Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 241 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 298  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

 
Profiel   

Even weer een schopje...

Inmiddels al een paar jaar geleden maar wordt er nog veel aan herinnerd.

Een -toen nog - vriendin kwam met het idee om samen een grote partij vlas in te kopen want dat scheelt toch een leuke duit.

Dus rond gebeld en prijzen vergeleken en uiteindelijk 8 pallets met vlas gekocht,ik schoot het eerst ff voor want het kwam ook bij mij te staan.

Vriendin komt langs dus ik deel het bedrag door 2 en toen kwam de aap uit de mouw..

Ze wou graag per pak afrekenen :oo

Want zoveel geld had ze niet.

WTF. Ik schiet honderden euro's voor en ze nam ze per 4 ofzo mee....

Uiteraard wel tegen de kortingsprijs en diegene die aangevreten waren door muizen hoefde ze niet...

Sta je dan met een berg vlas die veel ruimte inneemt en dat proberen een beetje muisvrij te houden..

Wat een berg werk heb ik ervan gehad.


Later mocht ik een keer mee naar een hengsten show want iemand anders was ziek geworden... En ja toen mocht ik wel mee...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:28 



 
Profiel   

@daan en dat heb je geaccepteerd ? Dat niet kunnen betalen zou ik al erg van balen maar ik zou dan niet accepteren dat ze ook nog tegen inkoopsprijs en geen kapotte pakken wil kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:43 



 
Profiel   

Ooh das erg Daan! Bij mij had ze geen pak meer gekregen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:44 



 
Profiel   

Het was toen een goede vriendin.. ja die zet ik dan niet voor het blok.

Geldgebrek kan helaas niet zo 1-2-3 opgelost worden en ik ben dan zo'n persoon die dan zichzelf wel ff in een lastige positie zet en het zelf oplost..

Haar dan vlas ontzeggen vond ik ook nogal wat...denk niet dat een vriendschap dat overleeft? En die vriendschap was voor mij wel waardevol, achteraf gezien voor haar waarschijnlijk niet zo..

Ik kan het geld wel missen maar moet dan ff ergens op besparen of een aankoop uitstellen.

Dat is iets dat zit een beetje boel in mijn karakter,ik heb veel voor een goede vriendin over ook al schiet ik er zelf bv bij in.
Dat komt ook wel weer goed is m'n motto.

Maar ik heb toen veel te veel over mij heen laten lopen. Ook iets waar ik nu nog steeds voor moet oppassen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:49 



 
Profiel   

Ik had een deel weer verkocht ofzo denk ik.

Leuke actie das inderdaad wel gierig actie zeg wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:26 



 
Profiel   

Ze mocht de pakken gewoon voor de volle prijs over mogen nemen dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:28 



 
Profiel   

Die had van mij de korting ook niet meer gekregen. Jij als opslag is de normale prijs per pak.
Immers jij had alles betaald, dus de korting was sowieso voor jou.
Zij wist vooraf ook echt wel dat ze niet de helft kon betalen.


Maar goed zoiets heb ik ooit met dierenarts kosten gehad.
Haar paard en mijn paarden verkouden al voor langere tijd. Dus in samenspraak dierenarts laten komen van haar wensen.
(mijn dierenarts was al geweest en die vertrouwde ze niet. Die zei dat het niets ernstigs was.)
En de rekening zou gezamenlijk zijn...niet dus.
terwijl er wel medicijnen werden voorgeschreven, waar zij op stond want het duurde zo lang, en ik alles al betaald had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:07 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Die had van mij de korting ook niet meer gekregen. Jij als opslag is de normale prijs per pak.
Immers jij had alles betaald, dus de korting was sowieso voor jou.
Zij wist vooraf ook echt wel dat ze niet de helft kon betalen.


Maar goed zoiets heb ik ooit met dierenarts kosten gehad.
Haar paard en mijn paarden verkouden al voor langere tijd. Dus in samenspraak dierenarts laten komen van haar wensen.
(mijn dierenarts was al geweest en die vertrouwde ze niet. Die zei dat het niets ernstigs was.)
En de rekening zou gezamenlijk zijn...niet dus.
terwijl er wel medicijnen werden voorgeschreven, waar zij op stond want het duurde zo lang, en ik alles al betaald had.


Heb je er nog wat van terug gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:44 



 
Profiel   

Ik heb nog eentje.

Een stalgenootje moest de DA laten komen. Mijn pony moest geent worden, dus ik vroeg of het goed was dat we de DA samen lieten komen en dan zouden we de voorrijkosten delen. Dat was goed. De DA kwam en heeft mijn pony geent. Ik kon vreemd genoeg contant afrekenen. Dit was de prijs voor 1 enting, maar wel voor als hij voor twee paarden kwam. Ik betaalde 38,50 euro.
Op een gegeven moment (ik stond niet meer op die stal) kreeg ik een berichtje of ik de helft van de voorrijkosten wilde overmaken. Ik vertelde dat ik al contant bij de DA betaald had, maar dat ik die kliniek zou bellen hoe het zat. De kliniek gaf aan dat mijn stalgenoot een korting kon krijgen van 13 euro op de voorrijkosten, dat ging dan ging dan van haar bedrag af. Oke zei ik, doe zo maar. Ik vond dat ik mijn best gedaan had, maar de stalgenoot meende dat ze 50% van haar voorrijkosten moest hebben. Ik heb dat niet gedaan, omdat dit vaste bedragen vanuit de kliniek zijn. De kliniek deelt het niet in 50%/50%. Wie had gelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:56 



 
Profiel   

imaudy schreef
DuoPenotti schreef
Die had van mij de korting ook niet meer gekregen. Jij als opslag is de normale prijs per pak.
Immers jij had alles betaald, dus de korting was sowieso voor jou.
Zij wist vooraf ook echt wel dat ze niet de helft kon betalen.


Maar goed zoiets heb ik ooit met dierenarts kosten gehad.
Haar paard en mijn paarden verkouden al voor langere tijd. Dus in samenspraak dierenarts laten komen van haar wensen.
(mijn dierenarts was al geweest en die vertrouwde ze niet. Die zei dat het niets ernstigs was.)
En de rekening zou gezamenlijk zijn...niet dus.
terwijl er wel medicijnen werden voorgeschreven, waar zij op stond want het duurde zo lang, en ik alles al betaald had.


Heb je er nog wat van terug gekregen?

Nope en dat was een mede druppel van een hele reeks gedoe met haar dat ik haar een paar dagen later heb laten vertrekken. En dat alles heeft me zoveel pijn gedaan dat ik daarna nooit meer een pensionklant meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:06 



 
Profiel   

imaudy schreef
Ik heb nog eentje.

Een stalgenootje moest de DA laten komen. Mijn pony moest geent worden, dus ik vroeg of het goed was dat we de DA samen lieten komen en dan zouden we de voorrijkosten delen. Dat was goed. De DA kwam en heeft mijn pony geent. Ik kon vreemd genoeg contant afrekenen. Dit was de prijs voor 1 enting, maar wel voor als hij voor twee paarden kwam. Ik betaalde 38,50 euro.
Op een gegeven moment (ik stond niet meer op die stal) kreeg ik een berichtje of ik de helft van de voorrijkosten wilde overmaken. Ik vertelde dat ik al contant bij de DA betaald had, maar dat ik die kliniek zou bellen hoe het zat. De kliniek gaf aan dat mijn stalgenoot een korting kon krijgen van 13 euro op de voorrijkosten, dat ging dan ging dan van haar bedrag af. Oke zei ik, doe zo maar. Ik vond dat ik mijn best gedaan had, maar de stalgenoot meende dat ze 50% van haar voorrijkosten moest hebben. Ik heb dat niet gedaan, omdat dit vaste bedragen vanuit de kliniek zijn. De kliniek deelt het niet in 50%/50%. Wie had gelijk?

Wat waren de voorrijkosten en wat heb jij daaraan betaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:12 



 
Profiel   

Dat snap ik, DuoPenotti

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:13 



 
Profiel   

Marjo schreef
imaudy schreef
Ik heb nog eentje.

Een stalgenootje moest de DA laten komen. Mijn pony moest geent worden, dus ik vroeg of het goed was dat we de DA samen lieten komen en dan zouden we de voorrijkosten delen. Dat was goed. De DA kwam en heeft mijn pony geent. Ik kon vreemd genoeg contant afrekenen. Dit was de prijs voor 1 enting, maar wel voor als hij voor twee paarden kwam. Ik betaalde 38,50 euro.
Op een gegeven moment (ik stond niet meer op die stal) kreeg ik een berichtje of ik de helft van de voorrijkosten wilde overmaken. Ik vertelde dat ik al contant bij de DA betaald had, maar dat ik die kliniek zou bellen hoe het zat. De kliniek gaf aan dat mijn stalgenoot een korting kon krijgen van 13 euro op de voorrijkosten, dat ging dan ging dan van haar bedrag af. Oke zei ik, doe zo maar. Ik vond dat ik mijn best gedaan had, maar de stalgenoot meende dat ze 50% van haar voorrijkosten moest hebben. Ik heb dat niet gedaan, omdat dit vaste bedragen vanuit de kliniek zijn. De kliniek deelt het niet in 50%/50%. Wie had gelijk?

Wat waren de voorrijkosten en wat heb jij daaraan betaald?


Ik weet niet wat de voorrijkosten waren, maar ze kreeg van de kliniek 13 euro korting op haar voorrijkosten omdat hij ook voor mij was geweest. Mijn eigen voorrijkosten zaten in het bedrag van 38,50 euro. Hadden we allebei de paarden tegelijk laten enten en niet meer dan hadden we allebei 38,50 euro moeten betalen. We hadden niet afgesproken om het op 1 rekening te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:16 



 
Profiel   

imaudy schreef
Marjo schreef
imaudy schreef
Ik heb nog eentje.

Een stalgenootje moest de DA laten komen. Mijn pony moest geent worden, dus ik vroeg of het goed was dat we de DA samen lieten komen en dan zouden we de voorrijkosten delen. Dat was goed. De DA kwam en heeft mijn pony geent. Ik kon vreemd genoeg contant afrekenen. Dit was de prijs voor 1 enting, maar wel voor als hij voor twee paarden kwam. Ik betaalde 38,50 euro.
Op een gegeven moment (ik stond niet meer op die stal) kreeg ik een berichtje of ik de helft van de voorrijkosten wilde overmaken. Ik vertelde dat ik al contant bij de DA betaald had, maar dat ik die kliniek zou bellen hoe het zat. De kliniek gaf aan dat mijn stalgenoot een korting kon krijgen van 13 euro op de voorrijkosten, dat ging dan ging dan van haar bedrag af. Oke zei ik, doe zo maar. Ik vond dat ik mijn best gedaan had, maar de stalgenoot meende dat ze 50% van haar voorrijkosten moest hebben. Ik heb dat niet gedaan, omdat dit vaste bedragen vanuit de kliniek zijn. De kliniek deelt het niet in 50%/50%. Wie had gelijk?

Wat waren de voorrijkosten en wat heb jij daaraan betaald?


Ik weet niet wat de voorrijkosten waren, maar ze kreeg van de kliniek 13 euro korting op haar voorrijkosten omdat hij ook voor mij was geweest. Mijn eigen voorrijkosten zaten in het bedrag van 38,50 euro. Hadden we allebei de paarden tegelijk laten enten en niet meer dan hadden we allebei 38,50 euro moeten betalen. We hadden niet afgesproken om het op 1 rekening te doen.


Lastig beoordelen, als zij alsnog meer dan de helft van de voorrijkosten heeft moeten betalen, dan klinkt het alsof jij te weinig betaald hebt, maar zolang je niet weet wat de volledige kosten daarvoor waren dan is dat moeilijk te beoordelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:43 



 
Profiel   

Bij ons betaal je 40 euro voorrijden dus als je die door twee deelt ben jij net iets goedkoper uit. Maar je stal genoot moet al blij zijm met die 13 euro korting, is toch netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:50 



 

Marjo: Ik gok dat de kliniek hun als aparte klanten rekenden en zij elk €13 korting kregen omdat ze op dezelfde plek stonden. Dus stel de kliniek rekent €40 voorrij kosten, dan zegt de kliniek: Klant A en klant B betalen elk €27 nu want zij krijgen €13 korting per klant omdat ze samen staan.

Net zoals je met een stal samen ent. Je bent goedkoper uit, maar als er €40 paarden staan betaal je natuurlijk niet elk €1 voorrij kost. De dierenarts is namelijk even bezig. Vaak betaal je dan alsnog rond de
€10 + enting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:04 



 
Profiel   

Nu, als ik weet dat ik zoiets hachelijk onderneem als kosten delen, dan zorg ik eigenlijk wel dat ik weet wat ik betaal zodat ik ook daadwerkelijk enting + helft voorrijkosten betaal. Je zou dus kunnen zeggen dat je redelijk laks geweest bent door gewoon 38,50 euro af te tikken zonder goed te weten wat je precies aan het betalen was. Maar goed, ik zou er verder geen probleem van maken, alleen misschien de volgende keer dat je vraagt om te delen 'nee' zeggen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:09 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Marjo: Ik gok dat de kliniek hun als aparte klanten rekenden en zij elk €13 korting kregen omdat ze op dezelfde plek stonden. Dus stel de kliniek rekent €40 voorrij kosten, dan zegt de kliniek: Klant A en klant B betalen elk €27 nu want zij krijgen €13 korting per klant omdat ze samen staan.

Net zoals je met een stal samen ent. Je bent goedkoper uit, maar als er €40 paarden staan betaal je natuurlijk niet elk €1 voorrij kost. De dierenarts is namelijk even bezig. Vaak betaal je dan alsnog rond de
€10 + enting.


Zoals jij zegt klopt het. We hebben beide 13 euro korting gehad. Precies het bedrag samen delen kon alleen als we het op één rekening hadden gedaan en dat had ik toch niet gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:26 



 
Profiel   

Als dat zo is, dan lijkt het mij eerlijk gegaan. Als jullie dan beide hetzelfde aan voorrijkosten betaald hebben dan is het goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:27 



 
Profiel   

imaudy schreef
Moestuin schreef
Marjo: Ik gok dat de kliniek hun als aparte klanten rekenden en zij elk €13 korting kregen omdat ze op dezelfde plek stonden. Dus stel de kliniek rekent €40 voorrij kosten, dan zegt de kliniek: Klant A en klant B betalen elk €27 nu want zij krijgen €13 korting per klant omdat ze samen staan.

Net zoals je met een stal samen ent. Je bent goedkoper uit, maar als er €40 paarden staan betaal je natuurlijk niet elk €1 voorrij kost. De dierenarts is namelijk even bezig. Vaak betaal je dan alsnog rond de
€10 + enting.


Zoals jij zegt klopt het. We hebben beide 13 euro korting gehad. Precies het bedrag samen delen kon alleen als we het op één rekening hadden gedaan en dat had ik toch niet gedaan.


Mmm, oké, dan is het wel gelijk, maar onduidelijk verlopen. Voor mij zou dit een les voor de toekomst zijn: als je op voorhand de afspraak maakt van alles eerlijk te delen, dan lijkt het me wel logisch dat je alles op 1 factuur laat zetten zodat achteraf het gewoon voor iedereen duidelijk is waar welk bedrag vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:19 



 
Profiel   

Sorry, verkeerd topic! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:56 



 
Profiel   

Met het risico Gini, dat 1 van de 2 niet betaald.

Ik zelf zou het niet in mijn hoofd halen om niet te betalen, maar voorbeelden genoeg in dit topic waarbij het niet gebeurd…En als degene om wie dit gaat nu al niet vertrouwd wordt is daar een grotere kans op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 09:32 



 
Profiel   

Gini schreef
imaudy schreef

Zoals jij zegt klopt het. We hebben beide 13 euro korting gehad. Precies het bedrag samen delen kon alleen als we het op één rekening hadden gedaan en dat had ik toch niet gedaan.


Mmm, oké, dan is het wel gelijk, maar onduidelijk verlopen. Voor mij zou dit een les voor de toekomst zijn: als je op voorhand de afspraak maakt van alles eerlijk te delen, dan lijkt het me wel logisch dat je alles op 1 factuur laat zetten zodat achteraf het gewoon voor iedereen duidelijk is waar welk bedrag vandaan komt.


Dat ging eigenlijk ook niet omdat de DA voor de stalgenoot meerdere keren moest komen. Het dan samen op 1 factuur doen was heel lastig.
Daarbij heb ik het eerder met een andere stalgenoot samen op 1 factuur gedaan (die van mij) en het terugbetalen ging niet heel makkelijk.

Ik vond op bokt tevallig een eerdere vraag over gedeelde voorrijkosten bij deze kliniek. Drie stalgenoten lieten enten en kregen idd allemaal 13 euro korting op de voorrijkosten. Zo betaalden ze met 3 stalgenoten een alsnog een totaal bedrag van 2x de voorrijkosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:08 



 
Profiel   

Wauw, bij ons gaan de voorrijkosten gewoon door het aantal paarden hoor, sturen factuur over mail, staat als je met 3 was dus netjes in 0,33x voorrijkosten a zo en zoveel dus dit bedrag, en zo van alle medicatie enzo ook de hoeveelheid erbij en dan opgeteld tot uiteindelijke bedrag

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:12 



 
Profiel   

Ik heb op een stal gestaan waar ze zelf 7 paarden hadden, ik was de enige in pension. Werden allemaal tegelijk geënt en vervolgens kreeg ik door welk bedrag ik moest betalen aan hun. Ik vond het vrij hoog, bleek dat ik 50% van de voorrijkosten doorberekend kreeg.

Verder zorgden ze heel goed voor mn paard en was het stalgeld netjes en in een paar jaar nooit verhoogd dus heb er nooit wat van gezegd maar vond het wel wat gek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 17:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 241 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244 ... 298  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen