Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6230
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:51


Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:05

Ik kook meestal meerdere porties dus als bezoek wil mee eten kan dat altijd. Als er meerdere mensen komen is een soepje zo gemaakt. Ik heb bijvoorbeeld altijd pompoen in de vriezer, met een half uurtje staat er dan verse pompoensoep of pompoenrisotto op tafel. En ik heb ook standaard pannekoeken mix in de voorraadkast, altijd handig! Komt ook wel door hoe ik ben opgegroeid. Als ik bij (Nederlandse) vriendinnetjes ging spelen was het toch wel de bedoeling dat ik voor 6 uur ophoepelde. Bij ons thuis kon altijd iedereen mee eten, juist gezellig!

Gierige actie laatst in de Turkse super bij mijn werk in de buurt: iemand vulde een zakje pruimen en plette die sneaky tussen heup en fruitkistje. Bij afrekenen zegt die doodleuk; ik krijg toch wel korting hé want ik heb de slechtste gepakt :=

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:02

Het hele argument; 'ik heb x uur gereden dus ik wil minimaal x uur blijven' vind ik echt verschrikkelijk. Het is voor mij ook een reden om zelf naar mijn familie aan de andere kant van het land te gaan ipv dat ze naar mij komen.

Als ik daar heen ga, dan ga ik voor een uur of 2 op de koffie en dat is het. Maar dan wel bijvoorbeeld én naar mijn vader én naar mijn zus én nog even de stad in of zo. Ik blijf meestal bij mijn moeder slapen, want vindt ze gezellig, vaak gaan we dan een stuk wandelen of zo. Maar ik ga net zo goed na 2-3 bezoeken weer naar huis.

Als mensen mijn kant op komen, willen ze gelijk voor de hele dag komen met een activiteit en uitgebreide lunch/avondeten. Voor corona nodigde ik ze dan in de middag uit (15-16 uur) en gingen we daarna uit eten. Ik heb er gewoon geen zin in.

Door de afstand komen de meesten niet zomaar langs. Qua eten gaan we meestal uit eten, dus ik hoef niet veel gekkigheid in huis te halen. Tegenwoordig moet ik wel checken of de oploskoffie nog goed is. (Ik drink zelf geen koffie en heb geen apparaat meer in huis.) En haal ik iets van een lekkere koek of een klein taartje. Degenen die spontaan langskomen, zijn vriendinnen die voor thee en kletsen komen. En soms is er dan nog een koekje (als ik ze niet al opgegeten heb). Spontaan blijven eten, dat gebeurt hier niet. :D

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:27

KarenQ schreef:
Het hele argument; 'ik heb x uur gereden dus ik wil minimaal x uur blijven' vind ik echt verschrikkelijk. Het is voor mij ook een reden om zelf naar mijn familie aan de andere kant van het land te gaan ipv dat ze naar mij komen.

Als ik daar heen ga, dan ga ik voor een uur of 2 op de koffie en dat is het. Maar dan wel bijvoorbeeld én naar mijn vader én naar mijn zus én nog even de stad in of zo. Ik blijf meestal bij mijn moeder slapen, want vindt ze gezellig, vaak gaan we dan een stuk wandelen of zo. Maar ik ga net zo goed na 2-3 bezoeken weer naar huis.

Als mensen mijn kant op komen, willen ze gelijk voor de hele dag komen met een activiteit en uitgebreide lunch/avondeten. Voor corona nodigde ik ze dan in de middag uit (15-16 uur) en gingen we daarna uit eten. Ik heb er gewoon geen zin in.

Door de afstand komen de meesten niet zomaar langs. Qua eten gaan we meestal uit eten, dus ik hoef niet veel gekkigheid in huis te halen. Tegenwoordig moet ik wel checken of de oploskoffie nog goed is. (Ik drink zelf geen koffie en heb geen apparaat meer in huis.) En haal ik iets van een lekkere koek of een klein taartje. Degenen die spontaan langskomen, zijn vriendinnen die voor thee en kletsen komen. En soms is er dan nog een koekje (als ik ze niet al opgegeten heb). Spontaan blijven eten, dat gebeurt hier niet. :D


Huh.. eerst zeg je dat je het verschrikkelijk vindt dat mensen niet even lang willen rijden als dat ze ergens zijn, maar daarna geeft je een voorbeeld dat jij alles dan combineert? Dan doe je toch hetzelfde? Bij jou is het uniek dat je kan combineren, maar uiteindelijk ben jij daar dan toch ook minimaal 4 uur bij iemand op bezoek?

En ik gok dat die vriendinnen dicht bij je in de buurt wonen?

Als ik langer dan een uur moet rijden, dan vind ik het in elk geval ongelofelijk gierig en grof om na 2 uur zonder eten buitengezwierd te worden. Daar kom ik nooit weer en bij mij moeten ze ook niet meer komen dan.

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:03

Ik ben niet zo moeilijk met lange afstanden rijden maar zou wel afhaken als er niks te eten of drinken is :+ ik reed voor een vriendin (achteraf toch niet echt) 4 uur in totaal om voor haar te koken omdat ze het moeilijk had. Je moet ook wat voor elkaar over hebben (wat zij dus achteraf niet had).

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:18

Lisitano schreef:
Ik heb altijd wel wat in huis en bezoek wordt altijd volgepropt. Ik ben gek op koken en bakken dus meestal sloof ik me nog uit ook.
Ik wil dat mensen zich verwend voelen als ze bij ons op bezoek zijn. Ik ben niet zo’n entertainer, mijn kwaliteit is volproppen.

We hebben ook altijd wel wat in de kast staan.
Ik ben er alleen nogal allergisch voor als mensen gaan zitten eisen of verwachten.

Toen ik net een week terug bevallen was en nog als halfdooie voornamelijk in bed lag kreeg ik kraambezoek. Rond etenstijd, of het oké was als ze bleven eten. Ja natuurlijk!
Kreeg ik een appje of ik een bepaald bijzonder gerecht wilde maken want dat wilde ze altijd al eens proeven. Ben je echt helemaal van de pot gerukt? Je eet nu een boterham met pindakaas.


Zo herkenbaar, hier ook net bevallen. Guppie was 5 dagen oud, belde een vriend van manlief op dat hij graag de dag erna met nog een stuk of 10 mannen op kraamvisite wilde komen vanuit hun woonplek een uur verderop. Dat hebben we vakkundig geweigerd. Daarna kwam de vraag of het dan goed was dat hij zijn (zeer veeleisende) ouders meebracht. Weer aangegeven dat dat voor mij nog geen optie was. Uiteindelijk kwam hij dan maar niet en kregen we 7 maanden later op een verjaardag bij hem een cadeautje (een broekje en truitje in maatje 50....)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:21

Dat klinkt meer als een goedbedoelende maar totaal clueless man :))

Waarschijnlijk vol enthousiasme dat cadeautje aangeschaft en wilde plannen gemaakt met de hele vriendenkring zonder besef van hoe de pasbevallen moeder daar tegenover zou staan :))

Duhelo

Berichten: 28545
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:25

Apple schreef:
Dat klinkt meer als een goedbedoelende maar totaal clueless man :))

Waarschijnlijk vol enthousiasme dat cadeautje aangeschaft en wilde plannen gemaakt met de hele vriendenkring zonder besef van hoe de pasbevallen moeder daar tegenover zou staan :))

hahaha, dat dus. Cadeautje al gehaald maar niet nagedacht dat die kleine wel groeit (moh! :+ )
De intentie was er dan, al was de timing wat off.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:45

Wat betreft het reizen. Als mensen nauwelijks naar ons toekomen want 'het is zo ver weg' (jaja, 1,5 uur enkele reis, want laten we eerlijk zijn, in Nederland is niets heel vreselijk ver weg, behalve dan de wadden omdat je daar ook nog eens een poos op de boot zit enzo), dan verwacht ik toch niet dat ik met een lege maag vanuit daar weer naar huis wordt gestuurd. De mensen die dit zo aanpakken vind ik ook gierig in tijd, want blijkbaar zijn wij het niet waard om 3 uur voor in de auto in te zitten, maar vinden zij zichzelf dat wel waard voor ons. En dat terwijl bij ons niemand ooit met honger het huis heeft hoeven verlaten. :+

Amber_anne

Berichten: 6914
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:58

Rytir schreef:
Gierige actie laatst in de Turkse super bij mijn werk in de buurt: iemand vulde een zakje pruimen en plette die sneaky tussen heup en fruitkistje. Bij afrekenen zegt die doodleuk; ik krijg toch wel korting hé want ik heb de slechtste gepakt :=


Dit soort mensen hè wauw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:05

Amber_anne schreef:
Rytir schreef:
Gierige actie laatst in de Turkse super bij mijn werk in de buurt: iemand vulde een zakje pruimen en plette die sneaky tussen heup en fruitkistje. Bij afrekenen zegt die doodleuk; ik krijg toch wel korting hé want ik heb de slechtste gepakt :=


Dit soort mensen hè wauw..


Zo hadden wij eens in de supermarkt waar ik werkte een vrouw die een voorverpakte cake doormidden had gebroken (had iemand gezien) Dan kreeg ze zeker wel korting.. Ben meegelopen naar het schap, heb haar een hele cake meegegeven en de kapotte cake hebben we in de kantine gelegd voor de pauze :+

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:18

Ik vind dit zo'n heerlijk topic om mee te lezen. _O-

Bij ons in de familie is mijn zus de krent. Niemand weet waarom, want niemand bij ons is zo maar oke, het zij zo.

Pas wilde ze onze auto meenemen als trouwauto voor hun bruiloft. Ja is goed hoor, kom maar halen.
Kreeg ik een 'hij is dan neem ik aan wel helemaal schoon en gewassen van binnen- en van buiten?' :wow: Nee, dat mag je lekker zelf doen. Ongelofelijk, waar haal je het lef vandaan. _O-

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:31

Kwa visite, Ze vragen vaak wel of je mee wil eten en anders zeg ik tegen 5 dat ik die kant weer op ga. Via de mc drive.

En gierige ouders soms valt het mee. ik zit er vaak al eerder en krijg wel eens wat mee.

Kinderverjaardagen doen ouders vaak op 1 dag bijv. in de middag omdat anders de eerste al vroeg komt en de laatste laat dat is dan de druk. En dan soms een andere dag eerder. wil.

En geld omdat ze anders heel veel speelgoed krijgen wat ze al veel hebben. Dan kopen ze een grote fiets bijvoorbeeld .

Gierig ken ik wel ranja voor iedereen ook ouders en taart dat is het. En wel gewoon zelf even wat opwarmen tussen de middag.

Of zelf een zak lays chips en coca cola en de rest de eigen merk _O-
Laatst bijgewerkt door Christiene op 22-06-21 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:49

Sky_As schreef:
Ineke2 schreef:


Ja die hoorde ik gisteren op tv, dat is toch bizar? Ik zou echt per direct ontslag nemen en iets anders zoeken. Zijn ze helemaal gek geworden?
Er is vraag genoeg naar personeel momenteel. Voor zo'n winkel wil je toch niet werken?


Inderdaad, dit. Mijn bereidwilligheid als klant was bij Wibra al laag maar nu kom ik er zeker niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:51

Captain schreef:
Ik vind dit zo'n heerlijk topic om mee te lezen. _O-

Bij ons in de familie is mijn zus de krent. Niemand weet waarom, want niemand bij ons is zo maar oke, het zij zo.

Pas wilde ze onze auto meenemen als trouwauto voor hun bruiloft. Ja is goed hoor, kom maar halen.
Kreeg ik een 'hij is dan neem ik aan wel helemaal schoon en gewassen van binnen- en van buiten?' :wow: Nee, dat mag je lekker zelf doen. Ongelofelijk, waar haal je het lef vandaan. _O-


Mijn god :')

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:25

Misschien vinden jullie mij krenterig maar ik kreeg ooit van een toenmalige vriendin een pakje wastabs voor m'n verjaardag...

Ok,? Bijzondere keuze.

Het was ook niet ingepakt en de reclame sticker zat er nog deels op .


Had toch liever iets "persoonlijker" cadeau gehad en dan is een wandeling met de honden in de omgeving al beter geweest dan een pakje was tabs....


voor haar verjaardag heb ik een leuke activiteit gedaan met een hapje, drankje. Was niet eens duur ofzo maar het was wel ff quality time met elkaar vond ik.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:32

Dat is wel een heel bijzonder cadeau Daan13 :') Ik kreeg ooit van een oudtante een bak aardbeien en kant en klare pannekoeken op mijn verjaardag. Superlief want ze had dus onthouden dat ik daar gek op was. Een klein gebaar kan een end komen <3

Telpeva

Berichten: 14709
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:43

Ik smul van dit topic, omg die auto en de wastabs

Selina

Berichten: 14285
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:50

Daan13 schreef:
Misschien vinden jullie mij krenterig maar ik kreeg ooit van een toenmalige vriendin een pakje wastabs voor m'n verjaardag...

Ok,? Bijzondere keuze.

Het was ook niet ingepakt en de reclame sticker zat er nog deels op .


Had toch liever iets "persoonlijker" cadeau gehad en dan is een wandeling met de honden in de omgeving al beter geweest dan een pakje was tabs....


voor haar verjaardag heb ik een leuke activiteit gedaan met een hapje, drankje. Was niet eens duur ofzo maar het was wel ff quality time met elkaar vond ik.


Jeetje :') Die liep zeker gewoon door de Kruidvat. Dacht, ik heb nog een cadeau nodig. Hé wastabs why not.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:05

Mijn eerste vriend gaf me op mijn verjaardagen achtereenvolgens een kapstok die hij bij het grofvuil had gevonden, een USB-kabel, een USB-hub en in de daaropvolgende jaren meestal niks meer :').
'Dit had je tenminste nodig,' zei hij :')

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:53

Ik had een vriendin die ieder jaar met een zeep/deo/bodylotion pakketje aan kwam zetten. Toen er de laatste keer een badbruisbal inzat terwijl ik geen bad heb was dat voor mij een mooi bruggetje om het eens aan te kaarten. Gaat me niet eens om het geld, maar als ik ieder jaar de moeite neem om je te vragen wat je hebben wil en dat ook voor je haal, neem dan zelf ook ff die moeite :')

Verder hebben we hier gelukkig de verjaardag kado's afgeschaft, ga net zo lief lekker een keer uit eten ofzo :j

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:56

Zoiets als die wastabs heb ik ook ooit meegemaakt, nodig familie uit voor een bbq, en krijg dan een snel van het werk meegegriste uienhakker, zo'n ding van 3 euro uit een rommelbak, niet ingepakt, geen kaartje niks...het gaat ons echt niet om een kado, maar neem dan gewoon niks mee ;(

Als iemand nu zoals hierboven genoemd aardbeien en pannekoeken meebrengt omdat je onthouden hebt dat diegene dat lekker vindt, ja dat vind ik een super lief gebaar :D

Maar zo zonder enig interesse, alla ik moet wat in ruil voor het eten...nee laat maar...
En dan had diegene ook nogal wensen voor het vlees, geen goedkoop spul als kip, want dat hadden ze thuis al zo vaak, liever iets van ossehaas of bief 8)7

Die hebben we niet meer uitgenodigd voor een bbq of buffet, dat is duidelijk denk ik :+

MarliesV

Berichten: 15186
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:14

he, dat vind ik vooral bijzonder en misschien ook wel gierig, dat je bij een ander op de bbq om duur vlees gaat vragen.
Eet dat dan lekker thuis, maar nee, vast te duur....

Vjestagirl

Berichten: 26647
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:17

Dat heb ik n keer de andere kant op meegemaakt: een uitgebreide bbq met 13 soorten vlees en vis, alles erop en eraan. De vegetariërs konden bij de bediening 1 banketstaaf groentenburger bestellen die droop van het vet...

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:23

Wat lief van die pannenkoeken met aardbeien,dat kan ik ook zo waarderen <3

BBQ en dan duur vlees vragen, damn dan heb je ook geen fatsoen :wow: