Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:39

De buren zijn er verantwoordelijk voor dat hun hond niet overal rondzwerft, TS is zelf verantwoordelijk voor het buiten houden van ongewenste bezoekers.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:41

Ik zou juist het schapengaas aan mijn kant willen hebben. Dan weet je zeker dat het er zit en blijft. Straks zetten ze t neer en halen na een tijdje weer weg. Heb je weer die ellende...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:45

friendly schreef:
Ik zou juist het schapengaas aan mijn kant willen hebben. Dan weet je zeker dat het er zit en blijft. Straks zetten ze t neer en halen na een tijdje weer weg. Heb je weer die ellende...

Precies. Gewoon zelf je maatregelen nemen, dan hoef je niet zo afhankelijk te zijn van de ander.

Veulen84

Berichten: 10880
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:46

Hondenverjager gebruiken? Misschien helpt het en die dingen zijn niet zo duur meer.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 14:30

Veulen84 schreef:
Hondenverjager gebruiken? Misschien helpt het en die dingen zijn niet zo duur meer.

Hoe gaat dat dan met onze eigen honden?

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:50

Geen idee wat voor opening het precies is waar de hond doorheen komt, maar misschien past daar een (grote) bloempot voor, of een tuinkabouter of ander gezellig decoratie ding? Dan blijft jouw uitzicht tenminste een beetje leuk, hoef je niet met gaas in de weer en ben je ook niet zo afhankelijk van je buren.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 15:18

Hij gaat door de beukenhaag heen die vrij dicht is gegroeid. Moet echt zijn best doen om dat dikke lijf er door te wurmen. Op de oude plek waar echt al een opening in de haag is ontstaan gaat die niet meer, daar heeft die stroom gekregen. Nu dus een andere plek.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:32

Tsjah....
Hoe irritant ook. Verwachten dat zij de oplossing bieden kan je denk ik op je buik schrijven. Dus heb je 2 keuzes

1 je blijven irriteren en frustre
2 zorgen dat het niet meer kan gebeuren (zelf een hek plaatsen)

Kost geld en tijd maar levert rust op

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:33

Als het echt dat enige gat is zou ik voorlopig dat ene gat dichtmaken (bijvoorbeeld met draden tussen de 2 struiken)

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:33

Getver wat een vies probleem.

Mr Frank Visser had laatst ook iemand in het programma die de drollen vn de buurhond zat was.
https://www.sbs6.nl/programmas/mr-frank ... -scheppen/

Buurman die last had wilde liever geen rechtzaak aanspannen. Gemeente en politie deden niks.
Volgens artikel 162 van het 6e boek, gaat over onrechtmatige daad, staat dat het niet is toegestaan de hond in de tuin van de buren te laten poepen.
Mr Visser adviseert naar de rechtbank te gaan, zeker als je bewijs hebt op camera en foto.
Rechtbank kan dwangsom opleggen.
In Noord Nederland is er de spreekuurrechter. Heb je geen advocaat nodig.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:40

tsjah, recht hebben en recht krijgen is altijd nog een lastige. Dwangsom wordt door veel rechtbanken niet eens opgelegd.....Daarbij levert het uiteindelijk zoveel strijd en nijd op. Ik zou kiezen voor misschien een slappere oplossing, maar uiteindelijk minder stress

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:46

Stroomdraadje plaatsen?

anjali
Berichten: 15118
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:04

Zet een hek.Ik vind het ook onterecht dat jij hier geld voor kwijt bent dan maar het is wat waard om van het gezeur af te zijn.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:19

Cayenne schreef:
Stroomdraadje plaatsen?

Ff hele topic lezen Cayenne ;)

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:40

Cayenne schreef:
Stroomdraadje plaatsen?

Had ik de afgelopen winter al gedaan en toen is de hond een paar maanden weg gebleven, afgelopen nacht was deze weer terug.
Het stroomapparaat heb ik zelf weer nodig bij onze paarden op de wei.
Het is nogal een kostbaar apparaat om daar er nog 1 van aan te schaffen. Zeker als het voor iets is wat een ander veroorzaakt.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:41

Vjestagirl schreef:
Als het echt dat enige gat is zou ik voorlopig dat ene gat dichtmaken (bijvoorbeeld met draden tussen de 2 struiken)

Het is geen gat wat er zit, de hond moet zich er echt doorheen wurmen, de oude plek waar die altijd door heen ging is wel een gat maar daar heeft de hond afgelopen winter een beste tik stroom gehad, vandaar dat de hond vannacht ook naar een andere plek ging om door te kunnen

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:44

Wat maakt dat je niet gewoon een hekje plaatst?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:44

Ik heb me voorgenomen om de hond te proberen te pakken, als dat lukt dump ik deze bij het asiel. Dan loop ik de minste kans dat die van de ene oprit naar de volgende wordt gebracht.
Halen ze de hond op dan moet ik verder naar een andere oplossing. Ik verwacht niet dat de hond zal worden opgehaald want dieren scheelt ze helemaal niets. Plus dat het geld kost.
Ze hebben schapen lopen van een ander op de wei en daar wordt vrolijk op los gejakkerd met brommers, zelfde met hun eigen kippen, wat is leuker dan met de golfcar over je eigen kippen heen te jakkeren. Zijn mensen die geen dierenliefhebbers zijn.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:45

Collie2008 schreef:
Wat maakt dat je niet gewoon een hekje plaatst?

Als ik het hele stuk af wil bakenen gaat het over de 100 meter heen, de hond zal dan wel weer naar een andere plek gaan als ik op de ene plek wel wat zet en elders niet. Dat heeft de hond nu wel bewezen.

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:46

Het is toch triest dat ts tuin moet omheinen omdat iemand anders te lui is om zijn hond uit te laten.
Ik zou de piep door zijn brievenbus naar binnen duwen.
Ik ben gewoon niet aardig bij dat soort fratsen.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 19:49

luuntje schreef:
Het is toch triest dat ts tuin moet omheinen omdat iemand anders te lui is om zijn hond uit te laten.
Ik zou de piep door zijn brievenbus naar binnen duwen.
Ik ben gewoon niet aardig bij dat soort fratsen.

De poep krijgen ze gewoon terug van mij hoor, met hetzelfde gemak gaat het retour over de heg.
Ja ik baal er ook van dat ik kosten moet gaan maken voor buren die zelf nergens naar om kijken.
Maar ja ik wil ook gewoon lekker in de tuin bezig kunnen zijn zonder dat de poep me om de oren vliegt door de grasmaaier of dat ik mijn enkels zwik over de kuilen die die heeft gegraven.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:28

ahhhh 100 meter is een flink eind ja

kan je niet in gesprek gaan en voorstellen om de kosten te delen?

Poep door de brievenbus snap ik, maar zet uiteindelijk geen zoden aan de dijk

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:32

Het is overigens niet dat ik vind dat je maar slap moet zijn en moet toegeven, maar iemand die zwakzinnig is kan je ook geen stelling van Pythagoras leren (sorry voor alle mensen met een laag IQ). Wat ik ermee wil zeggen is, je kan wel in je recht staan, maar als je met mensen te dealen heb die niet in staat zijn naar zichzelf te kijken, dan kan je recht hebben, maar zal je het nooit krijgen. Dam kan je beter voor jezelf kiezen en je eigen oplossing inzetten. Anders wordt het een jarenlange frustratie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:45

Collie2008 schreef:
Het is overigens niet dat ik vind dat je maar slap moet zijn en moet toegeven, maar iemand die zwakzinnig is kan je ook geen stelling van Pythagoras leren (sorry voor alle mensen met een laag IQ). Wat ik ermee wil zeggen is, je kan wel in je recht staan, maar als je met mensen te dealen heb die niet in staat zijn naar zichzelf te kijken, dan kan je recht hebben, maar zal je het nooit krijgen. Dam kan je beter voor jezelf kiezen en je eigen oplossing inzetten. Anders wordt het een jarenlange frustratie


Wijze woorden. :j

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 07:06

Collie2008 schreef:
Poep door de brievenbus snap ik, maar zet uiteindelijk geen zoden aan de dijk

Poep in de brievenbus doen zal ik niet doen, ik gooi het gewoon terug over de heg, of ze er nu wel of niet bij staan.
Is zelfs al eens voorgekomen dat ik de hond weg joeg en zij boven voor het raam stond te kijken en alles zag. Zelfs dan gaat er geen lampje bij ze branden. Het enige wat ze kunnen doen is wijzen op iets wat je doet als reactie maar niet bedenken waar die reactie vandaan komt.