Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 238 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 298  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

 
Profiel   

Nee ik weet het rekeningnummer van mijn vriendin(nen) echt niet. Vind ik ook helemaal niet nodig. Als ik om een tikkie vraag of andersom dat ik een tikkie stuur, dat gaat gewoon goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:19 



 
Profiel   

Ik weet het rekeningnummer van mijn gezamenlijke rekening niet eens :D en die hebben we al zeker 10 jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:21 



 
Profiel   

Mavelle schreef
Ineke2 schreef
Raar dat het gierig word gevonden door sommige als je juist vraagt om een tikkie om het verschuldigde bedrag te betalen :')
Ik weet inderdaad niet zomaar iedereen zijn of haar rekeningnummer en degene die de tikkie stuurt heeft de bonnetjes bijvoorbeeld. Zeker met een groep.



Ik vind het niet gierig om te vragen, ik vind het gierig om erop te wachten. En ja, ik ben er even vanuit gegaan dat je van je vriendinnen wel een rekening nummer weet.


Jullie hebben me nog niet overtuigd met jullie gelijkenissen over het verhaal. Een tientje per maand als het om familie gaat (waar je een leven lang aan vast zit).. ik vind het wel een beetje krenterig.


Betaalt jouw familie jou dan een tientje per maand voor iets wat zij zelf niet gebruiken?
Bijvoorbeeld een tijdschriftenabbo?

Ik reken hier ook niks aan als mijn ouders hier komen eten hoor, ben je gek, en moest ik zelf een Netflix-account hebben zou ik de eerste zijn om mijn ouders het 2de scherm te géven - maar mijn mama zou absoluut niet willen dat ik een abbo zou aanhouden en bekostigen voor haar kijkplezier terwijl ik er zelf totaal geen gebruik van maak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 12:44 



 
Profiel   

Mavelle schreef
Ineke2 schreef
Raar dat het gierig word gevonden door sommige als je juist vraagt om een tikkie om het verschuldigde bedrag te betalen :')
Ik weet inderdaad niet zomaar iedereen zijn of haar rekeningnummer en degene die de tikkie stuurt heeft de bonnetjes bijvoorbeeld. Zeker met een groep.



Ik vind het niet gierig om te vragen, ik vind het gierig om erop te wachten. En ja, ik ben er even vanuit gegaan dat je van je vriendinnen wel een rekening nummer weet.


Jullie hebben me nog niet overtuigd met jullie gelijkenissen over het verhaal. Een tientje per maand als het om familie gaat (waar je een leven lang aan vast zit).. ik vind het wel een beetje krenterig.


Ah dus wachten totdat je iets kan betalen is dus ook al gierig? Good to know :+
Het sturen van een bedrag+nr of tikkie vind ik toch echt wel de verantwoordelijkheid van degene die geld moet terughebben. Ik zeg zelf ook altijd ‘ik stuur nog wel iets’ (als ik betaal) of ‘ik wacht tot jij mij het bedrag stuurt’ en daar blijft het bij tot verdere updates. Heeft helemaal niets met gierigheid of niet willen betalen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:07 



 
Profiel   

uhmm.. dat netflix gebeuren zou ik mss nog snappen als het eenmalig is. Maar maandelijks betalen voor iets wat je zelf niet gebruikt? En nergens is te lezen dat fam op. andere wijze compenseert... ik vind het vrij logisch om op te zeggen.
Sterker nog:ik zou nieterns willen dat anderen maandelijkse kosten zouden hebben voor mijn hobby's...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:30 



 
Profiel   

Sanet schreef
Ik weet het rekeningnummer van mijn gezamenlijke rekening niet eens :D en die hebben we al zeker 10 jaar :D

steekt vinger op... en dan met 25 jaar :D

nee van vrienden weet ik dat echt niet.
Heerlijk die makkelijke tikkies.

betreft netflix, wie het abbo heeft afgesloten bepaald. lijkt me simpel.
Wil je om welke reden ook stoppen geef het ff door en klaar.
daar heeft de ander niet om te zeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:33 



 
Profiel   

Maar sowieso, ook al weet je het rekeningnummer van vrienden wel (dan moet ik ze ooit hebben opgeslagen in het adresboek van mijn bank..) dan ga je toch niet zomaar overmaken? Zul je net zien dat ze die rekening niet meer hebben ofzo. Nee hoor, gewoon tikkie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:34 



 
Profiel   

Relaxed schreef
Maar sowieso, ook al weet je het rekeningnummer van vrienden wel (dan moet ik ze ooit hebben opgeslagen in het adresboek van mijn bank..) dan ga je toch niet zomaar overmaken? Zul je net zien dat ze die rekening niet meer hebben ofzo. Nee hoor, gewoon tikkie :j


Appje “Hey, is dit het correcte rekeningnummer? Dan schrijf ik x bedrag over voor -activiteit-“

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:15 



 
Profiel   

Optiwolk schreef
Relaxed schreef
Maar sowieso, ook al weet je het rekeningnummer van vrienden wel (dan moet ik ze ooit hebben opgeslagen in het adresboek van mijn bank..) dan ga je toch niet zomaar overmaken? Zul je net zien dat ze die rekening niet meer hebben ofzo. Nee hoor, gewoon tikkie :j


Appje “Hey, is dit het correcte rekeningnummer? Dan schrijf ik x bedrag over voor -activiteit-“


Nee hoor, tikkie is veel makkelijker ;) Gelukkig denkt iedereen in mijn omgeving daar zo over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:16 



 
Profiel   

Optiwolk schreef
Relaxed schreef
Maar sowieso, ook al weet je het rekeningnummer van vrienden wel (dan moet ik ze ooit hebben opgeslagen in het adresboek van mijn bank..) dan ga je toch niet zomaar overmaken? Zul je net zien dat ze die rekening niet meer hebben ofzo. Nee hoor, gewoon tikkie :j


Appje “Hey, is dit het correcte rekeningnummer? Dan schrijf ik x bedrag over voor -activiteit-“


Dit vind ik weer zo gek. Hoe weet je het bedrag dan, gewoon iets gokken? En dan gierig genoemd worden als je te laag gokt? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:30 



 
Profiel   

Ja te laag gokken moet je dus niet doen poekkie. Iets overmaken waarvan je zeker weet dat het de kosten dekt. En als dat achteraf een paar euro meer blijkt te zijn dan de werkelijke kosten, overleef je dat ook wel weer.

Ik heb inderdaad familie en vrienden opgeslagen in m’n adresboek :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:44 



 
Profiel   

IHN schreef
uhmm.. dat netflix gebeuren zou ik mss nog snappen als het eenmalig is. Maar maandelijks betalen voor iets wat je zelf niet gebruikt? En nergens is te lezen dat fam op. andere wijze compenseert... ik vind het vrij logisch om op te zeggen.
Sterker nog:ik zou nieterns willen dat anderen maandelijkse kosten zouden hebben voor mijn hobby's...


Ik ga akkoord met wat je zegt hoor - maar ik vraag me wél af of de familie wéét dat zij zelf het account niet gebruiken, dat lees ik nergens terug. Ik kan er ook over gelezen hebben hoor :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:48 



 
Profiel   

Mavelle schreef
Ja te laag gokken moet je dus niet doen poekkie. Iets overmaken waarvan je zeker weet dat het de kosten dekt. En als dat achteraf een paar euro meer blijkt te zijn dan de werkelijke kosten, overleef je dat ook wel weer.

Ik heb inderdaad familie en vrienden opgeslagen in m’n adresboek :j


in dat geval vind ik het gierig van de persoon die te lui is om een bedrag/tikkie te sturen… maak je effe winst op je vrienden door gewoon niets te doen en te wachten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:51 



 
Profiel   

Nou echt he Poekkie daar ben ik het dus wel mee eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:48 



 
Profiel   

Degene die geld te vorderen heeft zal toch echt ff met een tikkie (of rekeningnummer en bedrag) moeten komen, ik ga dat niet zomaar overmaken :n En nee, dat is niet gierig, want ik zal die persoon er zeker meermaals aan herinneren dat hij/zij nog geld van mij tegoed heeft. Echter ook dat heeft een grens :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik wil nog wel eens vergeten dat ik mensen geld schuldig ben. Dat heeft niet te maken met gierigheid, maar gewoon dat ik erg veel aan mijn hoofd heb.
Ik zeg dat ook altijd van te voren tegen mensen, dat als ze hun geld terugverwachten ze toch echt zelf een tikkie moeten sturen (niet dat ze er meerdere malen achteraan moeten gaan natuurlijk, zodra ik een tikkie krijg betaal ik m altijd meteen)

Andersom gebeurt trouwens ook regelmatig.
Als ik nu nog eens zou terugvorderen wat ik nog te goed heb van anderen (waarvan of de lener, dan wel ik het vergeten is) dan kan ik daar een behoorlijk leuk etentje van betalen :+

(ja, ik schrijf het tegenwoordig allemaal braaf op :Y))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 16:18 



 
Profiel   

Mavelle schreef
Ja te laag gokken moet je dus niet doen poekkie. Iets overmaken waarvan je zeker weet dat het de kosten dekt. En als dat achteraf een paar euro meer blijkt te zijn dan de werkelijke kosten, overleef je dat ook wel weer.


Ik vind het gierig om dat teveel te houden onder het mom 'overleef je wel, kusje'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 18:11 



 
Profiel   

Gini schreef
Mavelle schreef
Ja te laag gokken moet je dus niet doen poekkie. Iets overmaken waarvan je zeker weet dat het de kosten dekt. En als dat achteraf een paar euro meer blijkt te zijn dan de werkelijke kosten, overleef je dat ook wel weer.


Ik vind het gierig om dat teveel te houden onder het mom 'overleef je wel, kusje'.

Zeker omdat je niet in een ander zijn of haar portemonnee kan kijken.
Wie weet is dat bedrag te veel wel net het verschil tussen een droge boterham of een boterham met beleg :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:19 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Zeker omdat je niet in een ander zijn of haar portemonnee kan kijken.
Wie weet is dat bedrag te veel wel net het verschil tussen een droge boterham of een boterham met beleg :o

Dit dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 19:23 



 
Profiel   

Gini schreef
Mavelle schreef
Ja te laag gokken moet je dus niet doen poekkie. Iets overmaken waarvan je zeker weet dat het de kosten dekt. En als dat achteraf een paar euro meer blijkt te zijn dan de werkelijke kosten, overleef je dat ook wel weer.


Ik vind het gierig om dat teveel te houden onder het mom 'overleef je wel, kusje'.


En dan zou te weinig gokken ook niet uit maken als we zo redeneren. Als je dus per ongeluk te weinig overmaakt is het een ramp en gierig, maar te veel is bijna juist goed? Dan kan ik beter altijd zelf betalen, dan verdien ik er wat aan. De rest overleeft het toch wel en kan ik dat beleg halen :+

Blijft dat tikke versturen toch makkelijker. Niet te veel of te weinig, goede rekening en naam.

Hoewel ik wel eens een tikkie heb gehad, we hadden gegeten en wat gedronken, dat afgerekend en tikkie verstuurd. Daarna nog 2 drankjes en naar bed, kreeg ik een tikkie met een bedrag wat niet klopte. De rest was gebleven en de rekening dus gewoon gedeeld, ook degene die al naar de kamer waren := reactie erop was dat we toch met zijn allen gezeten hadden. Best lef om anderen jouw drinken te laten betalen op zo'n manier, ik geloof dat het rond de 40 euro pp was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 20:18 



 
Profiel   

Als je denkt dat je vrienden winst op je willen maken wordt het sowieso tijd om andere vrienden te zoeken.

De ene keer betaal ik meer, de andere keer de ander. En als ik denk dat je het niet kan missen trakteer ik gewoon. En andersom zouden mijn vrienden dat ook doen. En eerlijk is eerlijk, als je 6 euro wel kan missen maar 8 euro niet (om maar een bedrag te noemen) kun je die 6 euro misschien beter ook anders besteden :7

Maar ja, dat ben ik. Zo zie je maar dat iedereen andere verwachtingen heeft van een vriendschap. De kunst is denk ik om mensen te vinden die er hetzelfde over denken als jij (en dat is mij gelukkig gelukt :) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 02:30 



 
Profiel   

Nou daar kun je je dus flink in vergissen Mavelle. Mensen zijn meestal niet zo open over hun situatie als ze niet veel te besteden hebben of schulden hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:34 



 
Profiel   

Sowieso kan je gierig altijd op 2 manieren zien, zoals je wel merkt in deze discussie, ik denk dat dat wellicht ook wel te maken heeft met je normen en waarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:47 



 
Profiel   

M_D_H schreef
Sowieso kan je gierig altijd op 2 manieren zien, zoals je wel merkt in deze discussie, ik denk dat dat wellicht ook wel te maken heeft met je normen en waarden.

En hoe je eigen financiële situatie is en hoe de verstandhouding is met de ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:57 



 
Profiel   

Ethelate schreef
M_D_H schreef
Sowieso kan je gierig altijd op 2 manieren zien, zoals je wel merkt in deze discussie, ik denk dat dat wellicht ook wel te maken heeft met je normen en waarden.

En hoe je eigen financiële situatie is en hoe de verstandhouding is met de ander.

Klopt inderdaad, ik had dat oorspronkelijk wel in mijn bericht gezet, maar was bang dat ik teveel zou uitweiden dus heb dat weer weggehaald :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 238 van de 298 [ 7445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 298  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen