Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:33

Ben ik de enige die denkt dat als het spant om €13,- je dan beter geen paard zou hebben? ☺️

Maaaarr ik snap het principe wel hoor. Alleen zou ik al blij zijn dat er überhaupt korting is.


Stelling:
Persoon A bestelt op regelmatige basis bij een webshop. Persoon B en C bestellen soms wel eens wat mee.
De webshop heeft een spaarprogramma, per x besteed bedrag een punt, per x aantal punten een korting.
Zouden jullie de korting delen als B en C meebesturen, of voor jezelf houden omdat je alles voorschiet/het regelt/…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:50

Ik zou het voor mij zelf houden. Ik bestel, ik schiet voor. Ik moet thuis zijn bij levering of er achter gaan bij een pakketpunt. Weer regelen dat het bij hun komt. Maar ik zou dit wel communiceren. Ook al ontvang ik sowieso een pakket, het is toch extra tijd en moeite dat er in gaat.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:55

Ik zou het delen omdat ik de anderen ook een voordeeltje gun. Als ik dat niet zou willen dan bestel ik zelf/zonder anderen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 12:55

Ik vind dit een hele lastige.
Ik denk dat ik hem voor mijzelf zou houden, persoon A besteld toch het meeste, dus eigenlijk zorgt zij ook voor het grootste aandeel in de korting door middel van het spaarsysteem.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:30

Optiwolk schreef:
Stelling:
Persoon A bestelt op regelmatige basis bij een webshop. Persoon B en C bestellen soms wel eens wat mee.
De webshop heeft een spaarprogramma, per x besteed bedrag een punt, per x aantal punten een korting.
Zouden jullie de korting delen als B en C meebesturen, of voor jezelf houden omdat je alles voorschiet/het regelt/…

Daar zou ik alleen wat mee doen als het uiteindelijk ook om een redelijk percentage of bedrag zou gaan. Vaak is het het voordeel toch maar heel minimaal, de enige winkel waar ik er enig voordeel van heb is de kruidvat, en dan hebben we het over een gratis mini chocoladereep die je dan gratis mee kan krijgen in ruil voor punten. Die chocoladereep zou ik dan sowieso al delen, of die nou gratis was of niet :+

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:32

Korting is opgebouwd door een persoon. Niet door de mensen die sporadisch iets mee bestellen.

Als de korting een percentage is hebben ze geluk waar ze in kunnen meedelen, is het een bedrag zou ik niet mee laten delen. Dan pak ik die korting de volgende keer wel als ik alleen bestel en betaal dit keer de volle mep.
Gezien de bedragen bestellen B en C niet megaveel namelijk, anders zouden ze het zelf wel bestellen, gratis verzendkosten zit je zo aan en dat bouwen ze zelf ook punten op.

De enige reden die ik kan verzinnen waarom ik voor anderen zou bestellen is het 3 halen 2 betalen principe en ik heb maar 1 ding nodig, dan zou ik de anderen wel laten meedelen.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:40

Dat hangt denk ik echt af van de soort actie/winkel. Ik bestelde weleens wat mee bij de ah voor mijn buurvrouw. Ik heb een bezorgbundel, maar zijn betaalde soms wat extra, soms stuurde ik een tikkie en dansvoorstelling het precieze bedrag (vd boodschappen, bezorg kosten blijft toch gelijk)

Maar als ik dan zegels krijg over haar boodschappen, zou ik die houden. Spaar digitaal.
Maar aan de andere kant ook weleens plaatjes oid gehad, en dan krijgt zij die ook voor haar kinderen als ik weet dat zij die ook spaarden.

Communicatie is wel handig hierin. Maar zelf zou ik ook zeggen: het kost jou meer moeite om dingen erbij te bestellen en te berekenen. Ws scheelt het de ander ook verzendkosten tov zelf gaan bestellen.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 13:52

Als het om 3en vast kortingsbedrag zou gaan zou ik het voor mij houden. Gaat het om een percentage kan iedereen meedelen

Tancreda4

Berichten: 24038
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 16:25

Optiwolk schreef:
Stelling:
Persoon A bestelt op regelmatige basis bij een webshop. Persoon B en C bestellen soms wel eens wat mee.
De webshop heeft een spaarprogramma, per x besteed bedrag een punt, per x aantal punten een korting.
Zouden jullie de korting delen als B en C meebesturen, of voor jezelf houden omdat je alles voorschiet/het regelt/…


Korting s voor de besteller en vind niet dat het gedeeld hoeft te worden. Het is voor de meebesteller een voordeel dat alles wordt geregeld, pakket wordt aangenomen (opgehaald) en verzendkosten lager zijn. Voor de besteller dat verzendkosten lager zijn, maar nadeel dat diegene alles moet regelen/sjouwen etc. Dan zijn de spaarpunten een soort goedmakertje vind ik. Wij doen op stal vaak samen dingen bestellen (scheelt verzendkosten), en dan mag de besteller zijn/haar spaarpuntjes lekker zelf houden, eerlijk verdiend met al het geregel.

Bij Makana bv heeft iedereen voordeel van het samen bestellen, want hoe meer van ietrs je besteld, hoe goedkoper het wordt per stuk.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:37

Vinden jullie het gierig om te vragen wat het budget is als iemand vraagt wat je voor je verjaardag wenst?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:41

Ik vind dat wel een rare vraag, zou gewoon iets vragen wat binnen ieder budget past en anders een cadeaubon oid

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:42

Nala schreef:
Vinden jullie het gierig om te vragen wat het budget is als iemand vraagt wat je voor je verjaardag wenst?


Ik vind die vraag niet kunnen. Zou het niet gierig vinden maar gewoon een hele rare vraag.

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:47

Nala schreef:
Vinden jullie het gierig om te vragen wat het budget is als iemand vraagt wat je voor je verjaardag wenst?


Ik denk dat het vanaf hangt aan wie je het vraagt.
Mijn moeder, broer of zus zou ik het wel aan kunnen vragen, andere mensen zou ik dat niet doen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:52

Ik zou de omschrijving vaag houden: "ik wil graag dingen van Rituals, geur X" oid, dan kunnen mensen zelf beslissen of ze één doucheschuim halen, of het mega XL superdeluxe pakket.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:54

laura1987 schreef:
Nala schreef:
Vinden jullie het gierig om te vragen wat het budget is als iemand vraagt wat je voor je verjaardag wenst?


Ik denk dat het vanaf hangt aan wie je het vraagt.
Mijn moeder, broer of zus zou ik het wel aan kunnen vragen, andere mensen zou ik dat niet doen.

Dat inderdaad.
Aan directe familie vraag ik dat rustig, anders kom ik toch maar met suggesties waar ze niets aan hebben met een beetje pech...

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:55

laura1987 schreef:
Nala schreef:
Vinden jullie het gierig om te vragen wat het budget is als iemand vraagt wat je voor je verjaardag wenst?


Ik denk dat het vanaf hangt aan wie je het vraagt.
Mijn moeder, broer of zus zou ik het wel aan kunnen vragen, andere mensen zou ik dat niet doen.


In dit geval gaat het om mijn beste vriendin. Ik wil vooral voorkomen dat ik per ongeluk veels te hoog (of misschien zelfs laag) zit met mijn inschatting, en telkens iets van 10 euro vragen… Als ik dan geld vraag dan koop ik er uiteindelijk toch niets van, want dan is het hele “ik zou het voor mezelf niet kopen maar wel willen krijgen” effect weg. Dan is het voor mijn gevoel namelijk opeens wel “mijn” geld, en zonde om het niet te sparen.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:58

Om dit op te lossen heb ik een lijstje online met kadootjes tussen de 5 en de 50 euro. Ook dingen die niets kosten, zoals mn auto uitgebreid poetsen, koets /tuig helemaal poetsen en invetten etc. Als mensen vragen wat ik wil voor mn verjaardag geef ik dat linkje

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:02

BarbaravdW schreef:
Om dit op te lossen heb ik een lijstje online met kadootjes tussen de 5 en de 50 euro. Ook dingen die niets kosten, zoals mn auto uitgebreid poetsen, koets /tuig helemaal poetsen en invetten etc. Als mensen vragen wat ik wil voor mn verjaardag geef ik dat linkje


Het probleem is daarbij dat ik dan dingen dubbel zou kunnen krijgen, en vooral als het dan iets duurs is is dat zonde.

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:02

BarbaravdW schreef:
Om dit op te lossen heb ik een lijstje online met kadootjes tussen de 5 en de 50 euro. Ook dingen die niets kosten, zoals mn auto uitgebreid poetsen, koets /tuig helemaal poetsen en invetten etc. Als mensen vragen wat ik wil voor mn verjaardag geef ik dat linkje

Dit heb ik ook inderdaad :j

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:02

Nala schreef:
BarbaravdW schreef:
Om dit op te lossen heb ik een lijstje online met kadootjes tussen de 5 en de 50 euro. Ook dingen die niets kosten, zoals mn auto uitgebreid poetsen, koets /tuig helemaal poetsen en invetten etc. Als mensen vragen wat ik wil voor mn verjaardag geef ik dat linkje


Het probleem is daarbij dat ik dan dingen dubbel zou kunnen krijgen, en vooral als het dan iets duurs is is dat zonde.

Nee, want de gever streept het af! :)

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:04

Ja idd, is afstreepbaar en dat kan je dan zelf als maker van de lijst niet zien, maar de gevers wel. Echt handig vind ik :)

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:07

BarbaravdW schreef:
Ja idd, is afstreepbaar en dat kan je dan zelf als maker van de lijst niet zien, maar de gevers wel. Echt handig vind ik :)


Heb je een linkje naar zo’n lijsten website?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:08

En dingen die je graag wel dubbel wilt zijn niet-afstreepbaar.
Wij gebruiken die ook heel veel, werkt erg ontzettend goed.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:09

Lijstje.nl

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:09

Of je splitst het lijstje op. Ik heb bijvoorbeeld onder anderen gellak gevraagd voor mijn verjaardag. De ene vriendin gaf ik een x aantal kleuren op die ik graag zou willen en de andere vrienden een x aantal andere kleuren.