Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:00

Ik vind lijstjes ook top, en ik geef ze ook vaak uit. Ik vind het overigens geen probleem als je ergens mee aan komt zetten wat niet op het lijstje staat, als het maar wel iets is wat ik kan gebruiken, of iets wat bij me past :+

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:43

Nikass schreef:
M_D_H schreef:

Ik vind die lijstjes vaak wel fijn, al moet er dan wel iets opstaan waar je ook echt wat mee kan.

Wij hebben geen kinderen, en met al die hypes, al dat speelgoed wat er is, is het soms best lastig om iets uit te kiezen wat ze leuk vinden.
Daarom is het fijn dat die lijstjes er al zijn, dan heb je een indicatie van wat ze leuk vinden en wat ze eventueel ook al in huis hebben :)

Al moet ik ook zeggen dat wij een tijdje terug een lijstje kregen waar we echt niks mee konden, alles wat er op stand was 50 euro of duurder en dat vind ik best veel geld voor een kindje wat niet eens direct familie is :o (En nee, dan hebben we het niet over bonuskindjes oid)


Als het echt lastig is, en zo speciaal, dan geef ik liever de ouders geld en dan kopen zij het maar. Maar ik vind het vooral jammer dat een spontaan kado niet echt meer gewaardeerd wordt.

Overigens sla ik kinderverjaardagen inmiddels structureel over :D

Maar is her zk dat een spontaan cadeau niet meer gewaardeerd wordt? Of denk jij dat omdat er een lijstje is?

Ik zie de lijstjes als leidraad, als we er van afwijken vind iedereen dat net zo prima hoor.
Tenminste bij de mensen die wij kennen is dat in ieder geval zo :')

Voor de mensen die niks weten is er een lijstje, en als je daar niks mee doet maar iets zelf verzint is dat net zo prima :)

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 18:50

Voor de enkeling die mij een verjaardagscadeau wil geven ligt er ook een online lijst klaar met daarbij de opmerkingen dat het een leidraad is en dat als het gewenste door ze aangeschaft wordt dat dat ook prima een goedkoop merk mag zijn of bijvoorbeeld vd kringloopwinkel oid mochten ze het daar tegenkomen.
En er staan dingen op van ong €5,- tot ong €80,- maar voor de hogere prijzen geef ik aan dat een bijdrage of cadeaubon ook al ontzettend tof is.
Maar nog leuker vind ik het als diegene langs komt voor een bakkie en een stuk taart of een bbq/borrelavind ofzo en dan is een cadeautje leuk maar zonder net zo gezellig. :)

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:37

Dat laatste idd. Ik vind mensen die een goed bedoeld maar wellicht minder leuk kado niet kunnen waarderen gierig en niet de gever... Als is het een zelfgebakken koekje die ik achteraf smerig vind, of niets. Prima, ik nodig ze uit omdat ik het gezellig vind. 3n als ze dan meer eten dan ik als kado waarde heb gekregen, ga ik echt niet wakker om liggen.

Ik heb zelf een heel tijd geen geld gehad voor kados. Wel veel vrienden. Liefst kwam ik dan niet op verjaardagen, want dat kado waar ik geen geld voor had.... Dan gaf ik met m'n gierige hoofd een bloemetje of iets. En dat werd gewoon gewaardeerd gelukkig. Je hebt mensen die idd te gierig zijn voor kados, maar ook die simpel weg niet veel geld hebben of niet creatief kunnen zijn.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:56

Tancreda4 schreef:
Dat laatste idd. Ik vind mensen die een goed bedoeld maar wellicht minder leuk kado niet kunnen waarderen gierig en niet de gever... Als is het een zelfgebakken koekje die ik achteraf smerig vind, of niets. Prima, ik nodig ze uit omdat ik het gezellig vind. 3n als ze dan meer eten dan ik als kado waarde heb gekregen, ga ik echt niet wakker om liggen.

Ik heb zelf een heel tijd geen geld gehad voor kados. Wel veel vrienden. Liefst kwam ik dan niet op verjaardagen, want dat kado waar ik geen geld voor had.... Dan gaf ik met m'n gierige hoofd een bloemetje of iets. En dat werd gewoon gewaardeerd gelukkig. Je hebt mensen die idd te gierig zijn voor kados, maar ook die simpel weg niet veel geld hebben of niet creatief kunnen zijn.

Bloemen zijn nog best duur overigens ( tegenwoordig dan toch)

Ik heb eens een kookwekker gegeven als kado. Die had die vriendin niet, de kleur paste in haar keuken en ze was heel blij ermee want met een wekker liet ze haar baksels niet meer per ongeluk te lang in de oven staan.

En ik heb ook zelfgemaakte creaties als kado gegeven.

Momenteel heb ik ( weer ) een vrij krap budget, maar met een beetje persoonlijke aandacht probeer ik toch iets leuks ervan te maken.
Andersom ben ik ook heel blij als iets krijg waar over na is gedacht, dat je denkt diegene heeft echt jou gedacht. Dat gebaar alleen al ontroerd mij dan.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:01

Ik heb liever een wat goedkoper cadeautje dat met hart en ziel gekozen/ gemaakt is, dan een zoveelste duur verzorgingspakketje/ kaarsenhoudertjes/ serveerkommetjes/ prullaria met hobby-thema.

Vooral die laatste drie zijn bij de schoonfamilie heel populair - terwijl we aan mijn kant echt gewoon vlakaf vragen "wat wil je?"
Schoonbroer wou een bepaalde plant en moeders een zwemrekker. Vader wou recent aanvulling voor in z'n 'buitenbar'.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:04

Optiwolk schreef:
Ik heb liever een wat goedkoper cadeautje dat met hart en ziel gekozen/ gemaakt is, dan een zoveelste duur verzorgingspakketje/ kaarsenhoudertjes/ serveerkommetjes/ prullaria met hobby-thema.

Vooral die laatste drie zijn bij de schoonfamilie heel populair - terwijl we aan mijn kant echt gewoon vlakaf vragen "wat wil je?"
Schoonbroer wou een bepaalde plant en moeders een zwemrekker. Vader wou recent aanvulling voor in z'n 'buitenbar'.


Oh ja verschrikkelijk. Ik heb stiekem ook echt n hekel aan het krijgen van prullaria. Een vriend van me kwam ooit aanzetten met een plastic orchidee van de ikea... Het ding staat nog steeds in m'n inloopkast, geen idee wat ik er anders mee zou moeten.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:15

Vjestagirl schreef:
Optiwolk schreef:
Ik heb liever een wat goedkoper cadeautje dat met hart en ziel gekozen/ gemaakt is, dan een zoveelste duur verzorgingspakketje/ kaarsenhoudertjes/ serveerkommetjes/ prullaria met hobby-thema.

Vooral die laatste drie zijn bij de schoonfamilie heel populair - terwijl we aan mijn kant echt gewoon vlakaf vragen "wat wil je?"
Schoonbroer wou een bepaalde plant en moeders een zwemrekker. Vader wou recent aanvulling voor in z'n 'buitenbar'.


Oh ja verschrikkelijk. Ik heb stiekem ook echt n hekel aan het krijgen van prullaria. Een vriend van me kwam ooit aanzetten met een plastic orchidee van de ikea... Het ding staat nog steeds in m'n inloopkast, geen idee wat ik er anders mee zou moeten.


Tijdens nieuwjaar overgieten met benzine en in de hens steken? Wel afstand houden bij het aansteken.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:16

Als je echt niks kan bedenken geef dan maar gewoon een douchegel ofzo ipv rommel wat alleen maar kastruimte inneemt :o

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:49

Optiwolk schreef:
Ik heb liever een wat goedkoper cadeautje dat met hart en ziel gekozen/ gemaakt is, dan een zoveelste duur verzorgingspakketje/ kaarsenhoudertjes/ serveerkommetjes/ prullaria met hobby-thema.

Vooral die laatste drie zijn bij de schoonfamilie heel populair - terwijl we aan mijn kant echt gewoon vlakaf vragen "wat wil je?"
Schoonbroer wou een bepaalde plant en moeders een zwemrekker. Vader wou recent aanvulling voor in z'n 'buitenbar'.

Wat is in vredesnaam een zwemrekker?! :o?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:55

Pallatin schreef:
Optiwolk schreef:
Ik heb liever een wat goedkoper cadeautje dat met hart en ziel gekozen/ gemaakt is, dan een zoveelste duur verzorgingspakketje/ kaarsenhoudertjes/ serveerkommetjes/ prullaria met hobby-thema.

Vooral die laatste drie zijn bij de schoonfamilie heel populair - terwijl we aan mijn kant echt gewoon vlakaf vragen "wat wil je?"
Schoonbroer wou een bepaalde plant en moeders een zwemrekker. Vader wou recent aanvulling voor in z'n 'buitenbar'.

Wat is in vredesnaam een zwemrekker?! :o?


Oh een rekker die je lichaam verbindt met de rand van het zwembad. Houdt je ter plaatse in het zwembad, zodat je dus lange afstanden kan zwemmen zonder in een klein bad steeds te moeten stoppen/ draaien.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 06:50

Optiwolk schreef:
Oh een rekker die je lichaam verbindt met de rand van het zwembad. Houdt je ter plaatse in het zwembad, zodat je dus lange afstanden kan zwemmen zonder in een klein bad steeds te moeten stoppen/ draaien.

Om de vervolgvraag vast voor te zijn: een rekker noemt hier bij de 'Ollanders een elastiek.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:13

oomens schreef:
Optiwolk schreef:
Oh een rekker die je lichaam verbindt met de rand van het zwembad. Houdt je ter plaatse in het zwembad, zodat je dus lange afstanden kan zwemmen zonder in een klein bad steeds te moeten stoppen/ draaien.

Om de vervolgvraag vast voor te zijn: een rekker noemt hier bij de 'Ollanders een elastiek.


:') :j

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:04

oomens schreef:
Optiwolk schreef:
Oh een rekker die je lichaam verbindt met de rand van het zwembad. Houdt je ter plaatse in het zwembad, zodat je dus lange afstanden kan zwemmen zonder in een klein bad steeds te moeten stoppen/ draaien.

Om de vervolgvraag vast voor te zijn: een rekker noemt hier bij de 'Ollanders een elastiek.


Hier moest ik smakelijk om lachen _/-\o_ , dank daarvoor!

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:45

behalve als je uit het noorden van 'Olland komt, dikke kans dat die het woord 'rekker' ook kennen :D

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:50

Herinner me nu inderdaad ineens dat we de snelbinders vroeger ook rekkers noemden. Was ik helemaal vergeten.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 18:53

Ik ken het woord niet en zit in zuid Holland :+

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 19:08

Sorry, ik spreek vier talen maal de filter Vlaams/ Nederlands is soms kapot.
Elastiek is inderdaad een correct(er) woord :’)

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:46

Kinderverjaardagen ik had er op gegegeven moment zoveel n 3 maand tijd dat ik elk weekend 2 uur er heen kon rijden.

terwijl bij vrienden ze geen vrienden uitnodiging alleen Kids voor Kids.

Cadeaus deed ik mee met anderen.

Laatst deed ik dus een kinder ei met zakje snoep en nog 6 euro na de rekeningen van de Kids. Das alswel vind ik.

Kreeg dus wel een opmerking hoe weinig dat was... meteen afgekapt met dat bepaal ik zelf, minimumloon benzine 8 van die verjaardagen kost mij alle vrije weekenden. Wees blij dat ik kom... owh was het..

Vergeet even de benzine kosten. Maar ik ga niet elk kind 20 euro geven.. doe daar de ouders bij..

Mijn zus der Kids doe ik wel eens meer en gezin of mijn ouders rest echt niet.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 09:53

Was dat een kind die dat zei of de moeder? (Jong)Kind kan ik nog enigszins inkomen, netjes is het natuurlijk maargoed geen waarde van geld. Maar bij een ouder :oo

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:15

Hangt er van af… ik als ouder zou ook wel echt iets hebben van jeeej… 6 euro en een beetje snoep… wat gierig :o

Zijn dat neefjes/nichtjes of kinderen die echt ver van je staan?

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:18

Waarom doe je zoveel kinderverjaardagen dan?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:18

Smallheal schreef:
Was dat een kind die dat zei of de moeder? (Jong)Kind kan ik nog enigszins inkomen, netjes is het natuurlijk maargoed geen waarde van geld. Maar bij een ouder :oo


Vergeet niet dat voor veel ouders, hun kind het middelpunt van het universum is. Het is ondenkbaar dat je niet bereid bent om hun kleine prinsje of prinsesje exact te geven wat ze altijd hebben gewild :roll: .

Daarom staan er tegenwoordig bij veel speelgoedwinkels kratjes voor verjaardagen, waar t kind van te voren kan gaan shoppen, en je als gast gewoon iets uit het kratje kunt kiezen. Cadeautjes van €20 of €30 zijn tegenwoordig doodnormaal, ook voor kinderfeestjes.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:22

Ik snap dat ook echt niet, dat gedoe rond cadeaus. Ik ben niet de paus, maar ik durf oprecht zeggen dat ik nog nooit de waarde van een cadeau belangrijk heb gevonden. Ik denk daar zelfs niet bij na. Ben al lang blij dat ik een feestje heb of (als er geen feestje is) dat die persoon aan mij gedacht heeft en een cadeautje voor me heeft. Ik vind dat echt heel gek dat er oprecht mensen zijn die niet alleen denken 'ow, wat goedkoop' maar dat dan ook nog uitspreken tegen die persoon. :o

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:29

Gini schreef:
Ik snap dat ook echt niet, dat gedoe rond cadeaus. Ik ben niet de paus, maar ik durf oprecht zeggen dat ik nog nooit de waarde van een cadeau belangrijk heb gevonden. Ik denk daar zelfs niet bij na. Ben al lang blij dat ik een feestje heb of (als er geen feestje is) dat die persoon aan mij gedacht heeft en een cadeautje voor me heeft. Ik vind dat echt heel gek dat er oprecht mensen zijn die niet alleen denken 'ow, wat goedkoop' maar dat dan ook nog uitspreken tegen die persoon. :o


Met jou eens! Ik leer mijn kind ook dat het belangrijker is dat ze komen dan dat ze cadeautjes meenemen. Enorm materialistische gedachtegang