Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 07:06

Collie2008 schreef:
Het is overigens niet dat ik vind dat je maar slap moet zijn en moet toegeven, maar iemand die zwakzinnig is kan je ook geen stelling van Pythagoras leren (sorry voor alle mensen met een laag IQ). Wat ik ermee wil zeggen is, je kan wel in je recht staan, maar als je met mensen te dealen heb die niet in staat zijn naar zichzelf te kijken, dan kan je recht hebben, maar zal je het nooit krijgen. Dam kan je beter voor jezelf kiezen en je eigen oplossing inzetten. Anders wordt het een jarenlange frustratie

Dat was ik niet van plan eigenlijk. Daarom mijn vraag en wellicht heeft iemand hier een idee/tip waar ik zelf nog niet aan gedacht had.

doezel2

Berichten: 2559
Geregistreerd: 07-03-10

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:38

Kun je geen stroomdraad spannen die naar je wei loopt waar stroom op staat?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 08:27

Daar heb ik naar gekeken doezel2, dat wordt vrij lastig, dan moet ik de oprit oversteken waar ik ook dagelijks met de honden over heen loop naar het bos, 1x vergeten de stroom uit zetten als ik naar het bos ga en mijn eigen honden zijn de dupe, mijn man zal daar zeker niet aan denken.
Plus dat ik een vrij groot stuk moet overlappen.

Zoe_97

Berichten: 9456
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:33

Hier in België verkopen ze bij vancraenbroeck kleien stroomapparaatjes voor kleien huisdieren voor 30 euro inclusief draad en ogen.
Hier mijn tuin ermee omheind om de kat op eigen terrein te houden. Werkt echt prima.

Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:43

Je kan op marktplaats ook naar tweedehands schapenhekken kijken. Die zijn niet zo duur en van 50cm tm 150cm hoog en zien er leuk uit.

Ik zou idd zelf het probleem oplossen. Wellicht niet eerlijk voor je gevoel maar wel de minst stressvolle oplossing.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:53

meggiemeg schreef:
Daar heb ik naar gekeken doezel2, dat wordt vrij lastig, dan moet ik de oprit oversteken waar ik ook dagelijks met de honden over heen loop naar het bos, 1x vergeten de stroom uit zetten als ik naar het bos ga en mijn eigen honden zijn de dupe, mijn man zal daar zeker niet aan denken.
Plus dat ik een vrij groot stuk moet overlappen.

Nee joh, daar is gewoon draad voor. Geïsoleerd draad, aardedraad. Die geeft dus geen stroom bij aanraking maar geeft de stroom wel door van het ene uiteinde naar het andere.

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:05

Ik vind het te gek voor woorden dat je (volgens sommigen hier) zelf maar een hekje of draaf moet spannen zodat de hond niet meer bij jou komt. Kom op zeg het is niet haar eigen hond hè die ze op eigen terrein moet houden? Het gaat hier om de hond van de buren waarvan de buren dienen te zorgen dat de hond op eigen terrein blijft. Als ik jou was idd de hond zien te vangen en dan de dierenambulance bellen dat je een hond op je erf hebt gevangen die je niet kent en niet weet waar hij thuis hoort. Als je hem zelf gaat brengen kost het nog benzine ook..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:09

Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:12

GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

Dus als ik in jouw tuin klim en als jouw beesten op jaag dan is het jouw schuld dat ik dat deed?

Of een hond die over 1 meter hek springt en je beesten dood bijt? Of een kat die bij jou naar binnen glipt door een open raam en in je huis pist?

Ga maar in een gevangenis leven later denk ik.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:22

MarlindeRooz schreef:
GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

Dus als ik in jouw tuin klim en als jouw beesten op jaag dan is het jouw schuld dat ik dat deed?

Of een hond die over 1 meter hek springt en je beesten dood bijt? Of een kat die bij jou naar binnen glipt door een open raam en in je huis pist?

Ga maar in een gevangenis leven later denk ik.

Je leest niet wat ik schrijf en haalt er allerlei zaken bij die er niet staan, zo kom je er niet.

Nee, als jij schade maakt dan ben jij daar aansprakelijk voor, dat jij op mijn erf kan komen doet daar niets aan af. Als ik jou echter vrije toegang geef tot mijn erf dan mag jij daar komen ja. Ik mag jou dan weer sommeren om te vertrekken, dat wel.

Jolien87

Berichten: 17464
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:52

GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.


Ik begrijp deze opmerking wel.

Het is natuurlijk te zot dat ongenode gasten zomaar op je erf komen en een erfafscheiding zou hierom in theorie niet nodig moeten zijn, maar zo werkt het helaas niet. En met dieren is het natuurlijk helemaal lastig om te vertellen dat dit ongewenst is. Uiteraard kan je dit met een gedegen opvoeding wel duidelijk maken aan een dier maar in veel gevallen schort het hieraan met in dit geval als gevolg dat TS dus met de hond van de buren en zijn poep zit opgescheept.

Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:04

Ik wilde je aanraden zelf een hek met kippengaas neer te zetten om de relatie met de buren niet helemaal te verknallen, maar zo te lezen is het daar al te laat voor en een snelle blik op de gamma website geeft aan dat 100 meter kippengaas niet goedkoop is.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:31

GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

Ben het in zoverre met je eens dat als mijn buren er alles aan gedaan hadden om de hond op eigen terrein te houden ik dan best een steentje bij kan dragen. Echter doen zij er totaal niets aan.

Ik wil best aan een oplossing denken maar dan wel 1 die voor mij ook nog leuk is om tegen aan te kijken. Wij hebben 2 jaar geleden ruim 3500 euro uit gegeven aan een tuinman om onze oprit weer netjes te krijgen, denk hierbij aan oude zieke bomen weg, mooie grasperken aan laten leggen met borders daar in met witte rhododendrons, de oude bomen die weg zijn gehaald vervangen door mooie fruitbomen.
Dan heb je dat netjes en dan ga je dat ontsieren met een gaasoplossing. Daar wordt het in eerste instantie niet fraaier van. Ik had gehoopt dat als de hond eenmaal een tik van het stroom had gehad van de winter dat deze niet meer terug zou komen, blijkbaar is de hond erg eigenwijs.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:34

Jolien87 schreef:
GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.


Ik begrijp deze opmerking wel.

Het is natuurlijk te zot dat ongenode gasten zomaar op je erf komen en een erfafscheiding zou hierom in theorie niet nodig moeten zijn, maar zo werkt het helaas niet. En met dieren is het natuurlijk helemaal lastig om te vertellen dat dit ongewenst is. Uiteraard kan je dit met een gedegen opvoeding wel duidelijk maken aan een dier maar in veel gevallen schort het hieraan met in dit geval als gevolg dat TS dus met de hond van de buren en zijn poep zit opgescheept.


Als je dan geen zin/tijd of wat dan ook hebt om de hond op te voeden kan je als eigenaar genoeg andere maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de hond op eigen terrein blijft, ja het kost wat maar dan had je niet aan een dier moeten beginnen. Maar zelfs daar hoor je ze niet over en willen ze niet eens over nadenken. Je moet gewoon niet zeuren is hun tegenreactie.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:36

GDG schreef:
meggiemeg schreef:
Daar heb ik naar gekeken doezel2, dat wordt vrij lastig, dan moet ik de oprit oversteken waar ik ook dagelijks met de honden over heen loop naar het bos, 1x vergeten de stroom uit zetten als ik naar het bos ga en mijn eigen honden zijn de dupe, mijn man zal daar zeker niet aan denken.
Plus dat ik een vrij groot stuk moet overlappen.

Nee joh, daar is gewoon draad voor. Geïsoleerd draad, aardedraad. Die geeft dus geen stroom bij aanraking maar geeft de stroom wel door van het ene uiteinde naar het andere.

Dan neem ik aardedraad met een huls er overheen, die sluit ik aan op het draad van de paardenweide, vervolgens de oprit en de tuin doorsteken om bij de haag te komen, daar kan ik dan de aardedraad aansluiten op een stroomdraad die je ook in de wei gebruikt?
Zo bedoel je dat?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:38

idylle schreef:
Ik vind het te gek voor woorden dat je (volgens sommigen hier) zelf maar een hekje of draaf moet spannen zodat de hond niet meer bij jou komt. Kom op zeg het is niet haar eigen hond hè die ze op eigen terrein moet houden? Het gaat hier om de hond van de buren waarvan de buren dienen te zorgen dat de hond op eigen terrein blijft. Als ik jou was idd de hond zien te vangen en dan de dierenambulance bellen dat je een hond op je erf hebt gevangen die je niet kent en niet weet waar hij thuis hoort. Als je hem zelf gaat brengen kost het nog benzine ook..

Ja dat klopt, ben er dan denk ik wel zekerder van dat de hond daar blijft. Als ik de dierenambulance bel en ze lezen de chip uit zullen ze de hond denk ik net zo makkelijk weer los laten of ze rijden de dam hier uit slaan links af en nog een keer linksaf en bezorgen de hond thuis.

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:48

Ik vind het eigenlijk vooral sneu voor de hond. Beest doet in zijn beleving niks fout en wordt dan uiteindelijk in het asiel gedumpt. Ik snap dat het vreselijk frustrerend is voor de TS en dat ze geen zin heeft om haar eigen tuin te omhekken omdat de buren hun hond niet op hun eigen erf willen houden... maar toch, sneu voor de hond (om over de andere dieren van de buren maar te zwijgen :x )

luuntje

Berichten: 13983
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:51

Ts je kan misschien de kat van onze zoon lenen.
Die hakt vreemde honden in mootjes als ze op haar terrein zijn of onze hond lastig vallen.
Labradors zijn geen probleem.

Ik blijf het stom vinden dat die buren niks doen.
Hun laksheid kost jou geld.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:54

valine schreef:
Ik vind het eigenlijk vooral sneu voor de hond. Beest doet in zijn beleving niks fout en wordt dan uiteindelijk in het asiel gedumpt. Ik snap dat het vreselijk frustrerend is voor de TS en dat ze geen zin heeft om haar eigen tuin te omhekken omdat de buren hun hond niet op hun eigen erf willen houden... maar toch, sneu voor de hond (om over de andere dieren van de buren maar te zwijgen :x )

Dat laatste inderdaad.
Verwaarlozing is al erg, maar dat is pure mishandeling.

Filmen en mee naar de politie!
Zijn ze nou helemaal gek -:(-

Zag ik hier al niet een gegadigde voor de hond? O:)
Of is dat diefstal?

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:55

Ik vermoed dat je het dier bijna een plezier doet, naar het asiel met mogelijkheid tot adoptie door mensen die wel om hem geven.

Ts, lukt het jullie zelf om bij die doorgang te komen? Kun je die doorgang niet afsluiten met wat draadjes? Zodat de hond er zich niet door kan wurmen?

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 13:06

valine schreef:
Ik vind het eigenlijk vooral sneu voor de hond. Beest doet in zijn beleving niks fout en wordt dan uiteindelijk in het asiel gedumpt. Ik snap dat het vreselijk frustrerend is voor de TS en dat ze geen zin heeft om haar eigen tuin te omhekken omdat de buren hun hond niet op hun eigen erf willen houden... maar toch, sneu voor de hond (om over de andere dieren van de buren maar te zwijgen :x )

Ben ik helemaal met je eens, maar wat moet ik doen als 144 niet eens komt voor een stel zwaar verwaarloosde paarden? Ze zeggen gewoon het dier kan droog liggen, krijgt eten en drinken, ziet er niet slecht uit dan ben je uitgepraat.
Ik denk dat de hond beter af is bij mensen die er wel de aandacht aan willen geven die dat dier verdient. En niet zoals er nu mee om gegaan wordt.

Maar is het niet eigenlijk altijd zo dat dieren de dupe worden van een eigenaar omdat deze er niet naar om kijkt of geen zin heeft om het op te voeden of omdat mensen in hun enthousiasme een dier aanschaffen en geen flauw benul hebben wat de zorg er voor eigenlijk inhoudt en ga zo maar door?
Ik kan nu eenmaal niet al het leed op me nemen wat ik voorbij zie komen. Heb 6 dieren en daar kan ik goed voor zorgen en meer wil ik er niet bij hebben.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 13:09

Rocamor schreef:
Ik vermoed dat je het dier bijna een plezier doet, naar het asiel met mogelijkheid tot adoptie door mensen die wel om hem geven.

Ts, lukt het jullie zelf om bij die doorgang te komen? Kun je die doorgang niet afsluiten met wat draadjes? Zodat de hond er zich niet door kan wurmen?


Ik vraag me nog steeds af hoe de hond zich met het vette lijf er door heeft kunnen wurmen zonder krassen te hebben opgelopen. De resterende haag is vrij dicht, daar moet de hond echt veel moeite voor doen om door te komen.
Ik ben bang dat als ik nu het stukje pak waar de hond door kwam afgelopen weekend dat dat niet afdoende is. Dan probeert de hond het en als het niet gaat dan probeert de hond wel weer een stukje verder op het. Blijkbaar is de behoefte en aandrang zo groot om hier te zijn.... Snap het niet, er is verder niets op dat stuk aan eten of zo.

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:07

meggiemeg schreef:
Rocamor schreef:
Ik vermoed dat je het dier bijna een plezier doet, naar het asiel met mogelijkheid tot adoptie door mensen die wel om hem geven.

Ts, lukt het jullie zelf om bij die doorgang te komen? Kun je die doorgang niet afsluiten met wat draadjes? Zodat de hond er zich niet door kan wurmen?


Ik vraag me nog steeds af hoe de hond zich met het vette lijf er door heeft kunnen wurmen zonder krassen te hebben opgelopen. De resterende haag is vrij dicht, daar moet de hond echt veel moeite voor doen om door te komen.
Ik ben bang dat als ik nu het stukje pak waar de hond door kwam afgelopen weekend dat dat niet afdoende is. Dan probeert de hond het en als het niet gaat dan probeert de hond wel weer een stukje verder op het. Blijkbaar is de behoefte en aandrang zo groot om hier te zijn.... Snap het niet, er is verder niets op dat stuk aan eten of zo.

Dit is eigenlijk een fokteef? Heb jij intacte reuen?Misschien komt ze daarvoor?

tamary

Berichten: 29191
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:38

meggiemeg schreef:
GDG schreef:
Nee joh, daar is gewoon draad voor. Geïsoleerd draad, aardedraad. Die geeft dus geen stroom bij aanraking maar geeft de stroom wel door van het ene uiteinde naar het andere.

Dan neem ik aardedraad met een huls er overheen, die sluit ik aan op het draad van de paardenweide, vervolgens de oprit en de tuin doorsteken om bij de haag te komen, daar kan ik dan de aardedraad aansluiten op een stroomdraad die je ook in de wei gebruikt?
Zo bedoel je dat?

Dit soort draad is dat, heet ook wel grondkabel :
https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... 35-ohm-1km
deze is voor meer dan 30m overbruggen.

Good fences make for good neighbours. Solide omheiningen voorkomen een hoop frustratie in een dichtbevolkt land.
Die hond heeft iets aangeleerd, bedacht en die zal blijven proberen bij jullie op het terrein te komen (en haar lucht hangt er nu inmiddels ook flink, dus daar hoor ik te poepen volgens hondenbrein, goed zindelijk beest dus, maar geheel in jouw nadeel). Of de eigenaar zal een hek moeten plaatsen (en die doet niks) of jij zal voor je rust en einde schade/ellende die je uit eigen zak moet betalen die investering moeten doen. Hoe langer je wacht hoe meer er stuk zal gaan en vroeg of laat moet je ook je tuin weer opknappen (= dikke rekening uit eigen zak er boven op). Helaas hoe oneerlijk het ook is, goed gaas plaatsen zal nog het beste helpen, stroom waar dat kan ook en verder meteen je extra hondproof stuk tuin lekker gebruiken voor je eigen honden waar mogelijk.

Jolien87

Berichten: 17464
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:43

Jolien87 schreef:
GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.


Ik begrijp deze opmerking wel.

Het is natuurlijk te zot dat ongenode gasten zomaar op je erf komen en een erfafscheiding zou hierom in theorie niet nodig moeten zijn, maar zo werkt het helaas niet. En met dieren is het natuurlijk helemaal lastig om te vertellen dat dit ongewenst is. Uiteraard kan je dit met een gedegen opvoeding wel duidelijk maken aan een dier maar in veel gevallen schort het hieraan met in dit geval als gevolg dat TS dus met de hond van de buren en zijn poep zit opgescheept.


meggiemeg schreef:
Als je dan geen zin/tijd of wat dan ook hebt om de hond op te voeden kan je als eigenaar genoeg andere maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de hond op eigen terrein blijft, ja het kost wat maar dan had je niet aan een dier moeten beginnen. Maar zelfs daar hoor je ze niet over en willen ze niet eens over nadenken. Je moet gewoon niet zeuren is hun tegenreactie.


Oh ik ben het absoluut met je eens en kan je frustratie heel goed voorstellen. Zij zijn verantwoordelijk voor hun hond maar nemen die verantwoordelijkheid niet. Ik bedoel met mijn stukje ook absoluut niet dat jij degene bent die hier zorg voor moet dragen, maar zodra de buren hun handen ervanaf halen komt het wel op jou aan. Hoe frustrerend en lastig dat ook is.
Hoe iets zou moeten gaan en hoe iets daadwerkelijk gaat zijn helaas twee verschillende dingen.