een logboek van bijhouden.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:31

Kaus schreef:
Onze berging is ook iets van 1.20m bij 1.50 ofzo _O-

Teleurstellende reactie van de woningbouw. Ze willen ons nu überhaupt geen woning meer aanbieden. -O- Nu stond de buurman dus gisternacht alweer aan de deur maar buiten dat doet hij nog meer vervelende dingen. Zo gaat hij op het veld voor ons huis uren lang staan en naar ons balkon staren. Is hij elke keer luidruchtig aan het zeuren over honden poedersuiker als we op het balkon zijn en slaat hij constant met zijn deuren als wij eens een geluid maken zoals iets laten vallen of een hond die van de bank valt.

Weer praktisch terug bij af dus. 8)7


Wat supervervelend om te horen van de woningbouw, misschien willen ze jullie wel tegemoet komen in inderdaad wachtjaren. En anders zou ik inderdaad bovenop particuliere huur als dat blijkbaar wel veel wordt aangeboden gaan zitten.

Verder vind ik het schuine stukje wel heel subjectief :o Dit wil je misschien niet horen, maar dit zijn ook gewoon geluiden die je hebt bij het wonen in een appartement. Het is natuurlijk super kinderachtig dat hij reageert op geluiden die vanuit jullie appartement komen, maar ik heb ook een buurman die niet zachtjes met zn deur omgaat. Tja, jammer dan. Dat heb je gewoon met zo'n gehorig gebouw. En ja ik ben soms ook zo kinderachtig dat als mijn buurman om 1.00 snachts harde muziek draait, ik mijn deur ''iets'' harder dichtgooi dan normaal. Hij hoort dat, denkt vervolgens ''verrek, ik heb ook nog buren'' en zet de muziek zachter.

Het beste en fijnste lijkt me het voor jullie als jullie lekker naar een eigen (vrijstaand) plekje verhuizen :+:

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 18:52

We hadden geen vaste apparatuur oid hangen. Gewoon de tablet van mn vriend voor de deur met de app aan. Maar omdat het drie dagen stil was hadden we het weggehaald. We dachten immers dat het over was.

Aight, hoe bedoel je subjectief? Ik snap best dat wij geluid maken hoor, maar als wij niet normaal kunnen leven zonder dat iemand zich daar zo om moet gedragen ligt het probleem denk ik niet bij ons. Bij langdurig harde muziek, vooral op een laat tijdstip, snap ik het helemaal hoor! Maar bij een eenmalig hard geluid ga ik niet opeens denken 'Oh oliebol, de buurman is er ook nog. Laat ik niet nog een keer mn telefoon uit mn handen laten vallen ' :')

Dat blauwe spul vind ik wel een leuk idee. Heb je een idee hoe dat heet?

Een advocaat vind ik allemaal wat spannend. Ik ben er liever gewoon vanaf dan dat we er een hele strijd van maken. Maar ja, een nieuw huis vinden is natuurlijk niet zo makkelijk :Y) En daarbij ben je natuurlijk wel al je 'positieve' connectie kwijt die we hebben met de woningbouw.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:02

Kaus schreef:
We hadden geen vaste apparatuur oid hangen. Gewoon de tablet van mn vriend voor de deur met de app aan. Maar omdat het drie dagen stil was hadden we het weggehaald. We dachten immers dat het over was.

Aight, hoe bedoel je subjectief? Ik snap best dat wij geluid maken hoor, maar als wij niet normaal kunnen leven zonder dat iemand zich daar zo om moet gedragen ligt het probleem denk ik niet bij ons. Bij langdurig harde muziek, vooral op een laat tijdstip, snap ik het helemaal hoor! Maar bij een eenmalig hard geluid ga ik niet opeens denken 'Oh oliebol, de buurman is er ook nog. Laat ik niet nog een keer mn telefoon uit mn handen laten vallen ' :')

Dat blauwe spul vind ik wel een leuk idee. Heb je een idee hoe dat heet?

Een advocaat vind ik allemaal wat spannend. Ik ben er liever gewoon vanaf dan dat we er een hele strijd van maken. Maar ja, een nieuw huis vinden is natuurlijk niet zo makkelijk :Y) En daarbij ben je natuurlijk wel al je 'positieve' connectie kwijt die we hebben met de woningbouw.


Je slaat de spijker op zijn kop, een advocaat is ook spannend en dat zullen de woningbouw en gemeente ook vinden. Hoeft niet tot een rechtszaak te komen want daar heeft niemand trek in, maar het wordt dan toch ineens allemaal wat dringender voor ze.

Over blauw spul enzo. .. zou ik niet doen. Het helpt je met niets en je laat je een beetje kennen dan imo

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:27

Nu krijgen ze ij de woningbouw én politie de indruk dat jij je toch wel schikt in alles wat ze zeggen en beslissen, ga verdorie eens goed op je strepen staan. En je vriend?? Want die komt zo af en toe wel voorbij maar verder?? Hoe staat hij er in dit hele gedoe en wat wil/doet hij??

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-18 19:41

Hmm, dat is wel een goed punt Zuchini. Ik wacht nogmaals even de reactie af van de woningbouw (dat we écht willen verhuizen en de buurman nog steeds voor de deur staat). Als zij dan niet meewerken misschien inderdaad toch eens kijken wat er juridisch te regelen is. Als is het inderdaad maar om af te schrikken.

Bigone, hoe bedoel je? Mijn vriend doet alle contact met de woningbouw, daar kan ik niet meer tegen. Hij blijft daarin gelukkig wel gewoon heel rustig.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:50

Laat je door het juridisch loket eens informeren over de mogelijkheden qua procedures (niet de haalbaarheid!) zodat je weet wat je qua procedures zou kunnen inzetten. Zij kunnen ook een inschatting maken of je in aanmerking komt voor een toevoeging (subsidie voor advocaat kosten). Ook kan je een keer je spul oppakken en meenemen naar een inloopspreekuur in Groningen en Friesland zitten massa’s kantoren met een dergelijk gratis inloop moment.

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:53

Ik zou uitkijken met dingen als blauw poeder ook, volgens mij is hij aardig onvoorspelbaar en het kan zomaar zijn dat hij daar aardig kwaad van wordt. Daarnaast staan jullie nu nog te boek als de 'vriendelijke' partij in het spel, ik denk dat je jezelf uiteindelijk een groter plezier doet als je aan die kant blijft staan en consequent blijft filmen/vastleggen wat hij flikt. Daar win je meer goodwill mee dan als hij uiteindelijk ook naar de consulent stapt met blauwe vingers waar hij niet vanaf komt.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:19

Ik denk persoonlijk dat je niet moet bellen naar de woningstichting maar persoonlijk onverwachts langs moet gaan. Filmpjes mee en de situatie nogmaals uitleggen. Dan hebben ze ook een beeld met wie ze te doen hebben.
Aan de telefoon wordt je sneller afgewimpeld, dan wanneer je in levende lijve voor ze staat.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:20

Weleens aan gedacht dat de woningbouw oid meeleest?
Ik vind het namelijk wel typisch dat de overlast eigenlijk weg is op het moment dat er naar een andere woning gezocht wordt en dat de buurman ineens uren naar het balkon staart als blijkt dat er geen woning komt.

Verder heb ik het idee dat je veel bewijsmateriaal laat liggen. Als die buurman daar uren staat kun je hem best filmen toch? En als hij lang aan de deur schreeuwt en bonst kun je dat toch opnemen? Ik lees steeds kan niet, lukt niet.

Ik denk dat je als je echt stappen wilt zelf ook even van de 'makkelijke' weg af moet.
Zoals eerder gezegd maakt het de woningbouw e.d. echt niet uit, die gaan ook heus niet bang zijn voor een advocaat. Die maken dit honderd keer mee en het gaat uiteindelijk erom dat je dingen kunt aantonen.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:30

Ik heb dit topic al heel lang meegelezen, en wat een ellende zeg.... knap dat jullie je zo staande houden.

Wbt de politie die weinig kan/wil doen en zegt dat je geen aangifte kunt doen tegen de buurman, dat is echt stierenpoep. In principe mag je overal aangifte van doen, het is niet de politie die bepaald of dat kan. Ze kunnen je wel vertellen dat zij denken dat een aangifte tot niets zal leiden, maar mogen niet bepalen dat jij geen aangifte mag doen.
Overigens is aangifte van bedreiging inderdaad redelijk zinloos als je geen concrete bedreigingen hebt, maar wat wel heel goed mogelijk zou kunnen zijn is aangifte van stalking, daar heb je veel meer kans mee.
Zorg wel voor genoeg bewijs, dus inderdaad filmen en geluidsopnamen maken, film het ook als hij weer staat te staren of over het balkon staat te schreeuwen. Film desnoods met een goedkope beveiligingscamera binnen in jullie eigen huis (continue-opname), zodat je als het nodig is kunt bewijzen dat er niets vreemds bij jullie gebeurde voor de buurman weer op de deur stond te rammen. Dat is denk ik nog effectiever dan een camera naar buiten gericht.

En heb je aangifte gedaan en doet de politie vervolgens niets met je aangifte, dan kun je direct naar de officier van justitie stappen.

En als laatste wil ik je de tip geven eens contact op te nemen met slachtofferhulp. Ik heb een dergelijke situatie zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar wel van heel dichtbij bij vrienden. Ook een gevalletje mentaal niet helemaal stabiele buurman die oa dagelijks over de schutting stond te schreeuwen, regelmatig op de deur stond te slaan, ‘s avonds met een zaklamp vanaf de straat in hun huis stond te schijnen, en helaas uiteindelijk hun hond in hun eigen tuin heeft vergiftigd (hond heeft het overleefd). Slachtofferhulp is hun redding geweest, ze hebben ze geholpen aangifte te doen en ze door het hele proces heen geholpen, ook daar zei de politie weinig te kunnen doen, maar uiteindelijk is het wel opgelost, en heeft de buurman een andere woning gekregen.