Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:44


DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:47

Ooit een kerstpakket gekregen met een rollade erbij,zag ik op het volgend loonstrookje dat er 10,- ingehouden werd voor de rollade!

Bij de contractverlenging toch maar een ander bedrijf opgezocht,dit soort acties vind ik zo slecht en vergeet ik niet snel :n

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:50

Haha mooie sigaar uit eigen doos :')

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:59

DeBuurvrouw schreef:
Ooit een kerstpakket gekregen met een rollade erbij,zag ik op het volgend loonstrookje dat er 10,- ingehouden werd voor de rollade!

Bij de contractverlenging toch maar een ander bedrijf opgezocht,dit soort acties vind ik zo slecht en vergeet ik niet snel :n


Oh nee dat meen je niet. Wat een centenkrabbers, bah.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:05

Ik kreeg een tegoedbon van de winkel waar ik werkte als kerstpakket :') .
Kon alleen in dat filiaal uitgegeven worden, want ondanks dat ik er werkte kocht ik er amper iets :') .

En verder nog nooit een kerstpakket gehad...

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:06

Herinner mij nu gelijk ook een kerstbon met een zwart randje bij mijn huidige werkgever.

Situatie ; Ik was aangenomen voor deeltijd werk maar omdat het erg druk was en ik thuis nog wat tijd over had werkte ik al vrij snel fulltime,dit zou tijdelijk zijn.

(Dat tijdelijke werd ruim 6 jaar :+ )

Ik werkte net zoveel en zelfs meer dan de fulltime collega's en met de kerst kreeg ik een cadeaubon van 15,- en de collega's van 50,-

Ok,fijn die waardering!
Gelijk naar gevraagd en ze wezen mij op mijn parttime contract. Prima vriend,hier heb jij een brief van mij -van de bond- waarin ik om een fulltime contract vraag aangezien ik al 11 en een halve maand fulltime werk }:)

Inmiddels krijgt iedereen hetzelfde bedrag met kerst :D

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:29

Pfff dat babyshower gedoe en soms ook met vrijgezellenfeesten vind ik echt vreselijk. Ik hoop dat, mocht het er voor mij ooit van komen, ik heel duidelijk kan overbrengen dat ik er niet op zit te wachten dat mensen zoveel geld moeten besteden. Zou me ontzettend schuldig voelen als er zo overdreven over wordt gedaan en er zo met geld gestrooid moet worden.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:33

Jildau schreef:
Pfff dat babyshower gedoe en soms ook met vrijgezellenfeesten vind ik echt vreselijk. Ik hoop dat, mocht het er voor mij ooit van komen, ik heel duidelijk kan overbrengen dat ik er niet op zit te wachten dat mensen zoveel geld moeten besteden. Zou me ontzettend schuldig voelen als er zo overdreven over wordt gedaan en er zo met geld gestrooid moet worden.



Dat inderdaad, ik ga binnenkort met verlof en vind het best ongemakkelijk dat mijn collega's straks een cadeautje voor mijn verlof hebben. Hoeft van mij ook niet dat ze daar geld aan besteden.

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:48

Op mijn vorige werk mocht het kantoorpersoneel een keer een weekendje naar Euro Disney, de productie had zo goed gedraaid en het kantoorpersoneel had zo goed verkocht..... Na veel zeuren van ons op de productie kregen wij een koud worstenbroodje. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom we daarna wat minder ons best deden :+

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:51

Die snap ik niet?

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:53

Sheran schreef:
Die snap ik niet?


Het kantoorpersoneel kreeg een mooie beloning omdat de productie goed gedraaid had en het kantoorpersoneel goed verkocht, maar ondanks de productie ook goed gedraaid had, kregen ze na veel zeuren een koud worstenbroodje. Joepiejeej.

Ik snap dat je dan ineens wat minder gemotiveerd bent ja -O-

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:53

xxCYNNxx schreef:
w8 wut? Jullie betalen zelf je kerstpakket??
Nou lekkere waardering vanuit je werkgever dan; je personeel zelf laten betalen voor het kerstpakket. Wauw, dat is wel erg gierig van je werkgever.

Kijk personeelsfeestje vind ik wat anders; logisch dat je daar een bijdrage voor betaald, maar je kerstpakket???


overigens, om terug te komen op verjaardagen; wij geven alleen wat aan elkaar omdat we toch maar een heel klein groepje zijn en de bijdrage maar klein is. Bij een groot bedrijf met meerdere afdelingen etc heb ik ook nooit mee gedaan ( is overigens ook maar 1 keer voorgekomen dat bij zo'n bedrijf er om gevraagd werd)


Wij betalen idd een gedeelte van ons kerstpakket zelf. Ik werk op een school, daar is dat wel wat anders dan bij een bedrijf waar winst gemaakt wordt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:54

Niobe schreef:
Sheran schreef:
Die snap ik niet?


Het kantoorpersoneel kreeg een mooie beloning omdat de productie goed gedraaid had en het kantoorpersoneel goed verkocht, maar ondanks de productie ook goed gedraaid had, kregen ze na veel zeuren een koud worstenbroodje. Joepiejeej.

Ik snap dat je dan ineens wat minder gemotiveerd bent ja -O-


Bij hetzelfde bedrijf? Zelfde team? Broodje op Euro Disney?

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:55

Ik vind dat altijd zo krom dat binnen een bedrijf niet iedereen hetzelfde cadeau krijgt. Ze werken er toch allemaal hard voor om het bedrijf de winst te laten draaien?

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:56

Inderdaad, we zaten allemaal onder hetzelfde dak. 1 Team was het niet hoor, er was daar een meer dan duidelijk onderscheid tussen kantoor en productie personeel.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:56

Sheran schreef:
Niobe schreef:


Het kantoorpersoneel kreeg een mooie beloning omdat de productie goed gedraaid had en het kantoorpersoneel goed verkocht, maar ondanks de productie ook goed gedraaid had, kregen ze na veel zeuren een koud worstenbroodje. Joepiejeej.

Ik snap dat je dan ineens wat minder gemotiveerd bent ja -O-


Bij hetzelfde bedrijf? Zelfde team? Broodje op Euro Disney?


Zoals ik het lees, ging de productie dus niet naar euro disney

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:59

Inoterry schreef:
Op mijn vorige werk mocht het kantoorpersoneel een keer een weekendje naar Euro Disney, de productie had zo goed gedraaid en het kantoorpersoneel had zo goed verkocht..... Na veel zeuren van ons op de productie kregen wij een koud worstenbroodje. Ik hoef denk ik niet uit te leggen waarom we daarna wat minder ons best deden :+


Bizar dat er bedrijven zijn die nog zo denken :n Ik zou me als kantoorpersoneel de ogen uit de kop schamen en was ook zeker niet meegegaan. Ik werk ook in een productiebedrijf, maar heb diep respect voor de mensen in de fabriek, wat een zwaar rotwerk hebben zij.. En dan alleen het kantoorpersoneel belonen? :n

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:11

Oooh, ik las het als dat jullie werkten bij bv een mediabedrijf dat producties op het toneel bracht. En dat dan de productie (bv een musical) goed gedraaid had.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:13

PSvanLot schreef:
xxCYNNxx schreef:
w8 wut? Jullie betalen zelf je kerstpakket??
Nou lekkere waardering vanuit je werkgever dan; je personeel zelf laten betalen voor het kerstpakket. Wauw, dat is wel erg gierig van je werkgever.

Kijk personeelsfeestje vind ik wat anders; logisch dat je daar een bijdrage voor betaald, maar je kerstpakket???


overigens, om terug te komen op verjaardagen; wij geven alleen wat aan elkaar omdat we toch maar een heel klein groepje zijn en de bijdrage maar klein is. Bij een groot bedrijf met meerdere afdelingen etc heb ik ook nooit mee gedaan ( is overigens ook maar 1 keer voorgekomen dat bij zo'n bedrijf er om gevraagd werd)


Wij betalen idd een gedeelte van ons kerstpakket zelf. Ik werk op een school, daar is dat wel wat anders dan bij een bedrijf waar winst gemaakt wordt.



aah oke, maakt het idd wel anders ja. Voor een commercieel bedrijf zou het wel echt ontzettend gierig zijn.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:16

xxCYNNxx schreef:
aah oke, maakt het idd wel anders ja. Voor een commercieel bedrijf zou het wel echt ontzettend gierig zijn.



Alsnog vind ik het raar hoor, dat je je eigen kerstpakket moet betalen. Doe mij dan maar geen pakket.
Mensen in de zorg en leraren die ik ken ontvangen gewoon een kerstpakket van hun werkgever.

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:38

Hoe ik het lees gaat er elke maand enkele euro’s van de rekening maar krijgen ze op jaarbasis veel meer terug (het personeelsfeest alleen al is bv duurder dan wat er elk jaar per persoon wordt gegeven) Dat vind ik zo gek nog niet :) Het komt op mij niet over alsof ze hun volledig kerstpakket zelf bekostigen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:36

We krijgen inderdaad meer terug dan dat we er in stoppen. Maar je kunt in het onderwijs ook niet verwachten dat alles voor je betaald wordt. We zijn nu eenmaal niet winstgevend en wat er aan winst gemaakt wordt gaat in principe terug naar verbetering van onderwijsmogelijkheden.

Helemaal goed dus.

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:05

Qua gierige acties komen ze altijd van hetzelfde groepje vrienden dat ik heb. Super toffe mensen, maar wij zitten totaal niet op één lijn wat betreft geld.

Een tijd terug gingen we met zijn allen een dagje de stad in. Het begon al dat niemand genoeg geld op zijn rekening had staan om alles in 1x af te rekenen (lees: soms 'slechts' een kopje koffie van ieder) en ik dus alles voor blijf schieten. Daarna betalen ze, gelukkig, wel braaf hun tikkies. Toen kwam het avondeten: ik deelde met één vriendin een grote fles water. Die zouden we dan ook netjes qua kosten delen. Tot een andere vriend vroeg of hij een slok water mocht hebben, dat mocht. Echter kwam aan het eind van de avond nog wel even heel bruusk het verzoek of hij haar wilde betalen voor de slok van 'haar' water.

Maanden later gingen we een avond weg. Er werd voor mij besloten dat ik maar moest rijden, dus so be it. Ik had dan maar de auto van mijn ouders geregeld (we zijn allen studenten zonder eigen auto), en toen bleef het stil. Gingen we de benzinekosten nog verdelen? Oh ja, natuurlijk, kwam schoorvoetend het antwoord. Kijk, voor korte ritjes vind ik de benzinekosten niet heel belangrijk, maar meer dan 100km enkele reis? Daar had ik geen zin in. Toen kwam mijn verzoek om van te voren een parkeerkaart te regelen, wat neer zou komen op ongeveer 35 cent per persoon 'extra' vergeleken met de kosten om zo'n kaart ter plekke te moeten kopen. Dat gingen we toch even echt niet doen, aldus de rest. Ondanks dat dat mij (als hun niet geheel vrijwillige 'chauffeur') enorm veel rust geeft dat ik niet nog ergens in de rij hoef te staan of ter plekke iets moet gaan regelen laat op de avond. Hoe haalde ik het in mijn hoofd? No way.

Eenmaal aangekomen bij het afgesproken punt vanwaar we gingen carpoolen, kwam ik erachter dan één van de groep dus wél al een aardige tijd een nieuwe (geheel eigen) auto had staan (en er ook al helemaal bekend mee was). Hij kan ook nog eens prima rijden. Maar ging hij met zijn eigen auto rijden naar onze bestemming? Nee hoor, dat ging niet gebeuren. Ter plekke wilden ze ook graag mijn muntjes gebruiken, tot ik de kosten per muntje duidelijk maakte en dat ik wel verwachtte dat ze dat gingen terugbetalen. Toen hoefde het niet meer. Dat was ze te duur.

Ik krijg van sommigen ook nog wat geld, maar of ze daar over beginnen? Nee hoor. Terwijl andersom het tikkie al verstuurd is voordat ik met mijn ogen kan knipperen. Tevens is het bijna altijd te ver naar mijn huis, maar dat ik even ver moet rijden om naar de rest te komen vergeten ze dan weer.

Het kan vast (veel) gieriger, maar voor mij is dit altijd wel een struikelblok als ik met hun op stap ga. Ze zijn echt leuk en gezellig, maar ik ga geen dagjes meer met ze op pad omdat ik me de hele dag erger aan hoe ik alles moet afrekenen en als een soort 'groepspinpas' wordt gezien en steeds achter mijn geld aan moet zitten.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:11

nutmeg schreef:
Qua gierige acties komen ze altijd van hetzelfde groepje vrienden dat ik heb. Super toffe mensen, maar wij zitten totaal niet op één lijn wat betreft geld.

Een tijd terug gingen we met zijn allen een dagje de stad in. Het begon al dat niemand genoeg geld op zijn rekening had staan om alles in 1x af te rekenen (lees: soms 'slechts' een kopje koffie van ieder) en ik dus alles voor blijf schieten. Daarna betalen ze, gelukkig, wel braaf hun tikkies. Toen kwam het avondeten: ik deelde met één vriendin een grote fles water. Die zouden we dan ook netjes qua kosten delen. Tot een andere vriend vroeg of hij een slok water mocht hebben, dat mocht. Echter kwam aan het eind van de avond nog wel even heel bruusk het verzoek of hij haar wilde betalen voor de slok van 'haar' water.

Maanden later gingen we een avond weg. Er werd voor mij besloten dat ik maar moest rijden, dus so be it. Ik had dan maar de auto van mijn ouders geregeld (we zijn allen studenten zonder eigen auto), en toen bleef het stil. Gingen we de benzinekosten nog verdelen? Oh ja, natuurlijk, kwam schoorvoetend het antwoord. Kijk, voor korte ritjes vind ik de benzinekosten niet heel belangrijk, maar meer dan 100km enkele reis? Daar had ik geen zin in. Toen kwam mijn verzoek om van te voren een parkeerkaart te regelen, wat neer zou komen op ongeveer 35 cent per persoon 'extra' vergeleken met de kosten om zo'n kaart ter plekke te moeten kopen. Dat gingen we toch even echt niet doen, aldus de rest. Ondanks dat dat mij (als hun niet geheel vrijwillige 'chauffeur') enorm veel rust geeft dat ik niet nog ergens in de rij hoef te staan of ter plekke iets moet gaan regelen laat op de avond. Hoe haalde ik het in mijn hoofd? No way.

Eenmaal aangekomen bij het afgesproken punt vanwaar we gingen carpoolen, kwam ik erachter dan één van de groep dus wél al een aardige tijd een nieuwe (geheel eigen) auto had staan (en er ook al helemaal bekend mee was). Hij kan ook nog eens prima rijden. Maar ging hij met zijn eigen auto rijden naar onze bestemming? Nee hoor, dat ging niet gebeuren. Ter plekke wilden ze ook graag mijn muntjes gebruiken, tot ik de kosten per muntje duidelijk maakte en dat ik wel verwachtte dat ze dat gingen terugbetalen. Toen hoefde het niet meer. Dat was ze te duur.

Ik krijg van sommigen ook nog wat geld, maar of ze daar over beginnen? Nee hoor. Terwijl andersom het tikkie al verstuurd is voordat ik met mijn ogen kan knipperen. Tevens is het bijna altijd te ver naar mijn huis, maar dat ik even ver moet rijden om naar de rest te komen vergeten ze dan weer.

Het kan vast (veel) gieriger, maar voor mij is dit altijd wel een struikelblok als ik met hun op stap ga. Ze zijn echt leuk en gezellig, maar ik ga geen dagjes meer met ze op pad omdat ik me de hele dag erger aan hoe ik alles moet afrekenen en als een soort 'groepspinpas' wordt gezien en steeds achter mijn geld aan moet zitten.


Dit vind ik dus 1 van de bizarre voorbeelden van hoe je vrienden kunt zijn met zulke mensen.....Dat kan toch nooit goed blijven gaan en geeft toch meer irritatie dan voldoening??

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:12

En waarom stem je in met zoveel dingen als je al weet dat ze je niet of heel laat pas terugbetalen?