Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:35

Daan13 schreef:
Wat lief van die pannenkoeken met aardbeien,dat kan ik ook zo waarderen <3


Ja dat vind ik ook tof *\o/*

Ik snap overigens dat het best prettig is om iets te krijgen wat je graag hebben wil, en ook dat je soms niet weet wat je iemand moet geven. En toch, ik heb zo'n hekel aan lijstjes :=
Ik vind het heerlijk om kadootjes te kopen, maar ik vind het zoooo ongezellig om een kadootje te kopen van een lijstje -O-
En ik vind het veel leuker om me te laten verrassen met een kadootje wat iemand vanuit zijn hart gekocht (of gemaakt) heeft dan dat een ander voor mij koopt wat ik heb uitgezocht.
Met kinderen ook; als er nou nog staat dat ze Lego willen hebben, nou ja tot daar aan toe, maar nee precies dát doosje met dat en dat nummer.. ik vind er niets aan. :n
En als ik onverwachts ergens langs ga verwacht ik absoluut geen kast met eten. Een voorraad in huis hebben is wat mij betreft niet nodig. Tenzij je er van houdt om vaak onverwacht bezoek te krijgen misschien.
Ik kom voor de gezelligheid en als ik langer blijf dan verwacht en we krijgen allemaal honger dan verzinnen we wel een oplossing. Hoeft dan ook niet persé op kosten van degene die het (onaangekondigde) bezoek ontvangt.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:59

Een kennis vertelde dat ze voor haar verjaardag een pak aangebroken hondenkoekjes had gekregen van haar schoonmoeder terwijl ze alleen een kat hebben _O- Geef dan niets.

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 22:18

Nikass schreef:
Daan13 schreef:
Wat lief van die pannenkoeken met aardbeien,dat kan ik ook zo waarderen <3


Ja dat vind ik ook tof *\o/*

Ik snap overigens dat het best prettig is om iets te krijgen wat je graag hebben wil, en ook dat je soms niet weet wat je iemand moet geven. En toch, ik heb zo'n hekel aan lijstjes :=
Ik vind het heerlijk om kadootjes te kopen, maar ik vind het zoooo ongezellig om een kadootje te kopen van een lijstje -O-
En ik vind het veel leuker om me te laten verrassen met een kadootje wat iemand vanuit zijn hart gekocht (of gemaakt) heeft dan dat een ander voor mij koopt wat ik heb uitgezocht.
Met kinderen ook; als er nou nog staat dat ze Lego willen hebben, nou ja tot daar aan toe, maar nee precies dát doosje met dat en dat nummer.. ik vind er niets aan. :n
En als ik onverwachts ergens langs ga verwacht ik absoluut geen kast met eten. Een voorraad in huis hebben is wat mij betreft niet nodig. Tenzij je er van houdt om vaak onverwacht bezoek te krijgen misschien.
Ik kom voor de gezelligheid en als ik langer blijf dan verwacht en we krijgen allemaal honger dan verzinnen we wel een oplossing. Hoeft dan ook niet persé op kosten van degene die het (onaangekondigde) bezoek ontvangt.


Die lijstjes snap ik ook echt niet. Net zoals Lego "dubbel hebben". Het hele concept van Lego is dat je zelf dingen kunt bouwen en eventueel een voorbeeld hebt... Hoe meer hoe beter toch :+

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:49

Relaxed schreef:
Ik had een vriendin die ieder jaar met een zeep/deo/bodylotion pakketje aan kwam zetten. Toen er de laatste keer een badbruisbal inzat terwijl ik geen bad heb was dat voor mij een mooi bruggetje om het eens aan te kaarten. Gaat me niet eens om het geld, maar als ik ieder jaar de moeite neem om je te vragen wat je hebben wil en dat ook voor je haal, neem dan zelf ook ff die moeite :')


Oei, dat is eigenlijk ook wel een van mijn go to-cadeautjes wanneer ik de persoon ofwel niet zo heel goed ken, ik echt geen inspiratie heb of als ik oprecht te weinig tijd heb om iets te voorzien. En ik ga eerlijk zijn, vaak genoeg ook gewoon met intentie: lekker, leuk verzorgingspakketje, denk ik dan. Ik zou echt volledig overdonderd zijn moest een vriendin mij op een gezellig feestje even tussen neus en lippen door aankaarten dat mijn cadeaus al jaren ongewenst zijn. Beetje rude. :o

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:52

Wyb_ster schreef:
Nikass schreef:


Ja dat vind ik ook tof *\o/*

Ik snap overigens dat het best prettig is om iets te krijgen wat je graag hebben wil, en ook dat je soms niet weet wat je iemand moet geven. En toch, ik heb zo'n hekel aan lijstjes :=
Ik vind het heerlijk om kadootjes te kopen, maar ik vind het zoooo ongezellig om een kadootje te kopen van een lijstje -O-
En ik vind het veel leuker om me te laten verrassen met een kadootje wat iemand vanuit zijn hart gekocht (of gemaakt) heeft dan dat een ander voor mij koopt wat ik heb uitgezocht.
Met kinderen ook; als er nou nog staat dat ze Lego willen hebben, nou ja tot daar aan toe, maar nee precies dát doosje met dat en dat nummer.. ik vind er niets aan. :n
En als ik onverwachts ergens langs ga verwacht ik absoluut geen kast met eten. Een voorraad in huis hebben is wat mij betreft niet nodig. Tenzij je er van houdt om vaak onverwacht bezoek te krijgen misschien.
Ik kom voor de gezelligheid en als ik langer blijf dan verwacht en we krijgen allemaal honger dan verzinnen we wel een oplossing. Hoeft dan ook niet persé op kosten van degene die het (onaangekondigde) bezoek ontvangt.


Die lijstjes snap ik ook echt niet. Net zoals Lego "dubbel hebben". Het hele concept van Lego is dat je zelf dingen kunt bouwen en eventueel een voorbeeld hebt... Hoe meer hoe beter toch :+

Ligt er wel aan welk lego je hebt :o

Ik vind die lijstjes vaak wel fijn, al moet er dan wel iets opstaan waar je ook echt wat mee kan.

Wij hebben geen kinderen, en met al die hypes, al dat speelgoed wat er is, is het soms best lastig om iets uit te kiezen wat ze leuk vinden.
Daarom is het fijn dat die lijstjes er al zijn, dan heb je een indicatie van wat ze leuk vinden en wat ze eventueel ook al in huis hebben :)

Al moet ik ook zeggen dat wij een tijdje terug een lijstje kregen waar we echt niks mee konden, alles wat er op stand was 50 euro of duurder en dat vind ik best veel geld voor een kindje wat niet eens direct familie is :o (En nee, dan hebben we het niet over bonuskindjes oid)

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:54

Ik maak juist lijstjes om het makkelijker te maken voor de ander. Maar wel grote lijstjes met van alles en nog wat, dus verschillende soorten, goedkoop en duurder. Luchtje, hobby iets, decoratie, nuttige dingen en ga maar door. Ook voor neefjes ben ik erg fan van lijstjes, dan koop ik tenminste iets wat ze leuk vinden en nog niet hebben.

Sky_As

Berichten: 4711
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:55

Nikass schreef:
Daan13 schreef:
Wat lief van die pannenkoeken met aardbeien,dat kan ik ook zo waarderen <3


Ja dat vind ik ook tof *\o/*

Ik snap overigens dat het best prettig is om iets te krijgen wat je graag hebben wil, en ook dat je soms niet weet wat je iemand moet geven. En toch, ik heb zo'n hekel aan lijstjes :=
Ik vind het heerlijk om kadootjes te kopen, maar ik vind het zoooo ongezellig om een kadootje te kopen van een lijstje -O-
En ik vind het veel leuker om me te laten verrassen met een kadootje wat iemand vanuit zijn hart gekocht (of gemaakt) heeft dan dat een ander voor mij koopt wat ik heb uitgezocht.
Met kinderen ook; als er nou nog staat dat ze Lego willen hebben, nou ja tot daar aan toe, maar nee precies dát doosje met dat en dat nummer.. ik vind er niets aan. :n
En als ik onverwachts ergens langs ga verwacht ik absoluut geen kast met eten. Een voorraad in huis hebben is wat mij betreft niet nodig. Tenzij je er van houdt om vaak onverwacht bezoek te krijgen misschien.
Ik kom voor de gezelligheid en als ik langer blijf dan verwacht en we krijgen allemaal honger dan verzinnen we wel een oplossing. Hoeft dan ook niet persé op kosten van degene die het (onaangekondigde) bezoek ontvangt.


Voor mij is het juist andersom :)
Ik heb zelf geen kinderen, en ik begin zowat te huilen en bibberen in een speeldgoedwinkel van de keuze die er is.
Ik heb het liefst een lijstje met link erbij wat ze willen hebben, dan kan ik dat bestellen. Degene die dan iets anders willen kopen is dan natuurlijk ook prima, maar ik wordt echt heel gelukkig van een kant en klaar lijstje.
(en dan het liefst met speelgoed in verschillende prijsklasse zodat ik kan kijken wat ik op dat moment uit wil en kan geven).

Ik snap dat niet iedereen het tof vind, maar aan alle ouders in mijn buurt waar ik een cadeau voor de kinderen moet kopen, ik wil graag een lijstje :Y)

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 09:59

Ik vind lijstjes ook heel leuk, dan weet ik dat ik iets kan kopen wat ze graag zouden hebben. Anders spendeer ik uren in zoeken naar cadeau’s en verdwijnt het daarna misschien alsnog in de prullenbak of op een vergeten plekje.

Verzorgingssetjes geef ik ook vaak, zeker aan volwassen vrienden zonder hobby of uitgesproken interesses. Niet uit gierigheid (wat kosten die dingen soms duur zelfs, rond de 30 euro :oo ) maar gewoon uit gebrek aan inspiratie. :o

TinkerTreas

Berichten: 3636
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:03

M_D_H schreef:
Ligt er wel aan welk lego je hebt :o

Ik vind die lijstjes vaak wel fijn, al moet er dan wel iets opstaan waar je ook echt wat mee kan.

Wij hebben geen kinderen, en met al die hypes, al dat speelgoed wat er is, is het soms best lastig om iets uit te kiezen wat ze leuk vinden.
Daarom is het fijn dat die lijstjes er al zijn, dan heb je een indicatie van wat ze leuk vinden en wat ze eventueel ook al in huis hebben :)

Al moet ik ook zeggen dat wij een tijdje terug een lijstje kregen waar we echt niks mee konden, alles wat er op stand was 50 euro of duurder en dat vind ik best veel geld voor een kindje wat niet eens direct familie is :o (En nee, dan hebben we het niet over bonuskindjes oid)


Whow, 50 euro of meer voor een kinder kado. Mijn eigen kinderen krijgen een kado van rond de 50 euro voor hun verjaardag. Voor een neefje /nichtje /kind van vrienden vind ik dat ook echt veel te veel.

Ik krijg wel altijd de vraag of de kinderen nog wensen hebben voor hun verjaardag. Maar daarin stuur ik ze wel bij, zodat er ook dingen van 5 tot 10 euro op hun lijstje staan.
Anders hebben ze waarschijnlijk ook lijstjes met hele dure kadootjes :D

MyWishMax

Berichten: 25286
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:09

Sky_As schreef:
Voor mij is het juist andersom :)
Ik heb zelf geen kinderen, en ik begin zowat te huilen en bibberen in een speeldgoedwinkel van de keuze die er is.
Ik heb het liefst een lijstje met link erbij wat ze willen hebben, dan kan ik dat bestellen. Degene die dan iets anders willen kopen is dan natuurlijk ook prima, maar ik wordt echt heel gelukkig van een kant en klaar lijstje.
(en dan het liefst met speelgoed in verschillende prijsklasse zodat ik kan kijken wat ik op dat moment uit wil en kan geven).

Ik snap dat niet iedereen het tof vind, maar aan alle ouders in mijn buurt waar ik een cadeau voor de kinderen moet kopen, ik wil graag een lijstje :Y)


Haha, ja precies!

En als ik een lijstje voor mezelf stuur hoef ik niet perse iets daarvan te krijgen. Ze kunnen het ook als inspiratie gebruiken. Het is alleen jammer als er gevraagd wordt wat je wil hebben, je wat doorstuurt en je krijgt uiteindelijk of iets wat totaal niet bij je past (hadden ouders van ex handje van, dingen voor in huis wat echt niet bij mij paste en ook niet bij interieur), iets wat je al lang hebt of uiteindelijk iets als douche setje van drogist als je al aangegeven hebt daar vaak niet tegen te kunnen. Dit waren allemaal dingen die degene die het gaf wist want al vaker over gehad.

Geef me dan maar chocola als je geen zin of tijd hebt om wat te halen

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 10:11

Er is dus blijkbaar geen waterdichte methode. En de ene wilt het zus, de andere wilt het zo. Misschien moeten we al gewoon blij zijn dat we mensen om ons heen hebben die ons überhaupt een cadeautje kopen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:58

Gini schreef:
Relaxed schreef:
Ik had een vriendin die ieder jaar met een zeep/deo/bodylotion pakketje aan kwam zetten. Toen er de laatste keer een badbruisbal inzat terwijl ik geen bad heb was dat voor mij een mooi bruggetje om het eens aan te kaarten. Gaat me niet eens om het geld, maar als ik ieder jaar de moeite neem om je te vragen wat je hebben wil en dat ook voor je haal, neem dan zelf ook ff die moeite :')


Oei, dat is eigenlijk ook wel een van mijn go to-cadeautjes wanneer ik de persoon ofwel niet zo heel goed ken, ik echt geen inspiratie heb of als ik oprecht te weinig tijd heb om iets te voorzien. En ik ga eerlijk zijn, vaak genoeg ook gewoon met intentie: lekker, leuk verzorgingspakketje, denk ik dan. Ik zou echt volledig overdonderd zijn moest een vriendin mij op een gezellig feestje even tussen neus en lippen door aankaarten dat mijn cadeaus al jaren ongewenst zijn. Beetje rude. :o


Maar iedereen die mij een beetje kent weet dat ik het niet het type ben voor allerlei geurende bodylotions, daarbij is het vrij smaakgevoelig.. Dove bijvoorbeeld vind ik echt om te kotsen zo goor :+

Ik had na een aantal jaren iets van 6 flessen bodylotion in de kast staan, heb ze uiteindelijk weggegeven via een weggeefhoek :')

En ik vind dat je dat prima tegen een vriendin kan zeggen, niks rude aan, gewoon eerlijk en scheelt haar weer geld voor een kado dat toch niet gebruikt gaat worden.

Verder heb ik liever gewoon een lijstje of een gericht kado en anders haal ik een kadobon van een winkel die goed van pas komt. Maar inmiddels hebben we bij bijna iedereen de kado's gelukkig afgeschaft :+

Foaly

Berichten: 4833
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:08

Ik zou dat ook niet rude vinden hoor, ik weet liever waar ik aan toe ben. En ik ga ervanuit dat Relaxed het netjes heeft gebracht, en het niet in de kring hardop heeft verkondigd dat ze een pestpokkepleurishekel heeft aan die grafpakketjes :+

Ik maak zelf ook altijd een heel uitgebreide lijst, met cadeaus in verschillende orde van grootte. Zo heb je alsnog een verrassing, want je weet niet wat mensen uitzoeken, maar weet je wel dat je het sowieso leuk vindt/dat het van pas komt. Tenzij je mijn vader bent, die die hele lijst negeert en dus met een boek aan komt zetten wat wel ergens vaag in mijn interessegebied ligt, maar waar ik helemaal niets aan heb en dat dus ongelezen in de kast staat. Dat vind ik zonde, had dan een van de dertig boeken uit mijn lijst gepakt :+

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:13

Bwa, als dat zo een tijdje erna of net voor de volgende gelegenheid terloops gemeld zou worden, zou ik het ook absoluut niet zo erg vinden. Maar op hetzelfde feestje net nadat ik het cadeautje heb afgegeven te horen krijgen dat je eigenlijk geen behoefte heb aan dergelijke cadeautjes, dat zou bij mij toch wel binnenkomen. Maar goed, ik ben daar dan ook wel een heel gevoelige in, dat geef ik toe. :D

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:17

Poekkie schreef:
Huh.. eerst zeg je dat je het verschrikkelijk vindt dat mensen niet even lang willen rijden als dat ze ergens zijn, maar daarna geeft je een voorbeeld dat jij alles dan combineert? Dan doe je toch hetzelfde? Bij jou is het uniek dat je kan combineren, maar uiteindelijk ben jij daar dan toch ook minimaal 4 uur bij iemand op bezoek?

En ik gok dat die vriendinnen dicht bij je in de buurt wonen?

Als ik langer dan een uur moet rijden, dan vind ik het in elk geval ongelofelijk gierig en grof om na 2 uur zonder eten buitengezwierd te worden. Daar kom ik nooit weer en bij mij moeten ze ook niet meer komen dan.


Oh... haha... ja wat onduidelijk. Ik begrijp het op zich wel dat als iemand 3 uur moet reizen, ze niet na 2 uur weer weg willen. Ik heb gewoon geen zin om een hele dag te moeten entertainen, dus ik ga liever daar heen. Als ik die kant op ga, dan blijf ik hoogstens 2 uur, dus gewoon koffie met een koek of zo. En ja als ik naar 2 mensen ga, dan ben ik er wel 4 uur in totaal, maar verdeel het over meerdere personen, dus ze zitten niet een halve dag met mij opgescheept. Dus nee, dat is niet hetzelfde.

Als ik niet kan combineren met een ander bezoek, dan ga ik graag nog naar een museum of zo. Ik vind het niet leuk om een hele dag op bezoek te gaan of dit te krijgen.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:21

Foaly schreef:
En ik ga ervanuit dat Relaxed het netjes heeft gebracht, en het niet in de kring hardop heeft verkondigd dat ze een pestpokkepleurishekel heeft aan die grafpakketjes :+

Jammer. Als je het doet moet je het goed doen. :+

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:21

@KarenQ: Ieder zijn keuze. ik vind het gek om speciaal naar vrienden te reizen, en mezelf dan na 2 uur maar alleen te moeten entertainen in de stad of in een museum dan. Voor mij voelt dat niet ok. Maar als jij je daar het beste bij voelt, zeker doen :)

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:26

Poekkie schreef:
Als ik langer dan een uur moet rijden, dan vind ik het in elk geval ongelofelijk gierig en grof om na 2 uur zonder eten buitengezwierd te worden. Daar kom ik nooit weer en bij mij moeten ze ook niet meer komen dan.

Ehh ik ben dan zelf alweer weg hoor.
Mijn (schoon)ouders zitten op ruim 1 uur rijden en mijn moeder op 1 3/4 uur enkele reis.
Daar krijg ik echt niet elke x eten hoor, wil ik ook niet want thuis moet ik gewoon weer koken voor het gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:29

Gini schreef:
Bwa, als dat zo een tijdje erna of net voor de volgende gelegenheid terloops gemeld zou worden, zou ik het ook absoluut niet zo erg vinden. Maar op hetzelfde feestje net nadat ik het cadeautje heb afgegeven te horen krijgen dat je eigenlijk geen behoefte heb aan dergelijke cadeautjes, dat zou bij mij toch wel binnenkomen. Maar goed, ik ben daar dan ook wel een heel gevoelige in, dat geef ik toe. :D


Ik zag pas een dag later dat de badbruisbal erin zat en dat appte ik als grapje van Goh, wanneer krijg ik dan het bad? :+ En later ben ik daar face to face nog een keer op terug gekomen dat ik het kado sowieso een beetje zonde vind. Dus ja, volgens mij wel op een nette manier :D

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 14:30

Relaxed schreef:
Gini schreef:
Bwa, als dat zo een tijdje erna of net voor de volgende gelegenheid terloops gemeld zou worden, zou ik het ook absoluut niet zo erg vinden. Maar op hetzelfde feestje net nadat ik het cadeautje heb afgegeven te horen krijgen dat je eigenlijk geen behoefte heb aan dergelijke cadeautjes, dat zou bij mij toch wel binnenkomen. Maar goed, ik ben daar dan ook wel een heel gevoelige in, dat geef ik toe. :D


Ik zag pas een dag later dat de badbruisbal erin zat en dat appte ik als grapje van Goh, wanneer krijg ik dan het bad? :+ En later ben ik daar face to face nog een keer op terug gekomen dat ik het kado sowieso een beetje zonde vind. Dus ja, volgens mij wel op een nette manier :D


Ow ja, niet op het feest zelf, dan zou ik het ook nog kunnen handelen.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:14

Dit topic :') Doet me denken aan (toen) een vriendin die een paar vriendinnen had uitgenodigd om mee uit eten te gaan voor haar verjaardag. Toen we de rekening betaalde zei ze: "ja maar ik betaal niet, ik ben jarig!" En dat meende ze, jep. Zonder overleg verwachtte ze dat wij voor haar zouden betalen, terwijl zij graag wilde uit eten. Waren lang bevriend maar uiteindelijk toch stuk gelopen... iets met verwachtingen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:18

laughterline schreef:
Dit topic :') Doet me denken aan (toen) een vriendin die een paar vriendinnen had uitgenodigd om mee uit eten te gaan voor haar verjaardag. Toen we de rekening betaalde zei ze: "ja maar ik betaal niet, ik ben jarig!" En dat meende ze, jep. Zonder overleg verwachtte ze dat wij voor haar zouden betalen, terwijl zij graag wilde uit eten. Waren lang bevriend maar uiteindelijk toch stuk gelopen... iets met verwachtingen. :=


Haha werkelijk :') Ik had gereageerd met "O ik dacht dat jij betaalde omdat je jarig bent en ons uitnodigde" :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:42

laughterline schreef:
Dit topic :') Doet me denken aan (toen) een vriendin die een paar vriendinnen had uitgenodigd om mee uit eten te gaan voor haar verjaardag. Toen we de rekening betaalde zei ze: "ja maar ik betaal niet, ik ben jarig!" En dat meende ze, jep. Zonder overleg verwachtte ze dat wij voor haar zouden betalen, terwijl zij graag wilde uit eten. Waren lang bevriend maar uiteindelijk toch stuk gelopen... iets met verwachtingen. :=


Wow :') . Als zij jullie uitnodigt en verwant dat jullie betalen is dat wel raar ja :')

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 16:48

Haha heerlijk topic.
Ik weet ook nog wel een actie. Met paar vriendinnen in London.

We waren daags van te voren ook uit eten geweest en die dag dus weer.
Zegt er 1 ja maar zij moet 2 pond meer betalen want haar eten was duurder.
Terwijl mevrouw in kwestie daags van te voren een stuk duurder gegeten had en toen zei ze er niks over dat ze meer moest bijleggen :+

Sowieso. Ging ze vaak op stap zonder geld en toch altijd dronken terug thuis komen :=

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 17:06

M_D_H schreef:
Nikass schreef:

Ja dat vind ik ook tof *\o/*

Ik snap overigens dat het best prettig is om iets te krijgen wat je graag hebben wil, en ook dat je soms niet weet wat je iemand moet geven. En toch, ik heb zo'n hekel aan lijstjes :=
Ik vind het heerlijk om kadootjes te kopen, maar ik vind het zoooo ongezellig om een kadootje te kopen van een lijstje -O-
En ik vind het veel leuker om me te laten verrassen met een kadootje wat iemand vanuit zijn hart gekocht (of gemaakt) heeft dan dat een ander voor mij koopt wat ik heb uitgezocht.
Met kinderen ook; als er nou nog staat dat ze Lego willen hebben, nou ja tot daar aan toe, maar nee precies dát doosje met dat en dat nummer.. ik vind er niets aan. :n
En als ik onverwachts ergens langs ga verwacht ik absoluut geen kast met eten. Een voorraad in huis hebben is wat mij betreft niet nodig. Tenzij je er van houdt om vaak onverwacht bezoek te krijgen misschien.
Ik kom voor de gezelligheid en als ik langer blijf dan verwacht en we krijgen allemaal honger dan verzinnen we wel een oplossing. Hoeft dan ook niet persé op kosten van degene die het (onaangekondigde) bezoek ontvangt.


Ik vind die lijstjes vaak wel fijn, al moet er dan wel iets opstaan waar je ook echt wat mee kan.

Wij hebben geen kinderen, en met al die hypes, al dat speelgoed wat er is, is het soms best lastig om iets uit te kiezen wat ze leuk vinden.
Daarom is het fijn dat die lijstjes er al zijn, dan heb je een indicatie van wat ze leuk vinden en wat ze eventueel ook al in huis hebben :)

Al moet ik ook zeggen dat wij een tijdje terug een lijstje kregen waar we echt niks mee konden, alles wat er op stand was 50 euro of duurder en dat vind ik best veel geld voor een kindje wat niet eens direct familie is :o (En nee, dan hebben we het niet over bonuskindjes oid)


Als het echt lastig is, en zo speciaal, dan geef ik liever de ouders geld en dan kopen zij het maar. Maar ik vind het vooral jammer dat een spontaan kado niet echt meer gewaardeerd wordt.

Overigens sla ik kinderverjaardagen inmiddels structureel over :D