Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:22

Ik heb altijd Labs gehad, nu Jacks en een kruising Lab Ierse setter dus het zou geen drama zijn :D

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:22

Goof schreef:
Deze situatie was toevallig enkele weken geleden op tv bij meester Frank Visser. Zoek de aflevering eens op, er kwam wel wat nuttigs uit.
Ik weet het niet meer exact maar het kwam er op neer dat eigenaren gewoon verantwoordelijk blijven en dat jij in het recht staat een klacht in te dienen. Zij dienen het probleem op te lossen.

Heb ik wat van gezien volgens mij, moesten de honden toen niet weg? Of was dat weer een andere aflevering...

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:24

meggiemeg schreef:
Goof schreef:
Deze situatie was toevallig enkele weken geleden op tv bij meester Frank Visser. Zoek de aflevering eens op, er kwam wel wat nuttigs uit.
Ik weet het niet meer exact maar het kwam er op neer dat eigenaren gewoon verantwoordelijk blijven en dat jij in het recht staat een klacht in te dienen. Zij dienen het probleem op te lossen.

Heb ik wat van gezien volgens mij, moesten de honden toen niet weg? Of was dat weer een andere aflevering...


Nee hoor, het betrof gewoon 1 hond die zich ook vrij bewoog en cobstant het erf en tuin van de buren in ging om daar alles onder te kakken. Zij woonden niet eena direct naast elkaar, hond moest eerst nog een eind de weg aflopen.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:24

Vorig jaar gooide ik de poep gewoon terug over de heg, ook als een van hun buiten was, kreeg een opmerking of ik dat normaal vond.... Euhhh ja zolang jullie het normaal vinden dat je hond hier loopt krijg je het van me terug .
Ze weten het echt wel, het interesseert ze volgens mij helemaal niets.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:25

Goof schreef:
Nee hoor, het betrof gewoon 1 hond die zich ook vrij bewoog en cobstant het erf en tuin van de buren in ging om daar alles onder te kakken. Zij woonden niet eena direct naast elkaar, hond moest eerst nog een eind de weg aflopen.


Die heb ik niet gezien, dat ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:34

meggiemeg schreef:
Vorig jaar gooide ik de poep gewoon terug over de heg, ook als een van hun buiten was, kreeg een opmerking of ik dat normaal vond.... Euhhh ja zolang jullie het normaal vinden dat je hond hier loopt krijg je het van me terug .
Ze weten het echt wel, het interesseert ze volgens mij helemaal niets.


Zou ik fijn weer mee beginnen. Goed mikken wellicht raak je ze een keer.. of per ongeluk het raam ofzo.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:36

Kan je juridisch loket niet bellen? Of de hond zelf naar het asiel brengen, loslopende hond gevonden :)

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:38

x_Jeanine_x schreef:
Kan je juridisch loket niet bellen? Of de hond zelf naar het asiel brengen, loslopende hond gevonden :)

Daar heb ik het met mijn man ook al over gehad. Wie weet mocht ik de hond te pakken krijgen...

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:39

En dan wel met tekst en uitleg erbij :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:39

Met eten moet dat niet moeilijk zijn met een labrador. :=

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:40

x_Jeanine_x schreef:
En dan wel met tekst en uitleg erbij :+


Dan weet je iig zeker dat het asiel ze niet aanneemt. Die bedanken er namelijk ook liever voor om in een burenruzie te gaan zitten.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:40

Ik zou met vakantie een kennis van je regelen die de hond voor je naar het asiel brengt. Of de dierenambulance belt

Mochten ze een chip vinden kunnen ze hem niet terug brengen omdat de eigenaren op vakantie zijn. Hond 7 dagen in een asiel. Krijgen ze een mooie rekening.

En ze kunnen jou niet de schult geven. Jij hebt niet gebeld

BarbaLala

Berichten: 9613
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:42

Ik zou nog eens heel erg duidelijk met de buren in gesprek gaan, en dan ook echt duidelijk, zonder "hoi hoe is het" geneuzel.
Geef aan dat de maat vol is en de consequenties voor hen zijn als je de hond nog eens aantreft.

Mochten ze er geen gehoor aan geven dan gewoon de hond aanlijnen en naar het asiel brengen of laten ophalen door de dierenambulance, ze betalen dan een vergoeding als ze hem terug willen.

Ik heb hier hetzelfde gehad maar dan met een hondje dat steeds bijna ongelukken veroorzaakte en bijna overreden werd doordat hij niet op eigen terrein bleef en de baasjes niet op het dier letten.
Van die nieuwe rijken, mensen in een dikke keet die geld als water hebben en aan dieren geen emotionele waarde hechten.
Ben 1x vriendelijk geweest tegen ze toen ik het dier terug bracht en toen kreeg ik een grote bek want ik moest me met mijn eigen zaken bemoeien.
De 2e keer nog voor men wat kon zeggen heb ik ze even haarfijn duidelijk gemaakt dat dit de laatste keer was en hond bij een 3e keer niet teruggebracht werd maar dat het ze geld zou gaan kosten.
Is nooit meer gebeurd!

Andere hond hier heb ik wel direct de dierenambulance voor gebeld want met die mensen valt niet te praten. Net toen de hond opgehaald werd kwamen ze aan, konden alsnog mooi betalen.
Daarna ook nooit meer voorgekomen.

Voor de dieren vind ik het zo sneu, want die verdienen een goede en fijne baas.
En dat zijn dit soort mensen duidelijk niet.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 29-04-18 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110720
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:43

x_Jeanine_x schreef:
En dan wel met tekst en uitleg erbij :+


Dan neemt het asiel de hond juist niet aan, dus dat is niet heel slim.
Wie weet is de hond trouwens wel gechipt en is ie zo weer thuis :')
Maar hopelijk leren de buren er dan tenminste van.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:45

daantjuhhh schreef:
Ik zou met vakantie een kennis van je regelen die de hond voor je naar het asiel brengt. Of de dierenambulance belt

Mochten ze een chip vinden kunnen ze hem niet terug brengen omdat de eigenaren op vakantie zijn. Hond 7 dagen in een asiel. Krijgen ze een mooie rekening.

En ze kunnen jou niet de schult geven. Jij hebt niet gebeld

Dat interesseert me nog geen eens weet je dat.
Als je voor een dier kiest moet je er voor zorgen en dat gebeurt daar niet, tenminste niet in de zin zoals velen van ons dat zouden doen.
Ze weten heel goed hoe ik er over denk, ik laat mijn dieren ook geen overlast veroorzaken. Lopen ook niet bij hun.

Mutskke
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:45

Ik zou zoiezo de honden poep over de haag bij hun in de tuin gooien!

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:47

meggiemeg schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik zou met vakantie een kennis van je regelen die de hond voor je naar het asiel brengt. Of de dierenambulance belt

Mochten ze een chip vinden kunnen ze hem niet terug brengen omdat de eigenaren op vakantie zijn. Hond 7 dagen in een asiel. Krijgen ze een mooie rekening.

En ze kunnen jou niet de schult geven. Jij hebt niet gebeld

Dat interesseert me nog geen eens weet je dat.
Als je voor een dier kiest moet je er voor zorgen en dat gebeurt daar niet, tenminste niet in de zin zoals velen van ons dat zouden doen.
Ze weten heel goed hoe ik er over denk, ik laat mijn dieren ook geen overlast veroorzaken. Lopen ook niet bij hun.

Dan doe je het zelf.
Dat kan ook natuurlijk

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:48

BarbaLala schreef:
Ik zou nog eens heel erg duidelijk met de buren in gesprek gaan, en dan ook echt duidelijk, zonder "hoi hoe is het" geneuzel.
Geef aan dat de maat vol is en de consequenties voor hen zijn als je de hond nog eens aantreft.

Mochten ze er geen gehoor aan geven dan gewoon de hond aanlijnen en naar het asiel brengen of laten ophalen door de dierenambulance, ze betalen dan een vergoeding als ze hem terug willen.

Heb vanmorgen gekeken of ik een van hun hoorde/zag. Maar helaas.
Wil ze mededelen dat als ik de hond nog 1x bij ons op het terrein aan tref en deze te pakken krijg dat de hond wellicht dan niet meer thuis komt (als het aan mij ligt). Dat ik er nu echt klaar mee ben.

Loop al enkel te zwikkend mijn gras te maaien als het zo door gaat. Kan straks mijn gazon weer overnieuw aan laten leggen en we hebben de hele oprit net laten doen door een tuinman een paar jaar terug.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:48

lisa_sjouke schreef:
Ik zou zoiezo de honden poep over de haag bij hun in de tuin gooien!

Die ligt al weer bij hun in de tuin. Dat deed ik voorheen ook al.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:51

Gewoon de tuin goed afsluiten, zet paaltjes met schapengaas. Eventueel eerst de beukenhaag wat insnoeien, dan gaas zetten en vervolgens groeit de haag er weer doorheen en heb je een mooie onzichtbare en ondoordringbare tuinafsluiting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:12

Schapengaas lijkt mij idd een goede optie, dan wel door de buren betaald en aan hun eigen kant.
Via een aangetekende brief kan je nog laten weten dat de hond overlast geeft en dat ze het op moeten lossen.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:26

Naast alle bovengenoemde opties zou ik het ook proberen vast te leggen op film, als hij weer eens bij jullie is. Wie weet heb je het eens nodig als bewijs.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:39

Ik zou dit gewoon netjes spelen en juridisch advies inwinnen. Je staat gewoon in je recht en je buren moeten hun verantwoording nemen. Zo niet zijn er gevolgen.
Ga je het nu op een ordinaire burenruzie uit laten kimen door kak te gooien en de hond door een 3e partij op te laten halen verspil je zelf ook wel je geloofwaardigheid.
Wees en handel gewoon correct, hoe verleidelijk het ook is.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:01

Croo schreef:
Onze hond doet af en toe ook een plasje in de tuin, maar bij ons groeit het gras daar juist extra goed. Dus weet je zeker dat die plekken van de urine zijn?
Voor de rest lijkt het me erg vervelend dat hij hun hond onuitgenodigd op jullie terrein komt. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je eraan kunt doen, behalve praten met de buren. Wellicht toch weer dat stroomdraadje? Dat mag gewoon lijkt me.

Door urine wordt het gras wel degelijk geel en gaat tenslotte zelfs dood als het vaak gebeurt.

Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:16