Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:16

Krijg deze mail van Tele2... _O-
Afbeelding

Ik heb een Unlimited data abonnement waar ik dus al voor betaal.

Edit: dit “krijg” ik dus omdat ik jarig ben binnenkort.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-10-21 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:25

MarlindeRooz schreef:
Krijg deze mail van Tele2... _O-
[ [url=m/tyMnxb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een Unlimited data abonnement waar ik dus al voor betaal.

En dat is gierig omdat?
Gewoon een standaardmail voor alle abonnees met een leuke actie...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:27

Billy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Krijg deze mail van Tele2... _O-
[ [url=m/tyMnxb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een Unlimited data abonnement waar ik dus al voor betaal.

En dat is gierig omdat?
Gewoon een standaardmail voor alle abonnees met een leuke actie...

Nee dit is een “verjaardagscadeau”, dat staat in de tite maar die is weggeknipt door mij. Er staat “ Je eerste verjaardagscadeau krijg je van ons”. Ik ben volgende week namelijk jarig. :=

Maar je kan niet iemand een cadeau geven waar hij al voor betaalt. :=

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:38

MarlindeRooz schreef:
Billy schreef:
En dat is gierig omdat?
Gewoon een standaardmail voor alle abonnees met een leuke actie...

Nee dit is een “verjaardagscadeau”, dat staat in de tite maar die is weggeknipt door mij. Er staat “ Je eerste verjaardagscadeau krijg je van ons”. Ik ben volgende week namelijk jarig. :=

Maar je kan niet iemand een cadeau geven waar hij al voor betaalt. :=

Dus dan moeten ze alle abbonees een gepersonaliseerde verjaardagskado geven?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:42

Tegenwoordig gaat alles met computers, die kunnen vast bekijken welke mensen een unlimited abonnement hebben. Vind dit wel gierig om klanten “blij” te maken met iets waarvoor ze gewoon betalen. :=

Maar blijkbaar vind jij het normaal om zelf te betalen voor iets en dat een bedrijf dan zegt “cadeautje” je krijgt dit terwijl je dat gewoon zelf betaalt.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:46

Ik verwacht van bedrijven nooit echte cadeautjes, dus voor mij zou het volledig volgens verwachting zijn, haha. Winstoogmerk heet dat.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:48

MarlindeRooz schreef:
Tegenwoordig gaat alles met computers, die kunnen vast bekijken welke mensen een unlimited abonnement hebben. Vind dit wel gierig om klanten “blij” te maken met iets waarvoor ze gewoon betalen. :=

Maar blijkbaar vind jij het normaal om zelf te betalen voor iets en dat een bedrijf dan zegt “cadeautje” je krijgt dit terwijl je dat gewoon zelf betaalt.


Beetje als in dat liedje Ironic. Een gratis ritje terwijl je al onderweg bent.

Ja, ik vind het wel raar dat je dit krijgt. Idd zo ingewikkeld is het niet om de mailing aan te passen aan het soort abonnement. Heb je abonnement X, Y, 8 of d7, dan krijg je mailing RE. Heb je A, D of 2, dan mailing TR. Het systeem is er ook op gebouwd om je nieuwsbrieven te sturen die passen bij je profiel. Dus niet een aanbieding voor unlimited data als je dit al hebt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:51

Sheran schreef:
Ik verwacht van bedrijven nooit echte cadeautjes, dus voor mij zou het volledig volgens verwachting zijn, haha. Winstoogmerk heet dat.

Ja is ook zo hoor, vind het vooral heel dom. :=

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:54

Ik had laatst iets besteld uit Engeland waarbij ik inklaringskosten en BTW heb moeten betalen. Dat heb ik contant aan de deur voldaan. 2 weken daarna kreeg ik een brief van UPS dat ik nog €0,10 moest betalen :') ik denk dat de bezorger een duppie heeft laten vallen in de auto :') die brief verzenden is al 10x zo duur dan die 10 cent. Eerst vond ik het onzin en wilde er geen aandacht aan besteden maar als je niet betaald krijg je boetes dus ik heb het toch maar overgemaakt _O-

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:59

Billy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Nee dit is een “verjaardagscadeau”, dat staat in de tite maar die is weggeknipt door mij. Er staat “ Je eerste verjaardagscadeau krijg je van ons”. Ik ben volgende week namelijk jarig. :=

Maar je kan niet iemand een cadeau geven waar hij al voor betaalt. :=

Dus dan moeten ze alle abbonees een gepersonaliseerde verjaardagskado geven?


Ja. Of gewoon niet. Zo moeilijk is dat met de huidige technologie niet om iedereen een gepersonaliseerd kado te geven.

@Marlinde je kan toch gewoon die maand je rekening storneren? :)) en dan bellen dat het niet klopt omdat je een dag gratis zou hebben
Of is dat ook gierig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:09

verootjoo schreef:
Ja. Of gewoon niet. Zo moeilijk is dat met de huidige technologie niet om iedereen een gepersonaliseerd kado te geven.

@Marlinde je kan toch gewoon die maand je rekening storneren? :)) en dan bellen dat het niet klopt omdat je een dag gratis zou hebben
Of is dat ook gierig :=
Als ze je moeten hebben voor hun eigen marketingdoeleinden kunnen ze het ook personaliseren. :))

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:41

xSCWx schreef:
Ik had laatst iets besteld uit Engeland waarbij ik inklaringskosten en BTW heb moeten betalen. Dat heb ik contant aan de deur voldaan. 2 weken daarna kreeg ik een brief van UPS dat ik nog €0,10 moest betalen :') ik denk dat de bezorger een duppie heeft laten vallen in de auto :') die brief verzenden is al 10x zo duur dan die 10 cent. Eerst vond ik het onzin en wilde er geen aandacht aan besteden maar als je niet betaald krijg je boetes dus ik heb het toch maar overgemaakt _O-


Oh echt 10 cent ook := Meestal komt er nog administratieve kosten overheen. Ik had laatst een brief via de post, blijkbaar niet voldoende gefrankeerd. Mijn keukenweegschaal zei 21 gram. Tot 20 gram is het 1 postzegel. Er moest dus een extra postzegel bij. Echter kwamen er nog wat administratieve kosten op en was het 4 euro nog wat. Ik heb dat niet betaald :o Wil ze best een postzegel toesturen, maar 4 euro daarvoor, iets dat ik niet heb gedaan en om 1 grammetje. Nee, dan ben ik maar gierig :o

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:50

xSCWx schreef:
Ik had laatst iets besteld uit Engeland waarbij ik inklaringskosten en BTW heb moeten betalen. Dat heb ik contant aan de deur voldaan. 2 weken daarna kreeg ik een brief van UPS dat ik nog €0,10 moest betalen :') ik denk dat de bezorger een duppie heeft laten vallen in de auto :') die brief verzenden is al 10x zo duur dan die 10 cent. Eerst vond ik het onzin en wilde er geen aandacht aan besteden maar als je niet betaald krijg je boetes dus ik heb het toch maar overgemaakt _O-

Voor een volgende keer: Vraag een kwitantie ( schriftelijk bewijs) van betaling aan de postbode. Liefst met logo van het postbedrijf erop)
Moet het bedrag opstaan wat je hebt betaald, de datum waarop je betaald hebt, zijn handtekening en je eigen handtekening.

Dan heb je dat gezeur niet zo snel. Nu gaat het om 0,10 cent, maar met een groter bedrag ben je echt niet blij als de postbode dat “ even kwijt raakt” in de auto.

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:51

Ik had een poosje terug ook een mooie, over kleine bedragen gesproken :P .

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht. Helemaal blij mee, bevalt super goed. Keurig netjes mee naar de garage voor de garantie. Ten eerste krijg ik steeds offertes doorgestuurd van iemand anders. Al een keer aangegeven, gebeurt nog steeds. Nog een keer aangegeven, zou niet meer gebeuren, gebeurde daarna nog een keer. Lekker AVG proof ook. Diegene vraagt blijkbaar vaak een offerte aan want het is dus een paar keer gebeurd in die 3 jaar....
Vervolgens kwam ik erachter dat ze de kilometerstand niet goed geregistreerd. Het scheelde 10.000 km, waardoor de standen officieel niet meer klopte. Dat vind ik heel vervelend, want als ik mijn auto wil verkopen wil ik daar geen gezeik mee hebben. Ik kwam daar achter toen mijn auto daarheen moest voor een beurt.
Ze zouden dit gaan aanpassen. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Al met al stond ik daar dus best even om hun administratie op orde te brengen. Het was allemaal best een beetje een gedoe. Ik moest die beurt afrekenen. Dat is dus bijna 500 euro. Prima, gepind, wil weglopen.
Ho wacht even, ik heb een rekenfoutje gemaakt, wilt u nog even 5 cent pinnen?

Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen en heb de eer aan mezelf gehouden en 5 cent gepind :')

En natuurlijk hadden zij recht op die 5 cent, maar nadat je net hebt laten merken dat het administratief zo'n puinhoop is vond ik het best een flater, voor 5 cent :+

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:16

sharonalover schreef:
Ik had een poosje terug ook een mooie, over kleine bedragen gesproken :P .

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht. Helemaal blij mee, bevalt super goed. Keurig netjes mee naar de garage voor de garantie. Ten eerste krijg ik steeds offertes doorgestuurd van iemand anders. Al een keer aangegeven, gebeurt nog steeds. Nog een keer aangegeven, zou niet meer gebeuren, gebeurde daarna nog een keer. Lekker AVG proof ook. Diegene vraagt blijkbaar vaak een offerte aan want het is dus een paar keer gebeurd in die 3 jaar....
Vervolgens kwam ik erachter dat ze de kilometerstand niet goed geregistreerd. Het scheelde 10.000 km, waardoor de standen officieel niet meer klopte. Dat vind ik heel vervelend, want als ik mijn auto wil verkopen wil ik daar geen gezeik mee hebben. Ik kwam daar achter toen mijn auto daarheen moest voor een beurt.
Ze zouden dit gaan aanpassen. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Al met al stond ik daar dus best even om hun administratie op orde te brengen. Het was allemaal best een beetje een gedoe. Ik moest die beurt afrekenen. Dat is dus bijna 500 euro. Prima, gepind, wil weglopen.
Ho wacht even, ik heb een rekenfoutje gemaakt, wilt u nog even 5 cent pinnen?

Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen en heb de eer aan mezelf gehouden en 5 cent gepind :')

En natuurlijk hadden zij recht op die 5 cent, maar nadat je net hebt laten merken dat het administratief zo'n puinhoop is vond ik het best een flater, voor 5 cent :+


Ik had mijn portemonnee gepakt kijken wat voor kleingeld erin zat . Aan ze gegeven en gezegd houdt de rest maar . Echt wel een eikels

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:45

Hahaha doet mij denken aan een voorval bij 1 van mijn vorige werkgevers. Wij moesten betalingen voldoen aan een rederij zodat wij de beschikking zouden krijgen over de containers.

Na een zooitje facturen die wij keuring op tijd hadden betaald, kregen wij een bericht of wij nog 1 euro wilden voldoen anders zouden ze de komende partij containers niet aan ons vrijstellen.

Wat bleek nou? Met een afrondingsverschil kwam je dan uit op 1 euro.

Nou de directeur is met 1 euro ( in euro centen ) naar die rederij gereden en heeft het betaald :')

In een gesprekje daarbij ook maar even met ze gebabbeld dat zulke taal niet zo gewaardeerd wordt en of dat in het vervolg op een andere manier kan.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:42

Wij hebben ooit ook een hele discussie gehad met nespresso over 1 cent. Het hele bedrijf dronk nespresso en dat was echt best groot en veel. Bleek dat zij gewoon altijd naar boven afronden. En van de 1 op de andere dag waren we geblokkeerd omwille van een cent. Daar zijn we toen ook uit principe vol tegenin gegaan. Echt.

Marlinde: credit nota vragen voor 1 dag :j echt dwaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:17

sharonalover schreef:
Ik had een poosje terug ook een mooie, over kleine bedragen gesproken :P .

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht. Helemaal blij mee, bevalt super goed. Keurig netjes mee naar de garage voor de garantie. Ten eerste krijg ik steeds offertes doorgestuurd van iemand anders. Al een keer aangegeven, gebeurt nog steeds. Nog een keer aangegeven, zou niet meer gebeuren, gebeurde daarna nog een keer. Lekker AVG proof ook. Diegene vraagt blijkbaar vaak een offerte aan want het is dus een paar keer gebeurd in die 3 jaar....
Vervolgens kwam ik erachter dat ze de kilometerstand niet goed geregistreerd. Het scheelde 10.000 km, waardoor de standen officieel niet meer klopte. Dat vind ik heel vervelend, want als ik mijn auto wil verkopen wil ik daar geen gezeik mee hebben. Ik kwam daar achter toen mijn auto daarheen moest voor een beurt.
Ze zouden dit gaan aanpassen. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Al met al stond ik daar dus best even om hun administratie op orde te brengen. Het was allemaal best een beetje een gedoe. Ik moest die beurt afrekenen. Dat is dus bijna 500 euro. Prima, gepind, wil weglopen.
Ho wacht even, ik heb een rekenfoutje gemaakt, wilt u nog even 5 cent pinnen?

Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen en heb de eer aan mezelf gehouden en 5 cent gepind :')

En natuurlijk hadden zij recht op die 5 cent, maar nadat je net hebt laten merken dat het administratief zo'n puinhoop is vond ik het best een flater, voor 5 cent :+


Oh, ik heb dat eens met een klant gehad. €5,99. Klant geeft €6. Het was best druk, dus ik was wel wat gehaast. Ik zeg: Hartelijk dank en een fijne dag nog. Klant loopt rood aan: Kan ik mijn €0,01 wel nog krijgen? Dat is geen fooi hoor! Wat onbeleefd! Denk je echt dat je dat zomaar kunt houden?!

Ik heb hem maar snel de 1 cent gegeven…

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:19

Wat gek Moestuin, hier in NL worden bedragen altijd afgerond. We hebben hier geloof ik geen 1 en 2 centen meer. Wel super gierig van die klant.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:37

Ceffyl schreef:
Wat gek Moestuin, hier in NL worden bedragen altijd afgerond. We hebben hier geloof ik geen 1 en 2 centen meer. Wel super gierig van die klant.


Hier in BE eigenlijk ook hoor.
Cash ronden ze het af - met pinnen niet. Ook tegenstrijdig haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 09:38

Hier is dat sinds een jaar of 2 ongeveer ook afgeschaft. Tot daarvoor was dat nog in de omloop :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:25

genja schreef:
sharonalover schreef:
Ik had een poosje terug ook een mooie, over kleine bedragen gesproken :P .

Ik heb 3 jaar geleden een nieuwe auto gekocht. Helemaal blij mee, bevalt super goed. Keurig netjes mee naar de garage voor de garantie. Ten eerste krijg ik steeds offertes doorgestuurd van iemand anders. Al een keer aangegeven, gebeurt nog steeds. Nog een keer aangegeven, zou niet meer gebeuren, gebeurde daarna nog een keer. Lekker AVG proof ook. Diegene vraagt blijkbaar vaak een offerte aan want het is dus een paar keer gebeurd in die 3 jaar....
Vervolgens kwam ik erachter dat ze de kilometerstand niet goed geregistreerd. Het scheelde 10.000 km, waardoor de standen officieel niet meer klopte. Dat vind ik heel vervelend, want als ik mijn auto wil verkopen wil ik daar geen gezeik mee hebben. Ik kwam daar achter toen mijn auto daarheen moest voor een beurt.
Ze zouden dit gaan aanpassen. Dat is inmiddels ook gebeurd.

Al met al stond ik daar dus best even om hun administratie op orde te brengen. Het was allemaal best een beetje een gedoe. Ik moest die beurt afrekenen. Dat is dus bijna 500 euro. Prima, gepind, wil weglopen.
Ho wacht even, ik heb een rekenfoutje gemaakt, wilt u nog even 5 cent pinnen?

Ik was te verbaasd om er iets van te zeggen en heb de eer aan mezelf gehouden en 5 cent gepind :')

En natuurlijk hadden zij recht op die 5 cent, maar nadat je net hebt laten merken dat het administratief zo'n puinhoop is vond ik het best een flater, voor 5 cent :+


Ik had mijn portemonnee gepakt kijken wat voor kleingeld erin zat . Aan ze gegeven en gezegd houdt de rest maar . Echt wel een eikels
Nee, juist niet, want op die 5 cent die je pint moeten zij geld toeleggen. _O-

M_D_H
Berichten: 17476
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:42

Hier was ik wel even gierig over de auto, vorig jaar de auto voor APK naar de dealer hier in de buurt gebracht.
Duidelijk aangegeven dat de auto vanwege thuiswerk nauwelijks rijd, dus dat het dit jaar echt alleen APK hoeft te zijn. Werd ik later gebeld: Auto had een nieuw remlicht nodig, nieuwe koppeling, nieuwe accu, nieuwe airco, en de radiateur zou lekker. Kosten? €3250,-. Auto is dat helemaal niet meer waard joh, dan kunnen we hem technisch total loss verklaren :') _O-
Nagevraagd wat echt belangrijk was voor de APK, in eerste instantie alles, later bleek alleen het remlicht wat echt moest.
Dat dus maar gedaan en 40 euro betaald voor apk en remlicht :j
Vervolgens auto naar mijn broertje gebracht (die is ook monteur maar had in eerste instantie niet zo veel tijd) lijst van de dealer meegegeven.
Broertje kijkt er naar: Airco was niks mis mee, maar door mijn climate control leek hij stuk omdat hij warme lucht blaasde, maar ja... De temperatuur stond dan ook op 20 graden :') _O-
Radiateur zat geen lek in.
Koppeling en accu moesten op den duur wel.
Na 6 maanden in de winter de accu vervangen door de dealer (ik stond in eens stil, dus ik had geen keuze om helemaal naar mijn broertje toe te rijden :+ ), dit koste €75,- daar nog gevraagd wat een nieuwe koppeling zou kosten: €2250,-
Vorige week de koppeling door mijn broertje laten vervangen voor €250,-, dan kan je denken: Wellicht een koppeling van een sloopauto? Maar mijn auto is een type waar er hier in Nederland maar 3 van rijden, dus mijn broertje heeft de koppeling via de dealer in Duitsland moeten bestellen.

Dus al met al heb ik toch een aanzienlijk bedrag bespaart door hem niet via de dealer te laten repareren, €2000,- alleen al op de koppeling wat ik heb bespaart :j
Enerzijds was ik dus een beetje gierig... Aan de andere kant vind ik de dealer ergens ook wel een beetje een afzetter :o

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:48

Geeft je broertje dezelfde garantie als de dealer? Rekent hij werkuren? Houdt hij het officiële onderhoudsboekje bij? Anders is het wel wat appelen met peren vergelijken natuurlijk …

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 10:49

Wij hebben een Peugeot 3008 die we -nu nog- laten onderhouden bij de dealer ivm nieuwigheid. Nou dat zijn ook echt Peugeot prijzen. Volgens mij kijken ze gewoon naar wat ze denken dat je kan missen en rekenen ze dat. Mijn man heeft er wel eens €100 af weten te praten omdat het bedrag véél hoger uitviel dan ze overeen waren gekomen. Ook gek toch. Toen stond er een andere klant achter die zegt: nou dat ga ik ook proberen :')